m.levvy - 2013-12-22 16:50:01

Chwalę sobie mojego zephyra, gdyż jeżdżę głównie po mieście, ale na trasie to jest bieda. Do tej pory to ignorowałęm, ale jak zamieniłem się na chwilę na ER-5, to miałem wrażenie jak bym przesiadł się na jakąś rakietę. Ciężko jest wyprzedzić ciężarówkę i generalnie powyżej 100 na godzinę to przyspieszenie jest biedne.

v-max jaką kiedykolwiek udało mi się osiągnąć to niecałe 140kmh. Rozpędzanie od 120 do 140, to długa i żmudna procedura. Wydaje mi się, że na ostatnim biegu nie da się utrzymać 140kmh.

Przyczyn jakich się dopatruje:
- przyjechał od niemca jako 37KM i nikt nie zdjął ograniczenia mocy
- zephyr'em bez owiewki nie da się jechać więcej niż 140kmh
- lata zrobiły swoje i silnik już nie daje rady
- wszystkie zephyr'y 550 tak mają

Co sądzicie ?

PalaszD - 2013-12-22 17:13:02

nie jest to normalna rzecz....550 spokojnie 170 powinna polecieć, albo nawet jeszcze lepiej :)

z tych przyczyn, które poniżej wypisałeś od ręki możesz odrzucić 3 ostatnie...

ścigacz, to to nie jest, ale w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych, więc to co opisujesz jest wynikiem jakieś przypadłości, która dopadła Twój egzemplarz. Przeważnie ograniczanie mocy polega na grzebaniu w gaźnikach... zerknij w serwisówkę i na swoje gaziory, czy nie ma tam jakiś kombinacji...

m.levvy - 2013-12-22 17:43:12

No właśnie zeszłej zimy miałem wymieniane zawory, regulowane, synchronizowane gaźniki i wszystko miało być git.
Szukałem też na forum wątku z warsztatami i opiniach odnośnie rekomendowanych warsztatów, ale nic nie znalazłem.
Niestety nie mam możliwości, żeby samemu się za to zabrać :(

Możesz kogoś polecić w okolicach Warszawy ?

Pudelski7 - 2013-12-22 19:59:09

Ja nikogo niestety Ci nie polece, ale jak miałeś robione zawory to mógł ktoś to spartolić. Sprawdz na poczaatek cisnienie na cylindrach.

5eba - 2013-12-22 23:10:55

moge tylko potwierdzic, ze spryciak spokojnie 170 pojdzie i nawet ladnie sie do tego zbiera.

PalaszD - 2013-12-23 08:46:26

Zawory były wymieniane? Jak była zdjęta głowica, to powinna być też od razu splanowana...
Pudelski słusznie zauważył, żeby sprawdzić kompresję na cylindrach...
co do mechaników z Warszawy...też niestety nie mam pojęcia... na pewno w stolicy najszybciej znajdziesz warsztat, ale żeby był porządny.... zerknij na mapę forumową i podpytaj kogoś z okolic.

speedward - 2013-12-23 21:24:37

Sprawdź też wyważenie kół.

bolo - 2013-12-26 11:59:56

Vmax 140km/h (na 6 biegu 120) mialem zaraz po zakupie na 3 pracujacych cylindrach, heh.
170 daje rade, sprawdzic mialem odwage tylko raz.

Beddie - 2013-12-28 19:52:26

Mój ze mna na pokładzie (190cm i w owym czasie 90kilka kilo) robił na płaskim licznikowe 190, do 180 bez większego stresu i to utrzymywał bez zająknięcia, z lekkiej górki pojawiło mi się 210 na blacie.

m.levvy - 2013-12-29 13:38:11

Ok. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chciałbym sobie kupić miernik: http://allegro.pl/tester-cisnienia-spre … 25046.html . Co sądzicie ? Wygląda trochę chińsko tandetnie, ale może mi się zdaje, ktoś może używa ? Widziałem, też firmy YATO-3701, ale były w rozmiarze M14 i M18. , Czy to prawda, że nasze zephyry mają M12 świece ?

Edit 1: Wymieniałem obydwie opony, więc koła są wyważone.

PalaszD - 2014-01-02 12:40:46

Taki miernik użyjesz raz, max 2 razy... chyba, że masz warsztat, albo masz swoją ekipę, co grzebie przy moto - wtedy warto się zrzucić i mieć do "pożyczania" :)
Nie wiem, jakie w 550 są świece... w 1100 są CR9E

alex9398 - 2014-02-02 17:15:58

Mój 550 leci 190 km/h, ale na początku po zakupie miałem z nim problemy, wgl się nie zbierał, więc nawet nie sprawdzałem V-max. Chłopaki mają rację zbadaj ciśnienie w cylindrach, powinno być równe 9-14 Bar, sprawdź świece 0.6-0.7 (gwint 12 x 3/4'),Sprawdź gaźniki, u mnie były zasyfione do tego jakiś "majster" pozamieniał dysze i ustawił skład z kosmosu... Teraz zapie..ala :)

www.ninjaway.pun.pl www.shinobiwalka.pun.pl www.narutoyoyo.pun.pl www.jumpstyle-polska.pun.pl www.se-graffiti.pun.pl