- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Modyfikacje & Custom http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=8 - ciężarki na kierownicy http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1046 |
mar33cki - 2013-04-18 08:56:13 |
jeśli za słabo szukałem to przepraszam ;) |
PalaszD - 2013-04-18 09:01:09 |
Wg mnie to raczej tylko estetyka... mam to, bo mi się podoba, ale czy stłumiło drgania? nie zauważyłem różnicy :) |
Akar - 2013-04-18 14:14:59 |
ciężko mi powiedzieć czy odczuwam różnicę, bo bez ciężarków jeździłem tylko chwilę... Że lepiej wygląda to na pewno :) sam kupiłem krótkie ciężarki, ale wydaje mi się, że dłuższe będą się lepiej sprawdzać (są po prostu cięższe). SV650 kumpla chodzi prawie jak chopper, drgania są porządne. Aktualnie jeździ bez ciężarków, ale teraz ma zamiar kupić to się go zapytam czy widzi różnice ;) |
mar33cki - 2013-04-19 12:50:52 |
u mnie w tej chwili wygląda to tak, coś po poprzednikach tam zostało: |
PalaszD - 2013-04-19 13:09:47 |
ja aktualnie mam takie: |
dz0zef - 2013-04-23 15:22:32 |
Koledzy, czy jest różnica w średnicy kierownicy w Zephyrach. Czy np ZR 1100 ma grubszą kierownicę niż ZR 550? |
PalaszD - 2013-04-23 15:31:33 |
teoretycznie wszystkie kierownice są średnicy 22mm... teoretycznie, bo niektórzy dają akcesoryjne, ale akcesoryjne w większości sa też 22mm (chyba tylko H-D mają grubsze...) |
frankie - 2013-04-26 13:22:48 |
U mnie wygląda to tak: |
PalaszD - 2013-04-26 13:33:55 |
widać, że delikatnie przyspawane...a jak byś spróbował to obciąć? albo zobacz jaki gwint i spróbuj poszukać akcesoryjnych, które są na gwint... |
mar33cki - 2013-04-26 13:38:34 |
Mnie się zdaje, że większość będzie pasować, co najwyżej śrubę mocującą wymienisz. Pod warunkiem, że nie mają podtoczenia wchodzącego w kierownicę. Zobaczymy te co zamówiliśmy ze speedwardem, ale ze zdjęć wygląda że nie ma tam podtoczenia ciężarka, tylko od razu guma mocująca. |
frankie - 2013-04-26 13:56:50 |
Wklej proszę linka do waszych ciężarków. |
speedward - 2013-04-26 20:27:05 |
Przyszły wreszcie, po tygodniu, zapakowane że śmiech, w dodatku gatunek 2 i mają lekkie skazy produkcyjne... |
frankie - 2013-04-27 10:52:41 |
Znalazłem coś takiego, śruba wygląda dokładnie jak u mnie. |
speedward - 2013-04-27 12:52:43 |
Ciężarki zamontowane. Miałem problem bo mam nieorginalną kierownicę, średnica zew to 22 ale w środku tylko 12 (standard to ok 17). Zdjąłem gumę i nakrętkę z kołnierzem które się nie mieściły. Nakręciłem zwykłą nakrętkę i nawinąłem zwykłej taśmy izolacyjnej na odpowiednią grubość i wcisnąłem w otwór. Na lewej wkręcanie śruby usztywniło połączenie, w przypadku prawej dałem dodatkową kontr-nakrętkę by ciężarek nie stawiał oporu manetce i wcisnąłem z lekką pomocą smaru. Narazie jest dość sztywno. Wrażenia z jazdy po jeździe. |
mar33cki - 2013-04-30 08:38:38 |
Do mnie przyszły w piątek, czyli po tygodniu :| Zapakowane w woreczku zawiniętym w gazetę i koperta, także spoko. Ale dlaczego 2 gatunek? I w sumie objawił się tym, że były jakieś delikatne wgniotki na lakierze, możliwe że też z transportu... |
speedward - 2013-04-30 20:02:20 |
Wybierając się dzisiaj do OBI wymontowałem ciężarek, dumając parę minut przed regałem z systemami mocować kupiłem takie coś: |
JONy - 2013-04-30 20:09:00 |
Bob budowniczy zawsze da radę... najprostsze pomysły są najlepsze :D |
PalaszD - 2013-05-01 00:50:59 |
Kolejny dowód na to, że. "POLAK POTRAFI" ;) |
speedward - 2013-05-01 11:14:51 |
Śmiejecie się, ale moje rozwiązanie jest lepsze niż było fabryczne. |
mar33cki - 2013-05-06 10:37:04 |
Po kilku przejazdach do pracy stwierdzam, że o oporach na kierownicy już dawno zapomniałem ;) Tak jak pisałem, dało się to zauważyć od razu po założeniu, jako odrobinę większy opór na skręt. |
speedward - 2013-05-09 21:58:00 |
Chyba też ważne by były możliwie ciężkie.Szukałem jakiegoś wzoru lub przepisu jaki ciężar dobrać ale nic nie znalazłem. |
sebastianm - 2017-01-06 21:22:15 |
Jak wygląda element w oryginalnej kierownicy w 750 w który wkręca się śrubę od ciężarka? |
Yamamoto - 2017-01-06 23:23:30 |
W oryginalnej kierownicy masz wspawaną tulejkę z gwintem M8 (jedenastka) lub M6 (spryciak). Nie pamiętam jaka jest w 750. Wymień śruby albo napisz do Puiga czy nie mają innych rozmiarów. |
sebastianm - 2017-01-07 08:16:36 |
Wg katalogu części powinna być SCREW,5X35, ale chyba u mnie już ktoś majstrował bo śruba była wklejona na klej. Napiszę do puiga ale raczej nic z tego nie będzie więc dorobię sobie śruby:) |
Jachoo - 2017-01-09 14:36:30 |
W mojej kierownicy śruba trzymająca końcówkę tez była na klej. Pewnie dlatego ze od wibracji się to luzuje. Jeśli śruba w nowej końcówce jest inna niż gwint w kierownicy, to zmień śrubę na mniejszą i po temacie. Wypośrodkuj tylko ciężarek w stosunku do kierownicy i dokręć mocno żeby się nie przemieszczał. Jeśli masz możliwość to wycieczka do tokarza/ślusarza żeby dotoczył śruby z osadzeniem 8 mm na grubość ciężarka i gwintem M5 |
sebastianm - 2017-01-09 14:50:17 |
Jachoo taki miałem własnie plan z przetoczeniem ale pojawił się inny problem. Oryginalne ciężarki mają średnicę kierownicy i grzane manetki które teraz miałem nachodziły na ciężarki. Niestety nowe ciężarki mają średnicę grubszą od kierownicy i jeszcze w dodatku są podtoczone w taki sposób że nachodzą na kierownicę więc manetki są za długie. Przełączniki na kierownicy mają kołek ustalający więc nie można ich przesunąć. Płynie morał z tego taki że bez kombinowania nie ma możliwości założenia ciężarków i manetek od puiga do kawy. |
mar33cki - 2017-01-09 16:12:36 |
zawsze możesz zamówić u tokarza ciężarki na wymiar, tak jak moje z nierdzewki ;) kosztowały chyba ok 80zł |