rafi068 - 2015-11-20 19:35:49

Czas zabrać się za odnowienie silnika a głównie głowicy, cylindrów, i przodu silnika. to tam lakier się najbardziej złuszczył i wygląda to okropnie.
Silnik wyjęty, teraz mycie i mozolne szlifowanie :) Nie daje do piaskowania-jakoś nie mam zaufania do majstrów w mojej okolicy, i nawet jeśli sie powie, żeby uważali na kanały, to i tak nie będą :P a to może się źle skończyć dla silnika.
Powoli będe sobie skrobał mam na oku jak narazie dwa lakiery:
http://allegro.pl/vht-engine-zeliwny-ca … 38761.html
Jakiś hamerykański niby dobry i do tego zalecają podkład.
http://allegro.pl/motip-lakier-spray-za … 70434.html
Obydwa wypada wygrzać w 160 stopni do pełnego utwardzenia... cały silnik będzie trudno :/
http://fotoo.pl//out.php?i=1054662_1.jpg
http://fotoo.pl//out.php?i=1054663_2.jpg

Pod odma jest oryginał. Tak powinien cały silnik wyglądać
http://fotoo.pl//out.php?i=1054664_3.jpg

I jeszcze pare gratów do polerowania:
http://fotoo.pl//out.php?i=1054665_4.jpg

PalaszD - 2015-11-20 21:18:57

Kapy spoleruj sam z piwkiem w ręku, a silnik chyba ktoś już na forum piaskował... nie wiem czy aby nie Grzybeks? Pamiętam tylko, że operacja się udała :)

crazyduck - 2015-11-20 22:36:55

ja malowałem silnik zwykłą bazą o bezbarwnym z dodatkiem zmatowiacza nic się nie działo moto już sprzedane, kolega zadowolony

woj191 - 2015-11-20 22:49:07

a myślałeś o sodowaniu, bo mi to chodzi po głowie https://www.youtube.com/watch?v=ccRLtNU8BRg
pistolet trochę drogi  https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i … ia-018301/

szparag86 - 2015-11-21 07:40:45

Alu najlepiej dać do szkiełkowania, jeśli dasz do piaskowania to będziesz miał nierówną dziurkowaną powierzchnię.
Co do załączonego filmu. On tylko zdejmuje bród. Myjąć detergentem i karcherem uzyskasz taki sam efekt. Do tego zwróć uwagę jaki kolo ma profesjonalny sprzęt, pistolet z juli to plastikowa zabawka.
Zobacz tutaj jaki trzeba mieć sprzęt, zeby usunąć też lakier:
https://www.youtube.com/watch?v=ZCdjnzq08ks

daj komuś do szkiełkowania i po sprawie. Otwory w silniku najlepiej zatkać wbijając tam odpowiednio obrobione kołki z dobrego drewna. To jest ważne bo jak coś dostanie się do środka to szlag trafi silnik krew nagła zaleje.

crazyduck - 2015-11-22 22:52:57

moim zdaniem możesz kupić zwykły pistolet do piaskowania, uzyskanie powierzchni zależy jakiego materiału używasz i jakiego ciśnienia, to tak samo jak z papierami ściernymi   możesz użyć powiedzmy 40 i 400  ....

rafi068 - 2015-11-23 12:44:53

Zwykłe lakiery też mają swoja odporność na temperaturę, ale jednak wolałbym pomalować lakierem stricte do silników. W okolicach kanałów wydechowych jest naprawdę ciepło :) z tym pistoletem może i to dobry pomysł. W Poznaniu można zdobyć korund 0,2mm koszt całości będzie niewielki. Jutro podjadę po ten korund na próbę i zobaczymy co się będzie działo.

rafi068 - 2015-11-26 11:18:25

Dziś pierwsza próba piaskowania. Udana, ładnie zdziera, zostawia lekko chropowatą fakture. Kupiłem pistolet do piaskowania z allegro, to tego sprężarka 5 bar i dysza 4mm. Myslę o założeniu kompresora z ify akurat posiadam takowy :P wtedy wydajność nieco podskoczy.
http://fotoo.pl//out.php?i=1056429_zdj-cie-0010.jpg
Pierwsze co muszę zrobić przed to zabezpieczenie głowy. Okulary i maska nie wystarczą.

Próba na małym kawałku silnika tak na szybko...
http://fotoo.pl//out.php?i=1056430_zdj-cie-0011.jpg

TJa - 2015-11-26 16:42:43

rafi068 napisał:

Dziś pierwsza próba piaskowania. Udana, ładnie zdziera, zostawia lekko chropowatą fakture. Kupiłem pistolet do piaskowania z allegro, to tego sprężarka 5 bar i dysza 4mm. Myslę o założeniu kompresora z ify akurat posiadam takowy :P wtedy wydajność nieco podskoczy.

Pierwsze co muszę zrobić przed to zabezpieczenie głowy. Okulary i maska nie wystarczą.

Próba na małym kawałku silnika tak na szybko...

a ciekawosci jaka masz wydajnosc swojego kompresora? ja probowalem na sprzecie z allegro (obrzydliwy chinczyk) i nawet ladnie szlo zanim sie mi powietrze w butli nie skonczylo (w sumie parenascie sekund pracy), a potem zdechlo bo moj chinczyk nie dawal rady dopompowac :)

rafi068 - 2015-11-27 01:14:11

Teraz jest załozony kompresor "no name" mały, daje 5 bar wydajności nie znam. IFA oscyluje coś koło 300 - 350 l/min Butla zostaje ta sama 80l. i zmiana średnicy węża na 10mm tez wpływa na siłe piaskowania.
Tak dla porównania w robocie używamy wszystkich możliwych narzędzi pneumatycznych, działają na ciśnieniu w sieci 6 bar, więc do piaskowania tez wystarczy :)

szparag86 - 2015-11-27 10:45:31

Rafi to jak ogarniesz temat to może podjadę do Ciebie i opiaskujemy kilka elementów?? Będzie okazja do małego spota :)

mar33cki - 2015-11-27 12:01:33

ciśnienie robocze to jedno, a dostępny przepływ do drugie :)
przepływ i stabilny czas pracy zależą od 2 czynników - pojemności butli i przewodów. Wiadomo im większy zbiornik tym większy zapas. Eliminacja niepotrzebnych załamań, długości przewodów i niepotrzebnych zwężek w układzie znacząco poprawi pracę :)

rafi068 - 2015-11-27 12:40:18

Wszystko jest do opanowania, mam na to całą długa zimę :) Co do lakierów, może ktoś podsunąć jeszcze jakieś dostępne firmy?
Chodzi o konkretny kolor antracyt albo ciemny aluminiowy. Faktura będzie lekko chropowata, po piaskowaniu przypomina mniej więcej papier 600.

Aha Tomek zapraszamy :) ale bez piwka się nie obejdzie :P

PalaszD - 2015-11-27 12:48:11

To ja też przyjadę z Tomkiem :) :chleje:

szparag86 - 2015-12-02 20:50:53

Piwka?? Pfff.... flaszke trzeba obalić :)

piodabro - 2015-12-03 09:42:00

Tylko nie przeginajcie, żebyście silnika przypadkiem od wewnątrz nie wypiaskowali ;)

rafi068 - 2015-12-28 20:00:32

Małymi krokami posuwam sie do przodu :) Zastanawiam się co zrobić ze śrubami a jest ich sporo. Pędzelek i na czarno?
http://fotoo.pl//out.php?i=1064409_22.jpg
Kompresor założyłem 2 tłokowy "śmierdzący ryżem" 250l/min a wg obliczeń daje 260-265 l/min :D

Jachoo - 2015-12-29 08:38:07

Całkiem nieźle to wygląda. Dobry pomysł z tymi korkami :) Śruby w oryginale były malowane razem z silnikiem na ten sam kolor.

rafi068 - 2015-12-29 14:59:15

Korki to pomysł Szparaga w zasadzie;) Zakamarki i tak jeszcze bede poprawiał :)

szparag86 - 2015-12-29 15:06:35

A wiesz juz czym pomalujesz?

rafi068 - 2015-12-29 20:40:36

No VHT zdecydowanie. kolor SP 995. Podzwonie po hurtowniach, żeby zobaczyć kolor na żywo-może się uda, że sprowadzą. Na zdjęciu wygląda fest :D http://allegro.pl/vht-engine-aluminium- … 62968.html
Farba musi byc odporna na benzynę, bo zdarzyło się, że pływak zawiesi i leje z gaźników...

Budzik - 2016-01-11 21:06:43

trochę kotleta odgrzeje, ale farby VHT moge polecić. Znajomy w warsztacie używa ich do malowania silników, nie tylko swoich ale i klientów. Efekt po malowaniu nimi no zajeświetny. Jak chcesz umyć silnik to woda+soda i pistolet. A jak tak mocniej to ja bym szkiełkował, chyba najlepszy efekt ;]

rafi068 - 2016-01-15 15:14:57

Temat ciagle w toku-czekam na temperature odpowiednią, żeby można było malować. Przy okazji zmierzenie zaworów, nowe uszczelki olej świece itp.

Lolo - 2016-02-09 13:03:08

Właśnie jestem po operacji pt. sodowanie i malowanie silnika.
Soda jest dość miałka i operowanie nią za pomocą mało wydajnego kompresora przynosi mizerne skutki. Tak jak ktoś tu napisał jedynie czyści z brudu:)
Ale sodowanie wykonane w dobrym zakładzie, który się tym zajmuje i dysponuje porządnym kompresorem to na prawdę super sprawa.
Aluminium jest po prostu jak nowe a przy tym bardzo gładkie. Niektóre elementy po sodowaniu przetarłem drobnym papierem 600-800-1500-2500 a następnie wypolerowałem na lustro przy pomocy pasty.
Jeśli chodzi o malowanie, to ja do bloku silnika używałem farb Motipa "Engine paint" (mają też antracytową). Natomiast głowicę i cylinder malowałem Motipem "Heat resistant" (trzeba go jedynie wygrzewać w piekarniku).
Ponieważ postanowiłem trochę udokumentować swoje poczynania z Zephyrem to zapraszam na http://zephyr550.blog.pl/ tam jest kilka zdjęć dot. sodowania i malowania.

Yamamoto - 2016-02-09 13:22:33

Kolego Lolo napiszże coś więcej o sobie w Powitalni i przedstaw sprzęta w galerii. Co z niego dłubiesz? Coś oryginalnego czy caferacera/brata/scramblera?

Lolo2 - 2016-02-09 19:15:12

Przepraszam Was panowie. Nie wiem jak to się stało, ale mam dwa profile na forum (Lolo i Lolo2). Za żadne skarby nie mogę sobie przypomnieć jak to zrobiłem.
Oczywiście byłem w powitalni, ale na profilu Lolo2 http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2135

Zaraz zrobię z tm porządek.
Sorki raz jeszcze

Natomiast jeśli chodzi o przeróbkę Zephyra, to będzie to taka customizacja by Lolo(2), w której mam nadzieję połączyć z kilu stylów to co mi się najbardziej podoba. Ale chcę też się postarać, żeby to miało jakiś spójny wygląd.

rafi068 - 2016-02-09 19:56:16

No właśnie mi coś nie grało, bo widziałem już wcześniej ten blog ;)
Po sodowaniu zdarło całkowicie starą farbe? Ładnie wyszło + że części sa porozkładane-łatwiej wygrzać.

Lolo2 - 2016-02-10 13:14:34

Farbę zdarło bez problemu. Ale warunkiem jest przede wszystkim wydajny kompresor. Co z tego, ze nabijesz 8 atm ciśnienia skoro po 10 sekundach od rozpoczęcia sodowania masz 2 atm.
Firma, która to robiła używa spalinowego kompresora, którego przewód zasilający ma pewnie ponad cal średnicy.
Z elementów, które sodowałem a których jeszcze nie pomalowałem została mi miska olejowa. Ale na niej akurat ładnie widać jak zszedł lakier i jak gładka powierzchnia pozostała.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/eacd108bb3cd.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5162587ce036.jpg

A tu jeszcze ogólny wygląd już zmontowanego silniczka.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bfc97f281200.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/175291864c2b.jpg

woj191 - 2016-02-10 13:27:27

Ja p..........ole. Lepiej jak nówka z salonu. Szok

TJa - 2016-02-10 14:07:12

Lolo2 napisał:

Farbę zdarło bez problemu. Ale warunkiem jest przede wszystkim wydajny kompresor. Co z tego, ze nabijesz 8 atm ciśnienia skoro po 10 sekundach od rozpoczęcia sodowania masz 2 atm.
Firma, która to robiła używa spalinowego kompresora, którego przewód zasilający ma pewnie ponad cal średnicy.
Z elementów, które sodowałem a których jeszcze nie pomalowałem została mi miska olejowa. Ale na niej akurat ładnie widać jak zszedł lakier i jak gładka powierzchnia pozostała.
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/eacd108bb3cd.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5162587ce036.jpg

A tu jeszcze ogólny wygląd już zmontowanego silniczka.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bfc97f281200.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/175291864c2b.jpg

no respekt ;)


a czy poza malowaniem cos z silnikiem robiles? planowanie powierzchni? cos innego?

bo strasznie mnie kusi zrobienie 'fabryki' ze swojego oryginala ;) ale najpierw musze sobie kupic drugie moto do jezdzenia (XSR700 jak sie wszystko uda :) )

Lolo2 - 2016-02-10 14:37:09

Nie robiłem zbyt wiele. Musiałem rozebrać silnik ze względu na pęknięcie obudowy (co prawda przy impulsatorze, ale mnie z lekka wk...)  wiec skoro już to robiłem, to oczywiście weryfikowałem wszystkie podzespoły pod kątem zużycia. Na szczęście wszystko było w normie (silnik b. ładnie chodził przed rozbiórką) i nie musiałem wpędzać się w dodatkowe koszty. Jedyne co robiłem, to dotarcie zaworów, lekkie honowanie cylindrów i wymiana uszczelniaczy zaworowych.
Głowicy nie planowałem, ponieważ po zdjęciu, usunięciu pozostałości po uszczelce i przetrasowaniu wszystko wyglądało idealnie. Oczywiście nowy komplet uszczelek i uszczelniaczy (i to jest najdroższy element z całej zabawy).

PalaszD - 2016-02-10 14:47:01

ooo ale bije po oczach :) robota pierwsza klasa :) jak silnik tak wygląda, to już widzę, jak będzie się prezentować całość :D

Pudelski7 - 2016-02-10 15:01:30

Pięknie.

rafi068 - 2016-02-10 15:05:13

Piknie, oczekuje podobnego efektu... Ładnie pasuje ta odma wypolerowana :)

rafi068 - 2016-03-22 20:50:06

http://fotoo.pl//out.php?i=1089078_si.jpg

Silnik pomalowany :) Jutro mam nadzieje odpał, żeby wszystko się utwardziło, wtedy zobaczymy na co stać ten lakier ;) Puki co moge polecić VHT Dla wszystkich, którzy będa robić takie manewry. Super kolor, bardzo przyjemnie się maluje ;)
Na tym drugim zdjęciu jest jedna warstwa, jeszcze mokry..
http://fotoo.pl//out.php?i=1089077_si1.jpg

PalaszD - 2016-03-23 08:45:47

Kurde ale super to wyszło :) mam nadzieję, że wkrótce będzie można podziwiać nie ze zdjęcia, a na żywo :)

pawel6 - 2018-06-19 13:19:29

witam
jak wygląda silnik po paru latach użytkowania może wstawisz parę fotek? farba VHT się sprawdziła? jak u niej odporność na benzynę? dawałeś też podkład?
polerowane powierzchnie pokryłeś jakimś specjalnym lakierem bezbarwnym?

Pozdrawiam

rafi068 - 2018-06-19 14:22:19

Powiem Ci tak. Źle nie wygląda, ale szału nie robi. Mozliwe ze to przez moje zaniedbania w porzadnym odtluszczeniu w kilku miejscach odchodzi I zrobilo sie pare bąbli od temperatury-na glowicy tam gdzie najcieplej. Korpus silnika wyglada ok I benzyna mu nie szkodzi a wyciekla pare razy. Bezbarwnego nie potrzeba.

pawel6 - 2018-06-22 12:46:57

jak  będziesz miał chwilkę może zrobisz fotkę i wrzucisz?

www.pgbiotech.pun.pl www.aghgpz.pun.pl www.masters-of-mma.pun.pl www.ovb-zdw.pun.pl www.narutowalka.pun.pl