krys1313 - 2015-08-25 10:42:31

Witam
Taką mam zagadkę do znawców tematu - bo mechaniura drapie się w głowę i nie ma już pomysłów
Wszystko zaczęło się od tego że chciałem sprawdzić zasięg mojej maszynki .750  powinna mieć w oryginale ,a na taką wygląda  18 -to litrowy bak z rezerwą
Z zalanym pod korek bakiem z moją 750 jest wszystko w porządku,ale gdy spalę  około11 l(robiąc około 200 km)-  ,więc powinienem mieć  jakieś 6-7 l jeszcze w baku  ,pojawia się problem z mocą .Na wyższych obrotach na każdym biegu traci moc i w końcu gaśnie,tak jak by problem z paliwem Po kilkakrotnym kręceniu rozrusznikiem  znów odpala i mogę przejechać kilka kilo i znów to samo.Spalanie sprawdziłem -wynosi 5,5 l więc nawet gdyby  był mniejszy bak to też nie może to być powodem.Po 200 km mniej więcej wskazówka już jest na czerwonym polu ale w baku widzę że paliwa jeszcze trochę jest ,może nie pół baku ale się jeszcze przelewa .
Pierwsza wizyta u szpenia-poprawione odpowietrzenie baku.Nie pomogło -problem zaczął się pojawiać  i przy pełnym baku-diagnoza-coś się odkręciło   przy airboksie.Poprawiło się na tyle że znów  powrót do problemu przy niskim poziomie paliwa.Kranik w porządku ,filtr też.Kranik od paliwa gdy się problem pojawiał ustawiałem w każdej pozycji -może odwrotnie założony czy coś -nic to nie dało.
Jak ktoś będzie miał jakiś pomysł-bedę wdzięczny
Pozdrawiam

Pudelski7 - 2015-08-25 10:56:23

Masz zamontowany dodatkowy filtr paliwa na wężyku i paliwo nie zdąży spłynąć do gaźników przy małej ilości w baku.

piodabro - 2015-08-25 11:06:12

Zwiększ grawitację ;)

A tak na poważnie, jak masz filtr paliwa założony na wężyku, to poszukaj jakiegoś bardziej przepływnego.
(Np jak masz z papierowym wkładem, to zmień na taki z siateczką w środku).
Im mniej paliwa w baku tym mniejsze ciśnienie hydrostatyczne wywierane na filtr i dalej na zaworki iglicowe w gaźniku.
Powoduje to, że filtr przepuszcza zbyt mało paliwa i spada poziom w komorach pływakowych co powoduje zubożenie mieszanki i problemy.
Jedyne lekarstwo to wywalenie filtra lub wymiana na stawiający mniejszy opór.

Jeżeli nie masz filtra, to proponuję przyjrzeć się jak wygląda dno baku. Czy dużo tam osadów i innych rzeczy mogących zatykać przepływ paliwa.
Pobełtaj i wylej paliwo z baku, zobacz ile tam zanieczyszczeń.

Nie oświetlaj tylko wnętrza baku zapałkami lub innymi źródłami ognia :P

antek - 2015-08-25 16:32:44

tak samo mam i nauczyłem się z tym żyć. Zauważ, że im cieplej tym dalej zalecisz :)

krys1313 - 2015-08-27 08:38:17

Dzięki za info.
Jak to tonący się brzytwy ....i tak dalej - mechaniura wymienił właśnie filtr paliwa na wężyku  tylko muszę obczaić jaki.Może wcelował z dedukcją
Stan baku w środku chyba nie najgorszy ale nie zaglądałem wnikliwie(bo nie miałem długich zapałek:)-serio -nic się w środku nie kołacze ale...
Piszecie że można zdjąć ten filterek z wężyka paliwowego -czy to nie jest jedyny filtr?

piodabro - 2015-08-27 08:40:22

Tego na wężyku w oryginale nie było ;)


Filtr jest na rurkach kranika wewnątrz baku:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/512Y6IUR%2BoL._SL1024_.jpg

Tak wygląda oryginalny z 1100 (jest taki sam)
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/Fi0AAOSw~1FUX6lu/$_57.JPG

Yamamoto - 2015-09-09 12:19:39

Wywal filtr paliwa i nie sugeruj się wskazaniami strzałki tylko reguluj kranikiem.

Borknagar - 2016-04-14 11:56:38

Hej, odgrzeje kotleta. Mam ten sam problem, od kiedy miałem malowany bak moto przy niskim poziomie paliwa traci moc i gaśnie.

Mam nowy filtr paliwa założony w tym roku, ale nie stanowi on problemu, bo w zeszłym sezonie go nie było a problem istniał. Najwyżej go wywalę, ale wiem, że nie rozwiąże to problemu.

Obejrzałem korek wlewu paliwa i wydaje się ok, tak samo otwory pod uszczelką.

Przy niskim poziomie paliwa, jak podchodze do zimnego moto, to czasem słyszę piszczenie z baku. Rozumiem, że odpowietrzenie jest przytkane?

Jakieś rady co robić? Podobno zatrzymanie się na chwile i otwarcie baku pomaga wyrównać ciśnienia i potem się jedzie, ale wolałbym usunąć problem a nie leczyć objawowo. ;)

//EDIT A czy jazda na PRI pomoże? Wtedy, jak rozumiem, paliwo po prostu leje się do gaźników grawitacyjnie bez podciśnienia. Czy to załatwi problem?

piodabro - 2016-04-14 23:35:37

Jazda na PRI to nie jest wyjście, sprawdź sitka na kraniku
(te rurki co wchodzą do baku - patrz zdjęcie kranika w tym temacie), może jakieś paprochy poprzytykały...

rafi068 - 2016-04-14 23:51:49

Borknagar-na jak niskim poziomie?  Jak u mnie wskazówka leży poniżej czerwonego pola,(czerwony kwadrat) to jeszcze nie musze włączać rezerwy.
Dopiero nieco poniżej-do czego staram się nie dopuszczać :)
P.S. Pozycja PRI ciągnie z której rurki?

Yamamoto - 2016-04-15 08:23:10

PRI na 90% ciągnie z rezerwy.
Zephyr ma śmierdzieć mokrym psem i piszczeć albo miauczeć. Nie sugeruj się wskazaniami wskaźnika. Ile km robisz od full do rezerwy?

Borknagar - 2016-04-15 12:12:25

Jak ostatnio jechałem, to przy czerwonym polu zaczął gasnąć. Rezerwy włączać nie musiałem, ale kombinowałem żeby nie zgasł. Po tankowaniu wlałem ok 7 litrów paliwa, więc było go jeszcze sporo.

@Yamo, nie jest to problem ile kilometrów robię. Do rezerwy zwykle ok. 220 - 240km. Raz na całym baku przejechałem 290km. Problem w tym, że jak spalę ok połowę baku (wtedy u mnie wskazówka wskaźnika paliwa jest blisko czerwonego pola) to paliwo zaczyna gorzej płynąć do gaźników, moto traci obroty i gaśnie.

@Piodabro Wężyki oczywiście posprawdzam i pewnie wywalę filtr paliwa, choć wiem, że nie rozwiąże to problemu a co najwyżej go złagodzi. Kranik był regenerowany zestawem naprawczym, więc wszystko powinno być ok.

Nie działo się tak wcześniej przed malowaniem baku - czy macie jeszcze pomysł co możnaby sprawdzić, a co mógł lakiernik przypadkiem zamalować?

Jachoo - 2016-04-15 12:50:34

Objawy raczej wskazują na zapchany odpowietrznik lub przytkaną dolną część sitka kranika. Najlepiej jakbyś przetestował czy w chwili kiedy zacznie gasnąć otwarcie korka i wyrównanie ciśnień coś pomoże. Jeśli tak to wystarczy przeczyścić odpowietrznik, jeśli nie to proponuję wykręcić kranik i sprawdzić sitka.

Borknagar - 2016-04-15 13:47:59

JACHOO, jak przeczyścić odpowietrznik? Rozumiem, że znajduje się on pod uszczelką korka wlewu? Znalazłęm tam małą dziurkę, ale nie wiem, czy to odpowietrznik. ;)

Jachoo - 2016-04-15 14:28:41

Dokładnie tak. Powiem szczerze że nie przyglądałem się budowie korka w Zephyrze ale w Ninjach jest tak jak piszesz czyli mała dziurka którą dostaje się powietrze. Przypuszczam że budowa będzie podobna. Spróbuj igłą czy drutem przetkać ale najpierw sprawdź czy rzeczywiście w baku powstaje podciśnienie, czyli test drogowy.

Borknagar - 2016-08-02 20:45:22

Odświeżę - wywaliłem filtr. Motocykl chodzi jak złoto. Odpala na dotyk, nic nie dusi, przyśpiesza jak szalone.

Jedenaste przykazanie powinno brzmieć: "Nie będziesz zakładać filtra paliwa do starych Kawasaki".

Jachoo - 2016-08-02 21:29:54

Widać filtr filtrowi nie równy. Ja mam swój założony praktycznie od pierwszego serwisu i nigdy nie miałem problemów z zasilaniem gaźników w paliwo.

rafi068 - 2016-08-02 21:39:57

Też słyszałem o przypadkach, gdzie po założeniu filtra moto nie chodziło w ogóle. W większości przypadków były to jakieś wielkie plastikowe gówna.
U siebie też wypieprzyłem filtr, chociaż działał dobrze :)

belor - 2016-08-02 22:37:53

Ja miałem filtr dwa razy w różnych moto, które ich oryginalnie nie miały i wcześniej czy później zawsze pojawiały się problemy. A to zatykanie, a to za mały przepływ, różnie się to objawiało ale zawsze było nieprzyjemne. Wyniosłem z tego taką naukę, żeby nie poprawiać producenta. Zasyfią się gaźniory - wuj, to się wyczyści i zsynchronizuje i tak to trzeba robić co sezon-dwa.

www.top-eleven.pun.pl www.mibm09.pun.pl www.7b2009.pun.pl www.lubuscy-kibice.pun.pl www.dolina-khorinis.pun.pl