dobrzan - 2015-01-05 09:44:41

Takiego tematu chyba jeszcze nie ma :)
Wiem, że Piodabro się odgrażał, że coś napisze na ten temat. Ja akurat mam gaźniki wyjęte i mam kilka zdjęć. Pewnie ktoś jeszcze zacznie nas poprawiać i powstanie coś w rodzaju instrukcji.

Na początek zdjęcia:
http://2.bp.blogspot.com/-mQlp0NC5vz0/VJ_-s6RQJ0I/AAAAAAAALd0/Vca-LrrE0wI/s1600/20141227_123910.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-L4R1FbmujDU/VJ_-sMHU5YI/AAAAAAAALds/Fygk1-hTvLY/s1600/20141227_150238.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-qVCi9JhQyRY/VJ_-7hnvCTI/AAAAAAAALeM/0PiU6G5g2K8/s1600/20141228_133749.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-lVA_hvEMsXY/VKLHzXY_7eI/AAAAAAAALec/mEr1gXognEk/s1600/20141230_162305.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-_v0wtljHB3M/VPBLxdw41iI/AAAAAAAALkY/gF60jOrwWVY/s1600/20150224_155901.jpg

dobrzan - 2015-01-05 09:59:43

Samo wyjęcie gaźników wygląda tak:

1. zdjęcie zbiornika razem z odłączeniem przewodu paliwowego, podciśnienia kranika, przewodów od czujnika poziomu paliwa, odpowietrzenia
2. odkręcenie uchwytu zbiornika: taka blacha nad filtrem powietrza
3. wyjęcie obudowy filtra powietrza
4. zdjęcie króćców airboxa z gaźników (ja je całkowicie wymontowałem - najpierw zsunąłem z gaźników a potem wymontowałem z airboxa pomagając sobie drugą ręką przez otwór po filtrze powietrza)
5. poluzowanie obejm króćców od strony głowicy i wysunięcie gaźników
6. zdemontowanie linek gazu i ssania (ja rozebrałem manetkę gazu, żeby były luźne i było łatwiej)

gotowe :)

Czyszczenie:

1. Należy wstępnie z zewnątrz umyć całą baterię gaźników, zabezpieczając wcześniej wloty i wyloty powietrza i benzyny. Ja zrobiłem to pociętymi gumowymi rękawiczkami :)
2. Zarówno komory pływakowe jaki i górne pokrywy od strony membran przykręcone są na 4 śruby z łbem pod śrubokręt krzyżakowy każda. Nie należy się specjalnie bać ich rozkręcania. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że pod górnymi pokrywani są membrany są bardzo delikatne i drogie :) Ważne żeby przy skręcaniu je równo ułożyć i nie dokręcać zanim nie będziecie mieli pewności że się nigdzie nie podwinęły.
3. Dolne pokrywy są uszczelnione za pomocą specjalnych uszczelek gumowych. Serwisówka mówi że należy je zawsze wymieniać, koledzy z forum mówią ze należy je wymienić kiedy są sztywne lub spękane. Komplet 4 sztuk kosztuje około 100zł
4. Pływaki - wysuwamy trzpień (jest osadzony dość luźno) i podnosimy pływak razem z zaworkiem iglicowym.
5. Dysze główne wykręcamy szerokim płaskim śrubokrętem, a tuleje w które są wkręcone kluczem 8mm. Za to do wykręcenia dysz wolnych obrotów będzie potrzebny dość długi płaski śrubokręt szerokości 4mm. Wszystkie dysze można spokojnie wykręcić bez obawy że coś rozregulujemy. Wkręca się je z powrotem do oporu oczywiście z dużym wyczuciem :)
6. Śruby regulacji składu mieszanki na początku wkręcamy do oporu licząc ilość obrotów i zapisując dla każdej osobno. W mnie wszystkie były zgodnie z instrukcją na 2 i 1/4 obrotu. Potem możemy już je całkiem wykręcić wyjmując również sprężynkę podkładkę i oring.

Ciąg dalszy nastąpi :)

piodabro - 2015-01-07 00:38:20

Ja nie wymontowywałem króćców z airboxa i żałowałem.
Korzystając z okazji że można łatwo wyjąć airobxa polecam go wyciągnąć i umyć porządnie w środku i na zewnątrz.

Ja gaźniki czyściłem preparatem K2 do czyszczenia gaźników. Radzę użwać tego w dobrze wentylowanym pomieszczeniu ;) Wali strasznie, ale zmywa wszystko...

Po wyjęciu gaźników warto z nich spuścić paliwo (zaworki na dole komór pływaków). Nie będą nam chlapać przy przewracaniu i przenoszeniu.
Wylanym z nich paliwem możemy w jakiejś kuwecie je przeczyścić z zewnątrz z brudu.

dobrzan - 2015-01-10 11:16:16

Dopiero dzisiaj zabrałem się za montowanie gaźników do motocykla.
Zalałem je benzyną żeby sprawdzić poziomy paliwa i okazało się, że po tej całej zabawie ciekną na trójniku łączącym gaźnik 2 i 3.
Więc nie obeszło się bez rozdzielenia wszystkiego i sprawdzenia uszczelnień.

Uprzedzam że do tej operacji trzeba mieć sporą wprawę w odkręcaniu trudnych śrub bo jest dość ciężko.
Trzeba dobrze dobrać końcówkę i naprawdę mocno dociskać wkrętak żeby nie obrobić łbów.
U mnie się udało.

Poniżej wrzucam zdjęcie z wymiarami i ilością oringów które w które należy się zaopatrzyć.

http://2.bp.blogspot.com/-wflhRSfH_Dg/VLD5GLBtnXI/AAAAAAAALgs/aDvaKTZOHwA/s1600/20150110_110022.jpg

Pudelski7 - 2015-01-10 11:38:54

Miałem to samo wymień oringi z trujników i będzie ok. Ja poszedłem u siebie w mieście do sklepu z oringami zabrałem stare i sprzedawca na podstawie nich dobrał nowe. Mnie wyszło za te orinki jakieś 2zł. Nie cioeknie 2 rok więc wymiane uważam za udaną.

crazyduck - 2015-01-11 11:34:03

Witam czy mógłbyś podać średnice otworów pod filtr stożkowy i odległość miedzy pierwszym a drugim gaźnikiem bym wiedział jakie kupić filtry

Yamamoto - 2015-01-12 08:46:34

@ crazyduck. Czekam na relację z odpalenia na stożkach. Good luck my friend.

Jachoo - 2015-01-12 09:35:04

He he, Yamamoto Twoja szczerość potrafi odebrać człowiekowi ostatnią nadzieję na happy end  :applause:
Ale może lepiej żeby crazyduck zaoszczędził kasę którą wydałby na 4 stożki a potem wypieprzył je do śmieci i niech nie opisuje tej porażki z odpaleniem ;) A tak całkiem poważnie to Jakub ma racje, nie zakładaj stożków bo Zephyr ich poprostu nietoleruje. Problem był już kilkakrotnie poruszany na forum

Yamamoto - 2015-01-12 11:57:37

Chciałbym szczerze przeczytać dobrą instrukcję zrobienia tego. Któraś 550 na taflach SZY ma stożki. I wygląda jak CR, a nie jak coś na kształt CR. Ja przy tej XS 500 się przekonałem, że jednak airbox ma przyszłość. Chyba że wymieniasz na gaźniki mechaniczne. Co ja Ci będę tłumaczył, znasz temat najlepiej :D

crazyduck - 2015-01-13 19:09:40

no ok ale czy po zmianie dysz tez nie będzie to chodzić
?

Yamamoto - 2015-01-13 19:44:36

Nie wiem. Jachoo próbował. Ty też masz szansę. Chciałbym po prostu to zobaczyć. Z czystej ciekawości, a nie złośliwości.

crazyduck - 2015-01-13 20:44:48

z jakim skutkiem ?

Yamamoto - 2015-01-13 21:02:20

Wrócił do ori airboxa

Jachoo - 2015-01-13 22:30:21

Ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa :)
Generalnie do oriboxa wróciłem tylko na czas zlotu w Toruniu bo parskającym i gasnącym Zephem nie nadążyłbym za gnającym Palaszem ;)
Możesz kupić dynojety za kupę kasy ale i tak nie jesteś w stanie dobrze go wyregulować. Poprostu te gaźniki wymagają airboxa i bez tego nigdy nie będzie idealnie wymiatał. Oczywiście nie próbuje odwieść cie od szukania sposobu ale będzie to mega trudne. Jesli ci się uda i będzie chodzić bez boxa nie gorzej jak w oryginale to cie stary wyściskam i ... no może nie, całować to cie nie będę :)

Pudelski7 - 2015-01-13 22:34:02

Co wam nie pasuje w airboxie?? dlaczego chcecie się go pozbyć ??

Jachoo - 2015-01-14 09:29:37

Bo przy przebudowie motocykla strasznie szpeci ta duża pucha

crazyduck - 2015-01-14 19:25:13

jakiś rok temu miałem miałem plan by zrobić z sondy (zrobilem )czujnik do ustawiania składu mieszanki,plan był taki by podłączyć do wydechu analizator spalin włożyć sonde i zobaczyć jakie będę wskazania na mierniku na podstawie odczytu z analizatora i regulować moto z braku czasu leży i czka na lepsze dni co za tym idzie można by było spróbować wstawić stróżki zmieniać dysze i i może tym sposobem by się udało latać na stożkach

Yamamoto - 2015-01-14 19:48:15

A na kolor świecy i pracę silnika nie łaska ustawiać mieszanki??
Stożków na wolnych nie poczujesz. Dopiero jak dasz mu więcej gazu na biegu to poczujesz. Jachoo o tym pisał. Ja przeżyłem.
Lekki offtop wyszedł.

crazyduck - 2015-01-14 19:58:01

nie nie łaska

Yamamoto - 2015-01-14 20:21:19

OK. jak zrobiłeś wejście na każdy cylinder?
A nie prościej świeca colortune?

crazyduck - 2015-01-14 21:12:41

nie wiem do kogo piszesz jeżeli do mnie to napisałem że  miałem plan zrobiłem ale nie testowałem, wiem ze w przypadku zephyra na seryjnym wydechu nie ma opcji spr każdego cyl osobno w przypadku innych moto gdy wydechy są odkręcane jest opcja

Yamamoto - 2015-01-14 21:18:32

Pisałem do Ciebie a propos regulacji za pomocą sondy. Chciałbym to zobaczyć po prostu, bo ja analogowy jestem mocno.

Wracając do gaźników. Warto je zakładać po zalaniu paliwem. W 550 zaworki iglicowe świrowały jak były składane i zakładane na sucho.

crazyduck - 2015-01-14 21:28:43

też bym chciał zobaczyć czy to wypali może jak będzie więcej czasu to powrócę do tematu

dobrzan - 2015-01-15 10:02:43

Ja nie próbowałem nic zmieniać z dolotem. Ale wydaje mi się, że po zamontowaniu stożków, nie jest problemem zmiana składu mieszanki, ale zmiana w działaniu przepustnic podciśnieniowych.

Przepustnice podciśnieniowe są podnoszone przez ciśnienie (ujemne) jakie panuje w gardzieli za przepustnicą mechaniczną od strony airboxa.
Od dołu w przepustnicy podciśnieniowej jest otwór i kanał prowadzący do komory nad membraną. Jeśli "uwolnimy" dolot, podciśnienie nad membraną spada i przepustnice przestają poprawnie pracować.

Montaż stożków a potem dławienie ich jest bez sensu. Ponadto airbox oprócz nadania odpowiedniego oporu dla powietrza jest czymś w rodzaju "akumulatora" który magazynuje i wyrównuje podciśnienie.

Co prawda nigdzie tego nie przeczytałem, tylko sam wymyśliłem, ale myślę, że wiele się z prawdą nie mijam ;)

grzybeks - 2015-01-16 10:15:04

Jest mnóstwo fotek z zephyrem 750 na stożkach, tylko pytanie jak to zrobili i jak im to chodzi....
http://badwinners.com/#p56

Jachoo - 2015-01-16 13:54:55

Fotek i owszem jest mnóstwo tylko jak się dobrze przypatrzysz to widać że mają pozakładane akcesoryjne gaźniki mechaniczne, które istnienie airboxa mają w głębokim poważaniu. Te które mają seryjny gaźnik z bezpośrednio wszczepionym stożkiem to najprawdopodobniej tylko eksponat nienadający się do jazdy (chociaż i takim jeździć da się bo wiem z własnego doświadczenia, ale taka jazda nie sprawia żadnej przyjemności tylko mega wkurwienie). Jeśli chodzi o internetowe rewelacje to tylko nagrany filmik Zephyra na ori gaźnikach ze stożkami, który podczas jazdy żwawo wkręca się na obroty i równo przyspiesza do czerwonego pola byłby dla mnie argumentem nad którym mógłbym się zastanowić. W fotografie nie uwierzę.
Dobrzan trafiłeś niemal w samo sedno sprawy.

Pudelski7 - 2015-01-16 18:30:35

Jachoo ma rację w 100 %

piodabro - 2015-01-19 22:11:39

@dobrzan, czy mogę wykorzystać Twoje zdjęcia do opisu czyszczenia gaźników na blogu swoim (jak tam opiszę  to oczywiście kopia też trafi tutaj jako tutorial)??
Jak czyściłem swoje to jakoś za fotki się nie brałem za bardzo :/

dobrzan - 2015-01-20 10:14:53

Proszę uprzejmie, możesz użyć :)

Jachoo - 2015-01-21 12:25:17

Wertując strony w sieci natrafiłem na takie oto miejsce
http://www.streetmonsters.net/forum/vie … &start=255
Czy któryś z szanownych forumowiczów zna może francuski i oczywiście chodzi mi o znajomość języka a nie uciechy cielesne ;) . Chciałbym się dowiedzieć co delikwent pokombinował z tym Zephyrem. Widzę że ma zamontowany K-tric ale czy opisuje jak to zrobił i czy dało mu to jakieś wymierne korzyści? Dokumentację przebudowy przeprowadził dość skrupulatnie więc może jest w opisie zawarty klucz do zastosowania przeróbki dolotu?

piodabro - 2015-01-21 13:30:21

http://translate.google.com ;)

5eba - 2015-01-21 20:00:23

szkoda, ze nie ma video jak to pracuje.

skaryf - 2015-01-27 20:40:57

brawo dobrzan za chęć przepłynięcia tej rzeki wpław :) satysfakcja murowana :)

Jachoo - 2015-01-28 13:19:33

Specjalnie dla piodabro pofatygowałem się z przetłumaczeniem kilku wpisów za pomocą translate.google:

"Podczas gdy niektóre wiadomości!
Ostatni weekend dostałem rampy ZR7, szybkie czyszczenie, zmiana węże z nowym, ja też zwolniony grzejniki

Rampa się, trzymam sondę CDI (dawniej K-trick) nie jest podłączony, ponieważ ZR7 niemożliwe bez belki, ale to dość

I skonfigurować filtr paliwa

Uważam, słoik do mojego wielkiego MC, regulować i pomalowane na czarno, z wyjątkiem wskaźnika w słoiku przed przypomnieć!"

To przetłumaczona część dotycząca wypowiedzi autora na temat gaźników i filtrów która głównie mnie (i pewenie nie tylko mnie) interesowała.
Tak więc zmieniam pytanie o znajomość francuskiego na następujące:
- Czy ktoś na forum umie przetłumaczyć język translate.google na język polski ? :P

PalaszD - 2015-01-28 13:28:21

Przenoszę do działu "Humor" :)
a tak na serio - kumpel wróci z Francji, to poproszę o wyjaśnienie :) znam zdziebko język żabojadów, ale nie technicznie ;)

piodabro - 2015-01-28 14:43:54

ja rzucisz taki fragment na angielski, to już jest to bardziej zrozumiałe.

"Well I got tired of the ramp carb zephyr is fragile and restoration is expensive! I find a ramp ZR7 I'm going up, it is much more reliable"

i dalej pod zdjęciem

"By cons I have a question on the ramp ZR7 there is a tank heater, and wanted to know if it was possible to operate it electrically to the zephyr?"

i kolejny post - ten co Cię interesuje

"Last weekend I got my ZR7 ramp, fast cleaning, changing hoses with new, I also fired heaters: p"
"The ramp up, I keep the CDI probe (formerly K-Trick) is not connected because ZR7 impossible without the beam, but it's pretty"


Sęk w tym, że wujek google słabo tłumaczy na Polski.
Polska język trudna być.

piodabro - 2015-01-28 14:53:00

I dalej...

"I set up my fuel filter"

"I find a jar to my great MC, I adjust and painted black, except the gauge in the jar before recall!"


W między czasie było też o tym że wstawił kratkę do tłumika, ale w cytatach tez to pominąłeś.

Jachoo - 2015-01-28 18:27:47

Nie bylem aż tak skrupulatny i pewnie pominąłem ;)
Zamieszczając ten link z pytaniem o znajomość języka mialem na myśli właśnie kogoś takiego jak napisal Palasz, bo język techniczny ma się niestety nijak tłumacząc zdanie przez słownik.

crazyduck - 2015-01-28 18:49:11

chcesz wstawić stożki ?

PalaszD - 2015-01-28 19:10:32

Już nawet wstawił,  ale ciężko to zgrać...

Jachoo - 2015-01-28 19:21:00

Dokladnie

crazyduck - 2015-01-28 19:39:33

wstawiałeś lejki w stożki ?

Jachoo - 2015-01-28 19:43:49

Masz na myśli zwężki? Słyszałem o tym ale nie próbowałem bo tyle samo dobrych co negatywnych wypowiedzi. Przerabiałeś ten temat osobiście?

crazyduck - 2015-01-28 19:49:06

znajomy wstawiał do 550 i chodziło,będę wstawiał do siebie ale to jeszcze chwila potrwa

Jachoo - 2015-01-28 20:57:07

Crazyduck próbuj próbuj bo jak ci to wypali to staniesz się moim idolem, tzn powieszę twojego awatara nad łóżkiem, będę się ubierał jak ty i wytatuuje sobie twoje imię na klacie ;)
A całkiem poważnie to masz może jakieś bliższe info odnośnie kształtu, średnicy otworu i czy zagrało mu to na seryjnych dyszach?

crazyduck - 2015-01-28 21:02:43

poczekaj jeszcze chwile z tatuażem,odnoście  550 wiem  zdam relacje jeżeli się uda,nie chcę zapeszać,wiem też ,że będzie wstawiał stożki do 750 na oryginalnych gaźnikach

PalaszD - 2015-01-30 11:10:46

heh nawet mój kumpel z pracy - Francuz ma problemy z przełożeniem tego na polski...
spróbuje na to zerknąć, ale muszę mieć wyfiltrowane fragmenty dotyczące tylko tego danego zabiegu...
bo tam jest aż 331 odpowiedzi na 23 stronach :)

grzybeks - 2015-02-05 10:46:27

crazyduck, ja też będę całował cię po piętach, ale pamiętaj o tym, że jak osiągniesz zamierzony efekt to zrób szczegółowy poradnik. Piwka posypią się na forum i na zlotach na pewno ;)

crazyduck - 2015-02-23 20:01:11

puki co z braku czasu zamontowałem oryginalny airbox choc nie powiedziałem jeszcze stop co do stożków,natomiast zephyr miał problem przed kupnem ze spadaniem z obrotów czyszczenie gaźników nie wiele dało nie były brudne(ustawiony poziom paliwa membrany całe )a wiec tak moto słabo spada z obrotów gdy ustawie ok 1300 natomiast jeżeli odkręcę śrubę ze prawie gasnie spada jak powinien miał ktoś możne kiedyś coś podobnego?

Yamamoto - 2015-02-23 21:35:31

Synchro.

piodabro - 2015-02-24 14:43:55

Za uboga mieszanka wolnych ;)

Pudelski7 - 2015-02-24 20:52:17

A ja mam pytanie wybebeszyłem gaźniki i patrząc na uszczelki i zaworki iglicowe wydają w porządku. Na pewno wymienię uszczelkę komory pływakowej mimo tego że wygląda w porządku. Ale czy wymieniać zaworki iglicowe jeśli trzymały i wyglądają na sprawne??

piodabro - 2015-02-25 01:56:23

Ja nie wymieniałem i działają w porządku.

Pudelski7 - 2015-02-25 08:49:38

Pewnie tak zrobię bo guma na zaworku jest miękka i bez odkształceń.

PalaszD - 2015-02-25 08:58:42

Jak jest git, to nie ma co przedobrzać :) tym bardziej, że te akcesoryjne są wątpliwej jakości...

Pudelski7 - 2015-02-25 10:59:41

Ja mam Pałasz zamontowane zaworki turomax-a tak samo jak uszczelki.

grzybeks - 2015-03-17 10:18:02

Użytkownik forum bobber.com.pl robi fajne trąbki, w linku macie foto
https://plus.google.com/u/0/photos/1059 … 2366818455

Powiedziałem dla gościa jaki jest problem z naszymi zephyrami, że te silniki potrzebują bardzo mało powietrza, stąd problem ze stożkami.
Dostałem taką odpowiedź:
"Zmieniam wkłady filtrujące, jak chcę żeby przepływ był mniejszy to dokładam filtra i podciśnienie się robi większe"

Koszt jednej trąbki to 60zł. Czy jest jakiś chętny na przetestowanie tego? Ja puki co nie mogę, bo mam motor w częściach...

PalaszD - 2015-03-17 15:21:22

może to być jakiś kierunek... ciekawe jak na żywo się to sprawdza...jak dla mnie to ładniejsze od stożków :)

Jachoo - 2015-03-17 16:15:34

Lejki wizualnie są sto razy ładniejsze niż stożki i to nie podlega dyskusji ;) Jednak dalej jestem sceptycznie nastawiony, bo grzybeks problem nie jest w tym że "Zephyr potrzebuje bardzo mało powietrza" gdyż potrzebuje go tyle samo co każda inna maszyna o podobnej mocy i pojemności. Cały problem kumuluje się wokół kwestii wytworzenia prawidłowego podciśnienia na dolocie powodującego prawidłową pracę gaźników. Przy odkręceniu manetki musi powstać odpowiednie podciśnienie (czyli teoretycznie przytłumienie wlotu konkretniejszym filtrem może się sprawdzić) ale w wyższych partiach obrotów ten sam filtr musi przepuścić dużą dawkę powietrza by gaźniki dały radę wytworzyć odpowiedni skład mieszanki. No i jeszcze pozostaje kwestia tzw. wolnego powietrza dostępnego w airboxie.
Ale nie skreślam pomysłu i szczerze ucieszyłbym się gdyby ktoś to przetestował z pozytywnym skutkiem :) Może połączenie czegoś takiego ze zwężkami o których pisał crazyduck dałoby pożądany efekt?
Ten gość robi to na każdy wymiar średnicy gardzieli i długości czy ma jakiś standardowy rozmiar? I z jakiego materiału?

grzybeks - 2015-03-18 08:15:33

http://www.bobber.com.pl/memberlist.php … file&u=244

w tym miejscu masz do niego namiary

Dzięki jachoo za wyjaśnienie, ja nie jestem w tym temacie aż tak kumaty.
Maks napisał mi jeszcze coś takiego "Z zefirem nie mialem do czynienia ale ostatnio robilem do cbxa 750 i tez mial niby nie chodzic ale troche zabawy z dobraniem ilosci wkladu tlumiacego zalatwilo sprawe , teraz chula az milo"

Wydaje mi się, że to jest jakaś opcja dla nas...

grzybeks - 2015-04-23 13:48:56

Wiecie może jaka jest zewnętrzna średnica gaźników w zr750?

Jachoo - 2015-04-23 14:58:03

Jeśli chodzi ci o średnicę wlotu (tam gdzie nachodzą gumowe łączniki od Airboxa) to jest tam 50 mm

grzybeks - 2015-05-04 11:34:17

Jachoo, mógłbyś jeszcze zmierzyć odległość wlotów gaźnika od ramy. Chodzi mi o to jakiej długości kubki wejdą. Niestety nie mam teraz gaźnika i nie mogę sam wymierzyć :( a chcę zamówić te kubeczki i zrobić testy.

Jachoo - 2015-05-04 13:14:37

Dla takiej inicjatywy jestem w stanie to zrobić ;) Z tego co pamiętam to wydaje mi się że było to ok. 60 mm, ale sprawdzę dokładnie wieczorem jak będę w domu. Kiedy planujesz to zamontować i testować? Pytam bo najprawdopodobniej na zlot pojadę na standardowym airboxie ale po powrocie chciałem zacząć kombinacje. Może mnie uprzedzisz i uda ci się znaleźć sposób wcześniej a wtedy ja bym skorzystał na twojej wiedzy :)

grzybeks - 2015-05-04 15:51:56

Planuję zamówić kubki dziś/jutro, więc za około tydzień będę je miał. Jestem na etapie podłączania elektryki i chowania kabli. Za jakieś 2 tygodnie poprowadzę maszynę do znajomego mechanika i będziemy kombinować ze składem mieszanki i z dyszami :) Oczywiście jeśli coś wyjdzie z tego to wrzucę przepis na forum :)

Jachoo - 2015-05-04 21:32:14

No więc odległość od końca gaźnika do poczatku ramy wynosi dokladnie 62 mm (przy zachowaniu walca tej samej średnicy co wejście gaźnika czyli 50 mm). Głębokość osadzenia tegoż walca, stożka czy lejka na gaźniki to dodatkowe 9 mm. Najbardziej moim zdaniem optymalna długość całkowita dorobionych lejków powinna wynosić 60 mm biorąc pod uwagę rozszerzenie lejka w tylnej części i możliwość jego założenia na zamontowanym gazniku. Chyba ze średnica tylna będzie dużo większą niż te 50 mm to trzeba by wziac na to poprawke bo rama idzie pod kątem wiec im wyżej tym odległość do gaźnika się zmniejsza.

grzybeks - 2015-05-04 22:19:59

Jachoo, czyli 6cm czy nie ryzykować i wziąć 5.5?

Jachoo - 2015-05-05 00:19:20

Jeśli lejek w najszerszym miejscu będzie miał z 6,5 - 7 cm średnicy to może być 6 cm długości razem z mocowaniem. Nie robiłbym za krótkiego bo będzie to źle wyglądać, tym bardziej że to 6 cm to już jest dość mało. Nawet jesli okaże się że nie wchodzi (w co wątpię) to można go delikatnie pilnikiem podszlifować u góry i będzie to praktycznie niewidoczne.

grzybeks - 2015-05-05 08:47:35

Poszło zamówienie na sześciocentymetrowe. Za około tydzień będą u mnie.

Jachoo - 2015-05-05 09:05:42

Kazałeś mu wypchać je bardziej żeby trochę przytłumić dolot?

grzybeks - 2015-05-05 10:31:26

Nie kazałem, ale on zna temat, więc powinien wiedzieć co z tym zrobić. Robił do swojej cb750 ( to też jest czterocylindrowa rzędówka ) i miał podobne problemy jak my.

Kuźwa mam ogromną nadzieję, że to zadziała, bo nie mam już miejsca na standardowy filtr.

rafi068 - 2015-06-20 19:16:42

Pytanie-zagadka na weekend: Czy aby poziom w moich gaźnikach nie jest za niski???

http://fotoo.pl//out.php?i=1002970_zdj-cie-0253.jpg

siwy - 2015-06-20 22:45:24

pytanie do ciebie jak miałeś ustawiony kranik i czy moto był na chodzie ?

Pudelski7 - 2015-06-20 22:51:55

jest o wiele za nisko powino byś w granicy +- 0,5 mm ponad łączeniem komory pływakowej. czyli jakieś 1,5 cm wyżej.

siwy - 2015-06-20 23:18:42

w papierach dla 1100 jest + - 0,5 - 1 mm ponad łączenie, ale to chyba dotyczy wszystkich zephyrów Tylko się zastanawiam jak może być u ciebie tak mało bo raczej nie ma aż tak dużej regulacji w tym zakresie. Stąd moje pytania.Jak ja miałem ten problem z poziomem paliwa może nie aż taka różnica jak twoja, to się okazało że po zgaszeniu silniora na każdym był inny poziom i za każdym razem na innym gaźniku ale jak ustawiłem kranik na PRI i chwile odczekałem to było git.

rafi068 - 2015-06-21 17:01:13

Moto było zagaszone z kranikiem na ON. Wcześniej rozgrzany. Takie poziomy są w każdym gaźniku. Nie wiem czy to jest bezpośrednią przyczyną, objaw jest taki, że ma za niskie wolne obroty. Po podkręceniu śrubą od wolnych ustabilizują się na 1300 ale z kolei nie schodzi-zatrzymuje się na 4000 obr.

piodabro - 2015-06-21 21:07:04

Na ON nie leci paliwo przy zgaszonym silniku.
Metoda pomiaru jest taką:
1 Kranik na ON.
2 Podlaczasz wężyk i  drugi koniec podnosisz ponad gaźniki.
3 Odkrecasz srubke spustową.
4 Kranik na PRI.
5 Czekasz chwilę aż się ustabilizuje poziom. Możesz lekko poruszać wolnym końcem wężyka góra dół.
6 Sprawdzasz poziom. I zakrecasz srubke spustową.
7 KONIECZNIE Kranik z powrotem na ON.

I tak każdy po kolei.
Na kraniku na ON nie ma dopływu paliwa, więc to co wleci do wężyka to ubedzie z komory pływakowej. A że dopływ paliwa zamknięty to to co  ubyło się nie uzupełni.


A i jeszcze jedno. Jakby Ci z wężyka wywalało paliwo (mimo że ponad gaźnikami), to Kranik na ON i wiedz że zaworki iglicowe do wymiany.

grzybeks - 2015-06-30 09:02:03

Jeśli chodzi o temat tych trąbek, które miałem zakładać to wyszło bardzo fajnie. Udało się wyregulować na oryginalnych dyszach. Zrobiłem 60 km i nie zauważyłem żadnej dziury w mocy. Jeśli ktoś jest zainteresowany to dam namiary na mechanika, który mi to regulował, oczywiście na PW.

Jachoo - 2015-06-30 14:21:42

No Grzybeks, chylę czoła i gratuluje efektu. Jak możesz to daj namiary na tego magika który trąbki robi i tego speca od regulacji. Napisz tez jakie wymiary zamówiłeś i jak pasowały - na styk czy była jeszcze rezerwa koło ramy. A i jeszcze jaki wkład filtrujący masz zastosowany.

grzybeks - 2015-07-01 08:20:29

Namiary wysłałem ci na PW. Jeśli chodzi o wymiary, to kubki mają mieć 5,5cm całkowitej długości, średnica wewnętrzna - trzeba wziąć z 5,3 żeby było trochę luzu, później doszczelnić trzema oringami. Gość, który to robi to moderator forum www.bobber.com.pl o nicku Maks. Żeby uniknąć błędu od razu trzeba mu napisać, że śrubki do zamocowania kubków na gaźniku powinny być bardziej z brzegu, ponieważ w moim przypadku nie dało się zakręcić na kołnierzach gaziorów. Wkład filtrujący jest z okapu.

www.pndc.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.wirtualne-zycie.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl