jacek45 - 2010-03-21 13:15:26

witam, mam pytanie i rade czy ładujecie przez zime akumulatory- ja sobie kupiłem ładowarke motocyklowa daje ona 300 mA pradu i ładuje na zasadzie jak ładowarka do telefonow, naladuje do oporu i sie wylacza, nie ma mozliwosci aby uszkodzic akumulator czy nawet zagotowac elektrolit, super sprawa, teraz na allegro sa dostepne nawet takie, ktore rownoczesnie odsiarczaja, ale jak kupowalem, to takich jeszcze nie bylo, goraco polecam jak ktos takiej nie ma

Maja - 2010-03-22 09:16:11

Witam
Ja swój przed zimą zdemontowałam . Parę dni temu podładowałam go samochodowym prostownikiem o parametrach 12V 5A. Okazało się, że sam ustawił prąd ładowania a po napełnieniu akumulatora wyłączył się. Po godzinie ładowania akumulator jak nowy. (to był udany eksperyment bo akumulator ma pojemność 10Ah a prostownik miał od 26-200Ah)

arey - 2010-03-22 22:50:51

... podładowali mi go na jesieni, ok 19listopada na przeglądzie. Moto zajechało do garażu. Odpaliłem je potem 2 razy na 30 minut w grudniu. Stał tak do 27 lutego. Odpalił bez żadnych problemów. Żadnego ładowania, nic, może po prostu dobry akumulator :D

jacek45 - 2010-03-25 18:50:21

samochodwe akumulatory daja za duzy prad i mozna uszkodzic plytki, ja tak sobie zalatwilem pierwszy nowy akumulator i zaraz tez poszukalem takie ladowarki motocyklowej, na zime zawsze wyciagam akumulator, gdyz garaz nie jest ogrzewany

Pudelski7 - 2010-03-25 19:02:22

ja mam prostownik straszny staruszek jeszcze z czasow PRL, jego moc to 4A jak sadzisz czy taki prostownik bedzie w stanie uszkodzic akumuator??

admin - 2010-03-25 19:19:26

akumlator powinno się ładować prądem o wartości 1/10 pojemności aku np aku 10ah prądem 1A, uszkodzić nie uszkodzisz jeśli będziesz go pilnował i odłączał w odpowiednim momencie, taki duży prąd może skrócić trochę jego żywot

Igorus - 2015-03-15 23:21:24

Aku co raz starsze i zimę przeszedł ciężej niż ostatnią.
Po 2 miesiącach bez jazdy nie dał rady rozkręcić rozrusznika na tyle żeby zaburzyć.
Z okazji konieczności ładowania dzielę się nabytą przy tej okazji wiedzą:
Standardowo powinno się ładować natężeniem w liczbie równej 1/10 pojemności jak wyżej napisano.

Zasada jest taka: Im mniejsze natężenie tym bezpieczniej (1/12 będzie jeszcze lepsza niż 1/10).
Druga zasada: Iloczyn czasu ładowania i natężenia ładowania musi dać pojemność naszego aku, np:
10 h x 1,2 A = 12 Ah
Trzecia zasada: Nie wolno dopuszczać do kompletnego rozładowania akumulatora.

Jeśli chcemy szybciej naładować albo dysponujemy nieregulowanym prostownikiem trzeba pamiętać
aby nie ryzykować z natężeniem w liczbie większej od pojemności akumulatora.
Jak się śpieszy to można zastosować tzw. ładowanie forsowne, tj. 1 godzina x natężenie równe liczbie pojemności, wtedy szybko wzbudzimy akumulator do życia.
Zapodanie wyższego natężenia powoduje, że aku się zasiarcza -> płytki się uszkadzają -> powoduje się osad -> tworzą się zwarcia -> akumulator szybko zdycha.

W moim przypadku początkowe ładowanie akumulatora natężeniem 1,2A powodowało ciągłe zmiany natężenia - wg opinii Elektryka objaw bardzo dobry świadczący o tym, że akumulator nie zdechł do końca i przyjmuje ładowanie. Po około 20 minutach ładowanie się uspokoiło.

Przy okazji jeszcze wątek uzupełniania płynu: Woda demineralizowana tak samo dobrze nadaje się jak destylowana. Tę drugą ciężej znaleźć w sklepach ponieważ destylacja jest dużo droższa od chemicznego pozbywania się soli i innych dodatków z wody.

Po wstawieniu akumulatora Zephyr zakręcił mi dziś za pierwszą próbą czego wszystkim Forumowiczom życzę!
Radość z jazdy: Bezcenna.
Pewnie temat dość dobrze większości znany ale może powyższe wskazówki na coś się komuś przydadzą.

PalaszD - 2015-03-16 08:46:33

No proszę jak ładnie Igorus to wyłożyłeś :) człowiek od razu mądrzejszy się robi :)
Ja od 3 lat nie musiałem doładowywać - moto jeździło bez większych przerw :)
tylko na zlocie w Czarnej Wsi po 3 dniach świecenia LEDami i zabawy ksenonem miał zanik prądu, ale chłopaki zapchnęli i śmiga do dziś :)

rafi068 - 2015-03-24 15:52:12

Jaka powinna być wartość napięcia na zaciskach akumulatora w zr550 na działającym silniku?

Pudelski7 - 2015-03-24 15:55:22

około 14,4 V. w zależności od obrotów może się odrobinę zmieniać.

sebastianm - 2017-08-15 08:44:08

Czy w 750 prąd ładowania powinien być taki sam? Mam problem z porannym odpalaniem i zastanawiam się czy to nie akumulator. Wczoraj odpaliłem zepa z akumulatora samochodowego i odpalił od strzała. Czy po odpaleniu i odłączeniu akumulatora moto powinno pracować dalej?

JACHOO - 2017-08-16 07:04:39

Prąd ładowania powinien być taki jak pisz Pudelski7. Nie ma to wpływu na odpalenie motocykla, tylko na stopień naładowania akumulatora, a ten z kolei już wpływ ma. Piszesz poranne odpalenie moto, czyli później po jeździe już odpala ładnie? Jeśli tak to obstawiałbym że ładuje, ale akumulator przez noc puszcza. Co do odłączenia aku po odpaleniu to jeśli alternator jest ok to silnik będzie pracował, jednak nie powinno się tego robić bo można uszkodzić owy alternator

sebastianm - 2017-08-16 09:25:58

To w takim razie u mnie jest cos nie tak. napięcie ładowania przy 2tys to ok 14V, po odkręceniu manetki do ok 6tys spada do 12.2V. po odłączeniu akumulatora przy włączonym motocyklu silnik ma ochotę zgasnąć obroty spadają poniżej 1tyś.

JACHOO - 2017-08-16 16:19:16

Nie napisałeś co z późniejszym odpaleniem, czy tylko rano jest problem czy później też.
Może coś z regulatorem napięcia?

sebastianm - 2017-08-17 08:09:53

już po 2h czasami słabo odpala, po 8h w pracy już trzeba dłużej kręcić. Poczytałem sobie haynesa i sprawdze wszystko tak jak tam jest napisane, tylko muszę podłączyć akumulator z auta, bo zaznaczyli aby sprawdzać wszystko na naładowanym akumulatorze.

Pudelski7 - 2017-08-17 08:45:38

Jak Ładowanie masz na 14 V, i po krótkim postoju kiepsko odpala, to nie cuduj tylko wymień aku bo jużnie trzyma prądu. Trochę niepokojące jest to spadanie napięcia ale na razie bym się tym nie przejmował.

sebastianm - 2017-08-17 09:11:48

z tym ładowaniem też nie jest tak że jest to stabilne 14v, po odkręceniu gazu ładowanie spada do ok 12V przy 6tys, czyli coś jest nie tak bo powinno być w przedziale od 14-15V.

koqt71 - 2018-04-28 09:34:29

Ja mam podobny problem z ładowaniem przy odpalonym silniku. Pokazuje 12,2 a jak zaplę światła to nawet 11,8. Przy próbie odkręcenia klemy na uruchomionym silniku to od razu gaśnie. Co może być przyczyną braku ładowania? Regulator napięcia?

rafi068 - 2018-04-28 14:54:44

U mnie poszło uzwojenie. Podobne objawy. Pod osłoną zębatki masz 3 złączki sprawdź najpierw miernikiem czy przypadkiem nie ma zwarcia na mase.

koqt71 - 2018-04-29 21:47:17

Jak odłączyłem i podłączyłem regulator żeby sprawdzić czy daje odpowiednie napięcie to zaczął dawać 14,3 i tak samo na Aku. Pod osłonę zębatki nie zaglądałem jeszcze.

koqt71 - 2018-05-08 09:21:00

Będzie do 550 pasował regulator napięcia z 750?

sebastianm - 2018-06-17 09:51:48

Panowie jaki akumulator możecie polecić do 750? teraz mam yuasa YTX12-BS nie mam zdania o nim więc nie wiem czy inwestować w taki sam i wydawac 200pln. Jakie wy używacie akumulatory?

Yamamoto - 2018-06-17 14:55:08

Dla siebie mam yuase. Na handel unibata-bo najtańszy

sebastianm - 2018-06-17 15:30:38

Taka jak ta zamontowana u mnie czy jakiś inny model?

piodabro - 2018-06-18 09:06:37

Jak już kupujecie aku, to tylko żelowe. Zwykłe kwasiaki w moto nie mają zbytnio sensu.

www.radio-stolica.pun.pl www.klubbakugan.pun.pl www.totaldramaforum.pun.pl www.szkolapijarki.pun.pl www.speedwaymanagers2.pun.pl