skaryf - 2013-12-11 13:36:42

Siemka
Zima to pora ulepszania kontroli i modyfikacji w swoich stajniach
Postanowiłem wykonać obowiązkową dla modelu 11 i nie tylko ... pełną regulację z czyszczeniem w myjce ultradźwiękowej włącznie komór gażnika z zastosowaniem podstawowego zestawu naprawczego TourMaxa przweidzianego do tego modelu


Komory zostały oddzielone i w takiej formie wędrują do kąpieli 

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7776_zps2d4e3446.jpg

zestawy naprawcze muszą jeszcze trochę poczekać na swoją kolej

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7774_zpse07c8117.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7773_zps936eb33b.jpg

pozstałe części mają się po wyczyszczeniu dobrze :)

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7771_zps87116a03.jpg

Namierzam oringi olejoodporne i śruby pod wymianę do komór pływakowych i pokryw membrany

regulacja i montaż wkrótce na kartach :)

Pudelski7 - 2013-12-11 18:14:09

Można sobie te śruby dokupić w AES-ie, no chyba że chcesz oryginalne.
A oringi te pomiędzy gaźnikami dobrałem w sklepie z maszynami rolniczymi gość miał wszelakie oringi, ewentualnie szukaj sklepu które specjalizuja sie tylko i wyłącznie w oringach napewno tam dobierzesz.

PalaszD - 2013-12-12 09:11:17

Mnie też czekają gaźniki...membrany też wymieniałeś? Czy sa jeszcze OK? u mnie jedna lekko pękła, ale na szczęście na samym rancie... w dobrej cenie wyjąłeś te zestawy naprawcze?
Czekam z niecierpliwością na dalszą część relacji :)

skaryf - 2013-12-12 14:28:00

Siemka
Dzięki za podpowiedź Pudelski 
Śruby chce zmienić na imbusowe z nierdzewki a oringi na sztuki zakupię z allegro
Membrany mam jeszcze dobre a zestawy tourmaxa zakupiłem w Inter Cars po 40 PLN od zestawu
Szukam jeszcze reperaturek na górę zawierające iglicę z podkładkami regulacyjnymi .Trop juz jest ale niestety nie u nas w kraju

skaryf - 2014-03-05 19:56:46

Witajcie
Po dłuuugiej nieobecności dokończę swoją gaźnikową historię i chętnie podzielę się uwagami ;)

...po kąpieli i wymianie oringów uszczelniających magistralę paliwową wstępnie złożone gaźniki czekają na przedmuchanie i kolejną fazę

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7893_zpsb71a2d11.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7894_zps8de9d861.jpg

właściciel organu cierpliwie oczekuje w garażu na cieplejszy podmuch i utęskniony powrót do normalnego stanu

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7926_zps55d32398.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7928_zpsb0e55fb0.jpg

skaryf - 2014-03-05 20:16:00

Kolejnym etapem było sprawdzenie stanu poziomu paliwa w komorach pływakowych

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7949_zps673c8c17.jpg

potrzebna do tego była kroplówka z paliwem podłączona do przewodu zasilającego gaźniki oraz rurka o przekroju fi 6 o długości około 300 mm dla wygodniejszej opcji dodatkowo włożyłem ją w przewód o przekroju fi 8 i zacząłem inspekcję trzymając rurkę wzdłuż gaźnika odkręcamy śrubę spuszczającą paliwo z komory pływakowej i patrzymy czy poziom paliwa utrzymuje się idealnie na łączeniu komory pływakowej z obudową gaźnika .
Inspekcja była powtórzona 4 -  krotnie dla każdej komory

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7950_zpsab3d49e5.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7951_zps960724b5.jpg 

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7952_zps275bf544.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7955_zps87dc022e.jpg


http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7953_zpsad2c4c4f.jpg


po skończonej inspekcji możemy przystąpić do zakładania gaźnika pamiętając o założeniu rurek odpowietrzających zapięciu opasek na rurę zasilającą linek gazu i powrotu bo po zamontowaniu późniejsze poprawki mogą okazać się bardzo uciążliwe

Zasmuciły mnie zakupione zestawy TourMaxa do gaźników  bo po krótkim czasie po instalacji przy małej inspekcji komór pływakowych okazało się że pod wpływem paliwa gumki uszczelniające rozciągnęły się uniemożliwiając ponowny montaż .
Wniosek - obecnie produkowane zestawy są jednorazowe!!!  .
Mam nadzieję że tyczy się to tylko gumek
Skorzystałem ze starych oryginalnych wciąż jędrnie wyglądających i co najważniejsze wciąż sprawnych

PalaszD - 2014-03-05 20:18:42

Ajj moim też by się to przydało... Wyglądają na zdjęciu jak nowe :) zestawy naprawcze pasowały jak ulał?  ;)
A gdzie zginęło przednie koło? ;)

skaryf - 2014-03-05 20:35:58

A teraz ....regulacja :)
Musimy sprawę postawić jasno ,że ustawienia z książki serwisowej dotyczą fabrycznie nowych jednostek i np:ustawienia śrub pilotowych w/g producenta jednostki na 2 i 1/2 obrotu stanowią parametr wyjściowy i 22 letnim modelu nie do końca mają odniesienia .Mówię tu o swojej 11

skaryf - 2014-03-05 20:52:12

He he koło :)

W międzyczasie postanowiłem zregenerować układ przednich hamulców
Powody były dwa :
1 . na każdej ze stron widziałem że pracuje tylko para a nie cztery tłoczki
Musiałem wszystko przeczyścić

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7895_zpsb42f66f1.jpg

ku zaskoczeniu nowe zestawy naprawcze tu znowu zakupiłem zestawy TourMax'a mają pierścienie uszczelniające proste jakbyś przeciął rurę gumową nożem a w oryginale były stożki niemniej wszystko zagrało i hamulec jest jak brzytwa :)
2. Myślałem że stanowi to jakiś procent dyskomfortu podczas jazdy czyli zastygłe tłoczki nie cofały się wystarczająco pod wpływem drgań tarczy co miało wpływ na nierównomierną pracę przedniego koło czyli cały czas hamowała któraś strona a okazało się że zakupiona w zeszłym roku opona Dunlop Arrowmax ma nierównomierne nadlanie lub zgrzanie na pasku prowadzącym co daje mi odchylenie prawie 5 mm na grzbiecie opony
Bez zacisków kiedy puszczam koło i patrzę na wprost moto na rowek prowadzący następuje delikatne odchylenie na lewo ale na tyle widoczne że wiem że to wada fabryczna gumy ..Nie do końca wiem co teraz zrobić bo paragon wyblakł a ja nie zrobiłem na czas kserokopii paragonu i raczej z problemem teraz zostanę

PalaszD - 2014-03-05 21:01:19

Placiles gotowka czy kartą? Jak kartą to wystarczy wyciąg. Paragon moze być wyblakniety, wystarczy mieć swiadka jakiegoś - wtedy jest ciężej udowodnić, ale jak się uprzesz to Ci się uda.
Pochwal się za ile wytrwales zestaw naprawczy do zacisków, bo ja na dniach kupuje...

skaryf - 2014-03-05 21:08:56

Sychronizacja przepustnic wakuometrem to podstawa żeby osiągnąć zamierzony efekt oczywiście przegląd luzów zaworowych przed - obowiązkowo
Na pewno wszyscy o tym wiedzą ale dla przypomnienia regulacja odbywa się za pomocą trzech śrub pomiędzy gaźnikami.Ustawiamy w pierwszej kolejności zewnętrzne gaźniki 1 i 4  a następnie wyrównujemy środkową śrubą 2 i 3 

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/DSC_7974_zpsc6237842.jpg

Zabrałem się w piątek koło 17.30 i raz dwa złapał nas zmrok :) Mówię nas bo towarzyszył mi nasz wspólny znajomy - Siwy  który przybył z czarną skrzyneczką VACUMM i był wielce pomocny za co bardzo dziękuję

5eba - 2014-03-06 06:19:24

ze tez tak od Was daleko mieszkam. ostatnie foto swietne, jedenacha pod kroplowka :)

dobrzan - 2014-03-06 09:53:48

Dobra robota i ciekawe zdjęcia! Czyli po naprawie nie musiałeś regulować poziomu paliwa w komorach? Jak w końcu ustawiłeś śruby pilotowe?

pq75 - 2015-01-12 22:00:33

Dzisiaj też rozebrałem gaźniki (ZR1100 z 92r.)  i mam kilka pytań. Otóż dysze główne (Main Jet) mają wymiar 96 (wszystkie takie same), tymczasem w manualu jest napisane że #1 #4 cyl powinny być 98, a #2 #3 cyl. 100. Jak jest w waszych gaźnikach? W manualu jest określone że dotyczy to wersji SWISS. Czy ktoś ma inne wymiary dyszy (Main Jet)? Zastanawiam się też czy jest sens zmieniać tak żeby gaźniki zewnętrzne miały inny wymiar dyszy. Keyster sprzedaje takie zestawy gdzie są dwa wymiary, zastanawiam się czy warto wymieniać te dysze które mam.

PalaszD - 2015-01-12 22:24:48

Nie odpowiem dokładnie na Twoje pytanie, ale Swiss chyba oznacza Szwajcarie,  a tam dość często zdarzały się załatwienia. Może masz właśnie taką zdławiona wersję?

pq75 - 2015-01-13 23:43:35

Popatrzyłem na części dostępne dla Zephyra 1100 z 92 r. i znalazłem coś takiego
JET-MAIN,#95 (RACING USE ONLY)    4
JET-MAIN,#92 (RACING USE ONLY)    4
JET-MAIN,#98    2
JET-MAIN,#100    2
JET-MAIN,#105 (RACING USE ONLY)    4
JET-MAIN,#102 (RACING USE ONLY)    4

Wynika z tego że standardowo powinny być 98 i 100 - po dwie. Zastanawia mnie czy to jest norma czy raczej kastracja.
Ciekawy jestem jakie są dysze u Was. Ja mam 95 i sporo pali.

Ciekawe że RACING są wszystkie takie same.

skaryf - 2015-01-27 20:56:27

lekko odświeżam temat
tegoż sezonu zimowego na przełomie nowego roku kiedy temperatura na zewnątrz pozwalała na lekkie przejażdżki po odpaleniu moto okazało się że  zaworek iglicowy na drugiej komorze popuścił zmuszając mnie do ponownej operacji wyłożenia zespołu gaźnika na stół .
Po standardowej inspekcji pożyczonym instrumentem firmy Boehm ( jeden zegar lekko zawieszony ) ale zamiana wężyków przyniosła zamierzony efekt krótki finał z synchronizacji poniżej :)

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/th_MOV_8535_zpsl778mtmt.mp4

Pudelski7 - 2015-01-28 09:08:19

Ja mam trochę inne pytanie dwa lata temu wymieniałem wszytkie gumy w gaźnikach, na dniach zabieram się za czyszczenie i synchro. Moje pytanie brzmi następująco czy zawsze wymieniacie gumy po rozebraniu gaźników, czy sprawdzacie w jakim sa stanie i wtedy zapada decyzja odnośnie wymiany??

PalaszD - 2015-01-28 09:47:08

Ja tego nigdy nie robiłem, ale z tego co pamiętam Skaryf wspominał oraz mój mechanik tak samo narzekał, jak robił Sebastianowego 1100, że te akcesoryjne gumy są do dupy i po złożeniu i ponownym rozebraniu już się za bardzo do niczego nie nadają...
ale to tylko zasłyszane - niech np Skaryf potwierdzi, albo ktoś inny, kto grzebał...

piodabro - 2015-01-28 11:25:26

Ja swoje gaziory poskładałem na starych gumach i wszystko jest cacy.

PalaszD - 2015-01-28 11:47:23

jak miałeś oryginalne to powinno być OK, ale te "akcesoryjne" podobno po kontakcie z benzyną już się do niczego nie nadają...

Pudelski7 - 2015-01-28 12:54:07

Mam namyśli zestawy Turomaxa - Pytam ponieważ wcześniej chciałbym wiedzieć ile muszę kasy mieć a też słyszalem ze po rozebraniu trzeba wymienić na nowe bo szybko parcieją. W tym sezonie gaźniki bedą dość kosztowne bo muszę jeszcze króćce zmienić.

skaryf - 2015-01-31 15:37:27

Tourmax ma właśnie to do siebie że uszczelka komory pływakowej zaraz po zetknięciu z paliwem puchnie czyli jak raz założysz zapomnij o ponownej inspekcji komory chyba że masz zapas .Oczywiście po jakimś miesiącu leżakowania wraca do pierwotnej formy
Ostatnio miałem zestawy z hurtowni Hart po 28 PLN za zestaw dolny i ta nie puchnie .Tourmax to koszt w zależności gdzie ale około 50 PLN na komorę .
Króćce kupowałem rok wstecz w Adno motocykle po 42 PLN za sztukę co było miłym zaskoczeniem bo na zachodnich serwisach stały dużo wyżej .Przyszły nowe mięciutkie i max  elastyczne :)
Po dwóch latach jak piszesz Pudelski możesz poskładać na starych gumach jak to zrobił Piodabro ale gaźnik zostawiłbym zawieszony pod sufitem zalany na max paliwem na chociaż jeden dzień

marco122 - 2015-02-01 18:13:04

Ja moje gumy włożyłem na jakiś czas do zamrażarki  , i też pomogło  :-)  , tak samo miałem z membranami po rozłożeniu i próbie ponownego założenia okazały się większe ,..  Zamrażarka czyni cuda  ,haha  :-)

piodabro - 2015-02-01 23:30:20

Moje po złożeniu zalane paliwem stały 3 dni w piwnicy. Nic nie pociekło, to znaczy że jest ok.

Pudelski7 - 2015-02-03 07:36:11

Dzięki chłopaki za pomoc Piwko leci

Pudelski7 - 2015-02-27 20:26:10

MAm pytanie wyczyściłem sobie gaźniki będe je ustawiał niebawem blablabla... ale przedtem. Zakupiłem króćce gaźnikowe dzisiaj się im przyglądnołem i widze że one są uszczelnione oringiem muszę dokupić w salonie kawy te oringi czy wystarczy jak założę jakiekolwiek chemoodporne, czy może oryginalne będą dobre?

PalaszD - 2015-02-27 20:34:13

no powinny być te oringi - ja miałem w zestawie z króćcami, ale zamawiałem z Niemiec i tam pomyśleli, że to też potrzebne.
Możesz włożyć stare - o ile pamiętam, to one wchodzą w rowek i nie mają kontaktu z benzyną.

Pudelski7 - 2015-02-27 20:48:53

no dokładnie tylko ze musi to być szczelne. dlatego ze panuje tam "dosyć wysoka temperatura" boje się że zwykłe oringi się rozejdą a stare mogą się już nie nadawać.

Pudelski7 - 2015-02-28 12:51:34

zamówiłem te oringi, cena w kawie jakis koszmar 40zł od sztuki:/

5eba - 2015-02-28 21:34:32

a ja zaryzykowałem i zamówiłem w cenie po 1zł/szt. w firmie specjalizującej się w o-ringach. ich wymiar w 1100 to śr. wew. 38mm, grubość 2,5mm.
zamówiłem wykonane z mieszanki NBR, ich właściwości niżej:
-kauczuk butadienowo-akrylonitrylowy
-wytrzymują temperatury od -40°C do +100°C
-dobra elastyczność
-odporne na oleje, paliwa, smary, płyny hydrauliczne
-niskie odkształcanie się pod wpływem nacisku

Pudelski7 - 2015-03-01 00:06:55

Wiesz co NBR-y to guma odporna na chemie (gumy nbr stosuje sie w sieciach kanalizacyjnych)ale moze byc problem z temperatura przy głowicy.

5eba - 2015-03-01 11:30:07

no wlasnie zachodzi pytanie jakia max temp. osiaga glowica w miejscu laczenia sie z kroccem.

edit//w zasadzie nie istotne sa inne czynniki procz niska i wysoka temperatura. z tego co sprawdzilem sa tez oringi z bardzo duza odpornoscia na temp. nawet do 200+ st. C. musze znalezc odpowiedz na pytanie jakia temp osiaga glowica przy kroccach, ciezko to znalezc.

edit// i odporny benzyne..

michal8032 - 2015-03-01 20:41:55

Ja włożyłem zwykłe  ze sklepu z oringami za 8 szt zapłaciłem  8zł i jest git jak narazie.

Pudelski7 - 2015-03-01 21:07:29

No dokładnie temperatura tutaj gra istotną role bo benzyna napewno ich nie uszkodzi.  Ja już zamówiłem w serwisie troche się z tym gryzłem ale stwierdziłem ze to innwestycja na lata, nie mam zamiaru sprzedawać nikomu motocykla tylko robię go dla siebie.

5eba - 2015-03-02 13:11:41

ja nie skusze sie na oryg bo nie chce mi sie znow tyle czekac, ale intensywnie mysle nad oringami typu viton. odporne na paliwa i wysoka temp ok 200 st  C. zajade w wawie do sklepu mam juz namiar.

Pudelski7 - 2015-03-02 14:02:40

To byłby strzał w "10" Maszyna już poskładana ??

www.konskie.pun.pl www.4girls.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.swtor.pun.pl