Borknagar - 2015-03-30 13:32:52

Chciałbym przetestować Zephyrka i zobaczyć, jak daleko jest w stanie ujechać na jednym baku.

Założenia testu:
- Przelot autostradą, stała prędkość przelotowa
- Jadę sam, bez bagażu, jedynie 2-3 litry zapasowej benzyny ze mną (w sumie moto będzie wiozło koło 75kg).
- Nie przekraczać 4 tysięcy obrotów i jechać na jak najwyższym biegu. Powinno to dać prędkość przelotową w granicach 90 - 110km/h (przednią zębatkę mam większą o jeden ząbek).

Teoretyczny zasięg to 17 / 5 = 340km do osuszenia baku.  Jestem ciekaw, czy zbliżę się do tej granicy. ;)

Test chciałem przeprowadzić w kwietniu. Proponuję małą zabawę: kto będzie najbliżej liczby przejechanych podczas testu kilometrów ma u mnie sześciopak dowolnie wybranego piwa. ;)

piodabro - 2015-03-30 14:10:09

550 zje mniej :P Jestem na lepszej pozycji ;)
Traska z Gdańska do Olsztyna w zeszłym sezonie wyszła mnie 4,42 l / 100km

mar33cki - 2015-03-30 14:11:55

moja ZR7 z 2 osobami na pokładzie (140kg ;)) + jakieś manele w dużym kufrze na dojazdach do pracy (70% autostrada + szybkie drogi, 30% miasto Wrocław) przeciętnie wyjeżdża 280-300km na ~17l, a przynajmniej taką miałem średnią w zeszłym sezonie :)

więc w twoich warunkach spodziewałbym się większego zasięgu >400km i spalania na poziomie 4l ;)

PalaszD - 2015-03-30 14:21:16

niezłe zasięgi :) ja nie umiem motocyklem jeździć oszczędnie :) zn staram się zawsze hamować silnikiem i ogólnie jeździć EKO, ale zawsze mnie najdzie moment, że zacznę zapierdalać i całą średnią szlag trafia :)

Borknagar - 2015-03-30 14:31:42

Mi się jeszcze do magicznej granicy 300km nie udało dobić, nawet w pojedynkę. Stąd robię test, bo jestem ciekaw, jak to będzie. ;)

piodabro - 2015-03-30 14:34:46

ale spryciak ma chyba 2 litry mniej w baku ...

PalaszD - 2015-03-30 14:40:30

Na spalanie mocno przekładają się także warunki atmosferyczne - jak masz wiatr w plecy to średnia wyjdzie super, gorzej jak pod wiatr - wtedy spalanie jest o wiele wyższe...
Koła napompuj konkretnie (z 2,7) to jeszcze dalej zajedziesz :)

mar33cki - 2015-03-30 14:55:35

piodabro napisał:

ale spryciak ma chyba 2 litry mniej w baku ...

zgadzam się, że ZR7 ma chyba 22l zbiornik :) ale ja prawie zawsze tankuję na początku rezerwy i przeciętnie wchodzi ok 17l ;) a tylko raz dociągnąłem do samego spodu w zbiorniku i wtedy wlałem coś ok 20l

Borknagar - 2015-03-30 15:24:16

Pałasz, 2.7 bara? Nie za dużo? Normalnie jeżdżę 2.0 / 2.2 bara (tak jak w serwisówce). Jak jadę z pasażerem to pompuje 0.2 więcej.

PalaszD - 2015-03-30 15:26:56

ja zawsze mam 2,5 ale jak leciałem do CRO to dałem 2,7 bo moto było mocno obciążone...

jeśli przeważnie jeździsz po wyboistych drogach to komfortowo dać mniej powietrza, jak masz dobry asfalt to im więcej ciśnienia w kołach tym mniejsze spalanie :)

Jachoo - 2015-03-30 16:07:39

A ja nigdy nie próbowałem motocyklem jeździć ekonomicznie :D To się mi trochę kłóci z samym założeniem jazdy jednośladem - ma się z niej czerpać maksimum przyjemności i satysfakcji a nie martwić się o spalanie. Coś jak kupić Ferrari i go zagazować żeby nie wydawać dużo na paliwo ;) Chyba że to ma być taki test jednorazowy aby sprawdzić do jak niskiego poziomu zużycia może dojść ZR jednak z drugiej strony co ma to udowodnić? Ja swoim Zephyrem zjeżdżam na CPN co 200 km bo wiem że lada chwila będę musiał go do tej stacji dopchać :)

Borknagar - 2015-03-30 16:53:53

Mi raczej chodzi o wyliczenie zasięgu, niż spalania. Fajnie dłużej pojeździć i robić mniejsze przystanki na stacjach paliwowych. Dłuższa jazda = większa przyjemność. :D

5eba - 2015-03-30 19:31:14

i tak trzeba zejsc z moto srednio co 150km coby kolana nie zostaly juz w przykurczu i tanknac wache przy okazji :) blizej mi do stylu jazdy Jachoo, wyprzedzanki nigdy za malo ;)

Borknagar - 2015-03-30 20:05:02

Cóż, panowie wolicie mocniej, za to ja wolę dłużej :P

Panda - 2015-03-30 20:10:00

Ciekawy pomysł. Nie musi służyć niczemu, poza zaspokojeniem ciekawości. Jeden jest ciekaw ile wyciągnie, inny jak daleko dojedzie, a trzeci niczego nie jest ciekaw tylko jeździ, też dobrze.
Hmm może sam tak kiedyś spróbuję...

Yamamoto - 2015-03-30 20:16:16

300 na zbiorniku. Jak więcej to się ciesz. Jak mniej to albo serwis, albo delikatniej z manetką. Test na autostradzie nie jest miarodajny. Będziesz się jarał, że pali 5,25 po czym zjedziesz i zje 5,5 i stracisz 10% z zasięgu...

mztka - 2015-03-31 09:55:12

ja myślę, że jak faktycznie się postarasz jechać ze stałą prędkością 90-110 na najwyzszym biegu i masz wszystko fabryczne oprócz tej zębatki to ja myślę że 4,4-4,6 jest w twoim zasięgu :) i jeśli nie masz filtra paliwa bo ten przynajmniej u mnie skraca zasięg bo się zapowietrza i trzeba czekać na niego na poboczu, aż go rezerwa zaleje i dalej będzie ciągnął. czyli na 17 litrach zrobisz według mnie 380km, jestem niepoprawnym optymistom
Ja taki test robilem w 550 (ale przerabianej i to gruntownie) i na zmiennym terenie przy takiej stałej prędkości zszedłem właśnie do 4,5 :D

belor - 2015-03-31 11:25:26

Obstawiam poniżej 300 km. Sądząc po tym ile pije moja 550-ka ;)

mztka - 2015-06-07 23:54:56

Test się odbył?

Borknagar - 2015-06-08 10:16:07

Jeszcze nie, przynajmniej nie według przedstawionych tutaj założeń.

Z plecaczkiem i bagażami przejadę 300km na baku, łącznie z rezerwą. Przypuszczam, że w pojedynkę i poniżej 5 tysięcy obrotów zrobię 400km. Ale nie weryfikowałem tego jeszcze. :)

rafi068 - 2015-06-08 11:02:23

Duży wpływ na komfort i spalanie pewnie też ma akcesoryjna owiewka:) jak na razie 285km na baku. Test będę musiał przeprowadzić. Rozumiem, że liczy się jednorazowy przejazd?

Borknagar - 2015-06-08 16:40:19

Tak, myślałem o jednorazowym teście długodystansowym.

www.vampires-resurrection.pun.pl www.jumpstyle-polska.pun.pl www.shinobiwalka.pun.pl www.narutoyoyo.pun.pl www.se-graffiti.pun.pl