vialpandos - 2010-07-09 12:57:45

Chciałbym się dowiedzieć jakie są wydechy tuningowe do kawasaki zephyr 1100.

Doman - 2010-07-09 13:39:26

Jedno co mogę powiedzieć to jak założysz przelotowy to pożegnaj się z zaworami , Przelot ładnie brzmi , wygląda , daje power ale niszczy piec . Chyba że pozmieniasz dysze i filtr .

przemo - 2010-07-10 09:20:09

Wreszcie ktoś mądrze prawi. Ludzie podniecają się sportowymi wydechami, chwalą się  sportowym filtrem K&N, bądź DynoJetami, ale większość nie zdaje sobie sprawy że stosowanie pojedynczo, któregokolwiek z Tych elementów, przynosi więcej szkody niż pożytku. Założy taki wyżelowany gostek w dresiku i białych bucikach Yoshimurę, Acrapovica albo cos w ten deseń do swojej "ER Łan" i przechwala się że dzięki temu  ma 20 KM więcej - bzdura. Zarówno zastosowanie sportowego wydechu, czy sportowego filtra powietrza, drastycznie zubaża mieszankę jednocześnie zwiększając znacznie temperaturę spalania. A najgorsze połączenie to przelotowy wydech w zestawieniu ze sportowym filtrem powietrza.
Samo określenie "sportowy" wcale nie zwiększa osiągów - wręcz przeciwnie, a i w większości przypadków działa destrukcyjnie na jednostkę napędową. Dopiero przy ścisłym zachowaniu pewnych zasad '(zestrojenie ze sobą ww elementów) będziemy cieszyć się rasowym  dźwiękiem czy lepszymi osiągami. AMEN

vialpandos - 2010-07-10 13:39:11

A czy przy seryjnych tłumikach w 1100 jest db killer?(Dla zielonych db killer to rurka wkręcona w tłumik,która zmniejsza hałas i przy okazji zmniejsza moc)Ostatnio przyglądałem się tym tłumikom i przy samej końcówce są trzy śruby.
Aha i jeszcze jedno:Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym się różni wydech zwykły od przelotowego?

przemo - 2010-07-10 15:20:02

heh DB kiler? w seryjnych tłumikach Zephyra? :)  Nie nie ma.... te trzy śruby trzymają tylko ozdobną końcówkę wydechu.

Różnica pomiędzy wydechem zwykłym a przelotowym.... w zasadzie tłumik przelotowy nie powinien nazywać się tłumik.  Tłumik fabryczny to zespół sit i przekładek, (ostatnio coraz częściej i  katalizator) które to mają za zadanie ograniczyć emisję hałasu, podnieść ciśnienie w układzie wydechowym, dopalić resztki niespalonej mieszanki (w silnikach dwusuwowych tłumik wytwarza swoiste podciśnienie, pomagające oczyścić komorę z spalin)

Natomiast tłumik przelotowy, jak sama nazwa wskazuje, nie ogranicza niczym wylotu spalin, zubażając spalaną mieszankę paliwowo powietrzną, z racji na swoja budowę, zwiększa emisję hałasu jak i również emitując do atmosfery większe ilości szkodliwych substancji (ja tam ekologiem nie jestem)

vialpandos - 2010-07-10 20:22:32

Czyli nie ma co grzebać w tym.Za dużo roboty i można motor popsuć.Ehhh...I tak na seryjnym brzmi jak stado helikopterów;D

Jasiu - 2010-07-11 10:54:31

echh... nie chce mi się tego tłumaczyć...
przelotowy tłumik też tłumi, i to bardzo dużo, a dodatkowo są przelotowe czy jak kto woli sportowe układy wydechowe dedykowane do konkretnego motocykla, a to znaczy że są odpowiednio dopasowane do danego silnika. Czyli ni mniej ni więcej jak można je zakładać bez jakichkolwiek obaw o "zdrowie" naszego motocykla. co więcej te układy wydechowe naprawdę podnoszą moc (choć nie zawsze). dzisiejsze wydechy fabryczne służą właściwie tylko i wyłącznie ograniczeniu emisji spalin i hałasu. a do Zephyra 1100 są dedykowane wydechy np. z Lasera (ja mam taki), Krakera (nie pamiętam jak dokładnie się to pisze, ale podobno jedne z najlepszych wydechów do tego typu motocykli) czy Serbringa, napewno inne firmy też mają, wystarczy poszukać :)

Anonymous - 2012-06-12 01:51:00

A co zalozyc lub zmienic w wydechu 550 by lepiej brzmial? Nie psujac i nie tracac na spalaniu itp? Czy 2 rury w 550 cos by zmienily? (na lepsze?)

Poprosze  znawców o wypowiedz :D

bobek - 2012-06-12 12:52:45

Żonka ma w 550 Yoshimure RS3 (taki już był jak jej kupiłem) pieknie brzmi. Wiadomo przy takich modyfikacjach z filtrem i przelotem trzeba na nowo regulować skład mieszanki, synchro gaźników.

dobrzan - 2012-07-25 10:58:54

Bobek, masz gdzieś zdjęcia jak to jest zrobione?
Złożone jest na oryginalnych kolektorach 4w1?
Jak pocięte i pospawane?

Jeśli uda mi się tanko kupić jakiś wydech do 550, to sobie zrobię zestaw do eksperymentów :)

bobek - 2012-07-25 21:19:14

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69b … a71eb.html



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e12 … b7854.html

Pare fotek na szybko. Kolektory orginalne spawane na łączeniu wszystkich 4 rur.

JONy - 2012-07-26 02:07:20

Coraz bardziej podoba mi się czarny wydech...no chyba,że oryginał jest ori... czym malowałeś? ja maluję żaroodpornym sprajem do kominka ;)

bobek - 2012-07-26 06:29:41

Malowałem sprayem żaroodpornym bo orginalne kolektory były juz zniszczone, chromu nie udało się uratować.

PalaszD - 2012-07-26 13:04:30

Ale oryginalne sa z kwasowki i nie chromowane...jak byly brzydkie to mozna bylo spolerowac jak alu ;) moja zonka tak u mnie kiedys zrobila i jest git :)

Anonymous - 2012-10-10 00:05:29

Taki wydech to jest wydech :P

A jakby tak jeszcze na 4 :D


http://imageshack.us/a/img5/4576/20000739130385094091931.jpg

Uploaded with ImageShack.us

antek - 2012-10-10 01:10:38

ja mam model Suzuki GT 750 co ma takie ydechy po obydwu stronach :D

Anonymous - 2012-10-10 02:07:12

Zephyra z takimi jeszcze nie widzialem. Ja mysle o 4 koncowkach przy swoim :P

Narazie rysuje ale kto wie ;)

PalaszD - 2012-10-10 10:11:43

Kubek to są wydechy od starego Z900 :)

Pudelski7 - 2012-10-10 11:21:27

no Zephyr z wydechem 4w4 wyglada rewelacyjnie. Ajesli chodzi o przeloty to tez odradzam (nie bede sie powtarzał koledzy wyczerpali temat) dodam tylko jeszcze ze jak zalozysz mu przelot to popsujesz piękną linie zephyra

speedward - 2012-10-10 23:43:10

Siwy ma super wydech...chciałbym taki

PalaszD - 2015-12-30 14:58:19

Ostatnio w necie znalazłem takie cudeńko robione w Polsce :) tu akurat 750:

http://www.dewils.eu/s/cc_images/cache_2459062391.jpg

ale gość robi do wszystkiego.
Niestety nie jest to tania armatura... do 1100 w wersji 4w2 to kosz za całość 3600 PLN, same kominy 1600

Gdyby ktoś coś... namiary na firmę http://www.dewils.eu/

szparag86 - 2015-12-30 15:09:07

Sam wydech bez kolektorów kosztuje ok. 180zł,

http://www.aliexpress.com/item/High-qua … eb201560_8

belor - 2015-12-30 15:16:20

ale wygląda obłędnie...

Yamamoto - 2015-12-30 16:49:45

4 w 1 w Zephie ssie.
@ Belor. Wydech od Dewilsa jest w jednym z caferacerów

belor - 2015-12-30 16:54:19

Yamamoto napisał:

4 w 1 w Zephie ssie.
@ Belor. Wydech od Dewilsa jest w jednym z caferacerów w Bravadosie.

No mi się podoba ;)
W Bravadosie mam teraz moto na serwisie więc odbierając obczaję.

john.doe - 2015-12-30 21:50:52

no to dewils musiał mocno ceny na wydech podnieść :) to też jego robota ale sporo mniej kosztowały

http://i1360.photobucket.com/albums/r648/ketrabjedlok/IMG_0330_zpsff3jspuf.jpg

PalaszD - 2015-12-30 22:01:34

Bartek idealnie u Ciebie pasuje :)
A dawno temu Ci je spawał??

john.doe - 2015-12-30 22:16:08

jakoś w 2012 roku, jeśli dobrze kojarzą to około 400 za sztukę

a już widzę skąd ta cena, teraz tabliczka znamionowa jest na wydechu, płaci się za markę :)

sankra19 - 2015-12-30 22:18:46

A ja planuję powrót do ori. Co dwa kominy to nie jeden.

john.doe - 2015-12-30 22:19:41

też mam dwa tylko po jednej stronie :)

sankra19 - 2015-12-31 00:04:07

Ale Gdybyś miał cztery to było by symetrycznie :)

TJa - 2016-01-03 16:07:54

a ja bym sobie wymienil 2ori na 2 customy - zeby byly krotsze, nieco glosniejsze i bardziej basowe ;)

Yamamoto - 2016-01-04 08:42:50

TJa napisał:

a ja bym sobie wymienil 2ori na 2 customy - zeby byly krotsze, nieco glosniejsze i bardziej basowe ;)

Brawo Ty. Budżetowo możesz wypruć ori :D I będzie basowszy i głośniejszy. Jak znajdziesz dobrego spawacza to Ci skróci

TJa - 2016-01-04 10:30:12

Yamamoto napisał:

TJa napisał:

a ja bym sobie wymienil 2ori na 2 customy - zeby byly krotsze, nieco glosniejsze i bardziej basowe ;)

Brawo Ty. Budżetowo możesz wypruć ori :D I będzie basowszy i głośniejszy. Jak znajdziesz dobrego spawacza to Ci skróci

ale ja nie chce zniszczyc swoich oryginalow... kto wie moze kiedys bede chcial miec znowu fabryczna maszyne ;)

narazie wszystkie mody robie w sposob odwracalny (oczywiscie jesli to ma sens - np oploty hamulcowe zrobilem takie zeby sie nie rzucaly w oczy ze juz nie sa 20letnie 'oryginaly' :)  ) - jak chcialem sobie przerobic kanape to kupilem druga i ja przerobilem a w garazu nadal mam oryginal ;)

Yamamoto - 2016-01-04 10:36:17

TJa napisał:

ale ja nie chce zniszczyc swoich oryginalow... kto wie moze kiedys bede chcial miec znowu fabryczna maszyne ;)

Jachoo ma fajne i małe wydeszki, Latino też. Konsultuj się z nimi co to za modele.

szparag86 - 2016-01-04 13:29:48

Może takie:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=56 … ule_id=201

, ja do Xj kupiłem te:
http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-chrom- … 17839.html

paweł8112 - 2016-07-14 22:51:19

Witam wszystkich forumowiczów!
Dla wszystkich zainteresowanych wymianą oryginalnych tłumików na akcesoryjne polecam zestawy angielskiej firmy DELKEVIC . ceny na ebayu od 250funtów do 359funtów . Ja zamontowany mam zestaw przelotowy za 359funtów. Po wymianie koniecznie regulacja gaźników. Dźwięk basowy przechodzący lekko w typową szlifierkę. Po wymianie wydechu i regulacji gaźników motocykl jakby dostał nowe życie. Polecam zestawy dostępne na ebayu. Zestaw posiada wszystkie akcesoria do montażu. Nic nie trzeba przerabiać. Zestawy dedykowane pod konkretny motocykl. Pozdrawiam Paweł

moto_wojciech - 2018-04-09 22:51:11

Witam,

oddałem swoją 550-tkę do przeróbek (wizualnych i mechanicznych) i na pewno chciałbym poprawić jakość pracy i brzmienie silnika bez wymiany tłumika. Mam zamiar wymienić filtr powietrza na K&N, świece na irydowe i "porozpruwać" oryginalny tłumik żeby poprawić dźwięk.
Ktoś może próbował usunąć tę bańkę przed tłumiku?  Coś się polepszy, coś pogorszy? Może lepiej wywalić coś ze środka tłumika?

poproszę o Wasze uwagi.

Yamamoto - 2018-04-10 11:08:51

Mztka usunął te puszkę. Ma opis u siebie w wątku.
Wszelkie regulacje po skończeniu prac. Nie żebym kusił ale takie 4w2 z GPZty 550 da dobry dźwięk. Jeszcze puste dodatkowo...mniam

JACHOO - 2018-04-11 10:32:55

Yama dobrze gada, polać mu :)

tina - 2018-04-11 21:19:07

siema, ja w 750 ucialem kominek i nacialem scianke w 3 miejscach pod tym ozdobnym zakonczeniem. Byl post o tym:
http://zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2366&p=1
Na filmiku slychac jak chodzi, nie jest za glosno i nabral basu, ja jestem bardzo zadowolony. Ja bedziesz chcial to zdjec poszukam , bo z postu sa juz usuniete.

moto_wojciech - 2018-04-11 21:39:40

Tina, dzięki za info, posłuchałem i rzeczywiście brzmienie niczego sobie. Jak masz gdzieś te fotki to podeślij proszę. Zastanawiam czy to samo można zrobić w 550-tce i czy efekt końcowy będzie podobny.

Yamamoto, nie znalazłem tych postów Mztki o których pisałeś. Mógłbyś to podlinkować?

tina - 2018-04-12 12:21:27

Po 3 sznyty, rozwiert nakladki i ujebka kominka- w oryginalnym wystaje rurka na rowno z koncem nakladki. Wieczorem wrzuce foty. No live lepiej slychac, moze 550 to nie to samo co 750 :), ale operacje mozesz wykonac we wlasnym zakresie (moze za wyjatkiem rozwiercenia nakladki) , jest calkowicie bezkosztowa i na pewno nie pogorszy dzwieku :)

tina - 2018-04-12 20:59:04

https://images83.fotosik.pl/1040/0ba68ca8fa988e19med.jpg

https://images81.fotosik.pl/1041/84963420233cf5famed.jpg

https://images83.fotosik.pl/1040/6ca250c9ffadc4d6med.jpg

paweł8112 - 2018-04-22 15:46:45

Witam !
Widzę że wiele osób podchodzi do tłumika akcesoryjnego jak do gwoździa w cylindrze😂 Nie zgadzam się z wieloma wypowiedziami i typu „zabijanie pieca” „ koleś z żelikirm” itd
Zamontowałem 3 sezony temu kompletny dedykowany zestaw DELCEVICA do swojego zephyra 1100 brzmi SUPER !!! Każdy znajomy i nie znajomy mówi że silnik ma brzmienie jakby było dwa razy tyle pojemności . Wymiana wydechów to chyba logiczne że trzeba się liczyć z tym że po zamontowaniu następny krok to nie jazda tylko regulacja silnika . Postawiłem motocykl w angielskim warsztacie facet profesjonalnie zrobił diagnostykę i regulacje silnika . Trzy sezony bez problemu . Trasy nawet po 1500km . Teraz w maju lecę na kołach z Anglii do Polski .
Pozdrawiam i polecam niedowiarkom

Yamamoto - 2018-04-22 17:26:12

Tak. Po wymianie wydechu regulacja to podstawa. Filtr powietrza też wymieniłeś?
Podchodzenie do tuningu jak pies do żaby w sporej części spowodowane jest cenami części.

paweł8112 - 2018-04-22 19:28:48

Tak filter k&n plus 8 nowych świec zapłonowych . Po wymianie wydechów świec i filtra był nawet słabszy niż przed .
Po regulacji silnik jakby dostał nowe życie . Moi znajomi jeżdżą na ścigaczach . I nie mam problemu żeby za nimi nadążyć . 200 km/h to żaden problem dla tego motocykla . Nie jeżdżę na codzień z takimi prędkościami ale czasem muszę nadążyć za resztą . Przy 120-140 piękny pomruk . Pozdrawiam

www.3d.pun.pl www.rometrouterws50.pun.pl www.forumslodat.pun.pl www.kaforsaken.pun.pl www.lastxxxwar.pun.pl