- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Gaśnie po dodaniu gazu http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1255 |
bolo - 2013-09-07 11:23:39 |
Zbieralem sie na dalsza wyprawe, a tu nic z tego :| |
speedward - 2013-09-07 15:34:59 |
Sprawdź czy wszystkie cylindry pracują, sprawdź stan filtra powietrza, zajrzyj do świec. Tyle możesz sam zajrzeć. |
Doman - 2013-09-08 20:33:40 |
Podejrzewam kranik , cholerstwo jak ma starą membranę to lubi robić niespodzianki . |
Hary - 2013-09-08 22:26:57 |
Miałem podobne objawy tzn. motocykl czasem gasł podczas jazdy. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, świece, odkręcałem kranik i problem dalej się pojawiał. Zauważyłem, że filterek paliwa cały czas się zanieczyszcza i poziom paliwa jest w nim bardzo niski. Okazało się że miałem bardzo zasyfiały zbiornik. Porządne czyszczenie i problem już się nie pojawia :) |
bolo - 2013-09-09 00:41:54 |
filtr powietrza wymieniony raptem z 1 tysiac km temu, pali na wszystkie gary, swiece raczej tez nie. Wlasnie pierwsze co, to wymienilem filtr paliwa, ale bez zmian. Wyczyszcze wiec zbiornik, dzieki Hary za podpowiedz, a jak nie, to zajme sie kranikiem jak Doman zasugerowal. Dzieki za pomoc ;) |
siwy - 2013-09-09 17:30:20 |
panowie powiedzcie mi czy na waszych kranikach niema sitka bo ja mam i okazało się że jeździłem 9 lat ze szmatą w zbiorniku i kawałkiem papieru ściernego poprzedni właściciel malował bańkę i zostawił to w środku. bolo ustaw kranik na PRI jeśli problem zniknie to membrana w kranie do wymiany,może jeszcze być problem z podciśnieniem .Znam jeszcze przypadek powieszonego pływaka w gaźniku który w momencie szybkiego odjęcia gazu dosłownie hamował silnik i dławił .Stawiam na gaźniki czyszczenie+ regulacja kontrola membran |
MarcinG - 2013-09-14 00:21:05 |
Jak już pisałem w Przywitalni, kupiłem ZR750. Zefir stał około 2 lat u sprzedawcy i do naszego kraju przyjechał z defektem polegającym na nierównej pracy. Oczywiście wyciągnąłem gaźniki i wyczyściłem je. Dysze wyprane w ultradźwiękach a reszta w benzynie. Nie rozbierałem części które odpowiadają za regulację. Sprawdziłem membrany (są całe i miękkie). Zamontowałem wszystko i pewny siebie odpaliłem. Zapalił na ssaniu ładnie. Po rozgrzaniu i dodaniu gazu zgasł. Nawet jak był na wysokich obrotach na ssaniu i dodaniu gazu słychac było tylko buuuuczenie i gasł. Dochodzę do wniosku że brakuje mu paliwa i jest za dużo powietrza. Bez ssania też nie chodzi. Ale fakt że nie czyściłem tej śrubki od składu mieszanki, Ma sprężynę więc nie ruszałem. |
Dzygit - 2013-09-14 19:25:38 |
Hmm Kranik i jego podciśnienie i czy tam gdzieś nie szaleje lewe powietrze być może zbyt wiele powietrza go zapowietrza :D ale przyczyna może być w samym baku przytkane sitko kranika ... które czasami przytyka :D sprawdź dopływ paliwa i czy opadowo OK spływa gaźniki maja różne przypadłości co nas często złości ... Powodzenia w sprzęcie uruchomienia :D |
siwy - 2013-09-14 22:42:27 |
Grzebałem kiedyś przy INAZUMIE 750 która stała jakiś czas pod chmurką objawy jak twoje. |
MarcinG - 2013-09-16 18:45:59 |
Zamontowałem nowe świece, zrobiłem pełne czyszczenie gaźnika i jak kolega wyżej pisał sprawdziłem masy na cewkach. Dalej to samo - nie wkręca się na obroty. Na wolnych chodzi. Po kilkukrotnym odkręceniu manetki dławi się i buczy. Kranik na PRI z przeźroczystym wężykiem widać że paliwo dochodzi. |
speedward - 2013-09-16 19:42:39 |
Jaką masz najbliżej rzekę? |
Yamamoto - 2013-09-16 19:59:11 |
A czemu palisz na PRI a nie na ON lub RES? |
MarcinG - 2013-09-16 22:21:04 |
Na PRI bo zbiornik na długim wężu i leży na stole. |
Yamamoto - 2013-09-16 22:23:14 |
To nic nie zmienia. Zalewa Ci. Jak pali na założonym? na PRI paliwo leje ci się cały czas. Na ON i RES paliwo leci jak jest podciśnienie. |
PalaszD - 2013-09-16 22:38:24 |
a podciśnienie masz podłączone do gaźników? jak nie to na mur beton po zamknięciu ssania zgaśnie... ostatnio miałem podobnie jak ściągałem bak - nie podłączyłem rurki od podciśnienia i był klops... |
MarcinG - 2013-09-16 22:43:34 |
Na PRI nie zalewa bo są zaworki w gaźnikach. A podciśnienia zaślepione w gaźnikach. Zbiornik jest daleko od motoru więc podciśnienia do zbiornika nie mogłem podłączyć. Na wolnych chodzi bez ssania. Problem jest po dodaniu gazu. |
siwy - 2013-09-16 23:02:04 |
Marcin mam jeszcze jednego pomysła. Zrób oględziny czy kto nie grzebał przy rozrządzie może sie jebn...oł o ząbek albo dwa i kicha sprawdził bym luzy zaworowe może co nie domyka (nie bardzo rozumiem objaw buczenia)jakieś dziwne to zjawisko wrzuć na youtuba nagranie tego dodawania gazu i buczenia.Jak byś jeszcze sprawdził kompresje było by trochę więcej wiadomo o stanie samego silnika. |
MarcinG - 2013-09-16 23:35:49 |
Na początku zająłem się rzeczami prostymi. Ale mam plana na rozbiórkę góry i kontrolę wałków z zaworami. Czyli tak jak to właśnie opisałeś. Dam znać jak wyniki. |
Yamamoto - 2013-09-17 08:50:42 |
A zaworki masz szczelne? |
siwy - 2013-09-17 12:50:02 |
Ruszyłem temat w okolicy było troche pomysłów mniej lub bardziej skomplikowanych ale jeden mi sie spodobał łatwy do sprawdzenia mianowicie impulsator jeden działa więc moto pali ale drugi sie wiesza lub padł i nie daje znaku na moduł i jeszcze jeden to płytka impulsatorów ta która pomyka na wale ,może kto przestawił jak ustawiał rozrząd przy kręceniu wałem lub wymianie łańcuszka.Niezłe co? |
MarcinG - 2013-09-17 14:51:36 |
A jeszcze jedno. Jakie macie ciśnienie sprężania? Zmierzyłem i jest w okolicach 8 do 9 bar. Próba na mokro daje wyższe pomiary. Ciekawe czy pierścienie się nie zastały. |
siwy - 2013-09-17 22:46:20 |
W tysiaku 8,4-13,0 kPa jak u ciebie nie wiem jak tak samo to jeszcze może być. |
MarcinG - 2013-09-18 08:28:36 |
Trochę się zastanowiłem na fizyką i pomyślałem jak działają membrany które otwierają iglice. To buczenie dla mnie wyglądało tak jakby motor dostawał za dużo powietrza i za mało paliwa. Nie pisałem Wam ale ja uruchamiałem silnik bez skrzynki na filtr powietrza. Różnica ciśnień była za duża i iglice się nie otwierały. Po zmontowaniu na gotowo razem z filtrem silnik się wkręca tak jak powinien. Fakt że tylko do 8000 obr/min. ale wydaje mi się że synchronizacja już to załatwi. |
Yamamoto - 2013-09-18 08:44:52 |
Qwa... :D |
bolo - 2013-09-18 16:09:52 |
|
mkmal - 2015-11-12 23:43:32 |
Podnoszą temat. Udało mi się odpalić 750tkę. Ale mam dokładnie takie same objawy, tzn na ssaniu odpala ładnie, a po dodaniu gazu zarówno na ssaniu jak i bez niego buczy i gaśnie. Paliwo podane grawitacyjne, przez lejek na wężyku, więc to nie jest przyczyna. Motocykl stał długo na dworze, więc na pewno do sprawdzenia ta masa oraz świece i przewody. Dodatkowo ten impulsator - co to jest, gdzie go szukać i jak sprawdzić czy działa? Ale czy może być jeszcze coś? Bo w końcu nie jestem pewny, czy autor tego tematu rozwiązał problem... |
rafi068 - 2015-11-13 01:29:51 |
Zaglądałeś w gaźniki? objaw zawieszonych zaworków, lub dziurawe membrany. Raczej to drugie. Impulsator jest pod prawym deklem, odpowieda za podanie sygnału do przeskoku iskry w danym połozeniu tłoka. Jeśli coś by bylo z zapłonem, to nie paliłby w ogóle... |
mkmal - 2015-11-13 07:51:07 |
Gaźniki rozbierane, czyszczone, sprawdzone. Membrany też. I specyficznie chodzi na niskich obrotach, jakby stukowe spalanie było lub za wczesny/za późny zapłon. |
Yamamoto - 2015-11-13 08:13:55 |
Filtr powietrza? Króćce? Lewe powietrze? |
mkmal - 2015-11-13 13:26:06 |
Dobra, wymyśliłem sobie, że jednak te gaźniki rozbiorę jeszcze raz, być może na ultradźwięki zawiozę i poskładam ponownie... I wtedy zobaczę. Bo jak na razie to straszne gdybanie. |