dawid756 - 2014-05-29 18:57:57

Zatem przyszła pora na pierwsze pytania tutaj ...

Jest to 550 rocznik 92
Przebieg: niby 33k ale kto by to dziś wiedział nie kupując nowego moto;)

Jak w temacie wymieniłem olej na 10w40 i kopci na niebiesko -  ( nie wiem jeszcze czy nie przez gazniki, bo czyszczone były i jeszcze trzeba synchro zrobic)  zatem pewnie doktor dolany albo gęstszy był.
Pytanie, czy od razu robić uszczelniacze zaworów, czy dolewac gęstszy ? Czy wymienić na gęstszy ?

Nie wiem jak na rozgrzanym czy to coś zmienia?

Yamamoto - 2014-05-29 19:27:37

A jaki był wcześniej?
Poczekaj aż się ustabilizuje stan oleju i praca silnika.

dawid756 - 2014-05-29 19:30:33

Nie wiem jaki, bo to pierwsza wymiana moja. Znalalem to co na deklu zalecane.

speedward - 2014-05-29 20:21:03

Zanim bedziesz grzebal spradz ile tego oleju ci spala. Sam wymieniałeś osobiście, czy nie wlałeś za duzo? Sprawdz swiece z ktorym cylindrem jest problem. Pojezdzij i narazie nie panikuj.

dawid756 - 2014-05-29 20:52:10

Nie nie poziom w normie, a i uszczelniacze to przecież nie aż tak wielki problem.
Pojeździe zrobię z 500 km i zobaczymy co się będzie działo .

Yamamoto - 2014-05-29 22:45:57

Sprawa wygląda tak, że to co napisanejest na deklu, czy w manualu to są ilości na suchy silnik - silnik nie będzie suchy, jeżeli już było jęzdżone, a jak moto ma dziesiąt tysięcy, to było :D trzeba sprawdzić i sprawdzać poziom oleju. przy 550 sprawdzasz olej na wyprostowanym moto, co już mówiło tu naście razy - czyli potrzeba dwóch osób albo sprytu ;) jeśli dymi po wymianie oleju, a nic więcej nie było robione, to nie szukaj nie wiadomo jakich przyczyn.Chyba, że moto było zalane minerałem, a zalałeś pólsynetetykiem albo syntetykiem(bez sensu), wtedy może być to wina nie układu smarowania, ale na przykład wypłukanymi nagarami/syfami - pierścienie(uszkodzone uszczelniacze zaworowe przy chłodzonym powietrzem silniku mogą skutkować dostawaniem się oleju, ale w niewielkich ilościach). Nie szukałabym jednak tak daleko, skoro to tylko wymiana oleju.

mar33cki - 2014-05-30 09:23:13

Yamamoto napisał:

Luna: Sprawa wygląda tak, że ...

...Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta....

:offtopic: sory nie mogłem się powstrzymać...:lol:

JONy - 2014-05-30 09:27:55

A niech ma... :p należy się za Yamy konto :P

dobrzan - 2014-05-30 10:15:14

Nie wydaje mi się żeby to była wina zmiany oleju na lepszy. Np. syntetyk 10w50 na będzie gęstszy niż minerał 15w40.

Możesz odkręcić kolektor wydechowy i zobaczyć jak wyglądają kanały, jeśli w którymś będzie olej to znaczy że ścieka po trzonu zaworowym, czyli uszczelniacze do wymiany.
Można tez sprawdzić kanały dolotowe, ale wg mnie łatwiej najpierw sprawdzić wydechowe ;)

www.gothicmodding.pun.pl www.evilspirits.pun.pl www.fantasia.pun.pl www.sm12.pun.pl www.kaliskiemtg.pun.pl