Jeżol - 2015-03-03 14:23:42

Hej,

Mógłby ktoś podać wymiary całego tylnego amortyzatora w ZR550? Mam nieoryginalne i zastanawiam się o ile są wyższe niż powinny.

Z góry dziękuje za odpowiedz :)

Edit:
U mnie całkowita długość amortyzatora to 40cm (38cm w osi otworów). Mam dużo za wysokie? :D

mztka - 2015-03-05 14:44:56

jutro wieczorem/w sobotę zmierzę jeśli sobie przypomnę :)

Jeżol - 2015-03-09 13:37:09

Znalazłem info na ebayu, że wymiar to 347mm liczone od osi otworów - może ktoś potwierdzić?

offtop:
Kurcze pogoda się robi - pora skręcić gaźniki i coś pojeździć :D

Yamamoto - 2015-03-10 08:35:05

Sprawdzałem na dwóch 550. na każdym ok 35 cm. Czyli się zgadza.

mztka - 2015-03-10 13:13:02

ja mam 34,8 w osi otworów. Zazdroszczę tych 38 z racji, że ja głównie z plecakiem latam i bagażem, więc momentami dobija.

PalaszD - 2015-03-10 13:55:12

Ja też bym chciał wyższe... Są takie specjalne kostki podkladane pod spód amora i dają 30mm.
Można też odwrócić mimośród od naciągu łańcucha, aby było wyżej...

mztka - 2015-03-10 18:49:15

ciekawe, znamy kogoś kto już tak kombinował z mimośrodem?

Jeżol - 2015-03-16 13:13:01

Ja Wam powiem jak to wygląda z mojego punktu widzenia na tych 38 :)
Otóż mój plecaczek trochę narzeka że jest za wysoko i przez to za bardzo spada na mnie przy jeździe. W przypadku innego motocykla (akurat jechaliśmy na HH600) jechało jej się znacznie lepiej. Dlatego pojawił się pomysł by jednak obniżyć zawieszenie.

mztka - a może musisz zmienić ustawiania na jeszcze twardsze skoro Ci dobija chwilami?

PalaszD - 2015-03-16 14:38:02

ale jest też plus, że cały czas jedziesz "z górki" :P nie no żartowałem oczywiście :) :lol:

Ktoś w 1100 na zlocie miał obrócony mimośród. Jedynie trzeba uważać, żeby łańcuch nie walił w wahacz :)
Niestety fabryczne amory w zephach są podobno dobijały (każdy magazyn motocyklowy tak opisywał) u mnie nigdy nie dobiły. Trzeba też wziąć pod uwagę zmęczenie materiału po 20 latach ;)

lovezephyr1992 - 2015-03-18 10:14:31

miesiąc temu zakładałem nowe amortyzatory od hondy seven fifti do swojego zephyrka. minimalne przeróbki i jest naprawdę dobrze. tyle ze nie takie bajerandzkie olejowo gazowe lecz zwykle. kupiłem je za 350 zł komplet. z wrocławia. była to okazja ale za długo by tu pisać dlaczego tak tanio he

mztka - 2015-03-18 20:23:58

Jeżol, jeśli kobieta na Ciebie leci to nic tylko się radować, a nie smucić! :)
Widzę, że masz fabryczne siedzisko na miniaturce to też dlatego, ja mam coś takiego (nie mogę teraz znaleźć innego zdjęcia z moto, kto zgadnie co to za rzadka maszyna ta czerwona? http://zapodaj.net/ffdc15144f119.jpg.html ) i też na mnie czasem jeszcze leci, ale to zależy od sytuacji na drodze :)

a dobijanie to sporadyczna sytuacja i racja głównie śmigam na 3, bo mi si nie podoba, że to tak klika i da się z 4 na 1 przejechać i nie wiem kiedy w końcu jest 3, a kiedy 4 ;/

Jasiu - 2015-03-19 19:04:01

ja mam u siebie obrócony mimośród ze względu na to, że moje Ohlinsy są krótsze niż seryjne amorki. Jedyny problem z obróconym mimośrodem jest taki, że trzeba się więcej pobawić przy naciągu łańcucha żeby koło prosto ustawić ;) nic się nie obija :)

lovezephyr1992 - 2015-03-19 20:06:35

nie wiedziałem ze można odwrócić mimosród. co to daje prócz zmiany wysokości siedzenia? czy tylko to?

Yamamoto - 2015-03-20 10:06:41

Większą odległość pomiędzy osią a siedzeniem. AŻ tyle.

Jeżol - 2015-03-31 16:11:29

lovezephyr1992 - nie było problemów ze średnicami otworów mocowań przy zmianie?

To tulejki są jakieś? Można wymieniać?

PalaszD - 2015-03-31 23:44:46

U mnie po obróceniu mimośrodu niestety łańcuch dzwoni centralnie po śrubie mocującej osłonę łańcucha :(

www.pndc.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.nietykalnitag.pun.pl