- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - wymiana oleju http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=10 |
Pudelski7 - 2009-08-31 14:59:44 |
witam |
admin - 2009-08-31 20:59:31 |
w artykule który dodaleś był podany SAE 20W50 ale co najlepiej się sprawdza w praktyce poczekaj na odpowiedzi użytkowników |
nitas - 2010-01-19 19:58:57 |
Ja do swojego 550 leję MOTUL-a 5100 10W40 i wszystko jest w porządku, silnik pracuje bez problemów i nic się z nim nie dzieje. |
jacek45 - 2010-02-01 15:01:02 |
ja na swoim zefirku jezdze na oleju JMC 20W50, na takim chodzil w holandii i na takim chodzi, praktycznie jak nie dostaje po gazie, to oleju nie ubywa, za caly ubiegly sezon dolalem moze ze setke oleju |
zeph750 - 2010-03-10 12:10:02 |
Ja do swojej 750-tki leję Motul 10w-40 5100. Oleju nie bierze pod warunkiem, że się delikatnie traktuje rolkę od gazu ;). Ale to chyba jak wszędzie. |
Pudelski7 - 2010-03-10 14:18:49 |
juz kupilem olej Castrol 10w40 |
frankie - 2010-03-22 19:46:56 |
Mój pracuje na oleju Castrol GTX SAE 10W40. |
Doman - 2010-03-22 19:51:06 |
Taki sam dziś kupiłem |
feelseeker - 2011-03-19 19:02:53 |
a może doradzicie co nalać do mojej 750-ki? Poprzedni właściciel twierdzi, że lał 15W40, a w instrukcji piszą, że powinien być 10W40. Osobiście wolałbym nalać półsyntetyk, jak radzi producent. A Wy co radzicie? |
Jasiu - 2011-03-20 08:31:20 |
a GTX to nie jest czasem olej samochodowy?! |
Nieaktywny - 2012-04-25 22:20:43 |
moze glupie pytanie, ale gdzie jest filtr oleju? czy znajduje sie pod gaznikami i wchodzi do niego wezyk/rurka z gory? bo nie jestem w stanie wymyslec innego umiejscowienia. i jak sie do niego dostac? |
waw0404 - 2012-04-25 23:28:23 |
to nie to pod gaźnikami, filtr oleju jest pod spodem silnika. |
Yamamoto - 2012-04-26 10:02:48 |
Pod gaźnikami masz odmę - łączy się z filtrem powietrza. |
Nieaktywny - 2012-04-26 19:08:40 |
dzieki za cenne uwagi. mam nadzieje uda mi sie pominac etap oparzenia i wszystko pojdzie sprawnie. co do filtra powietrza - jak wy go czyscicie bo slyszalem rozne wersje - od cia w wodzie po moczenie w oleju do filtrow powietrza... nie wystarczy go przedmuchac na sucho? czy moze jakies inne uwagi macie? |
Yamamoto - 2012-04-27 10:17:08 |
Jakli masz filtr? i Kiedy wymieniany? |
trafal - 2012-05-06 20:03:12 |
Ja słyszałem że konieczność wymiany oleju to ściema marketingowa producentów....ważniejszy jest filtr oleju. |
Yamamoto - 2012-05-06 22:35:14 |
Jeździj tak to pogadamy. U siebie wymieniam co sezon. czyli co 7-10 tys. Widzę zmiany w kolorze/gęstości/lepkości oleju. Na warsztacie też czasem mam takie fury co smoła się wylewa- Twój sprzęt Twoja decyzja |
Nieaktywny - 2012-07-06 23:52:06 |
pytanie mam odnosnie wymiany oleju - czy po wymianie oleju trzeba odpowietrzac chlodnice? |
wojt70 - 2012-07-07 08:20:12 |
ja nic nie odpowietrzałem po wymianie oleju i wszystko było jak przed do momentu gdy padła mi skrzynia,lub ten mechanizm zmiany biegów jeszcze nie wiem ale to bez związku |
antek - 2012-07-08 17:33:19 |
wydaje mi się że nic takiego nie trzeba robić, przeciez zalewając każdy inny silnik niczego nie odpowietrzasz |
Daras - 2013-12-01 16:35:19 |
i tak i nie ... |
woyas - 2013-12-01 17:06:05 |
Jeszcze nie spotkałem się,żeby ktoś tu zalecał do moto olej samochodowy, może nie czytałem uważnie. |
speedward - 2013-12-01 19:05:06 |
Ja jeździłem kiedyś japońskim motocyklem na samochodowym 10w40, chyba był to lotos czy orlen. |
PalaszD - 2013-12-02 08:04:19 |
Armex po Twoim "sprostowaniu" muszę się z Tobą w zupełności zgodzić. |
JONy - 2013-12-02 09:09:40 |
armex zgadzam się co do rozgrzewania i samej początkowej jazdy zimnym moto. Szczególnie gdy mamy do czynienia z motongiem z chłodnicą olejową czyli w potocznej gwarze z "olejakiem' choć odnośnie Zepa jest to do końca nie prawdziwe określenie ,bo nie jest on w pełni chlodzony olejem jak np Suzuki Bandit czy pierwsze GIXy.Tzn olej nie przeplywa osobnymi kanałami chłodząc głowicę tylko jak gdyby przy okazji smarując klawiaturę... tak w skrócie. |
Daras - 2013-12-02 10:26:27 |
A ja trochę zamącę ;) |
Yamamoto - 2013-12-02 22:11:50 |
OFFTOP |
PalaszD - 2013-12-02 22:52:19 |
Hehe Yama czasami jest lepiej, czasami gorzej :p |
Yamamoto - 2013-12-03 14:49:23 |
Bo ja się nie znam |
PalaszD - 2013-12-03 15:03:29 |
Odnośnie dolewek to ja w swoim 1100 standardowo zapodaje setkę co 1000km… tak sobie przyjąłem i w ten sposób uzupełniam i jest OK. |
Daras - 2013-12-04 07:57:53 |
i tu się całkowicie zgadzam ! ;) |
Yamamoto - 2013-12-04 09:39:07 |
Po czym poznać, że silnik spala olej ze zużycia, a nie z jazdy? Podczas jazdy w ruchu miejskim żre olej jak głupi, na trasie zero. |
Daras - 2013-12-04 10:49:30 |
Nie rozgraniczał bym tego w ten sposób. Silniki mają prawo coś łyknąć w normalnej eksploatacji, są na to normy i ilości podawane przez producentów. Jak one wyglądają w Zephyrze to nie wiem. Gdybyśmy je znali to wszystko ponad mogłoby być zużyciem silnika :) ?? |
PalaszD - 2014-04-26 12:19:57 |
dzisiaj dolałem pół litra oleju...fakt, że ostatnio dawałem mu ostro po garach i zrobiłem ponad 2000km bez dolewek...mam też drobne "pocenie się" spod uszczelki pokrywy zaworowej i zlokalizowałem nowe miejsce delikatnego wycieku :( |
JONy - 2014-04-26 13:14:44 |
Nigdy. |
Pudelski7 - 2014-04-26 14:14:37 |
Ja bym proponował Pałaszu drogi wyciągnąć silnik i zrobić mu należyty przegląd, wymiane wszelakich uszczelniaczy, uszczelek itd. Niezłe zajęcie na zimę;) Jony ma racje nie zalewaj silnika minerałem, nic sensownego z tego nie wyjdzie. |
PalaszD - 2014-04-26 15:05:04 |
Obadam teraz skrupulatnie poziom i chyba faktycznie zrobie ten generalny remont silnika...trza bedzie troszkę grosza odłożyć ;) |
antek - 2014-06-17 10:00:58 |
czy coś się stało jak do półsyntetyku dolałem 0,75 l mineralnego? mogę teraz wymienić znów na półsyntetyk? |
speedward - 2014-06-17 10:14:10 |
Choc nie mialem takiej sytuacji to wydaje mi sie ze nie bedzie problemów. W końcu 10w40 to olej mineralny z dodatkami syntetycznymi. |
PalaszD - 2014-06-17 10:20:53 |
hej - nie powinno się tak robić...teoretycznie teraz wszystkie oleje są mieszalne ze sobą, ale nie zalecane są takie mixy. |
antek - 2014-06-17 16:10:11 |
chyba że płukanka? |
Pudelski7 - 2014-06-17 17:01:54 |
Nie robi się czegoś takiego jak płukanie silnika (to tylko i wyłącznie niszczy silnik), po zalaniu mineralnym olejem musisz lać mineralny. Jeśli ktoś robi takie zabiegi to nie dziwi mnie że potem np. panewki do roboty.... |
speedward - 2014-06-17 17:31:32 |
Jak bedziesz spuszczal ten olej to podziel sie info czy cos sie zżelowało czy wytrąciło. |
estor - 2015-05-14 18:28:39 |
Koledzy spuszam olej na zimnym moze to byl blad? zlecialo moze z litr zastanawiam sie co zrobic dalej :) |
Jachoo - 2015-05-14 20:45:12 |
Jeśli nie zanieczyściłeś tego zlewanego litra to wlej spowrotem, odpal moto żeby się rozgrzało i zlej ponownie cały. |
estor - 2015-05-14 21:54:39 |
Nie da rady a włączyć go na chwile z tym co jest? Tamten się nie nadaje. Wymieniałem juz nie raz w różnych motocyklach i nie miałem takiego problemu. |
Jachoo - 2015-05-14 22:05:38 |
Ale rozgrzać silnik przed zmianą to podstawa niezależnie od pojazdu. Nie robi się tego przy zimnym silniku. Nie radze ci zapalać go przy takim braku bo jeśli pompa będzie łapać powietrze to uszkodzisz silnik. Proponuje abyś kupił jakiś choćby najtańszy litr oleju do uzupełnienia i przeprowadził całą operacje zgodnie ze sztuka serwisową. |
Pudelski7 - 2015-05-14 22:31:17 |
Tak jak pisze przedmówca, we wszystkich pojazdach niezależnie od rodzaju pochodzenia czy przeznaczenia zawsze się wymienia olej po wcześniejszym rozgrzaniu do standardowej temp pracy. Wszystkie oleje są w tym momencie mieszalne więc jak już nie chcesz kupować takiego jak masz w silniku to kup jakikolwiek. o podobnych parametrach zakładam że masz 10w40. Zdecydowanie nie odpalaj silnika zanim nie uzupełnisz ubytku. |
piodabro - 2015-05-15 00:09:53 |
Wlanie oleju samochodowego może się skończyć wymianą sprzęgła. Tylko olej do motocykli! |
Jachoo - 2015-05-15 08:35:18 |
Rozgrzany olej nie tylko spływa szybciej ale i mniej przylega do ścianek i różnych zakamarków dlatego zawsze ciepłego oleju wypłynie więcej niż zimnego. Stąd główny powód rozgrzania silnika przed zmianą. Oczywiście zgodzę się z Piodabro że oleje motocyklowe mają inne dodatki niż samochodowe i jazda na nich może doprowadzić do uszkodzenia sprzęgła czy skrzyni biegów, jednak nie dajmy się zwariować bo na czas rozgrzania silnika nawet olej samochodowy żadnej krzywdy mu nie wyrządzi. Tym bardziej że chodzi o odpalenie i pracę przez kilka minut na biegu jałowym :) |
rafi068 - 2016-02-21 19:37:34 |
Czy miał ktoś doświadczenia z olejem: VALVOLINE DURABLEND 10W40? Samochodziarze Valvoline zachwalają, ale w świecie motocykli króluje Motul. Zastanawiam się nad kupnem, chociaż ze względu na 3 litrową flaszkę ;) Do 550 wchodzi 2,7l a dolewać na szczęście nie trzeba :) |
PalaszD - 2016-02-21 22:00:40 |
Motul przereklamowany ;) kupuj i lej jak masz okazję :) |
Yamamoto - 2016-02-22 08:31:16 |
Motul ma dobrą reklamę. Castrol trochę droższy. Podobno. Diecezja należy do Ciebie. |
Jachoo - 2016-02-22 08:58:13 |
Ja od zawsze do każdego motocykla lałem Castrol, ale Zephyr to nie wysilona wysokoobrotowa szlifierka i raczej żaden olej wlany w odpowiedniej ilości krzywdy mu nie wyrządzi. |
mar33cki - 2016-02-22 10:03:35 |
ja też na Castrolu, bańka 4l CASTROL POWER1 GPS 10W40 + filtr to koszt max 140zł z przesyłką, a i na dolewki na sezon zostaje :) więc chyba nie ma co kombinować... |
PalaszD - 2016-02-22 13:21:46 |
Ja na Castrolu GPS jeżdżę od ładnych kilku lat, wcześniej nawet na PLATINIUM jeździłem i też nie narzekałem - najważniejsze, żeby to był olej typowo motocyklowy i o odpowiedniej gęstości. Jak będziesz wymieniał regularnie, to tak naprawdę nie ma większego znaczenia... |
rafi068 - 2016-02-22 14:54:38 |
To mnie przekonuje ;) Dzięki za odpowiedzi. |
Yamamoto - 2016-02-22 15:17:10 |
Oba Zephy mam na GPSie |
PalaszD - 2016-02-22 15:28:03 |
Właśnie a propos Castrola - jakiś czas temu na rynku było pełno podróbek i trzeba było być ostrożnym |
Pudelski7 - 2016-02-22 18:04:02 |
Ja Damian radze Ci wymieniać w samochodzie co 10 tys., A propos castrola jakiś czas temu tak jak pisze Palasz byl bardzo podrabiany dlatego ja się go wystrzegam. moi rodzice chyba trafili na ten olej bo nagle po wymianie silnik zaczą brać olej. Jak go wymieniałem to był jakiś taki "mało lepki". |
Yamamoto - 2016-02-22 20:18:24 |
Ja nie mam żadnego diesla. Tylko same benzynowe silniki.W Z19DTH co 8-10 k km wymiana. Potem i tak powiesz, że gnojochlip to kupa, bo pada. W służbowym peszrocie wymiana oleju co 25 km :D 1.6 HDI |
KmR - 2016-03-31 17:20:23 |
Alarm laika! |
PalaszD - 2016-03-31 17:28:54 |
Syntetyk jest dla nowych silników, polsyntetyk dla takich jak Zephyr, a mineralny to już końcówka życia silnika ;) |
MotoKuba - 2016-03-31 22:26:26 |
Ja od siebie polecę Castrol czerwony 10w40 ;) |
rafi068 - 2016-04-01 23:51:21 |
Do 550 tylko 10W40. Marka oleju zależy od Ciebie:) osobiście kupiłem Valvoline o którym wspominałem wcześniej, Na zimno jest dość gęsty, sprzęgło,biegi działają ok :) |
PalaszD - 2016-04-02 00:01:40 |
Ja też Castrol GPS polecam.... Teraz chyba zzmienili nazwę na Castrol 4T mam baniak w piwnicy, czeka na wlanie do Zepha :) |
piodabro - 2016-04-02 10:21:56 |
Castrol fuj :) Olej jadący na marce. |
Pudelski7 - 2016-04-02 16:19:05 |
Jestem podobnego zdania, ponadto swego czasu był bardzo podrabiany i można było trafić na jakiś szajs. Z tym że ja u siebie leję 10W50, lepiej się sprawdza w momencie ekstermalnych wakacyjnych temperatur powierza. |
piodabro - 2016-04-03 12:27:19 |
Olej wymieniony, od razu silnik inaczej pracuje ;) |
PalaszD - 2016-04-03 22:43:57 |
hehe ilu ludzi, tyle opinii odnośnie olejów :) wg mnie olej to olej - byle był właściwie dobrany (speyfikacja) a czy to Motul, Castrol, Valvoline, Platinum czy inne to jeden pies. Jak wymieniasz w czas to nie ważne jaką markę lejesz :) |
Panda - 2016-04-16 16:01:49 |
Cześć. |
Pudelski7 - 2016-04-16 18:37:09 |
Według mnie jest coś nie tak i to bardzo. Coś Ci się rozpada. najpewniej w skrzyni. Ta uszczelka na zdjęciu to miedziana podkladka wydaje mi sie że jest tylko po to aby sprężynka nie niszczyła gumowego elementu na filtrze. |
rafi068 - 2016-04-16 18:40:32 |
To pokazane strzałką, to podkładka metalowa-wraz ze sprężyną dociska filtr do silnika. W zestawie miałeś jeszcze 2 oringi-Duży pokazany na zdjęciu, na dekielek, mały na tą rurke z gwintem. nie sposób ich nie zauważyć :) |
piodabro - 2016-04-17 00:35:17 |
U mnie też było kilka opiłków, ale znacznie mniejszych i w mniejszej ilości. Tutaj już dość grubo jest. |
Panda - 2016-04-17 18:16:37 |
Cześć. |
piodabro - 2016-04-17 20:52:52 |
Ja zamierzam sprawdzić łańcuch rozrządu i napinacz, bo jak łańcuszek zaczyna biczować to może to właśnie tak brzmieć do tego może uszkadzać prowadnice i stąd te opiłki. |
Yamamoto - 2016-04-18 16:59:23 |
Szukaj z listwą zębatą a nie ze sprężyną. Trafiła używany za 50 zł. Ok 400 zł nowy i ori w Kawausuki. Wiertło mieniał. |
piodabro - 2016-04-18 17:56:22 |
Ależ ten oryginalny co mam jest z listwą zębatą: |
Yamamoto - 2016-04-18 18:14:51 |
Dokładnie o ten. Poprzedni model miał tylko sprężynkę. |
piodabro - 2016-04-18 18:56:38 |
No to ten jest do dupy też, po jakimś czasie wyrabia się ten aluminiowy blok w którym porusza się listwa i listwa zaczyna się blokować tak, że nie wyskakuje. |
rafi068 - 2017-05-14 20:33:42 |
Olej w GPZ wymieniony :) Zobaczymy jak się bedzie sprawował Carlube. Kilka razy lałem olej tej firmy do skrzyń samochodowych i sprawował sie super. Niedawno pojawił się 10W40 do motocykli z normą Jaso i SL. |