Panda - 2015-06-22 08:08:59

Cześć.

Po poznaniu Podkarpacia na dwóch kołach poznałem też długofalowe działanie przeciwpiskowego preparatu typu wd40 na śrubkę w stopce. Efekt to zgubiona śrubka od stopki i to co zostało pokazuje zdjęcie.

https://lh3.googleusercontent.com/-BQtU8ptSdqg/VYelXYb1KUI/AAAAAAAAANk/fwXnBEiwFy8/s800/DSCF4950%252520%252528Medium%252529.JPG

Pytanie 1: Co to jest za blaszka?
Pytanie 2: skąd wziąć odpowiednią śrubkę? Zwykła się chyba nie nada, bo otwór w stopce od zewnątrz jest trochę szerszy niż od wewnętrznej strony i nie ma gwintu.

Podsumowanie: zawsze coś.... zawsze coś

Pudelski7 - 2015-06-22 08:46:13

Tej śruby raczej w zwykłym żelaznym nie dokupisz, więc zostaje Ci ASO albo tokarz.

Panda - 2015-06-22 08:56:18

Tak mi się wydaje, bo na tej niegwintowanej części się siły rozkładają (chyba?). A ta blaszka? No jakoś po allegro jak mają stopki to tej blaszki nie widzę.
Generalnie jest stopka, sprężyna i śruba.

Pudelski7 - 2015-06-22 09:37:32

Jeszcze przypuszczam że ta śruba ma drobny gwint. Może stopka była trochę wytarta i była wciśnięta tak aby zniwelować odchylenia boczne.

piodabro - 2015-06-22 12:05:30

U mnie w 550 stopka jest na zwykłej śrubie na wylot z nakrętką (tak już była jak kupiłem moto).
Więc pewnie ktoś tam gmerał...
Kup śrubę z dużym indeksem wytrzymałości(10.8 czy jakoś tak) i nakrętkę samokontrującą (tą taką z kołnierzem plastikowym w środku).
Dodatkowo można użyć jakiegoś threadlock'a i będzie git. U mnie działa tyle, że na zwykłej nakrętce i bez kleju (ja bym to zrobił jak napisałem i pewnie zmienię tą śrubkę...) ;)

Jachoo - 2015-06-22 16:59:56

Oryginalnie śruba jest większej średnicy niż sam gwint. Jeśli cena w ASO powali cie na kolana (gdybam bo nie mam pojęcia ile może kosztować) to tak jak piszą przedmówcy - kup śrubę 8,8 lub 10.8 i dopasuj albo dotocz tulejkę. Nowa nakrętka samohamowna zapobiegnie niekontrolowanemu odkręceniu. Co do blaszki to napewno nie jest to oryginalna część stopki :)

Panda - 2015-06-26 23:10:50

W ASO: Pojechałem raz - facet mówi, że nie ma tego, który się tym zajmuje i żebym przyjechał później. Przyjechałem dwa dni potem, dalej nie ma tego który się tym zajmuje, więc pytam, czy to takie trudne sprawdzić, a gość mówi, że jakby był ten od tego, to pół godziny, a jemu zajmie to z godzinę, więc mu się nie opłaca szukać i wrócił do swojego kantorka. Klient nasz pan.....

Tokarz dorobił mi za 5 zł śrubę z materiału o wytrzymałości 8.8 i dziś to wkręciłem - gra, tzn luz i tak jest ale chyba tak ma być. Kupiłem jeszcze śrubę dopasowaną do mniejszego otworu - tak na wszelki wypadek niech będzie.

Dzięki za wskazówki... ciekawe po co ta blaszka była.

rafi068 - 2015-06-27 02:57:07

Czy ta blaszka nie była przedłużeniem sprężyny?? Zgaduję. Teoretycznie bez sensu, chyba, że jest krótsza sprężyna.

KAWA1983 - 2015-07-12 11:21:09

Moja 550 ma stopkę boczną z mechanizmem blokady i zaczep na linkę (blokada zapłonu) malowałem ją proszkowo jak i resztę motocykla,tam jest podtoczona śruba i gwint już jest w stopce..sprężyna zapobiegająca otwarciu stopki ale blaszki nie było,jak pisali inni jakaś partyzantka mogła być wcześniej...
http://i58.tinypic.com/212ihx5.jpg

koqt71 - 2016-08-12 21:39:17

Witam. Mam właśnie pytanko dot. stopki. Zephyr'a mam od nie dawna z resztą dostałem go w prezencie :-) A jak to mówią "darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby" ale po późniejszy oględzinach zauważyłem że z pod osłony napędu wisi zaizolowany kabelek a po wnikliwszym przeglądnięciu instrukcji oraz przeczytaniu tego wątki okazuje się że Zephyr ma czujnik stopki który odcina zapłon jak jest rozłożona. Niestety u mnie chyba tego nie ma a raczej napewno bo spokojnie mogę ruszyć z rozłożona kosą. Moja stopka ma tylko zamocowaną jedna sprężone i z tego co ma na zdjęciu KAWA1983 to trochę tych części jeszcze mi brakuje.Zpewne można to kupić ale czy samemu jest się w stanie to ogarnać?

Jachoo - 2016-08-13 07:16:20

Tam nie ma specjalnie filozofii. Zamykająca stopka wciska bolec czujnika który jest przykręcony do ramy dwoma śrubkami. Pytanie tylko czemu masz odłączony przewód? czy rozwalił się czujnik i gość go po prostu wyeliminował czy była z tym grubsza sprawa i będzie jakaś rzeźba w instalacji.

PalaszD - 2016-08-13 11:50:41

Zerknij jeszcze na czujnik przy klamce sprzęgła - pewnie też zdemontowany, albo ułamany dynks od włącznika, bo inaczej by Ci gasł co jakiś czas...

rafi068 - 2016-08-13 16:06:18

Powinieneś mieć czujnik przy stopce, a stopke taką jak Panda pokazuje w pierwszym poście.
jeśli ten czujnik masz odłączony, to możesz ruszać do woli, odczytuje tak jakby stopka była ciągle złożona.
Prawidłowo działa to tak: Moto odpalone, stopa rozłożona - Bieg zapięty (N zgasło) - Puszczasz sprzęgło - Moto gaśnie
Po prostu jest to po to, żeby nie jechać z otwarta kosą co może się źle skończyć..

koqt71 - 2016-08-13 20:31:39

rafi068 napisał:

Powinieneś mieć czujnik przy stopce, a stopke taką jak Panda pokazuje w pierwszym poście.
jeśli ten czujnik masz odłączony, to możesz ruszać do woli, odczytuje tak jakby stopka była ciągle złożona.
Prawidłowo działa to tak: Moto odpalone, stopa rozłożona - Bieg zapięty (N zgasło) - Puszczasz sprzęgło - Moto gaśnie
Po prostu jest to po to, żeby nie jechać z otwarta kosą co może się źle skończyć..

Zasadę działania znam, poprostu odcina zapłon i silnik gaśnie a domyślam się że jazda z otwarta kosą może przynieść wiele atrakcji :-) Muszę się przyjrzeć czy jest czujnik przy ramię oraz jak to wygląda przy klamce sprzęgła. Zrobię jutro zdjęcia i wrzucę.

koqt71 - 2016-08-14 23:58:22

Wrzucam zdjęcia tej stopki
[img src=http://images76.fotosik.pl/818/c3d45b2e19c191camed.jpg][/img]
[img src=http://images76.fotosik.pl/818/ea3818e732d11c7emed.jpg][/img]
na tym drugim zdjęciu widać ten kabel zaizolowany a na pierwszym to ze nie ma przy ramie żadnego czujnika, sprawdzałem tez przy klamce to jest tylko wtyczka, którą jak odłączyłem to nie mogłem moto odpalić.

rafi068 - 2016-08-15 15:30:32

To prawidłowo:
Czujnik przy klamce sprzęgła, kostka na 2 piny
http://fotoo.pl//out.php?i=1124340_sam-5048.jpg

Czujnik przy stopce którego nie masz wygląda tak:
http://fotoo.pl//out.php?i=1124353_sam-5057.jpg
Również na 2 piny, przykręcony na 2 śruby imbusowe.
Bez tego moto bedzie działać, ale w kwestii bezpieczeństwa warto to mieć działające :)
aha, da sie to dokupić, szukaj używanego. Lutownica w rekę i heja :)

koqt71 - 2016-08-15 20:58:05

Dokładnie przy klamce wyglada tak samo. A przy stopce tylko otwór został i ten kabel nie mam tam żadnej kostki przykreconej. Będę musiał kupić kabel z czujnikiem może się obejdzie bez lutowania bo zamontuje cały komplet. RafiO68 ten drugi koniec kabla jest zakończony wtyczka? Ją się wpina gdzieś pod deklem od napędu?

rafi068 - 2016-08-16 08:06:02

Zgadza się. Czujnik od stopki ma kabel na stałe długości ok 15 cm zakończony wtyczką. Ten od instalacji również powinien być zakończony wtyczką.
Pod deklem zębatki jest cały odczep wiązki, alternator, czujnik oleju, Neutral i właśnie stopka prowadzony w takich zaginanych blaszkach :)

koqt71 - 2016-08-16 20:54:30

rafi068 napisał:

Zgadza się. Czujnik od stopki ma kabel na stałe długości ok 15 cm zakończony wtyczką. Ten od instalacji również powinien być zakończony wtyczką.
Pod deklem zębatki jest cały odczep wiązki, alternator, czujnik oleju, Neutral i właśnie stopka prowadzony w takich zaginanych blaszkach :)

Jaką instalacje masz na myśli?

rafi068 - 2016-08-16 23:29:54

Po zdjęciu dekla zębatki wszystko bedzie widoczne. Ten, który zwisa u ciebie, ma obciętą kostke po prostu...

koqt71 - 2016-08-17 16:31:28

Ok. A możesz mi powiedzieć jakie śrubki mocują czujnik do stopki? Chodzi mi o średnicę i długość. Bo widzę że gwint jest drobny.
Mam jeszcze pytanie czy to że lekko(luźno) sklada się stopka to może być wina spreżyny?

rafi068 - 2016-08-23 19:46:27

Śruby to M5x20 zwykłe na imbus 4.
Lekko? no lekko, jak kopniesz nogą, to sprężyna robi dalej swoje, czyli odciąga stopke tak, żeby ta nie była luźna.

koqt71 - 2016-08-23 21:21:35

Aha. Ok. A masz u siebie coś takiego że stopka jakby nie do końca się rozkladała? Chodzi mi o to że idzie do końca i sprężyna jakby napinała się znowu i stopka wraca do pozycji 90 stopni względem ramy. Oczywiście pod ciężarem moto ona rozkład się pod większym kątem, ale chodzi mi o to, że robi się tak zanim postawie moto na niej.
Może ktoś inny jeszcze tak ma przy swojej 550-tce?

www.hardstyle-ownia.pun.pl www.wirtualne-zycie.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.pndc.pun.pl