Severus - 2014-04-26 21:13:22

Witam, będzie krótko i do rzeczy.Chciałbym wiedzieć, czy da się w jakiś sposób odróżnić słabszą i mocniejszą wersję silnika zr550? Chciałbym wiedzieć czy można to jakoś wizualnie stwierdzić czy to wersja 50km czy ta słabsza patrząc na sam silnik :p

Przepraszam jeśli taki temat już był, szukałem w googlach były wszystkie inne pierdoły tylko nie to :D

Pozdrawiam i z góry dziękuję Wam za pomoc

speedward - 2014-04-26 21:20:17

powinno byc przedewszystkim.w orginalnych papierach. Z zewnatrz nie widać,ale wystarczy siąść i rozpędzić się.
Raczej nikt nie kastrował otwartych wersji,raczej odblokowywał te osłabione(przez dilera).

PalaszD - 2014-04-26 21:28:02

wizualnie nie rozróżnisz. jedynie papiery, albo jazda testowa. domyślam się, że chcesz kupić, lub kupiłeś sam silnik?
Przeważnie blokada była na gaźnikach, ale ktoś ostatnio wspominał o zmianie wałków w samym silniku...

Severus - 2014-04-26 21:44:16

Właśnie tu się sprawa komplikuje,chodzi o to że zamierzam kupić motorek z silnikiem zephyra 550,niestety z zephyra jest tam tylko sam silnik rama jest bodajże od hondy vfr.Jestem zielony w temacie,dlatego Was pytam,Papiery są na ramę także dane nie obejmują tego silnika :/

Jeśli już byłby to ten słabszy silnik to chciałbym go napewno odblokować,ale jak teraz mówicie że tam trzeba wałki zmieniać to już mi mina rzednie :/

Severus - 2014-04-26 21:46:18

Tymbardziej że obeny właściciel nie przerabiał tego motocykla tylko poprzedni.. Będzie to mój pierwszy większy motocykl dlatego nie wiem czy rozróżnię to podczas jazdy :D

PalaszD - 2014-04-26 21:47:41

ale ktoś kombinację robił :) rama z Hondy, a silnik z Kawy :D
prędzej bym się spodziewał odwrotnej kolejności ;)

ale masz jakieś podejrzenia co do silnika, czy chcesz się tylko upewnić?
Na chłopski rozum raczej nikt by nie wkładał zblokowanego silnika do VFR :D ale ludzie mają różne pomysły...
na 99% blokada jest na gaźnikach, ale zawsze zostaje ten 1%

Severus - 2014-04-26 21:52:37

No sam się tym zaciekawiłem taka kombinacja,po łikendzie majowym pojadę go obejrzeć,na pewno nie sam bo ja się na tym nie znam xD Mi się też wydaje że raczej jest to ten 50km, ale nabrałem lekkich wątpliwości kiedy facet powiedział mi że nic na ten temat nie wie bo w papierach nic nie ma,on nie robił tego motocykla.To mi się wydało dziwne że nei wie jaki silnik ma w motorze xd Takie zdjęcie blokady mimo że pewnie samemu można wykonać,i tak powierzyłbym komuś kto się zna,taka usługa będzie dużo kosztować u mechanika?

modjo - 2014-04-26 22:39:23

Ktos jest odwazny,zamontowac silnik do ramy ktora nie jest do tego silnika zaprojektowana...

Ja bym sobie odpuscil ta wydumke,nawet jakby kosztowalaby 1pln.

W zeszlym roku widzialem Zephyra 550,ktory byl teoretycznie zdlawiony,ale nie mial zwezonych kroccow ssacych i dysze tez mial seryjne,podejrzewam ze dlawiony byl na fazach rorzadu.

JONy - 2014-04-26 22:53:15

Severus proszę Cię... czym sie kierujesz przy kupnie takiego moto... chyba,że jest za darmo. Spryciaka (tak nazywamy ZR550) mozna zanabyć za niewiele ponad 3 tysie... i jest oryginał. No chyba,że jest to jakiś Cofiak czy Bobber madafucka... :p

Co do blokad to Kawasaki lubiło blokować gaźnikami - występowały bez membran lub z oporami/wystepami uniemożliwiajacymi pełne otwarcie przepustnicy.Ale nie jestem na 100% pewien czy tak było w ZR 5,50

JONy - 2014-04-26 23:00:53

A tak poza tym to w dobrym tonie jest się przywitac w nami w odpowiednim dziale i naskrobać choć kilka słów o sobie...co o tym sądzisz? :/

Severus - 2014-04-27 02:48:08

Jak najbardziej tylko nie znalazlem wiecej czasu dzis tak z doskoku pisze bo potrzebna mi byla pomoc z tym silnikiem oczywiscie przywitanie musi byc choc nie wszystko naraz ;-) a ten motor to wlasnie taki 'kafe rejser' z tego wzgledu jestem nim zainteresowany ale wiecej bede wiedzial po jezdzie probnej na razie nie mam co gdybac jedynie przydaloby mi sie potrafic stwierdzic czy to zdlawiony silnik :p

speedward - 2014-04-27 09:56:11

Może akurat jakiś rodzynek..wyjątkowy w skali wszechświata...

Mój stał 3 miechy na allegro i nie było zainteresowania...facet mi jeszcze opuścił bo mało miejsca w garażu miał...

Jachoo - 2014-04-27 14:05:03

Proponuję wziąć go między nogi i się przejechać. Myślę że wersję kastrowaną da się wyczuć nawet nie mając bezpośredniego porównania - będzie jechać jak MZ czy Jawa.
Niech wypowiedzą się też osoby posiadające spryciaki, jakie maja osiągi, prędkość max na poszczególnych biegach, do jakich obrotów dochodzą, czy równo się zbierają, itd ... Będziesz miał dodatkowy punkt odniesienia.
A co do kupna takiego mixa Kawohondy to absolutnie go nie neguję, a jeśli moto zrobione jest z głową i w dobrym stanie tech. to nawet popieram :) Jeśli masz jakieś foty tego sprzęta to wrzuć do galerii

Yamamoto - 2014-04-28 07:54:07

Daj zdjęcia tego wynalazka. Chcę poczuć tą perwersyjną przyjemność. I móc cisnąć kumplowi co ma VFR :D

Wiedziałem, że Podkarpacie to stan umysłu, ale żeby aż tak.....

Pudelski7 - 2014-04-28 08:53:02

Ja Ci dam kurde stan umysłu...

wnuq601 - 2014-04-28 17:48:25

no i się porobiło... :) stan umysłu anty VFR... :P

Pudelski7 - 2014-04-28 18:20:48

:rock:

Severus - 2014-04-29 13:44:13

Wstawię zdjęcia na dniach, Co do opinii kolegi Yamamoto, może słusznie mówisz że to stan umysłu,okaże się niebawem xD

Severus - 2014-05-06 21:38:09

Więc tak byłem obejrzeć motor.Okazało się że jest to normalne zr550 bez papierów (papiery były od hondy xD,tak więc upatrzyłem na internecie ramę od zr550 z papierami z uk,te brify itd sa,tylko że ja sie na tym nie znam i teraz chcialbym Was zapytac jaki to bedzie koszt zarejestrowania tego zelastwa z taka ramą?Tłumaczenie pewnie ze 150zl to swoja droga ale co dalej?Bo nie wiem czy to nie wyniesie wiecej niz zakup samej ramy :p To dla mnie priorytetowa sprawa.

Druga sprawa,czy rama może nie spasować ze względu na rocznik?Różniły się czymś? Motocykl jest niby 94 ale nie wiem tego.. Czy to może nie spasować?

Jachoo - 2014-05-07 08:39:25

Koszt rejestracji anglika nie różni się specjalnie od kosztów rejestracji motocykla z innych krajów UE. Od września mamy zmianę przepisów i jeśli sprzęt (w Twoim przypadku rama) ma ważne badania techniczne to nie musisz już płacić dodatkowo za przegląd. Do rejestracji będziesz potrzebował:
1. Arkusz V5C
2. Umowa kupna sprzedaży lub faktura
3. Tłumaczenia dokumentów - ok. 50 zł / stronę
4. Badania techniczne stwierdzające przystosowanie motocykla do ruchu prawostronnego (różnice w kloszu reflektora, kierownicy nie musisz przekładać na lewą stronę ;) ) - ok. 120 zł
5. Urząd Skarbowy - z wszystkimi zebranymi dokumentami i tłumaczeniami idziesz do okienka i wpłacasz haracz ok. 160 zł Tam również wypełniasz druk VAT-24 czyli zwolnienie z naliczenia podatku VAT
6. Po ok. 7 dniach otrzymasz dok. VAT-25 i wtedy masz już kpl. dokumentów do rejestracji.
7. Wycieczka do wydziału komunikacji z wszystkimi możliwymi papierami jakie udało Ci się zgromadzić. Na miejscu wypełniasz wniosek i znowu płacisz haracz (chyba niecałe 200 zł). W zamian otrzymujesz kartę pojazdu, śliczną lśniącą blachę, znaki legalizacji oraz tymczasowy dowód rej. ważny na 30 dni. Po miesiącu (z reguły jest to ok. 2 tygodni możesz udać się z ważnym OC i kartą pojazdu po wymianę dowodu na właściwy.
Proste jak budowa cepa :) Jeśli jesteś w stanie zebrać wszystkie te papiery to nie będziesz miał problemów z zarejestrowaniem Zephyra.
Co do różnic w konstrukcji ramy to niech się wypowiedzą właściciele spryciaków bo znają go znacznie lepiej niż ja.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za udany zakup

Severus - 2014-05-07 19:57:49

To wychodzi z 600-700 zl jak nie lepiej xd chyba odpuszcze

PalaszD - 2014-05-07 20:09:11

+ dodatkowo części, których brakuje, albo trzeba wymienić... i robi się ponad 3000zł

www.nemezisclan.pun.pl www.whoisnext.pun.pl www.polishbanditcrew.pun.pl www.msg.pun.pl www.wiedzminpbf.pun.pl