swierzop - 2013-09-05 10:51:32

Witajcie,

korzystając z gościnności profilu mojej narzeczonej i jako nadworny "mechanik :D" w rodzinie, potrzebuję kilku wskazówek.
Pacjentem jest 550'tka z 93-ego (gaźniki jeszcze bez podgrzewaczy), w której to wyczyściłem gaźniki, wymieniłem filtr powietrza i skleiłem/uszczelniłem 2 membrany.

Miałem problem z lewym powietrzem - próby pryskania na króćce nie przyniosły efektu.
Uszczelniłem styk między puszką z filtrem powietrza, a puszką z króćcami - trochę to pomogło, gdyż przy okazji włożyłem też stary filtr powietrza (gdzieś przeczytałem, że nowy trzeba nasączyć, gdy tylko olej dotrze, zajmę się tym).
Po rozgrzaniu i krótkiej jeździe, moto wskakuje na ok. 2,5 tys. obr. i  nie spada do wolnych. Po przygazówce obroty spadają bardzo wolno i zatrzymują się na tych 2,5 tys.
Wtedy obniżając mu śrubą wolne obroty na 1,5 tys. moto zachowuje się lepiej (obroty spadają żwawo do 2,5 tys., poniżej troszkę wolniej, aż do 1,5 rpm). Niestety po dłuższej jeździe moto zaczyna wołać o przywrócenie pierwotnych ustawień śruby wolnych obrotów.

Kończą mi się już pomysły, jak myślicie co może być przyczyną takiego zachowania moto?
Czy śruba wolnych obrotów może się obracać pod wpływem wibracji, przytrafia się coś takiego w Zephyrach?
Gumowa "fajka" pod puszką z króćcami lekko się nakłada - jak to uszczelnić?
http://www.sendspace.pl/file/pic/dd5b9b … 585bd2c9/2 - 'fajka' oznaczona jako B

PS
Świece ciemne, czarne, suche, do regulacji na nowym nasączonym filtrze.
Linka gazu i ssania pracują swobodnie.
Membrany chyba szczelne lub częściowo szczelne - moto wkręca się na wysokie obroty.
V max to mizerne 120-130kmh i to długiej prostej.

Co przeoczyłem?


........................................................................................
Mariusz

woyas - 2013-09-05 14:52:41

Ja się nie znam, ale w swoim też miałem cuda wianki z obrotami.
Synchro i regulacja gaźników rozwiązała problem.

Yamamoto - 2013-09-05 22:51:00

Gumowej fajki pod filtrem nie uszczelniasz - ma być wsadzona - to jest odma, tam leci powietrze z silnika do filtra powietrza. Co jakiś czas proponuje oczyścić zbiorniczek przy wahaczu.
Skąd problem z membranami? Czemu kleiłeś?
To może być problemem. Klej poszedł się jebać i poszło w dysze.
Od wibracji się nie luzuje, przynajmniej w 750.
Sprawdź króćce gaźnik - głowica.
Sprawdź poziom paliwa w komorach.
Sprawdź czystość dyszy.
Cóż. Taki urok Kawy, a w dodatku te gaziory są wrażliwe na delikatne zmiany w ustawieniach.
I

Pudelski7 - 2013-09-06 07:52:50

Dodam tylko jeszcze że po czynnościach które opisał Yamamoto dokładne wyczyszczenie i synchro gazników. Ja obstawiam że to przez membrany. Pewnie będzie trzeba wymienić te pęknięte na nowe.

swierzop - 2013-09-06 11:00:56

poprzedni właściciel grzebał w gaźniorach i przy przykręcaniu kopułek, przycisnął 2 membrany lekko miażdżąc ranty czego skutkiem jest przecięcie po obwodzie rantów. Membrany wydają się być szczelne, bo moto wkręca się na obroty (wcześniej miał problem przekroczyć 9tys.).
Króćce szczelne, dysze czyszczone wcześniej.
Podczas czyszczenia porównywałem pływaki, Kurde! nie rozkminiam co oni tam za magię w serwisówce o tym napisali, jak wy ustawiacie te gaźniki i jak do licha to zmierzyć?

Po wczorajszych sugestiach dość sceptycznie zabrałem się za dawkę paliwa na wolnych, Yamamoto, faktycznie gaźniki wrażliwe na regulację. Śrubę wykręcałem od 1i3/4obr i skończyłem na 2i1/2, a moto ma przejechane tylko 42tys km. Teraz moto zdecydowanie lepiej spada z obrotów, dalsze dopieszczanie po kilkudziesięciu kilometrach.

Dla pewności - gdy nam obroty falują na niskich obrotach to czego może to być oznaka??


Chłopaki dziękuję za pomoc.

.......................................................................
Mariusz
- narzeczona po wczorajszej jeździe szybko poszła spać, wymęczona i szczęśliwa motórem.

Yamamoto - 2013-09-06 12:04:12

Jak bardzo falują?
100-200 obrotów jest dobrze. Załóż nowy filtr powietrza. Z wydechami coś grzebane?

swierzop - 2013-09-06 15:31:00

Eeee Pany, skoro w tym moto 100-200 obr jest dobrze to się nic już nie martwię.
Filtr powietrza nowy i nasaczony, wydechy oryginal.

.......................................................................
Mariusz

becker - 2013-09-06 21:31:26

identyczne objawy w mojej 750.
poczytałem i poszukałem w necie i pierwsze co to uszczelniłem króćce - nie poprawiło się. kolega podrzucił mi używane ze swojej kawy, założyłem i nie pomogło. w tej chwili kumpel mechanik stwierdził pęknięcie jednej membrany.... nie wiem czemu bawisz się w klejenie membrany? to jednak dosc delikatny kawałek gumy który musi sporo wytrzymac ;) ciśnienie i tak dalej, więc jak chcesz kleić a potem żeby działało na 100%? generalnie cienka guma jak pęka to się wymienia

swierzop - 2013-09-06 21:51:30

objawy, które towarzyszą naszemu Zenkowi, to nie wynik sklejonych membran, po za tym to nie były klasyczne pęknięcia ze zużycia ale niechlujstwa poprzedniego właściciela, teraz w ogóle uważam, że te membrany były szczelne.
A tak w ogóle w cenie dwóch nowych membran (zamienników) kupie baterię 4 używanych gaźników, co zapewne zrobię gdy tylko pojawią się na Alledrogo lub tu na forum.

pozdrawiam
............................................................................................
Mariusz

marco122 - 2013-09-16 21:26:02

Witajcie. mam taką małą prośbę. Czy jest ktoś wstanie opisać synchro gaźników tak krok po kroku jak dla laika :-). ?  Chciałbym zrobić to samemu , na youtubie znalazłem fajny filmik  jak to zrobić lecz tylko na dwóch gaźnikach , a jak na czterech nigdzie niema . Oddał bym moto do serwisu lecz najbliższy serwis mam ponad 100 kilosów i to dość drogi .  Może też ktoś ma manuala tłumaczonego na polski , ja mam po angielsku ale mam kurcze problem żeby z pdf-a skopiować i wkleić  w translatora.  Dzięki z góry za jaką kolwiek pomoc .

Yamamoto - 2013-09-16 21:40:31

Podpinasz wakuometry i regulujesz śrubkami aż chodzą równo. Poszukaj na forum chyba Pudelski pisał.
Krok po kroku masz w Haynesie

To skąd Ty mieszkasz?

Saladin - 2013-09-17 17:41:36

swierzop napisał:

objawy, które towarzyszą naszemu Zenkowi, to nie wynik sklejonych membran, po za tym to nie były klasyczne pęknięcia ze zużycia ale niechlujstwa poprzedniego właściciela, teraz w ogóle uważam, że te membrany były szczelne.
A tak w ogóle w cenie dwóch nowych membran (zamienników) kupie baterię 4 używanych gaźników, co zapewne zrobię gdy tylko pojawią się na Alledrogo lub tu na forum.

pozdrawiam
............................................................................................
Mariusz

Sprawdź jak będziesz odpalał moto, które rury kolektora wydechowego nagrzewają się szybciej, a które wolniej. W tych, które będą nagrzewały się później zwiększ dawki paliwa "pilot screw". U mnie było na jednym 5.5 obr :0

becker - 2013-09-17 21:53:05

wracając do pierwszego wątku : u mnie była pęknięta membrana, po wymianie zaczęlo wreszcie działać jak powinno

marco122 - 2013-09-17 23:13:02

Dzięki, głównie chodziło mi własnie gdzie je dokładnie podpiąc , wakuometry, noi  czy pierw reguluje  1 szy z drugim  3 ci z czwartym  a potem pary  razem ??   ale dzięki poszukam . A mieszkam w Gdyni tylko tyle że moto jest  razem zemną w norwegi i to  na takim zadupiu że wszedzie i do wszystkiego  daleko . Może jakiś link , mały namiar .  Dzieki z góry .

Luna - 2014-07-22 23:31:47

Postanowiłam odnowić temat gażiorków w spryciaku, ponieważ dzisiaj doszłam z nimi do jakiego-takiego porozumienia. Po pierwsze chciałabym doradzić jedną rzecz: Mianowicie po oczyszczeniu(nie wiem po co - były czyściusieńkie) gaźników w mojej furze, okazało się, że gaźniki wylewają(nie ciekną, leją jak z kranu) paliwo wszystkimi możliwymi stronami - przelewem, odpowietrzeniem, króćcami do głowicy ( z mniej jak minimum mam teraz grubo ponad stan oleju - paliwo w oleju); po trzeciej nieudanej próbie mój przyjaciel z Bravadosu poradził mi, żebym założyła zalane paliwem gaziorki - pomogło; gaźniki nie leją w ogóle. Stąd moja rada - w przypadku problemów(szczególnie przy braku centralki w 550), dobrze jest założyć gaźniki zalane, aby pływaki nie zawiesiły się przy założeniu na sucho. Niestety wciąż nie mogę ogarnąć tego, że po zrobieniu wszystkiego perfecto, razy kilka, cieknie mi pb95 z pierwszego gaźnika spod uszczelki komory pływakowej - dzieje się tak po postawieniu moto na kosie. Jak dojdę do przyczyny(wszystko jest sterylnie niemal czyste), opiszę występujący problem tutaj. Zaworki iglicowe trzymają dobrze, poziomy w komorach zostały zrobione na 100pro. Synchro nie zrobione(bo bez sensu przy pocącym się gaźniku), ale moto chodzi i odpala nawet bez ssania, którego za 4 razem nie chciało mi się montować.

siwy - 2014-07-23 17:58:12

Luna powiem ci tylko że prawdopodobnie uszczelka komory pływaka zawineła się i dlatego cieknie myśle że
Skaryf by potwierdził że nie jest proste je założyć sam sie nie źle napocił przy tym szajsie kupił możliwie
najlepsze zamienniki na rynku, a i tak był problem. Co do odpalu bez ssania to nie dobrze bo świadczy to
o za dużej ilości mieszanki musisz przykręcić o tyle by potrzebował ssania na zimnym jak dobrze pamiętam
nominał to 2 i pół obrotu.

Luna - 2014-07-23 21:02:12

Uszczelek nie ruszałam, chociaż to byłoby faktycznie najbardziej prawdopodobne. ALE - dzisiaj zamieniłam pływaki z cieknącego z niecieknącym oraz oczywiście zaworki iglicowe i te takie tulejki, które mocują pływak(zostawiając dekielki komór na swoich miejscach), założyłam gaziorki, zalałam benzyną ze strzykawki odmierzając tak, żeby w strzykawce zostało 40ml. Po godzinie poziom się nie zmienił, nie ściekło ani troszkę - jeśli do jutra się zbyt mocno nie obniży, to chyba działa. Co do ssania to przyczyna jest mi znana, ale chodziło mi,żeby podkreślić, jak bardzo palił "na dotyk" :D Co do obrotów śruby składu mieszanki, to dałam na 2 obroty, bo świece nawet przed rozebraniem były lekko czarne, a było właśnie na około 2,5 obrotu wykręcone. Przy strojeniu pewnie to jeszcze zweryfikuję :)

Jachoo - 2014-07-31 12:27:59

Podpinam się pod temat. Co prawda mam Zepha 750 ale myślę że konstrukcyjnie gaźniki nie wiele się różnią od spryciakowych. Moje pytanie dotyczy iglic, a dokładniej czy w tych gaziorach jest możliwość ustawiania ich wysokości?. Jeśli tak to jak się do tego zabrać żeby ruszać jak najmniej elementów? Z góry dziękuję za podpowiedzi :)

Yamamoto - 2014-08-01 11:15:23

O to mi chodziło.
http://www.zephyrfreunde.de/TuningZephyr750.pdf
Iglicą nie zmienisz tylko dyszami. Dynojet to znany producent.

Jachoo - 2014-08-01 14:34:43

Yama, wirtualne piwko powędrowało choć zasłużyłeś już na prawdziwe :beer:
Sprawdziłem DynoJeta i mają za 420 zł kpl. zestaw do tuningu gaźników dostrajający parametry pod sportowe filtry i przelotowe tłumiki. Trochę to kosztuję jednak bankowo zbieram kasę i muszę to kupić bo innej opcji nie ma.
A tak swoją drogą to patrząc na link który zapodałeś, taki kompleksowy tuning silnika to coś wspaniałego - marzy mi się że kiedyś przepiszę dany tekst po polsku i wkleję w dziale "co dziś zrobiłem dla swojego Zephyra" :)

Yamamoto - 2014-08-01 15:11:12

Ja go tłumaczyłem w google tłumaczu - daje radę. Wy w poznańskiem macie lepsze kontakty z zachodem więc może będzie łatwiej

xor - 2014-09-01 11:37:56

Części do gaźników 750 pasują tylko z tego modelu ? Głównie chodzi o membrany.

Ew. czy całe gaźniki z innego modelu pasują ?

Yamamoto - 2014-09-02 09:44:05

Szukaj ZR 7, ewentualnie GPZ 750

siwy - 2014-09-03 16:11:28

Yamamoto Dynojet ma regulacje na iglicach ja w swoim mam ze 4 nacięcia do zmiany wysokości dokładnie tak jak na fotce z twojego linka.
woreczek opisany jako DN0106. Od siebie moge dodać że same dysze+k&n nie wiele dają, dochodzi za to spalanie.To co daje zmiany jest na pozostałych
fotach:wałek rozrządu,większe zawory+szlif tłoka,polerka dolotu,cewki zapłonowe i te gaźniki z piekła rodem na koniec wydech. Ale nie zapominajmy
że ZR to nie motor na tor i jego zawieszenie i heble dają wiele do życzenia by utrzymać taki tuning w ryzach trzeba i to zmieniać. Tylko czy naprawdę
trzeba, prościej jest kupić HH 900 od Domana :)

Yamamoto - 2014-09-04 08:36:05

OFFTOP
@siwy
Akurat chodziło mi to pokazania Jachoo tego zestawienia tuningowego - jako przykład co można, a co trzeba osiągnąć. Ja pozostaje przy moim układzie K&N,irydy, pusty wydech i gaziory z ZR-7. Spalanie w 2,5 osoby+bagaż  na poziomie 5,5/100.
Koniec OFFTOPa
A Dynojet'a znam z teorii i obrazków. Tak samo jak regulację gaźników po założeniu stożków. Ale będę się uczył na XS 500

Jachoo - 2014-09-04 08:48:41

Z tematem DynoJet bardziej niż o tuning chodziło o możliwość wyregulowania składu mieszanki po założeniu czterech niezależnych filtrów stożkowych, których to Zephyr na oryginalnych bebechach gaźnikowych absolutnie nie chce przyjąć. W przedstawiony wyżej kompleksowy tuning trzeba by włożyć tyle kasy że pewnie z dwa Hornety można by kupić wiec podobnie jak Yama lepiej pozostać przy niezbędnym minimum ;)

siwy - 2014-09-04 20:11:12

Yama ten link jest bardzo dobrym poglądowym instruktażem dla miłośników rasowania w który trzeba włożyć mase serca by miało to naprawdę sens,
oczywiście można robić pewne elementy etapami.  Tylko nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli pisząc:
"Iglicą nie zmienisz tylko dyszami. Dynojet to znany producent.", ale to może przy piwku na spotkaniu :beer:

Yamamoto - 2014-09-04 21:38:54

siwy napisał:

"Iglicą nie zmienisz tylko dyszami. Dynojet to znany producent.", ale to może przy piwku na spotkaniu :beer:

Nie wiem jak jest w 1100. Ale u mnie (gaziory z ZR7), nie ma możliwości regulacji składu mieszanki przez ruszanie iglicą, tylko przez śrubę składu mieszanki. Tyle miałem na myśli - bez żadnego drugiego dna.

xor - 2014-09-11 09:59:19

Yamamoto -> gaźniki z zr7 pasują plug&play do 750 ?

EDIT -> pytania nie było, w dziale custom znalazłem wątek i już wiem, że pasują :)

www.hogwartonline.pun.pl www.forum-do-margo.pun.pl www.vt.pun.pl www.pecjgora.pun.pl www.thepiczers.pun.pl