- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą. http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2072 |
kalizephyr - 2015-10-17 12:53:04 |
Sezon się kończy a dla mnie już się skończył. Zabieram się za mojego zephyr'ka. |
Pudelski7 - 2015-10-17 14:39:00 |
Bardzo dobrze zrobiłeś że nie rozkułeś łańcucha. Wszystkie elementy głowicy pozakładaj spowrotem tak samo, Na uszczelce pod głowicę powinieneś mieć napis top, ta strona uszczelki ma iść do góry. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale chciałeś spowrotem założyć głowice na starej uszczelce?? dokręć pierwsze głowice z momentem wstępnym a następnie dopiero z momentem właściwym (musisz ją dokręcać na krzyż). Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym. |
piodabro - 2015-10-17 14:56:37 |
Pamiętaj, klucz dynamometryczny przy tej robocie to podstawa. Najlepiej taki z kątomierzem.. |
rafi068 - 2015-10-17 17:07:02 |
Mamy na myśli normalny kluch dynamometryczny a nie taki: |
crazyduck - 2015-10-18 12:40:10 |
warto jeszcze splanować głowice |
Pudelski7 - 2015-10-18 14:26:41 |
Według mnie jak już masz ściągniętą głowice to musowo wypadało by zmienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć gniazda zaworowe. |
szparag86 - 2015-10-18 15:38:19 |
Popieram, za wymianę uszczelniaczy, splanowanie płaszczyzny i dotarcie zaworów w gniazdach nie zapłacisz majątku, a przy takiej robocie i koszcie uszczelki pod głowicę, szkoda gdyby za pół roku trzeba ponownie rozbierać |
kalizephyr - 2015-10-19 13:55:34 |
Nie miałem zamiaru składać na starej uszczelce. Co do planowania to się zastanawiam. Jeżeli chodzi o uszczelniacze i docieranie gniazd zaworowych to miałem to robione około dwa/trzy lata temu. |
Pudelski7 - 2015-10-19 14:26:31 |
Tam bedzie gwint w aluminium wiec bedzie dość miekko. Odkręć nakrętkę ze szpilki i wkręć pierwsze samą szpilke a potem nakrętkętke. Unikniesz ścięcia gwintu (ja kręcisz w alu. to musowo naoliw gwint. |
kalizephyr - 2015-10-20 10:41:20 |
Okey, a co z tymi uszczeniaczami i docieranie gniazd? |
Pudelski7 - 2015-10-20 11:33:02 |
Kup pastę do docierania gniazd zaworowych wyciąg zawór i RĘCZNIE dotrzyj gniazda zaworów, Dotarcie jednego zaworu zajmuje około godziny (docieramy zaworem zamontowanym w gnieździe). jak będziesz składał głowice do kupy to wtedy zamontuj nowe uszczelniacze. |
szparag86 - 2015-10-20 19:12:45 |
ale czy opłaca się tracić tyle czasu na ręczne dotarcie zaworów, za splanowanie głowicy i dotarcie zaworów oraz wymianę uszczelniaczy nie zapłaci się więcej niż 150zł + koszt części |
Pudelski7 - 2015-10-21 07:24:36 |
A satysfakcja ;). No jasne jak komuś się nie chce bawic samemu to jak najbardziej można oddać;). Ale ja wychodzę z założenia chcesz mieć zrobione jak należy to zrób to sam. |
TJa - 2015-10-21 14:53:01 |
@Pudelski7 ogolnie masz racje o ile sam potrafisz to zrobic, bo jesli nie to chyba jednak lepiej oddac to komus kto potrafi ogarnac zadanie ;) |
woj191 - 2015-10-28 12:28:30 |
kalizephyr, może byś zrobił skany uszczelek, jak masz ori. Można by dorabiać samemu. |
Pudelski7 - 2015-10-28 15:01:48 |
Jest taki fajny stary patent na dorabianie uszczelek. Jeśli jest uszczelka gruba i twarda to smarujemy ściankę pokrywy/dekla itp smarem cienko i odbijamy uszczelkę i ją wycinamy, a na cienkim papierze tez można posmarować śrutem odbijamy otwory i mocujemy w kilku miejscach uszczelkę, następnie odbijamy ją młoteczkiem np. 100gr. Owiele mniej zabawy niż siedzenie przy nożyczkach. |
woj191 - 2015-10-28 19:11:15 |
Zastanawia mnie to co napisał Pudelski "Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym." |
Pudelski7 - 2015-10-29 07:33:36 |
Jak masz nówkę silnik składany w fabryce to oczywiście nie trzeba. Ale za każdym razem jak zakładalem głowice w różnych pojazdach to p około 1000-1500 km należy ją dociągnąć raz jeszcze i gwarantuje Ci że podczas tej operacji przekręcisz jeszcze śrubę/nakrętkę co najmniej o 1/2 obr. Jest to stara szkoła i zawsze się nią kierowałem. Nigdy mi się nie zdarzyło aby po wymianie uszczelki i dokonaniu takiego zabiegu po latach wydmuchało uszczelkę. |
piodabro - 2015-10-29 13:07:51 |
Dociąganie śrub głowicy powinno być robione nawet w fabrycznie nowych. Jak zajrzysz se do instrukcji od Zephyra lub serwisówki to w tabelce z opisem serwisowania (tą z podziałem na kilometry i lata) jest wyszczególniona kontrola momentów śrub głowicy. |
Pudelski7 - 2015-10-29 13:33:45 |
Sory za :offtopic: |
woj191 - 2015-10-29 13:50:59 |
Dzięki za wyczerpujące informacje. |
Pudelski7 - 2015-10-29 14:44:49 |
Wydaje mi się że jest bardzo duża szansa na likwidacje ja bym dociągną z momentem z 5 Nm więdszym niż piszą jak masz drobny wyciek. |
woj191 - 2015-10-29 15:13:35 |
Zima blisko, będę próbował |
kalizephyr - 2015-10-29 18:23:23 |
Mam oryginał, ale nie zmieści mi się do skanera. Teraz czekam na uszczelniacze i i głowica idzie do przepatrzenia i drobnych poprawek. Oryginalna różni się od tego zamiennika co miałem. Choćby tym ze jest chyba cala aluminiowa (albo jakiś inny metal) i składa się z trzech warstw a zamiennik jednowarstwowy jakaś blaszka powleczona czymś. |
kalizephyr - 2015-12-15 21:38:28 |
Panowie mam zrobioną głowicę no i mam dylemat, co z uszczelniaczami. W salonie kosztują 34zl za sztukę. Zamawiać oryginały czy szukać czegoś po internecie ?? |
Yamamoto - 2015-12-16 08:38:04 |
Szukaj zamiennika na wzór. |
MarcinG - 2015-12-31 03:01:50 |
To jest moje zdanie. |
kalizephyr - 2016-01-07 22:16:34 |
Zgadzam się, wszystko już gotowe tylko jakoś zimno w tym garażu :P |
MarcinG - 2016-01-09 23:40:08 |
No i pięknie. |
kalizephyr - 2016-03-25 14:28:13 |
Mam pytanie moto poskładane, pali ładnie, synchronizację zrobiłem ale pojawia się problem. Na luzie ładnie wkreca się do odcięcia, ale podczas jazdy tylko do 6 tys. Powyżej jak się wkręcić (rzadko) to przerywa i szarpie, spotkaliscie się z czymś takim? |
Jachoo - 2016-03-25 14:49:13 |
Obstawiam gaźniki. Robiłeś coś z nimi? |
kalizephyr - 2016-03-25 17:40:41 |
Myłem w myjce ultradźwiękowej, no ale dziwne jest to że na luzie ładnie się wkręca |
crazyduck - 2016-03-25 19:54:20 |
nie jest to dziwne bo pod obciążeniem dostaje ze mało paliwa, opcje zmiana filtra powietrza nieszczelność bądź zbyt niski stan paliwa lub pozamieniałeś dysze |
kalizephyr - 2016-03-26 16:11:38 |
Okey to zacznę od wymiany filtra i poprawiam czy jest jakaś nieszczelności, no i stan paliwa w komorze pływaka, raczej nie pozamieniałem dysz |
crazyduck - 2016-03-26 16:28:58 |
chwila chwila nie piszę ,że masz zmieniać filtr pow raczej miało być czy zmieniałeś na jakiś inny |
kalizephyr - 2016-03-27 17:05:42 |
Nie zmieniałem, ale jest do wymiany |