Anonymous - 2013-04-18 08:33:57

W 550 przód 110/80 - 17, tył 140/70 - 18

jakie są + a jakie minusy zakladanie Opon o innych parametrach?

Wiadomo, producent przewidzial tak a nie inaczej ale życie jest zyciem ;)

Jak to jest np. z wyzszym profilem gumy przy zachowaniu szerokosci?

PalaszD - 2013-04-18 09:10:42

Najważnejsza jest szerokość - ta powinna być maksymalnie zbliżona do zalecanej przez producenta.
Za szeroka opona powoduje zmianę jej łuku i możemy zostać np mistrzem prostej, jeśli np zamiast 160 zamontujemy popularne 180...

Wyższy profil raczej nie wpłynie na parametry jazdy...jedynie zmieni odczuwanie nierówności - wyższy profil = lepszy komfort i mniejsze ryzyko pogięcia felgi w przypadku wjechania w japę wielkości krateru Etny... za to będzie wyglądał jak balon :)

Anonymous - 2013-05-05 20:14:20

Efekt "balonu" mi nie przeszkadza wręcz jest pożądany przy cafe ale może nie z tymi felgami

Jak patrzylem to na tyl 140/70/18 bardzo maly wybor  a jak ma byc cafe to chcialbym wlasnie jakis fajny balon zalozyc (z małą kostką?)

Ilośc przejrzanych opon w ostatnim czasie jest powalająca. Nie znalazłem jednak wyczerpującej odpowiedzi na moje pytanie, w jaki sposób zmiana rozmiaru opone w jędną lub w drugą stronę zmienia styl jazdy. Większośc pisze że tylko orginalny rozmiar żaden inny ale widze ze przy różnych moto są montowane przeróżne rozmiary. Gdzieś wyczytałem że możliwe modyfikacje są o 10mm w każdą stronę.
W 550 mamy felge 17 i 18 (110/80 i 140/70) a juz w 750 2 17stki (120/70 i 150/70), wynika z tego ze cięższa o niecale 20kg 750 jezdzi nizej na szerszym kapciu więc np modyfikacja w  550 np. 120/90 17 i 150/80 18 byłaby dużym "zagrożeniem"?

Rozumiem ze zmiany rozmiarów opon przy jezdzi na wprost nie przeszkadza dopiero przy skręcie zmodyfikowany łuk mże być nie taki jakbysmy tego chcieli i bach ...

Jeseli chodzi o zmiane tylko profilu to mysle ze o profilu wyzszym troche sie bardziej "bujamy" i mamy balony na dzióry jak napisał Pałasz a profil dół mamy "twardszą" jazde ale chyba lepszą przyczepnosc.

Zmiana szerokosci duzo nam zmienia ale jak dobrac by sie nie wyperdOlyć? ;)

Niewiem czy kogoś zainteresują te gumowe dywagacje ale byłbym wdzięczny za wszelkie wzmianki wnoszące coś w ten temat :)

PalaszD - 2013-05-06 09:17:19

No na szerszej się nie wywalisz, tylko w zakręt wejdziesz nie 120km/h a np 90km/h...  i szersza będzie Ci się wycierała mocniej na samym "szczycie" czyli na bokach będzie pełno mięcha, a na szerokości ok 2cm będzie slick :P

frankie - 2013-05-06 09:52:14

Poprzedni właściciel mojej 550ki miał założone 160/60/18 czyli nie zgadza się ani szerokość ani wysokość. Skręca się na tym dość dobrze ale czuje się jakby coś nie grało do końca podczas składania w zakręt. Aktualnie czekam na wolną chwilę aby podjechać do motogumy na wymiane (udało mi się kupić komplet w zalecanych rozmiarach). Napiszę czy czuć różnicę po wymianie.

Anonymous - 2013-05-06 14:15:18

Tak tez z tą szerokością wykalkulowałem jeśli chodzi o tył. A jesli chodzi o przód jezeli bedzie szersza o 10mm?

O 160 nawet nie myslalem na tyl, bardziej myslalem 120 na przód :)

Frankie a co kupileś?

PalaszD - 2013-05-06 14:29:03

10 nic nie zmienia, ale 20 to już dużo :) zarówno z tyłu jak i z przodu.
Na przód możesz spokojnie 120 ładować :)

frankie - 2013-05-06 14:36:17

Kupiłem bridgestony, które sobie trochę poleżakowały.

Anonymous - 2013-05-06 14:46:26

Tak wlasnie sie zastanawiam bo 750 jezdzi na 120


do 550 bierzniki i rozmiary znam juz chyba na pamiec ;)

5eba na nich jezdzi i jest zadowolony, są moim "backupem" :)

sankra19 - 2015-07-15 08:36:26

Odświeżam temat. W Zephyr 750 mam zamontowane z przodu 110/80/17- katalogowo powinno być 120/70/17. Opona nie wygląda jeszcze źle. Różnica średnicy to zaledwie 1.3%. W autach taka modyfikacja jest możliwa a co z motocyklami. Moto będzie łatwiejsze w manewrowaniu, ale czy tak można? Cz w razie wypadku nie będzie problemów z ubezpieczycielem?

JACHOO - 2015-07-15 09:08:29

Jak masz założoną gumę 110 i jest jeszcze w dobrym stanie to się nie przejmuj tylko śmigaj na niej aż ją wykończysz, a wtedy zmień na właściwy rozmiar. Nie słyszałem jeszcze o przypadku czepiania się ubezpieczalni co do rozmiaru ogumienia.

PalaszD - 2015-07-15 10:02:33

dokładnie jak pisze Jachoo - śmigaj, aż się guma skończy :)
Rozmiar opon nie ma znaczenia w przypadku ewentualnej kolizji - prędzej mogą się czepiać, że jest "łysa"...

JONy - 2015-07-15 13:50:38

sankra19 napisał:

Cz w razie wypadku nie będzie problemów z ubezpieczycielem?

W PL na pewno nie.
Ale jak zamierzasz bywać tym moto poza a szczegolnie na Zachodzie to możesz mieć problem.
Przypadek z innego forum:
Kolega stał Jeeem w korku pod Paryżem-mieszka tam na stałe-i przelatujący skuterowiec na 125tce zahaczył o niego rozpiżdżając się o inne auta. Polamany, wyrwana szczena i takie tam "lekkie" obrażenia-helikopter ewakuował.
Żabojady zabrały jepa na przegląd. Rozkminiali lącznie z porównywaniem wszystkich rzeczywistych wymiarów z katalogowymi czyli wysokość, szerokość i rozmiar ogumienia właśnie... Na szczęście akurat ten był stockowy.
Ja w swoim mam lift pare cali, dystanse 30mm i wieksze kola...
Piszę o puszce a nie o moto ale...jak wyłapiesz szlifa i moto odwiedzi przystanek Straßenbahn... ;)

sankra19 - 2015-07-15 14:35:38

Pewnie najważniejszy jest indeks nośności- zbyt mały pojazd niesprawny o tym słyszałem, że agenci firm ubezpieczeniowych sprawdzają to od razu po przybyciu na miejsce wypadku/odholowania pojazdu. Indeks prędkości też, jednak ma znaczenie przy dużych prędkościach przy małych chyba się nie czepiają, ale każdy powód jest dobry aby nic nie wypłacić.

Pudelski7 - 2016-04-22 13:19:22

Witam ja mam pytanie bo bede musiał pewnie po tym sezonie wymienić tylnego laczka a mam możliwość zakupu nowej gumy w dobrej cenie tylko że w rozmiarze 170/60/17. I tu moje pytanie, wejdzie do 11???
Czy ktoś na takiej gumie jeździł i czy jest jakaś różnica w prowadzeniu???

PalaszD - 2016-04-22 15:18:08

Wejdzie.  Ja już kolejną taka mam :) wygląda lepiej, a nie taki balon... No i mi się lepiej jeździ na 170 :)
Oczywiście polecam :)

www.tibiacc.pun.pl www.carpteamkonin.pun.pl www.is2010.pun.pl www.survival.pun.pl www.warbrotherhood.pun.pl