sfenio - 2014-07-12 23:48:47

Witam
Zabieram się za wymianę silnika, jeszcze nie robiłem tak poważnej operacji, dlatego będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady dotyczące tego procesu. Na początek, mam pytanie. Ten "nowy" silnik wygląda nieco inaczej. Mianowicie na przednich cylindrach ma zainstalowany jakiś zawór, czy coś w tym stylu do którego prowadzą węże gumowe po jednym z prawego przedniego cylindra i z lewego przedniego, trzeci przewód prowadzi do obudowy filtra powietrza, narazie nie ma fotki, dodam niebawem, ktoś może orientuje się co to za ustrojstwo i do czego służy? W starym silniku tego nie ma. Mój stary silnik chętnie sprzedam (wystawiony w dziale "sprzedam"), wymieniam bo kupiłem okazyjnie z małym przebiegiem z 98 roku.
Pozdrawiam

JONy - 2014-07-13 00:21:46

Termostat.

Yamamoto - 2014-07-13 12:13:33

W czym ten silnik?
Stawiam na odmę.

skaryf - 2014-07-13 13:14:58

a ja bym stawiał na zawór próżniowy ( najbardziej odpowiada opisom kolegi )

speedward - 2014-07-13 23:37:41

Ale zagadka sie zrobila! Sfenio, ten nowy silnik to V8? To ja sie nie dziwie ze mozesz miec jakies dziwne zaworki i wezyki...Wrzuc zdjecie tego cos jeśli łaska.

Ps. Ja bym najpierw zamontował nowy silnik a potem sprzedał stary...

sfenio - 2014-07-14 00:01:07

Dziękuję za zainteresowanie tematem, jutro dodam fotkę. Nie wiem czy to v8, chyba nie, zephyry miały wogóle silniki w układzie V?
Na starym silniku ciągle śmigam, daje rade, v max 160 km/h więcej nie próbowałem, bo demonem prędkości nie jestem, a wystawiłem z ciekawości coby zobaczyć jakie będzie zainteresowanie;)
p.s. był ktoś może na zlocie w Mławie 12.07?



p.s. był ktoś może na zlocie w Mławie 12.07? - od tego jest Bufet. TU piszemy o sprawach technicznych. Odpowiedzi będę kasował...Edit. JONy.

sfenio - 2014-07-14 22:41:37

Witam
Soryale nie umiem wstawić z djęcia na forum, może to dla was śmieszne ale nie mam pojęcia co to są tagi, tagowanie itp. nie znalazłem w necie instrukcji którą bym zrozumiał, zatem nie wstawię zdjecia. Przepraszam

5eba - 2014-07-14 22:49:37

nie przepraszaj bo nie ma za co. spróbuj poczytac http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=21, jesli nie uda sie Tobie to wyslij mi na maila to zdjecie a ja zrobie co trzeba za Ciebie

sfenio - 2014-07-14 22:58:00

http://fotoo.pl//out.php?t=841853_silnik01.jpg

sfenio - 2014-07-14 23:03:11

No i proszę, udało się. Dzięki za podpowiedź, mamy zdjęcie sprawcy tego tematu
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc(wszelką pomoc)

Tak sie zajarałem że zapomiałem po co właściwie to dodałem, jak już pisałem wcześniej, to urządzenie przykuło moją uwagę ponieważ w moim silniku (starym) tego nie ma, stąd jeszcze raz moje pytanie: Wiecie co to takiego i jaką rolę spełnia?
Pozdrawiam


edit:///////////////// Pałasz - scaliłem 2 posty w jeden

Yamamoto - 2014-07-15 08:11:07

Odma.

JONy - 2014-07-15 09:42:20

Zgadzam się - wygląda jak odma :)

modjo - 2014-07-15 18:22:41

Odma w tych silnikach jak i w calej rodzinie silnikow GPZ i ZEPHYR jest z tylu silnika pod airboxem.

Yamamoto - 2014-07-15 21:43:33

WOW. Thank you cpt obvious. To czemu służy połączenie dekla zaworów z airboxem? Czym jest?
Spaliny masz w silniku? Sory, ale śmiem wątpić co do Twojej teorii. Eko sreko nie mieszkamy w Kalifornii

modjo napisał:

To jest zawor,ktory podaje czyste,swieze powietrze do kanalow,w ktorych miesza sie ze spalinami,system dopalania spalin,chodzi o ekologie,celem spelnienia normy Euro 2 .

Eko sreko nie mieszkamy w Kalifornii. To jest odma. Doczytaj jak działa i do czego służy - u mnie na przykład do smarowania łańcucha.

Yamamoto - 2014-07-15 22:35:05

OFFTOP

W jaki sposób chcesz dopalać spaliny w airboxie? Skoro węże prowadzą od pokrywy zaworów do airboxa. Na mój prosty chłopski rozum to jest to druga część odmy. Dopalanie spalin spoko, ale węże wtedy szłyby od rur a nie od pokryw.
U mnie jest rura, która łączy te króćce razem, w 550 jest to co w powyższym sprzęcie - wąż z dekli zaworów do airboxa.

Edit

Zaczynam przeglądać serwisówkę.

Na szybko przeleciałem przez serwisówkę. W Haynesie na żadnym zdjęciu nie pojawia się rzeczona rurka. Albo jest późno, a ja jestem pijany, a ona nieletnia...
Dla mojego prostego rozumku jest to element odpowiedzialny za utrzymanie ciśnienia w silniku. Czyli odma.
Przewietrzanie spalin jest przez EGR (w dizlu), w Zephie jakoś go nie widzę. Chyba, że sprytne japończyki jakoś zrobiły spaliny uchodzące przez dekiel zaworów do airboxa. Z tego co wiem to Norma EuroSreuro miała wpływ na wprowadzenie podgrzewania gaźników. Dlaczego w takim razie ZR 550 z 91 ma te rurkie, a mój z silnikiem ZR7z 2003 nie ma tej rurki.
Czekam na zjebe od adminów.

Moja kulpa, moja kulpa, moja bardzo wielka kulpa

speedward - 2014-07-16 07:24:14

Tutaj link do schematu gdzie omawiana część jes ukazana. Ma numer 16126 na samej górze rysunku.http://www.cmsnl.com/kawasaki-1992-b3-z … ml#results

Tutaj zdjęcie http://www.motorsloop.com/index.php?mai … pi85qjhmt1

Z opisu to "Air breather valve".

Tu link do aukcji z podobnym zaworem http://allegro.pl/zawor-powietrza-odma- … 70865.html

Ostatnia ciekawa rzecz, to że model "nie-amerykański" z tego samego rocznika czegoś takiego już nie ma http://www.cmsnl.com/kawasaki-1992-b3-z … ml#results

PalaszD - 2014-07-16 09:05:53

Bo Amerykańce mają inne normy spalin...u nich nie jest tak restrykcyjnie jak u nas... Europa od zawsze miała ekologiczną misję ratowanie świata...

JONy - 2014-07-16 09:23:25

Yamamoto napisał:

OFFTOP:
Czekam na zjebe od adminów.

przybył punkt... :p

Air breather valve = zawór odpowietrzający. Czyli odma ;)

Mam w starym Jeepie (renix dla wtajemniczonych) system dopalania spalin gdzie rurką są połączone praktycznie obydwa kolektory poprzez zawór podciśnieniowy. A pod deklem zaworowym jest tylko ciśnienie z komory korbowej i opary sa odprowadzane do puchy filtra powietrza - Czyli odma.... powtarzam się :D

PalaszD - 2014-07-16 10:31:40

mój mechanior mówi, że jest to odpowietrzenie kapy zawrowej.

5eba - 2014-07-16 16:40:41

Yamamoto napisał:

Czekam na zjebe od adminów.

oficjalnie zostajesz NIE ZJEBANY. przez takich drazycieli tematow dyskusje nabraja rumiencow, a zwienczeniem jest solucja.
norma euro 2 co prawda obowiazywala od 1996 roku, ale zostala wprowadzona dla samochodow osobowych. dopiero euro 3 obowiazujaca od 2000r. reguluje wszystkie pojazdy czyli rowniez motocykle.

skaryf - 2014-07-16 23:50:13

No to teraz dorzucę drwa do ognia he he

System powietrza kawasaki Kleen Jest to układ dolotowy powietrza  motocykli Kawasaki.

Jest zaprojektowany w celu zapewnienia dopalania w drodze do układu wydechowego
tego co nie do końca zostało spalone

Uzyskuje się to za pomocą układu próżniowego, który umożliwia swobodny przepływ powietrza
poprzez kanały w cylindrze do portów wylotowych dwóch zaworów membranowych
umiejscowionych w pokrywach zaworów za pomocą płytek po każdym zaworze wydechowym
gdzie powietrze miesza się z gorącymi gazami spalinowymi
Jego zadanie to spalić wszystkie pozostałe paliwo w spalinach i przekształcić tlenek węgla (CO)
w dwutlenek węgla (CO 2 ), co pozwala uzyskać czystszy gaz spalinowy czyli mniejszą emisję

Jestem pewien że układ ten ma wielkie znaczenie.
Może na przykład powodować utratę mocy lub niestabilną pracę na biegu jałowym.

Wielu mówi, że nic nie robi, a ma jedynie charakter emisji.
ale musi to mieć jakiś wpływ na całokształt pracy silnika

Poniżej fotka z serwisówki i odnośnik do lektury


http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/KleenSystem_zps3f22f692.jpg

http://i219.photobucket.com/albums/cc246/skaryf/cleanairsystem_zps13944e8e.jpg

speedward - 2014-07-17 10:09:45

W moim 11 też w pokrywach zaworów są te dekielki z dziurą, jak wsadzałem palca to to jest w środku zaślepione (mam nadzieję).
Rzeczywiście widać jak te kanały biegną w kształcie litery A. Zawsze zastanawiałem się, do czego to służy.

JONy - 2014-07-17 10:25:42

skaryf napisał:

Kleen Jest to układ dolotowy powietrza  motocykli Kawasaki.

wynalazek jak na potęge... bo jakoś nie widzę sensu podawania dodatkowego powietrza drugim pogmatwanym kanałem przez pokrywe zaworową nad zawór ssący...Pewnie w praktyce wychodzi na to,że moto łapie lewego powietrza jak układ zaczyna być już leciwy i nieszczelny i moto chodzi jak sieczkarnia. A patent na to ma Pałasz w swoim Zepie... zaślepione :D

speedward - 2014-07-17 10:36:19

JONy napisał:

.. nad zawór ssący....

Nad zawór wydechowy.

JONy - 2014-07-17 19:06:29

Aaaa... że niby dopala w kolektorze wydechowym... teraz się przyjrzałem :/ . To stąd te fiolety na kolankach?
Czyli jednak odma... która chucha w druga stronę ;)

Ale czy ten system na pewno jest zastosowany w Zepie?

Yamamoto - 2014-08-04 20:27:59

Wreszcie się dorwałem, odpisuje gremialnie na wątki w dyskusji.
JONy usuń mi ten punkt - zamotałem za bardzo.
modjo - liczyłem na konstruktywną krytykę w stylu skaryfa, a nie focha i usunięcie posta.
5eba - przywróć zjebę, a pochwałę daj skaryfowi.
skaryf - chapeau bas!. Za ilość informacji.
Rozumiem, że jest to efekt rozmów przy ognisku zlotowym.
Co do efektów - u mnie w ZR 7 te króćce są połączone i nie ma ubocznych efektów podczas pracy silnika. Przynajmniej nie zauważyłem.

Dzięki skaryfowi się dokształciłem.
http://www.z1000.fora.pl/problemy-techn … 38-30.html
Wychodzi, że to ekologia już wsadziła łapki, więc cieszę się, że mam to zaślepione. O.

JONy - 2014-08-06 19:17:57

Rozmowa jest konstruktywna przeważnie wtedy gdy nie do końca znający się próbuja przeforsować na siłe swoje zdanie i prawie zawsze ostatecznie prawdziwa treść równa wszystkich do poziomu..i na tym to polega  :)
Poproszę o więcej takich tematów i żarliwej dyputy w nich :D
Usuwanie swoich postów i chowanie sie pod miotłę spowoduje w rezultacie odsianie z forum pieniaczy,fukaczy i innej  dziecinnej nacji ,bo jak inaczej nazwać wybór ucieczki przed ostatecznym rozdaniem nawet gdy ma sie pewnego asa w rekawie... :/

Jasiu - 2014-08-16 07:18:04

Ten opis, który wrzucił też jest nie do końca zgodny z prawdą, przynajmniej tak wynika z tego co do tej pory widziałem pracując przy moto.
między zaworem wydechowym a kolankiem wydechowym w głowicy są kanaliki skierowane do góry, i przez specjalne tulejki przechodzą później do pokrywy zaworów, gdzie są zaworki membranowe(te widać na rysunku powyżej), nic nie przedostaje się pod pokrywę, jest to osobny układ. Następnie jak już widać na rysunku idą wężyki do zaworu podciśnieniowego, z którego zaś idzie wąż do airboxa. Różnica jest w tym, że jak na dotąd we wszystkich przypadkach to do airboxa dochodziły spaliny, a nie tak jak napisano wyżej, powietrze do pokrywy a później do wydechu.  jest to coś w rodzaju EGRa. Chociaż patrząc na rysunek wnioskuję, że wystarczy odwrócić zaworki membranowe w pokrywie i układ może działać w drugą stronę, teoretycznie.
Można między pokrywą zaworów a głowicą zamiast rzeczonych tulejek przelotowych wstawić tulejki pełne i będzie 100% pewności jak ten układ działa, tj wcale :)

speedward - 2014-08-16 14:49:59

Na ostatnim zlocie okazało się, że ze mój sprzęt ma tą instalację wyciętą. Co jest pod pokrywami, to się kiedyś okaże przy serwisie.  Czemu to ktoś zdemontował, tego nie wiem ale domyślam się że jest to jakaś forma tuningu.

www.4girls.pun.pl www.osm.pun.pl www.konskie.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.swtor.pun.pl