mar33cki - 2013-04-23 15:39:13 |
zauważyłem, że jak jadę z żoną to bardzo siada mi tył. Co potwierdza serwisówka mówiąc o standardowym ustawieniu na 1os 68kg :), heh ja sam ważę 95kg... wczoraj próbowałem się dobrać do ustawienia wstępnego sprężyny, ale nie dałem rady. Wygląda jakby pierścień do regulacji się zapiekł/zblokował i nie mogę go przestawić. Potraktowałem go płynem hamulcowym, z nadzieją że dziś odpuści i uda się to przestawić.
Trochę nie kumam jednej rzeczy - instrukcji jest informacja o przestawieniu 'nakrętki' wstecz, a dopiero potem o ustawianie kluczem hakowym. Może mi to ktoś wyjaśnić?
|
Doman - 2013-04-23 17:05:26 |
Ja też miałem problem z utwardzeniem amora tylko że w VN . Żadne klucze dedykowane nie dały rady ale młotek i pobijak załatwił sprawę , może spróbuj zdzelić tą regulacje młotkiem .
|
dobrzan - 2013-04-23 22:29:46 |
Prawdopodobnie trzeba najpierw poluzować nakrętkę kontrującą - podobnie jak przy regulacji linek przy klamkach.
|
Pudelski7 - 2013-04-24 07:22:27 |
W XJ900 trzeba specjalny klucz aby przekrecic en pirsien pod sprężyną. moze u Ciebie tez jest taka konieznosc?. Jakbys machną fote amorka można by coś więcej powiedzieć.
|
mar33cki - 2013-04-24 08:33:27 |
na górze jest ta wielka 'nakrętka' z ząbkami do ustawienia wstępnego sprężyny, a na dole amorka jest śruba do ustawienia tłumienia - o ile dobrze zrozumiałem serwisówkę :)
moto na centralną podstawkę, klucz hakowy nakładam na 'nakrętkę' z ząbkami i jak próbuję przestawić to się cały amortyzator rusza, tyle ile gumy na śrubach pozwalają, ale przeskoczyć nie chce...
|
Pudelski7 - 2013-04-24 09:14:53 |
Nakretka wyglaa na zalaną oljem ty ja oliwoles z nadzieją ze puści?? bo jesli nie to wylał Ci się już olej z amora. wiesz co jak masz ten klucz to powinno przeskozyć ciężko mi powiedzieć dlaczgo nie chce przeskoczyć. moze jest na tyle skoroowane ze nie obrócisz. Ja bym go wyja i spróbował w imadle to zrobic.
|
mar33cki - 2013-04-24 09:31:12 |
potraktowałem go płynem hamulcowym, bo wygląda na pordzewiałe, z nadzieją że odpuści i się uda :) mam nadzieję, że obejdzie się bez wyciągania, bo nie mam tego kiedy zrobić, a z żoną na pokładzie prowadzi się jak hamerykańsky pontonowiec....
|
PalaszD - 2013-04-24 09:37:47 |
zmyj płyn hamulcowy z elementów lakierowanych, bo sama farba będzie odłazić :)
czasami jak się coś zapiecze to trudno ruszyć...brat w ninji miał kiedyś podobnie...ale jak pisał Doman - młotek i podbija załatwił sprawę...choć ślad po nim na śrubie delikatny został...
|
mar33cki - 2013-04-24 14:08:47 |
no z tym płynem to masz rację :) muszę zaglądnąć do wioskowego mechanika, może jakiś ściągacz do ściśnięcia sprężyny da radę... a jak nie to pozostaje wziąć większy młotek, dłuższe ramię i fizyka...
EDIT: no i udało się :) po płynie hamulcowym odpuściły syfy, kolega przytrzymał maszynę, ja się zaparłem i najpierw lekko popuściłem, a potem dociągnąłem jeszcze 2 ząbki :D tylko piasek zatrzeszczał... popołudniu z żoną się przetestuje, jak będzie mało to zostały jeszcze 2 ząbki :) hehe miałem napisać pozycje... jest jeszcze regulacja tłumienia, ale nie mam tu narzędzi, to tego nie ruszę
|
Pudelski7 - 2013-04-24 14:57:24 |
no i świenie widać że pewnie nikt od nowości tego nie ruszał.
PS. płyn hamulcowy działa cuda, jak wd nie pomoże to płyn hamulcowy zawsze
|
mar33cki - 2013-04-25 08:20:54 |
tak właśnie wygląda - ustawienie oryginalne i na górze i na dole... choć z drugiej strony ta nakrętka zębata wygląda na ruszaną...
EDIT: wczoraj przestawiłem jeszcze tłumienie - dolna czarna plastikowa śruba - przestawna na 'klik' (bez narzędzi, ręką) i jest super :) trzyma się drogi pewnie, nic nie buja, nie dobija, jazda z plecaczkiem stała się przyjemnością :D:D
|
speedward - 2013-04-25 09:08:39 |
Gratulacje! Widzę że powoli poznajesz motocykl i ustawiasz pod siebie. To dopiero twój pierwszy sezon i jeszcze nie raz będziesz miał podobne zagadki do rozwiązania. Fajnie że jest pozytywny odzew od strony kobiety.
|
mar33cki - 2013-05-15 10:17:28 |
no i pojawił się problem - wycieka mi olej z amora, a przynajmniej tak wygląda że to z niego tak kapie powolutku :| Regeneruje się, czy lepiej kupić inny używany?
|
PalaszD - 2013-05-15 10:28:40 |
szukaj nowego już - obczaj też, czy np od innego modelu nie pasuje... przednią zawiechę łatwo zrobić, niestety tylnie amory mało kto regeneruje - nie masz pewności jak taki regenerowany podziała i jak długo... w sumie kupując używkę też nie wiesz...
pytaj ewentualnie w serwisach cross, enduro - tam najczęściej zajmują się takimi sprawami...
jak lekko się poci, to jeszcze nie ma tragedii...
|
mar33cki - 2013-05-15 10:38:00 |
wstawiam popołudniu do garażu, a rano na podłodze plama na kilka cm średnicy z rzadkiego oleju, wycierałem amor i resztę dookoła i wygląda mi to na amor... używka kosztuje z przesyłką ok 150zł, także tragedii niby nie ma, ale wkurza...
|
Pudelski7 - 2013-05-15 14:39:19 |
Wiesz co ja ratowałem takie amorki w taki sposób że je wybebeszyłem powymieniałem w nich oringi zalałem olejem. wszysttkie przejechały kupe km i do tej pory dobrze się sprawują
|
mar33cki - 2013-05-15 15:02:52 |
pytanie czy centralny amor też się tak da zrobić i czy np dostanę części zamienne do niego
|
PabloEOP - 2013-05-15 23:21:43 |
Jeśli się zdecydujesz na kupno używki to pisz. Mam w bardzo dobrym stanie nie jeżdzony po Polskich drogach. Zrobię dobrą cenę jeśli sie zdecydujesz. Pozdrawiam:)
|
mar33cki - 2013-05-16 07:27:17 |
ooo super :), myślę że długo tak nie pojeżdżę i najpóźniej z końcem sezonu bym go od ciebie wziął. Będziesz na zlocie?
|
Pudelski7 - 2013-05-16 07:30:43 |
Ja raowałem ostatnioi własnie centralne od XJ i VFR. Konstrukcyjnie musi byc podobny więc da sie to zrobic.
|
PabloEOP - 2013-05-16 10:21:22 |
No więc przemyślisz sobie na spokojnie. Tak będę na zlocie, od piątku :)
|
mar33cki - 2013-06-25 07:18:22 |
wczoraj zdjąłem koło tylne do wymiany opony to i amor wymieniłem, jak dziś uda mi się z wulkanizatorem to może jeszcze poskładam :)
<iałem trochę problemów, żeby zdjąć/zsunąć tylny zacisk z tarczy - na tarczy jest rant :/ Macie na to jakiś sposób? Czy to u mnie jest coś nie teges?
|
Yamamoto - 2013-06-25 07:37:25 |
Na rant na tarczy? Można przetoczyć. Ja rozginam delikatnie śrubokrętem tak, żeby nie uszkodzić powierzchni klocka.
|
PalaszD - 2013-06-25 23:57:05 |
a poluzowałeś zacisk? nie wiem jak w ZR7, ale w ZR1100 jak nie poluzujesz zacisku to też są problemy i kur*y lecą :P
|
mar33cki - 2013-06-28 10:44:33 |
heh jak ściągałem koło to faktycznie nie poluzowałem, ale jak zakładałem to byłem już mądrzejszy - odkręciłem zacisk i przy nakładaniu go na tarczę wspomogłem się delikatnie gumowym młoteczkiem ;)
|