Dziadzia - 2015-06-11 22:06:44 |
Pytanie do doświadczonych Zepyrowiczów. Wszystkie wątki na forum a propos braku mocy przeczytałem ale tam mój przypadek nie znalazł rozwiązania. Kupiłem Kawę 2 miesiące temu i jeździ się zajebiście ale.... Problem jest z brakiem mocy. Przyspieszenie jak na 550 słabe, a prędkość max 140km/h i nie ma szans na więcej. Obroty na 6 biegu to 7000 i szlus. Powyżej 100 km/h Kawa się wcale nie zbiera. W papirach 25 kW znaczy zblokowany choć właściciel (raczej ściemniacz) twierdził, że nie. Kawa z Niemiec przyjechała. Oto co sprawdziłem: - nie ma zwężek w krućcach gaźników, żadnych podkładek kryz itp. - wałki rozrządu pomierzone i zgadzają się z manualem więc też ok - rozrząd w połowie naciągu a napinacz dobrze chodzi - gaźniki zsynchronizowane a zawory wyregulowane - komresja raczej dobra bo pali od strzała
Dzisiaj zdjąłem dekielek jednego z gaźników i wyciągnąłem membranę razem z dyszą i widzę, że na dyszy tuż pod membraną są 4 otworki (po 2 z każdej strony). I teraz pytanie. Czy takie otworki macie też w swoich dyszach? Z tego co widziałem nie powinno tam być otworów. Czy to może obniżać moc? Chodzi o ten element: http://www.retrocycle.com/VTwinParts/35 … ISTON.html http://gpz500.cba.pl/download.php?id=124 Wygląda to u mnie tak jak w tej dyszy co upirdziela moc do 20kW (3 obrazek od dołu). Jak ktoś coś wie i zechce mi doradzić to będę baaardzo wdzięczny.
|
bolo - 2015-06-12 11:58:53 |
Świece sprawdzone/wymienione? Wiem, trochę głupie pytanie
|
belor - 2015-06-12 12:42:54 |
Też bym stawiał na świece w pierwszej kolejności. A potem, to może być zdławione, szczególnie że w Niemczech to bardzo popularny patent w przypadku moto.
|
rafi068 - 2015-06-12 13:19:25 |
To co wyciągnąłeś to raczej przepustnica z iglicą. Szczerze to nie pamiętam czy były tam dziurki. jeśli w gaźnikach wszystko gra, to być może jest podmieniony moduł zapłonowy, który daje inną charakterystykę (wyprzedzenie) zapłonu. Rozwiązanie stosowane w skuterach i innych małych bzykach.
|
Dziadzia - 2015-06-12 19:15:17 |
Świece sprawdzę. Mają mieć kolor kawy z mlekiem? W temacie który założył Dobrzan na jednym ze zdjęć widać te przepustnice. http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1731 I tam chyba nie ma tych dziur z boku. A ja mam tuż pod membraną 4 nawiercone dziurki. Czytałem na innych forach że takie dziurki z boku przepustnicy to właśnie jest blokada i trzeba je zakleić jakimś dobrym klejem i szlus. Może ktoś jednak pamięta czy w gaźnikach do zephyra przepustnice są z dziurkami z boku, a jeśli są to z iloma?
|
Pudelski7 - 2015-06-12 21:30:47 |
Jest zdławiony. właśnie tak jak opisujesz zachowują się zdławione 500, pytanie czy jest zdławiony poprzez wałek czy może poprzez zmniejszenie światła w króćcach gaźnikowych bo modułem raczej nie. pierwsze musisz sie dowiedzieć jak jest zblokowana.
A jeśli chodzi o dławienie takie jak opisujesz pierwsze słyszę ale może ktoś jeszcze się wypowię. Ale patrząc od strony działania gaźnika takie dławienie też miałoby sens. W 1100 nie ma żadnych otworów, w 550 powinno być podobnie.
|
Dziadzia - 2015-06-12 23:05:34 |
Wałki są zgodne z manualem tak samo jak średnice gaźników (30 mm) i nie ma żadnych zwężek.
Ale mam kolejny problem. Pare dni temu go rozkręciłem, czyli ściągnąłem gaźniki pokrywę zaworów i zrobiłem taki mały przegląd. Niechcący pokręciłem śrubką od obrotów jałowych i nie wiem czym tam jeszcze w gaźnikach ale chyba niczym. Po skręceniu efekt jest taki że całkowicie pojebały się obroty. Po odpaleniu i w miarę nagrzewania same rosną (bieg jałowy). Przy 90 stopniach wlazły mi na 4000. Po dodaniu gazu chujowo schodził z obrotów przy okazji. Skręciłem pokrętłem od obrotów jałowych na 1300 i było ok a po przygazowaniu ładnie schodził. Jak trochu przestygł załączam znowu a tam obroty jałowe na 700 może i ma ciężko zatrybić więc musze z powrotem podkręcać do 1300 i tak w kółko. Jak ciepły skręcać jak zimny odkręcać. Macie jakiś pomysł co sie mogło stać? Gaźniki raczej dobrze zamontowałem a krućce gumowe wyglądają dobrze. Jak menetke gazu przy schodzeniu dodatkowo nacisnę i trochę pomogę to lepiej schodzi ale czemu same rosną? Sorry że tak marudze ale nie mam zupełnie kogo się zapytać
|
kwaq - 2015-06-15 19:05:25 |
Kręciłeś śrubkami o których jest mowa w tym temacie? http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1684
|
crazyduck - 2015-06-15 21:26:03 |
wykręć piloty
|
Dziadzia - 2015-06-15 21:55:25 |
Kuźwa teraz to niczego nie jestem pewien możliwe że którąś z tych śrubek pokręciłem, więc jak rozumiem rozregulowałem sobie gaźniki i trzeba je na nowo regulować. Crazyduck a co to są piloty?
Przy okazji prośba do wszystkich właścicieli 550. Jak mógłby mi ktoś sprawdzić czy w przepustnicy z iglicą (http://www.boxhill.co.uk/forum/phpBB2/a … ic_id=7504) macie takie dziurki to byłbym wdzięczny jak cholera. Ja mam 4 (po 2 z każdej strony) a to może być blokada. Chodzi o to czy są a jak tak to ile ich powinno być. Wystarczy podnieść lekko bak, odkręcić dekielek skrajnego gaźnika i i wyjąć przepustnice. 5 min pracy a moja wdzięczność na wieki.
|
ezkalop - 2015-08-25 23:03:07 |
I dowiedziałeś się coś? mam ten sam problem...123 idzie jako tako o powyzej 100 do 140 to jest padaka...
|
5eba - 2015-08-26 21:00:13 |
kompresja sprawdzona?
|