dobrzan - 2013-10-04 10:02:16

Zabrałem się za temat wydechu w mojej 550tce - czyli kupiłem drugi i go trochę pociąłem.

Jak widać oryginalny tłumik jest dość skomplikowany i raczej nierozbieralny ;)
http://imageshack.us/a/img856/4841/yofq.jpg
http://imageshack.us/a/img10/1984/kaqp.jpg
http://imageshack.us/a/img703/6764/6fk4.jpg
http://imageshack.us/a/img571/8798/b3qi.jpg
Ostatnie zdjęcie to zdjęcie środka przez otwór końcowy - te przegrody raczej ciężko będzie wywalić :(

Siedem - 2013-10-04 15:24:41

Cześć,
fajny temat!
jestem bardzo ciekawy, co wymyślisz z tym wydechem,
dawaj zdjęcia z poszczególnych etapów pracy, nie jeden z nas chętnie się przyglądnie efektom.
To tymczasem :)

becker - 2013-10-06 23:17:30

na koniec jakis film na YT trzeba by wrzucić z efektem "przed" i "po"

Yamamoto - 2013-10-07 10:06:31

Polecam wiertarkę i wiertło albo dobrego pręta i młotek. Na początek radziłbym wywalić wszystko z dołu - tam przy usuniętej komorze, żeby wolny wolny przelot był. I po każdej przeróbce proponuje próbę drogową.

5eba - 2013-10-09 21:21:49

jądra wydechu amputowane..
czekamy na kolejne ;)

Beddie - 2013-10-09 21:58:12

Niestety nie wiem z czego był zbudowany wydech w moim 550, ale grał wybitnie. W ZRXie mam wypieprzoną pierwszą i ostatnią komorę, gra głośniej, bardziej basowo, bardziej chrapliwie, sadzi marchewy kiedy trzeba, nie denerwuje podczas jazdy. Polecam taki manewr na początek.

dobrzan - 2013-10-12 07:55:38

Dzięki wszystkim za wskazówki. Będę dawał znać jak idą postępy :)

PalaszD - 2014-01-29 13:10:42

jak tam Dobrzan idą postępy w pracach? :)

dobrzan - 2014-01-29 13:46:29

Temat jest rozgrzebany i nie skończony, wydech leży w piwnicy i czeka aż na parkingu będzie cieplej :)

Za to aktualnie w garażu mam inne zajęcie:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/32/imxp.jpg

PalaszD - 2014-01-29 13:57:55

no proszę :) czyli nie masz zimowej stagnacji :)
co to za wehikuł? :)

dobrzan - 2014-01-29 14:11:31

Citroen XM 3.0 V6 z 95 roku, ale to już historia do innego wątku.

Za wydech w zefirze się zabiorę jak będzie tak ciepło, że można będzie robić jazdy testowe :)

Beddie - 2014-02-05 17:12:21

Szkoda, że polift :/ Ostatnio mało brakowało, a kupiłbym 89 3.0V6 :)

dobrzan - 2014-02-24 11:34:20

armex, widziałem ze piszesz o przeróbce wydechu też w innych wątkach.
Możesz dokładniej napisać co u siebie zrobiłeś z tłumikiem i jak regulowałeś gaźniki?

Piszesz też o oddławianiu, mój egzemplarz nie miał fabrycznie ograniczonej mocy.
Taki wydech (z dodatkową puszką i przegrodami) mają 550tki w standardzie.
Masz jakieś zdjęcia swojej przeróbki?

PS XM -> Beddie ja mam właśnie silnik starszego typu - 12v na łańcuchu v6 90 stopni i wspomaganie diravi- wiec tak jak w mk1. Nowsze silniki dopiero w 98 były :) A dzieki temu ze jest już po lifcie to kilka rzeczy jest na plus miedzy innymi elektryka :) jedynie na deskę rozdzielczą z mk1 bym sie zamienił.

dobrzan - 2014-05-26 14:26:34

Zamontowałem w końcu mój przerobiony wydech.
Wyciąłem wszystkie trzy przegrody i tą dodatkową puszkę.
Na końcu jest kawałek rury średnicy 35mm przyspawany do pokrywy.

Wygląda to tak:

http://2.bp.blogspot.com/-NgEp-SXp13o/U4MocRSkrlI/AAAAAAAAKEs/QBSfm73wxQs/s1600/20140509_191845.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-JlaZsMY4p6M/U7PX-ffWPHI/AAAAAAAAK5E/0VwPTNT0g4I/s1600/20140521_171524.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-TnMMtNMI2wE/U4MP70vorkI/AAAAAAAAKCY/8gn7sGYYNQw/s1600/20140526_110212.jpg

A brzmi to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=4C61Sz_xgK4

Mam już kupioną rurę perforowana i watę nierdzewną i będę go trochę wytłumiał.

Pvt.Holy - 2014-06-10 13:57:44

Zaspokójcie moją ciekawość:
Generalnie nie lubię przeróbek ale czy do 550 są zestawy podwójnego wydechu?
Przyznam się że 4w1 średnio mnie podnieca a 750 dla mnie za duży już

PalaszD - 2014-06-10 15:06:29

seryjnie nie ma, ale zawsze można pokombinować... na pewno byś musiał jakiś uchwyt tłumika skombinować, bo lewy set podnóżka go nie ma...osobiście jeszcze nie widziałem 550 na dwóch cybuchach...

dobrzan - 2014-07-02 12:16:57

Też nie widziałem podwójnych układów do 550. Ale widziałem pojedyncze do 750 ;)

Można by spróbować dopasować wydech od 750. Ale tak jak pisał Pałasz, nie ma mocowań z drugiej strony.

PS. Zedytowałem mój post z poprzedniej strony i dodałem zdjęcia przeróbki.

Yamamoto - 2014-07-02 22:05:46

Pojedynczy w 750 ssie na maxa. Ja wiem, że sport, że redukcja masy, że prestiż i że laski leją po gaciach. Ale wygląda jak kupa.

Warzywek - 2014-07-05 10:27:53

Czy po wybebeszeniu wydechów musiałeś regulować gaźniki?

dobrzan - 2014-07-08 09:28:09

Jeszcze nie skończyłem ostatecznie zabawy przy przeróbce.
Na razie nie zwiększałem dawki paliwa. Świece są koloru kawy z mlekiem i średnie spalanie z kilku ostatnich tankowań 4,65l

www.wirtualne-zycie.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.nietykalnitag.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl