armex - 2014-04-17 20:27:54

Witajcie, do napisania skłoniła mnie  rozmowa z kolegą na temat stanu oleju w naszych zr550.
To gdzie znajduje się okienko kontroli stanu oleju w ZR to każdy wie.
To, że poziom oleju powinien być w górnym położeniu pomiędzy górnym a dolnym znacznikiem też każdy wie.
Ale powiedzie mi czy poziom oleju w zephyrze należy sprawdzać gdy stoi on oparty na bocznej stopce?
Czy gdy stoi wyprostowanym na podnośniku serwisowym?

W moim moto gdy stoi prosto na podnosniku to poziom oleju jest przy górnej kresce. A gdy stoi podparty o stopkę to oleju nie wwidać.
Natomiast u kolegi gdy jego moto stoi wyprostowane to okienko kontrolne zalane jest całkowicie. A gdy stoi podparte na bocznej stopce to poziom jest pośrodku okienka.

Więc jak to jest poprawnie?

I jeszcze jedno gdy silnik jest ciepły np po jeździe to moje okienko jest załadowane! Dlaczego?
Zalany mam silnik motylem t4 20w50.

Yamamoto - 2014-04-17 21:12:44

JA PIE RMAN DOLE....
Naprawdę?
Co to jest zr 500?
Słyszałeś o rozszerzalności cieplnej cieczy?

armex - 2014-04-17 23:08:25

W takim razie ulżyło mi bo już myślałem, że popelniam jakiś błąd w myśleniu.
A zaparowane  okienko poziomu oleju? Czy to normalne?
Do precyzuje, zaparowane jak stoi na stopce i olej wpłynie na lewą stronę.

PalaszD - 2014-04-18 08:26:24

ja zawsze sprawdzam na wprost jak moto stoi na oponach :)
najgorzej, jak się przechyli :P ale z rąk mnie jeszcze nie wypadł więc luzik :)

armex - 2014-04-18 20:21:52

Mam jeszcze jedno pytanie.
Paruje mi okienko poziomu oleju.
Ewidentnie widać białą mgielke.
Co to może byc? Woda w oleju?

PalaszD - 2014-04-18 21:16:06

Mi tez delikatnie paruje...ja wymieniam olej w przyszłym tygodniu ;)

modjo - 2014-04-18 21:44:01

Paruje,poniewaz silniki w ZR550 jak i 750 z racji tego ze sa "olejakami" dlugo sie rozgrzewaja.

Para wodna zawarta w silniku nie zdazy odparowac  na krotkich dystansach,dluzsza trasa kiedy silnik rozgrzeje sie do normalnej temp pracy spowoduje odparowanie wilgoci z silnika.

Poziom oleju oczywiscie sprawdzamy kiedy motocykl stoi w pionie.

armex - 2014-04-19 08:26:01

Witram, dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.
Mam jeszcze ostatnie pytanie.
Według manualną dedykowany olej silnikowy to półsyntetyk 10w40 lub mineralny 20w50.

Czy jeżeli zapałem silnik mineralnym olejem 20w50 i przejechałem na nim około 1kkm to czy mogę jeszcze wrócić do półsyntetyka?
Generalnie oprócz gęstości, jaka jest to różnica dla silnika?
Słyszałem, że na półsyntetyku lżej chodzi sprzęgło.
Pozdrawiam.

modjo - 2014-04-19 09:06:39

Oczywiscie ze mozesz wrocic do polsyntetycznego oleju 10w40,polsynteczyny jest bardziej odporny na obciazenia i zerwanie filmu olejowego,20w50 jest za gesty w naszym klimacie.

Juz poprawilem.

speedward - 2014-04-19 09:33:17

Modjo, dzieki!W orginalnej instrukcji jest ze na centralnej stopce sprawdzamy olej(1100).

Igorus - 2014-04-27 09:50:11

Zgodnie z serwisówką należy poziom oleju sprawdzić na lekko rozgrzanym silniku co sprawia ten proces bardzo przyjemnym bo zmusza do jazdy :)
Ja potem odstawiam na jakieś 5 minut co by wszystko pospływało i wtedy oceniam stan rzeczy w tak zwanym przeze mnie kakaowym oku ;)

speedward - 2014-04-27 10:39:47

Olej sprawdzamy by jeździć, a nie jeździmy by sprawdzać olej, dzizas...

wwajs - 2014-04-27 12:08:09

No jestem już na forum jakiś czas i mam za sobą pierwsze potyczki techniczne więc też dołożę swoją cegiełkę. Na 100 % w 550 poziom oleju sprawdzamy kiedy moto stoi prosto na równym podłożu. do wykonania tej czynności potrzebne będzie: Motocykl kawasaki zephyr 550, równe podłoże, osoba do pionowania motocykla, sprawdzacz organoleptyczny (najlepiej właściciel) alleluja i do przodu, powodzenia :) pozdrawiam wszystkich borykających się z takimi "problemami" oby tylko takie Was dotyczyły.

5eba - 2014-04-27 22:57:37

serio dwie osoby? dajcie spokoj to tylko sprawdzenie poziomu. reka podtrzymaj w miare prosto, oko na okienko oleju i po sprawie.

www.ninjaway.pun.pl www.se-graffiti.pun.pl www.narutoyoyo.pun.pl www.jumpstyle-polska.pun.pl www.vampires-resurrection.pun.pl