- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Paliwo cieknie z filtra powietrza, olej z benzyną. POMOCY http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1534 |
Warzywek - 2014-06-10 20:16:20 |
Witam wszystkich, |
Pudelski7 - 2014-06-10 22:13:58 |
Potrzebujesz nowe zaworki iglicowe do gazników i nowy zestaw naprawczy do kranika. pierwsze zrób gazniki wymien olej. po sppuszczeniu oleju mozesz pozostawić odkręcony korek oleju żeby resztki paliwa wyparowało z miski olejowej. |
Warzywek - 2014-06-10 22:20:35 |
Dzięki za odpowiedź, korek jest odkręcony i resztki oleju powoli skapują. Gdzie dostanę zaworki iglicowe i po co mi zestaw naprawczy kranika? |
PalaszD - 2014-06-10 22:30:25 |
Na allegro i w każdym sklepie motocyklowym. Polecam www.select-shop.pl |
Pudelski7 - 2014-06-10 22:36:32 |
Dokładnie tak jak pisze palasz a ja jeszcze dodam ze kranik działa na podcisnienie i ma byc pozostawiony na on lub res pozycja pri sluzy do zalania gaznikow po dluugim postoju. Jesli masz uwalona uszczelke membrame itd w kraniku to po wylaczeniu silnika karnik si enie zamknie i paliwo bedzie caly czas ciekło do gaznikow. Reasumując jesli Ci się dostało paliwo do oleju to masz juz zużyte zaworki iglicowe i oring w kraniku. Jesli jedno badz drugie bylo by sprawne to nie przelalo by sie paliwo do oleju. |
Warzywek - 2014-06-11 06:56:08 |
Właściwie to sitko mam ale pływało w zbiorniku. Macie rację, warto zainwestować w ten zestaw naprawczy żeby mieć spokój na lata, szczególnie że u mnie była rdza. Zaworki wymienić wszystkie 4? Możecie jeszcze tylko podać rozmiar oringów? |
Pudelski7 - 2014-06-11 07:25:10 |
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn … 29331.html <== tutaj masz zestaw naprawczy do gaznika (ja polecam wziąć ten zestaw mozesz tez napisac do sprzedawcy o sam zaworek bo ma osobno tylko nie wystawiał na aukcji o ile pamietam w granicy 15 zl. |
Warzywek - 2014-06-11 07:34:39 |
A zaworek jeden czy po jednym do każdego gaźnika? |
Pudelski7 - 2014-06-11 07:37:52 |
Po jednym do każdego gaźnika. Tak samo jak zestawy naprawcze 37 zł za zestaw na jeden gaźnik. Po wymianie zaworków iglicowych trzeba ustawić poziom paliwa w komorze gaźnikowej. |
Warzywek - 2014-06-11 14:21:52 |
Właśnie rozebrałem komory pływakowe i w lewym gaźniku z którego ciekło paliwo zaworek iglicowy jak i pływak były zawieszone na samym dole, czyli cały czas lało. Po wyczyszczeniu benzyną wszystko chodzi jak nówka i wygląda na to, że dopiero co były założone zestawy naprawcze bo uszczelki są jak nowe. Mogę zapalić na moment maszynę żeby przepalić resztki benzyny z olejem bo już spuściłem? |
PalaszD - 2014-06-11 14:27:47 |
chcesz przepalać maszynę bez oleju? nie no nie rób tego :) |
Warzywek - 2014-06-11 14:31:44 |
Ok, rozumiem. Chyba jednak zainwestuje w zestaw naprawczy na ten jeden gaźnik żeby nie było nieprzyjemności. |
PalaszD - 2014-06-11 14:41:42 |
"zaprzyjaźniony" diagnosta, który w pierwszym przeglądzie wbije 35kW... |
Warzywek - 2014-06-11 14:48:51 |
Powiem tak, diagnoste-dobrego znajomego mam, tablice oryginalną z Dortmundu mam ale mam już tłumaczenie od poprzedniego właściciela, w którym wyraźnie jest wpisane 37kW |
PalaszD - 2014-06-11 14:54:03 |
to musisz teraz poznać zaprzyjaźnioną osobę w dziale rejestracji pojadów, która nie zauważy 7 tylko 5... innej opcji nie ma, no chyba, że znajomy diagnosta wystawi Ci w pierwszym przeglądzie 35kW i poświadczy zmianę mocy, albo na hamownię jedź, ale taką, która może wystawić prawomocne zaświadczenie o wartości mocy... |
Pudelski7 - 2014-06-11 15:06:03 |
Wracając do gaźników lepiej zrób je pożadnie i wszystkie nie jeden bo zachwile bedziesz je rozbierał raz jeszcze |
Warzywek - 2014-06-18 22:32:10 |
Więc tak, gaźniki i kranik zrobione, nic nie cieknie nawet po zapaleniu ale mam kolejny problem. |
PalaszD - 2014-06-18 23:45:02 |
Yamamoto to opisywał - poszukaj na forum. |
Warzywek - 2014-06-19 09:47:19 |
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi podrzucił link bo szukałem już parę razy. |
Pudelski7 - 2014-06-19 17:39:52 |
a może masz już skurczone i stwardniałe króćce. Króciec na gaznik nachodzi bez oporów. |
Warzywek - 2014-06-19 17:50:36 |
Króćce są miękkie, te na gaźnik nachodziły bez problemu bo tamte są sztywne. |
Pudelski7 - 2014-06-19 18:11:35 |
No to wszystko jasne. dokuczliwym jest brak miejsca przy montażu tych króćców, koledzy pomagali sobie środkami zwiększajacymi poślizg, placka, wazeliny technicznej itd. Fakt montaz tych króćców jest bardzo uciążliwy ale do zrobienia. Potrzeba cierpliwości i spokoju ;) Powoli napewno Ci się uda. |
Warzywek - 2014-06-19 20:33:46 |
Pudelski7 dzięki za motywację, wszystko jest ok. Wystarczyła nagrzewnica i trochę cierpliwości. |
skaryf - 2014-06-20 09:31:46 |
Proponowałbym zestaw nowych świec a tak dla przypomnienia regulacja odbywa się za pomocą trzech śrub pomiędzy gaźnikami. |
Warzywek - 2014-06-20 10:21:34 |
Świece były nie dawno wymienione u byłego właściciela na ngk. |
Pudelski7 - 2014-06-20 13:16:44 |
Nie do końca j anajpierw ustalam skład mieszanki śrubą od powietrza na początek można ustawić tak jak radzi serwisówka czyli chyba trzeba je wykręcić 1,5 obrotu a następnie robisz synchronizacje. Do przeprowadzenia prawidłowej synchronizacji konieczny jest wakuometr. |
Warzywek - 2014-06-21 18:14:39 |
Stwierdziłem, że nie ma co się z tym bawić samemu i kawusia poszła do znajomego mechanika który ma już doświadczenie w takich maszynach na regulacje i synchronizację gaźników oraz ustawienie poziomu paliwa w komorach pływakowych oraz na regulację zaworów. |
Warzywek - 2014-06-25 20:27:45 |
Wracając do tematu motocykla zanim zawiozłem go do mechanika pojechałem na przegląd i pracownik stacji nie mógł znaleźć homologacji na wydechu mimo iż wydaje on się oryginalny. Z tyłu jest tylko napisane KH i parę numerków ale stwierdził że to nie jest homologacja. Mieliście podobnie czy po prostu mam nieoryginalny tłumik?? |
TJa - 2014-06-25 21:11:44 |
hmmm a jak wyglada homologacja na wydechu? jakis znaczek? tabliczka? na moim raczej nic przyczepionego nie widze, nawet niespecjalnie kojarze jakies napisy... |
Luna - 2014-06-25 21:28:33 |
Homologacja? ale co to ma do filtra powietrza? |
PalaszD - 2014-06-25 21:58:51 |
Jakiś popaprany diagnosta... Nie moze mieć więcej niz 94 decybeli - zadna homologacja nie jest konieczna... |
Warzywek - 2014-06-25 22:13:41 |
Diagnosta tylko powiedział że nie ma ale żadnych problemów nie było. Moto poszło do mechanika który zrobi to porządnie. |
PalaszD - 2014-06-25 22:20:18 |
no jedyny legalny to wpis podczas przeglądu technicznego...innej legalnej opcji nie ma... |
Warzywek - 2014-06-25 22:40:21 |
Tak samo myślę, zawsze mogę się tłumaczyć że było podane max 42KM a myślałem że kW albo coś takiego ale w razie wypadku lub kolizji raczej już to zauważą. |
Yamamoto - 2014-06-26 17:43:23 |
A jaki jest temat dyskusji?? Dla mnie problemy paliwowo powietrzne. Zanikła sztuka czytania ze zrozumieniem oraz używania opcji "Szukaj"?
Osobiście dla mnie świadczy to o dupowatości motocyklisty-skoro nie wiesz czym jeździsz i nie znasz danych sprzęta. Policjanci nie lubią jak kierowca robi z siebie kretyna, albo jest kretynem - idzie mu wcisnąć wszystko.
A po co? |
speedward - 2014-06-26 20:30:46 |
Masz racje Yamo, troszeczke wszystko sie rozjechalo. Oba tematy, ten glowny i poboczne sa w sumie ciekawe i warto by bylo to rozdzielic. Pamietajmy,ze ograniczenia mocy i wieku maja jednak swoj sens, a spryciak to nie motorower. |
dawid756 - 2014-07-04 10:28:52 |
Panowie mam podobny problem i szczerze mówiąc zapał do zefira mi osłabł. Rozumiem oczywiście, że coś trzeba porobić, ale bez przesady. Nawinąłem 150 km od zakupu w 3 miesiące i dalej nie mogę się z nim ogarnąć :( |
PalaszD - 2014-07-04 10:53:02 |
No niestety zaworki iglicowe w tak leciwych motongach mają już prawo się wieszać (niestety) |
Yamamoto - 2014-07-04 14:02:22 |
Albo robisz kompleksowo albo wychodzą takie małe gówienka. To się nazywa - suma wszystkich luzów. |
Pudelski7 - 2014-07-04 14:16:19 |
Yama dobrze mówi, przy motocyklach "pełnoletnich" robi sie kompleksowo remonty nie ma że jednacześć wymienisz a pozostałe zostawiasz. |
dawid756 - 2014-07-04 16:07:09 |
Panowie szlifowanie też mnie zdziwiło, ale nigdy tego w życiu nie robiłem to też się nie wypowiadam. |
PalaszD - 2014-07-04 16:11:35 |
A kompresję sprawdzali? Jak leje paliwo w silnik, to swiece mogły dostać...co z tego, ze nowe.. |
Pudelski7 - 2014-07-04 16:33:36 |
faktycznie dość kompleksowo ale jeszcze do tego bym dodał konieczną wymiane wszelakich gumek bo po tylu latach sa już sparciałe. |
dawid756 - 2014-07-17 09:30:10 |
Panowie założyłem reperaturki gaźników, reperaturkę kranika i problemu nie ma :)))) |
estor - 2015-07-30 08:43:28 |
mam podobny objaw po odpaleniu paliwa zaczyna mi kapać mieszanka paliwa z olejem, ustaje po 20 min od zgaszenia. |
Pudelski7 - 2015-07-30 09:00:01 |
Na wyłaczonym silniku zdejmi wężyk paliwa i zobacz czy cieknie paliwo. Ale na pewno masz do zrobienia gaźniki jesli cieknie Ci z filtra. Musisz ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej raczej masz też do wymiany zaworki iglicowe. Najlepiej wychodzi kupić wszystkie uszczelki do gaźnika wraz z zaworkami. |
estor - 2015-07-30 14:48:17 |
nie wiem czy cieknie filrem ? widze że kapie , jak to zdiagnozować ze leci z filtra ? obojetnie czy on czy res nie powinno leciec ? |
PalaszD - 2015-07-30 15:07:51 |
tak czy ON czy RES nie powinno leciec, bo masz kranik na podciśnienie. Jesli niestety leci to czeka Cię naprawa kranika za pomocą zestawu naprawczego... |
Pudelski7 - 2015-07-30 15:26:47 |
Trochę się wtrącę i dodam że jeśli miałbyś dobre zaworki iglicowe i/lub dobrze ustawiony poziom w komorach paliwowych to nie powinno nic cieknąć. Jesli cieknie to niezależnie czy masz dobry kranik czynie czeka cię wyjecie gaźników. |
mar33cki - 2015-07-31 10:45:28 |
ten sam problem jest u mnie - paliwo sączy się przez filtr powietrza i skapuje na silnik za gaźnikami. Luna mówiła o zbyt wysokim poziomie paliwa w gaźnikach... |
Pudelski7 - 2015-07-31 11:03:01 |
Luna dobrze mówiła ;) |
piodabro - 2015-08-01 12:09:22 |
Jak leci, to gaźniki na stół, innej metody nie ma :) |
mar33cki - 2015-08-03 08:58:27 |
muszę tylko znaleźć czas, żeby zdążyć do serwisu, który to robił... i zdążyć do nich przed zamknięciem... ;) |