- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Problem z Zefirkiem http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1829 |
belor - 2015-03-18 14:47:43 |
Witam, |
PalaszD - 2015-03-18 14:57:26 |
Filtr paliwa nowy zakładałeś? jak tak, to wywal w ogóle filtr, przetestuj i jak się poprawi, to wina filtra paliwa. |
Jachoo - 2015-03-18 15:49:01 |
A co z filtrem powietrza, wymieniałeś, czyściłeś czy zupełnie nic? Poza tym przeprowadziłbym porządną regulację gaźników u kogoś kto ma o tym pojęcie. |
belor - 2015-03-18 16:49:14 |
Filtr paliwa to była moja pierwsza myśl. Usunąłem go (konkretnie wkład), niestety nie pomogło. |
Jachoo - 2015-03-18 17:34:30 |
Napisałeś że "gaźniki: czyszczenie, synchronizacja, wymienione zaworki iglicowe", o regulacjach nic nie wspomniałeś stąd moja sugestia. Ważne aby regulację przeprowadzał ktoś z głową bo zabawa z gaziorami to naprawdę skomplikowana rzecz. Sprawdź najpierw filtr powietrza a jeśli to nie pomoże to będziemy myśleć co jeszcze mu dolega. |
Daras - 2015-03-18 17:37:32 |
A nie oczekujesz zbyt wiele? Najwyższy moment jest przy 6000 obrotów i to tylko 40 Nm (?) |
Pudelski7 - 2015-03-18 17:41:17 |
Sprawdź to co pisali koledzy, ja bym jeszcze sprawdził dysze wolnych obrotów może jakieś paprochy się dostały. Wyciąg filtr powietrza i sprawdz moze on dławi. Możesz jeszcze wymienić przewody wysokiego napięcia, polecam przewody firmy Baru z metra cięte, nie wychodzi drogo. Ale najprędzej bym opstawiał że ktoś skopał czyszczenie a następnie ustawianie gaźników. |
lovezephyr1992 - 2015-03-18 18:01:40 |
myślę ze waga sto kilo nie ma znaczenia sam waże 110kg i motocykl ciągnie na każdym biegu. jechałem moja 550 180km/h. obok jechał kolega hornetem i też tyle było więc licznik nie zaniża. uważam ze przyczyna tkwi w gaznikach |
belor - 2015-03-18 19:34:54 |
Panowie ale tu nie chodzi przyspieszenie ale o to, że wtedy po prostu szarpie i rwie, co nie występuje przy zimnym silniku. Przy okazji, ważę 65 kg... ;) |
belor - 2015-03-19 09:18:50 |
Filtr powietrza odpada - był czyszczony i jest ok. Pozostaje mi regulacja gaźników, czyli w praktyce zwiększenia dawki paliwa, co pewnie przełoży się też na spalanie, które już jest wysokie. Przy okazji - ile powinien palić Zefirek przy normalnej jeździe po mieście? |
Pudelski7 - 2015-03-19 09:50:21 |
Może ma za dużą dawkę i przy szybkim odkręcaniu go poprostu zalewa. W każdym razie coś nie gra z gaźnikami. Dysza ma być odkręcona w granicy 1,5-2 obrotów (i tu się zacznie kolejna dyskusja że gażniki są stare wychodzone i nie koniecznie wartość podana w serwisowce musi być prawidłowa. Owszem ale warto sprawdzić najpierw na ustawienieach zalecanych). U siebie mam na wszystkich 1 3/4 obrotu, wszystkie świece kawa z mlekiem. Oczywiście po jakiej kolwiek ingerencji na koniec należy podpiąć waku i zsynchronizować baterię. |
belor - 2015-03-19 10:04:18 |
Dzięki za rady, przekazuje je na bieżąco mechanikowi! |
mztka - 2015-03-19 10:10:52 |
hej |
Pudelski7 - 2015-03-19 11:03:00 |
Mój w trasie jak leciałem w tamtym roku na Chorwację (inna pojemność ale chciałem się pochwalić) ful zapakowany we dwie osoby palił 5,0-5,5 l/100km. W trybie mieszanym to już inna śpiewka przy spokojnej jeździe w trybie mieszanym to jakięś 6,5-6,8 l/100 km, tylko po mieście na krótkich odcinkach (np. do pracy 8,5 - 9,0 l/100km. |
Jachoo - 2015-03-19 11:57:01 |
Nie odbiegając od tematu zatem skoro filtr jest OK zajmij się gaźnikami. W przypadku ustawień składu mieszanki pamiętaj że ważne jest aby była ona nie za bogata ani za uboga, stąd podstawowym narzędziem mechanika powinna być świeca Colortune (jeśli jej nie ma to nie jest spec od regulacji gaźników). Przypuszczam że po regulacji mieszanki, obrotów i ponownym synchro problem zniknie ale daj znać jaki będzie efekt. |
lovezephyr1992 - 2015-03-19 12:38:30 |
mztka ja sie nie szczyce tym ze jechałem 180to raz a dwa nie napisałem ze to był już max. co do tematu musisz zrobić porządne czyszczenie i synchro |
mztka - 2015-03-19 15:47:38 |
@lovezephyr1992 - spokojnie o sobie mówiłem, inni niech sobie jeżdżą tak szybko, jak im się tylko podoba, więc się nie denerwuj :) ale już koniec off topic'a |
belor - 2015-03-19 16:40:43 |
Dzięki za rady, problem był już wcześniej ale był spotęgowany do kwadratu - prawie się jechać nie dało (a targałem moto 540 km... więc sobie możecie wyobrazić jak się jechało), ale powodowały to tez świece (były w tragicznym stanie). Po serwisie przez kilka dni było ok a potem się znowu pojawiło |
piodabro - 2015-03-20 00:14:43 |
Jak masz powypalane elektrody na świecach to ma za ubogo. Wtedy trza mieszankę podkręcić. |
belor - 2015-03-20 06:41:48 |
świece są nowe. |
piodabro - 2015-03-20 11:04:18 |
A oglądałeś je po przejechaniu x kilometrów? |
belor - 2015-03-25 19:49:34 |
Oki, problem się rozwiązał "sam". Zrobiłem tak jak radził mechanik i przegoniłem Zefirka na każdym biegu mocno na autostradzie. Z początku nie odczułem różnicy (to było w sobotę), a jak w poniedziałek pojechałem normalnie do pracy, to się okazało, że wszystko pięknie działa i moto się odetkało. Co było problemem - nie wiem, ale zaoszczędziłem grosza, bo na kolejną sobotę byłem umówiony do mechanika (innego zresztą). |
Pudelski7 - 2015-03-25 20:25:29 |
czyli wniosek jest prosty miałeś kiepsko wyczyszczone gaźniki i przydkało Ci dysze, jak mu dałeś w pióra to je przedarło. |
PalaszD - 2015-03-25 20:30:38 |
Od czasu do czasu warto ostro dać w palnik - przyjemność z tego i moto się przepali :) sadza z kominów wydmuchana :) |
belor - 2015-03-26 00:19:16 |
Dobrze wiedzieć, mechanik coś gadał o wydechu ale niewyraźnie jakoś... ;) |