- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1748 |
Jachoo - 2015-01-17 12:36:12 |
Sprawą oczywistą jest że nasze maszyny najlepiej wyglądają kiedy są czyste i błyszczące. Zephyr to motocykl który posiada wiele elementów z surowego aluminium lub pokrytych chromem a których utrzymanie w czystości nie jest w cale takie prostę. Aluminium z czasem matowieje i śniedzieje a na chromie pojawiają się naloty, rdza lub przebarwienia. Dlatego zachęcam aby w tym wątku wszyscy użytkownicy wypowiadali się w jaki sposób dbają o czystość swoich maszyn, jakie mają patenty na szybkie i łatwe doprowadzanie do połysku maszyny oraz jakie środki są do tego celu używane. Myślę że opierając się na doświadczeniu obecnych tu ludzi będzie można wybrać najlepszą, najszybszą i najtańszą metodę i uniknąć przykrych niespodzianek lub zbędnych wydatków na środki które się nie sprawdziły. |
PalaszD - 2015-01-17 12:53:03 |
Dobry temat - piwko się należy :) |
speedward - 2015-01-17 18:42:35 |
Lakieowane cześci shell pasta polerska w puszce a reszta autosol. |
mar33cki - 2015-01-18 18:00:32 |
gwoli ścisłości w ZR7 kolektory są z polerowanej nierdzewki, w Zephie są chromowane? |
5eba - 2015-01-18 18:14:44 |
tak w zephie kolektory sa chromowane. ja stosuje wspomniany przez speeda autosol na wiekszych powierzchniach wiertarka z regulacja obrotow i rozne koncowki filcowe tj. tarcze lub trzpienie. |
PalaszD - 2015-01-18 19:37:00 |
Nie są chromowane. Sa z nierdzewki :) |
5eba - 2015-01-18 19:52:40 |
ten mocny polysk wyglada jak chrom, dobrze wiedziec :) |
Jachoo - 2015-01-18 20:28:46 |
Nie no, kolektory są chromowane. Chyba. Ale teraz daliście mi zagrychę. Nierdzewka by się tak nie błyszczała i nie byłaby podrdzewiała przed czyszczeniem. To raczej chrom. |
PalaszD - 2015-01-18 20:41:46 |
Ja obstawiam, że jest nierdzewna polerowana jak Marek napisał. Chrom jak by był, to każdy by miał takie piękne kolanka w swoik moto. A tak to w większości są zaśniedziałe ;) |
speedward - 2015-01-18 21:07:35 |
Tez mi sie tak wydaje,natomiast tlumiki i ta osłona rur pod stopką to już chromowane. |
Jachoo - 2015-01-19 08:54:17 |
Dyskusja zaczyna odbiegać od tematu, ale trochę ją jeszcze podrążę ;). Mianowicie łącznik wszystkich kolektorów pod silnikiem mam cały pordzewiały (Pałasz też wspominałeś że ci przegnił), zatem czy jest możliwe że skośnookie zespawywaliby razem stal nierdzewną ze zwykłą? Do łączenia tych dwóch rodzajów materiału służą nieco inne technologie. Nie żeby była to dla mnie jakaś istotna rzecz czy mam kolektory chromowane czy polerowane, ale poprostu zaciekawia mnie ta pierdołka :) |
PalaszD - 2015-01-19 09:16:24 |
No u mnie przegnił, ale nie na wylot, tylko stal była osłabiona, a ja mechanicznie to uszkodziłem i powstała dziura... |
dobrzan - 2015-01-19 15:36:46 |
Ja się będę upierał że w 550 i 750 są chromowane. Ewidentnie jest warstwa czegoś, co jak się to uszkodzi to zaczyna rdzewieć :P |
Pudelski7 - 2015-01-20 08:24:53 |
Zmieniam trochę temat zaczynam watoliną o najgrubszej granulacji oczyszczać lakier z setów bo chce je wypolerować. Strasznie żmudnie to idzie wczoraj tarłem godzinę i pół seta pasażera przetarłem. Może ma ktoś szybszy sposób?? Polerowanie już jakoś idzie ale starcie farby to masakra. |
PalaszD - 2015-01-20 08:27:17 |
farbę najlepiej usuniesz maczając sety w płynie hamulcowym :) lakier schodzi jak poje*any ;) |
Pudelski7 - 2015-01-20 08:30:55 |
Dobry pomysł z płynem hamulcowym. Przetestuje dzisiaj. |
Jachoo - 2015-01-20 08:46:48 |
Rzeczywiście świetny patent. Chyba też wprowadzę go w życie bo zostało mi jeszcze to usunięcia farby z kilku elementów |
grzybeks - 2015-01-20 10:41:25 |
Spróbujcie środka o nazwie Scansol. Używam go, bo jest szybko i wygodnie. |
woj191 - 2015-01-20 13:46:22 |
Szybko pozbędziesz się farby szlifierką i szczotką drucianą. Potem papier ścierny od 300 do 2000 i pasta polerska na filcu. |
Pudelski7 - 2015-01-20 14:21:15 |
Do tej pory tak robiłem polerka filcem fajnie wychodzi ale czyszczenie szczotką zostawia sporo rys i potem jest dużo polerowania. |
PalaszD - 2015-01-20 14:43:55 |
No dokładnie - mechaniczne usunięcie farby skutkuje potem większym nakładem w trakcie gładzenia i polerowania powierzchni. Najlepiej jak farba zlezie sama :) a chemia może w tym pomóc szybko i bezinwazyjnie :) płyn hamulcowy jest chyba najpowszechniej dostępny. Są na pewno inne specyfiki (np to, co Grzybeks napisał) ale takowych należy szukać w sklepach branżowych, a DOT4 dostaniemy na każdej stacji i w każdym sklepie motoryzacyjnym. Można nawet kupić nowy na wymianę (płyn hamulcowy jest higroskopijny i starzeje się) i do usunięcia farby użyć stary płyn, a nowym zalać układ hamulcowy i mamy 2 w 1 :) |
Borknagar - 2015-02-23 14:23:42 |
Chcę wziąć się za polerowanie części aluminiowych w moim moto i mam kilka pytań: |
PalaszD - 2015-02-23 14:57:00 |
zalezy jakie wżery mocne - jak delikatne to papier 2000 na wodę i jazda z pastą i filcem. |
Pudelski7 - 2015-02-23 15:40:42 |
Niema co się rozwodzić nad polerowaniem delikatnie przetrzeć papierem wodnym 2000, kup paste autosol Polishmetal (uważam że daje najlepszy efekt), końcówka obrotowa z filcem na wiertarkę, następnie kilka godzin tarcia i otrzymujesz efekt. |
mar33cki - 2015-02-23 16:09:25 |
sprostowanie - z nierdzewki są tylko wyjścia z cylindrów, od łączenia już nie jest to nierdzewka :( |
Jachoo - 2015-02-23 16:57:39 |
Po przeprowadzonym polerowaniu papierem lub watą należy użyć jeszcze pasty polerskiej do aluminium która oprócz dopieszczenia i nadania połysku pozostawia warstwę ochronną. Dzięki temu po zabrudzeniu wystarczy przetrzeć szmatką i znowu się błyszczy. Oczywiście gołe aluminium z czasem śniedzieje i pokrywa się nalotem więc trzeba polerowanie powtórzyć ale nie robi się tego za często i z reguły wystarczy już sama pasta polerska, wiertarka i krążek filcowy. |
gkiwi - 2015-02-25 19:35:05 |
A czy ktoś z Was polerował felgi używając wcześniej papieru ściernego? Gdy przejechałem nim większe wżery a później użyłem pasty i filcu, efekt jest taki ze w tych miejscach jest rzucające się w oczy 'lustro', odróżnia się mocno od reszty, wygląda świetnie, choć felgi są i tak w bardzo dobrym stanie, ale nie wiem czy czasem nie zdarłem jakiejś warstwy ochronnej...poradźcie, jechać dalej papierem czy zostac przy samej paście? 😊 |
Jachoo - 2015-02-25 20:24:50 |
Jak już zacząłeś to chyba nie masz wyjścia. Poleruj całość i będziesz miał przynajmniej ekstra felgi :) |
gkiwi - 2015-02-26 16:21:53 |
No to czeka mnie też troooche robótki 😊 |
PalaszD - 2015-02-26 17:28:00 |
Ja miałem mocno zasniedziałe felgi po zimowej przejażdżce i musialem zacząć od papieru 600, potem 1000 na wodę i na koniec 2000 na wode. Jak chcesz szybko zrobić tylnią felgę to postaw moto na centralnej, wrzuć 1 i jazda z polerowaniem :) |
gkiwi - 2015-02-26 18:27:09 |
PalaszD, z tą centralną stopką fajny pomysł, ale w 550 niestey jej nie ma... jej brak odczułem ostatnio bardzo przy zmianie oleju w lagach :) |
PalaszD - 2015-02-26 19:38:49 |
Myślałem, że masz 750...(możesz uzupełnić to w swoim profilu) |
foreight - 2015-03-12 11:35:10 |
A czy przedni amortyzator - dolne golenie - są oryginalnie polerowane czy malowane? U mnie ktoś je chyba wyczyścił do gołego alu. I zastanawiam się nad polerką lub malowaniem na srebrno. |
PalaszD - 2015-03-12 12:05:07 |
Oryginalnie lagi przednie są anodowane, ale dość często (gdy widać śniedź) są polerowane. |
servius - 2015-03-12 12:53:28 |
Ja w swojej 550 mam stopke centralną, ale pewnie ktoś ją dorabiał. |
Jachoo - 2015-03-12 15:32:43 |
Też się zastanawiałem nad polerką lag, ale boję się o utrzymanie tego w połysku. Jak to wygląda u Ciebie Palasz, często je czyścisz? |
PalaszD - 2015-03-12 15:54:08 |
Raz na rok na wiosnę - czas trwania zabiegu odświeżania - jedno piwo :) :chleje: |
foreight - 2015-03-12 17:00:23 |
to chyba je jednak pomaluje :D a silnik wypoleruje ;) |
Jachoo - 2015-03-12 22:10:33 |
Cały silnik chcesz polerować? Mnie Damian przekonałeś do polerki lag, przynajmniej zimą będzie pretekst żeby posiedzieć troche z maszyna w garażu :) |
foreight - 2015-03-16 08:14:28 |
JACHOO, tylko boczne dekle, całość było by ciężko wypolerować na motorze :D |
estor - 2015-03-19 18:44:33 |
Witam mam te sama wate oraz pasge mam pyganie odnosnie kolektorow mam w srodkowe przyrdzewiale w miejscu wejscia do silnika gdzie dojscie jest utrudnione czyściles je na ściągniętech kolektorach ? Jesli tak to jak je sciagnac kazdy jest przykrecony na caie sruby ale od dolu przy dojsciu do wydechu trzeba je jeszcze gdzies poluznic tak by wyszly ? |
Jachoo - 2015-03-20 07:43:14 |
Próbę przeprowadzałem na zamontowanych, ale do właściwego czyszczenia kolektory zostały odkręcone (wykorzystałem fakt że całe moto było rozbierane na czynniki pierwsze). Żeby je wywalić musisz najpierw odkręcić tłumiki i wysunąć je do tyłu a następnie odkręcić osiem nakrętek przy głowicy i zsuń kołnierze trzymające na dół. Jeśli kolektory długo nie były ruszane to pewnie będą mocno siedziały ale mocniejszym ruchem je wyciągniesz. Uważaj żeby nie pogubić półksiężyców uszczelniających które siedzą pod kołnierzami. |
estor - 2015-03-20 11:19:53 |
Witam dzięki za odpowiedź nie jest tak zle z rdzo jest przy samym mocowaniu, co do pol księżycy juz myslalem ze z moimi jest cos nie tak i sa pekniete:) |
mar33cki - 2015-03-20 12:37:49 |
na moto też się da doczyścić kolektory, ale oczywiście nie tak dobrze jak zdjęte ;) ja jechałem flanelą zawiniętą 2-3x wokół rury |
estor - 2015-03-20 14:45:31 |
witam nie trza scaigać wydechów, wystarczy odręcic te 8 srób , oraz dwie obejmy przy wydechu i wyjdzie. calość, |
rafi068 - 2015-03-22 20:43:34 |
Witam, też zajmuje sie polerowaniem części silnika. Mianowicie alternator, dekiel zapłonu, dekiel sprzęgła. robiłem to pastą K2 alu-chrom. ale najpierw papier 800, 1000, 2500 wodny, potem pasta na filcu. efekt następujący: |
MarcinG - 2015-03-24 23:19:50 |
Ja jak polerowałem najpierw poszkliłem (takie piaskowanie ale startym szkłem). |
rafi068 - 2016-01-25 19:24:01 |
Dziś była próba polerowania białą pastą w bloku o gradacji 600. |
Borknagar - 2016-06-06 13:38:20 |
Postuluję do adminów aby przypiąć ten temat. |
Pudelski7 - 2016-06-06 14:26:08 |
Prącie bardzo. |
tina - 2017-03-27 19:09:53 |
Przegladajac ten watek postanowilem wtracic slowko.... |
sebastianm - 2017-03-28 08:19:24 |
A ja trochę o inna sprawę się zapytam. Jak i czym myjecie silnik? mam na myśli głowicę i wszystkie inne trudno dostępne miejsca. Mam silnik bardzo brudny i chciałbym go doprowadzić do stanu z fabryki. To samo dotyczy się felg szprychowych. Obręcze są ładne ale szprychy zaśniedziałe i jeszcze w niektórych miejscach ruda się pojawia. |
mar33cki - 2017-03-28 08:46:45 |
w Zephyrach może i są, ale w ZR7 już nie - sprawdzałem w zakładzie, który robi elektropolerkę - kolektory z nierdzewki, ale od łączenia (4w1) już stal i elektropoler nie wchodzi w rachubę... No chyba, że się obetnie... |