- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Tarcze hamulcowe http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1963 |
Borknagar - 2015-07-05 21:00:19 |
Cześć! |
piodabro - 2015-07-05 21:53:34 |
Proste, powyżej minimum serwisowego. Wystrzegać się powypadkowych. |
Jachoo - 2015-07-05 21:59:04 |
ZX6 Ninja model '98 ma przednie chyba identyczne ale ze złotym środkiem i są dużo łatwiejsze do dostania. Kupno używanych tarcz to praktycznie loteria, mogą być grube i piękne ale zwichrowane a przekonasz się o tym dopiero po zamontowaniu. Najlepiej umówić się ze sprzedawcą na gwarancje rozruchową a jak będzie z nimi cos nie tak to oddajesz. |
piodabro - 2015-07-05 22:06:22 |
Czym się różnią tarcze od 750, 1100 a 550? |
Borknagar - 2015-07-06 12:07:55 |
No ale chyba nie namawiacie mnie do kupna nówek? Jest to finansowo nieopłacalnee niestety. Myślę Zephem przejechać jeszcze jakieś ~20, więc nowe tarcze zużyłbym w 1/3 co najwyżej. |
PalaszD - 2015-07-06 12:22:09 |
Więcej jak 4mm musi być minimum. Ja u siebie mam właśnie od Ninji - bo łatwiej dostać. |
Panda - 2015-07-06 12:23:01 |
Ja tam bym chyba brał nowe. Odpada kłopot z kombinacją i problemami typu jaka grubość mi się opłaci. Wydasz więcej, ale masz spokój, a jak będziesz sprzedawał, to masz dobry argument na odpowiednią cenę. |
PalaszD - 2015-07-06 12:31:01 |
nie no nowe za 1600zł... za takie dodatki przyszły kupujący niestety nie dopłaci... nowe to sobie może kupić, jak zdecyduje, że zeph zostaje dożywotnio :) |
Panda - 2015-07-06 12:38:52 |
No ja wiem, z tym dożywotnio zwłaszcza. Ale kupujący zawsze próbuje obniżyć cenę, to jak masz konkret do negocjacji to wiadomo, choć z drugiej strony na Zefiry nie ma jakiegoś zapotrzebowania na rynku, nie są zbyt popularne, więc i tak sprzedać nie jest łatwo. |
piodabro - 2015-07-06 15:14:40 |
Ja mam już tarcze poniżej serwisowego 4mm i też szukam. Znalazłem na alletanio 4,3mm z 180zł i dogadałem się ze sprzedającym na gwarancję rozruchową. |
Jachoo - 2015-07-06 16:12:32 |
Skoro Damian pisze że ma u siebie od Ninji to znaczy że 750 i 1100 mają identyczne. Ja uważam że najlepszą opcją jest znalezienie dobrych używek właśnie od ZX6 i umówienie się ze sprzedających na gwarancję rozruchową. Możesz stracić wtedy tylko na kosztach wysyłki. Nowych w żadnym wypadku bym nie brał bo tak jak Palasz pisze koszt poraża a nikt ci za to nie zapłaci przy sprzedaży Zepha. |
kkoowal - 2015-07-06 23:06:48 |
Mi poszedł jeden nit i szukam od zx6r. |
PalaszD - 2015-07-07 11:52:53 |
Kawasaki GTR1000 ma identyczne koło jak zephyr 1100 więc i od tego motocykla podpasujesz tarczę... |
Borknagar - 2015-07-07 12:35:48 |
Znalazłem coś takiego. Niby nowe, cena rozsądna. Czy to produkcja chińska? Czy coś innego? |
PalaszD - 2015-07-07 13:01:32 |
takie same tarcze są na www.aliexpress.com to jest prawdopodobnie chińszczyzna, ale nie znaczy, że musi być tandeta... Tarcze typu Vaves będą pięknie się prezentować na Twojej odpicowanej Kawie :) |
belor - 2015-07-07 13:03:39 |
No pewnie, że chińska w sensie "chińska":) |
Borknagar - 2015-07-07 13:15:56 |
To chyba bez wydatku rzędu 1k się nie obędzie. No trudno, nie ma co na hamulcach oszczędzać. :P |
belor - 2015-07-07 13:55:14 |
No właśnie dlatego zrezygnowałem z wymiany - ponad 1k trzeba dać (plus sama wymiana), więc... no nie bałdzo ;) |
Borknagar - 2015-07-07 14:43:27 |
Ale to co, będziesz jeździł aż Ci się tarcze wykrzywią? ;) |
belor - 2015-07-07 14:46:27 |
Skrzywienie jest małe i wyczuwalne tylko przy dohamowaniu (w ostatniej fazie, przy wolnej jeździe), podczas jazdy w ogóle tego nie ma. Jakbym zauważył, że ma to wpływ na moje bezpieczeństwo, to wymieniłbym od strzała, bo na to zwracam uwagę sporą. |
piodabro - 2015-07-07 14:55:49 |
To już lepiej hiszpańskie jak chcesz po taniości: http://allegro.pl/ng-tarcza-hamulcowa-p … 58190.html |
PalaszD - 2015-07-07 15:25:55 |
a może koło masz krzywe? wtedy też bije tarcza... ja mam ciutkę z przodu skrzywioną felgę po spotkaniu z mega dziurą, ale bicie jest naprawdę minimalne... |
belor - 2015-07-07 18:04:16 |
piodabro, przecież post wyżej właśnie te poleciłem ;) |
piodabro - 2015-07-07 18:19:48 |
poleciłeś, ale nie do tego modelu ;) |
belor - 2015-07-07 19:11:34 |
a jak tak, to nie :) |
MarcinG - 2015-08-20 00:53:21 |
Tak do końca nie jest że nie czujesz. |
antii7 - 2015-09-07 10:10:41 |
Podłącze się do wątku. Ile tysięcy kilometrów można szacunkowo zrobić na przednich tarczach? |
piodabro - 2015-09-07 10:27:41 |
Bliżej nieokreślone. Zależy sporo od tego jakie klocki montujesz. |
antii7 - 2015-09-07 10:34:03 |
Wiem że to trudno określić. |
piodabro - 2015-09-07 10:37:52 |
Zakładając, że w moim były od nowości te same to około 50tys da się zrobić. |
antii7 - 2015-09-07 11:16:51 |
Tak się pytam z ciekawości bo moja 550 ma prawie 29 tys na liczniku (trochę mało) a przednie tarcze mają 4,3 mm grubości. Tak sonduje czy to jest przebieg oryginalny czy licznik był cofany. |
piodabro - 2015-09-07 12:46:24 |
Jest szansa że oryginalny. 4.3mm to jeszcze sporo ;). |
Budzik - 2015-09-07 15:10:58 |
ja wcześniej w suzuki miałem ori tarcze i prawie 80tyś przebiegu. Jak ktoś nie używa twardych klocków to tarcze na długo starczą :) |
antii7 - 2015-09-07 15:24:44 |
Możesz podać firmy które robią miękkie klocki do Zephyra? |
piodabro - 2015-09-08 10:50:13 |
Heh, ja ostatnio zakupiłem EBC FA129, powiedzieli mi w sklepie, że są miększe od TRW. |
Pudelski7 - 2015-09-08 11:30:58 |
A pozatym strasznie miekkich niema co brać bo polecą w mgnieniu oka i wydaje mi się że gorzej hamują. |
Budzik - 2015-09-08 12:11:37 |
15tyś to szybko? fakt brudzą strasznie, ale hamują fajniej. Ja miałem Nissiny seria NS i baaardzo sobie chwaliłem. Tereaz jak zmieniam to tylko na nie |
bolo - 2015-09-09 12:28:14 |
Podepne się z tematem zacisków, tłoczki zacisków powinny lekko chodzić (chować się) prawda? Da coś wyczyszczenie wszystkiego, czy bez zestawu naprawczego się nie obędzie? |
Yamamoto - 2015-09-09 12:38:23 |
Jeżeli gumki są gumowe, a nie plastikowe to powinno pomóc. Tłoczki najlepiej wysunąć za pomocą kompresora. |
bolo - 2015-09-09 14:02:56 |
Ok, dzięki. Będę próbował. |
Yamamoto - 2015-09-09 14:33:28 |
Jeżeli chcesz wyciągnąć tłoczki bezstresowo daj deseczkę/stary klocek na "kły" zacisku i z kompresora powietrzem dmuchasz w miejsce gdzie siada przewód hamulcowy. Tłoczki wyskakują. Polerujesz - im delikatniej tym lepiej. Na pustym układzie pod naciskiem kciuka powinien chować się tłoczek w zacisku. Ja gumki smaruje DOTem. Powinieneś mieć 3 gumy ( 2 uszczelki+przeciwpył). Przy wymianie płynu wylej też z zacisków. |
piodabro - 2015-09-09 15:01:15 |
Tłoczki powinny dać się cofnąć palcami, ale nie jest to bardzo lekkie do zrobienia. Wymaga użycia dość dużej siły. |
bolo - 2015-09-13 21:33:45 |
Dzięki Panowie, dałem rade. Choć przy pierwszym zacisku oczywiście popełniłem błąd i zapomniałem "wycisnąć" tłoczków z zacisku. Skręcanie, odpowietrzanie, pompowanie i wycisnąłem jeden tłoczek zamiast obu... :D Operacje więc powtarzałem. Ale za to drugi zacisk poszedł szybko i sprawnie. Uszczelki, które uszczelniały tłoczek w stanie bdb, jedynie te zewnętrzne mógłbym wymienić. Pewnie zrobię to w przerwie zimowej :) Szkoda mi teraz dobrej pogody. |
Borknagar - 2016-01-13 17:24:04 |
Jednak wychodzi na to, że kupuję nowe tarcze. |