tina - 2016-01-17 19:10:29

Czesc koledzy, mam pytanie jesli mozna...

kupilem zephyra i jest juz po serwisie u mechanika. Zostawilem 700 PLN jednak nie jestem do konca zadowolony. Kawa wolno schodzi z obrotow, podobno na jednym cylindrze olej swiece zalewa....jakas nieczelnosc.
Gazniki byly czyszczone, synchro i zawory byly regulowane. Mam odczucie jednak, ze ma chyba slabe przyspieszenie w porownaniu z brata suzuki marauder 750...... ale to tak na marginesie.
Najmocniej mnie boli , ze wolno schodzi z obrotow. Mechanik powiedzial , ze przyczyna sa stare membrany gaznikowe,  wiem , ze ich wymiana to duzy koszt, jednak jezeli ktos z Was moze potwierdzic jego teorie to chyba zdecyduje sie na ich wymiane.

crazyduck - 2016-01-17 19:28:03

a jak ssanie włączone normalnie schodzi z obrotów?

crazyduck - 2016-01-17 19:29:26

nie nie innaczej jak odkreisz srube wolych obrotów tak by gasł schodzi normalnie ?

Pudelski7 - 2016-01-17 19:38:30

Pasowało by na nowo od początku ustawić powietrze pilotami (uważam że tutaj zmaścił sprawę) i potem na nowo synchro. Narazie wykręć piloty o 0,5-1 obrotu. Jeśli będzie poprawa to trzeba pobawić się z powietrzem.

A jeśli chodzi o membrany to gó--o prawda wymienia się je dopiero wtedy jak pękną, W tym przypadku nie musisz się nimi martwić chyba że są pęknięte.

marco122 - 2016-01-17 19:45:58

Dokładnie, regulacja pilotami ,u mnie było podobnie też bardzo wolno schodził z obrotów po czyszczeniu. Zainwestowałem w colortuna i regulacja pilotami załatwiła sprawe. I osiągi się nawet poprawiły :-) . pozdrawiam

szparag86 - 2016-01-17 19:53:51

Cześć, a na czym polegał ten serwis??
Cylindry już zdejmowałeś, żeby wymienić uszczelkę?

rafi068 - 2016-01-17 20:09:21

Miałem to samo. Po skręceniu śruby od wolnych obrotów (tej z boku) moto schodzi z obrotów, ale ma za wolne jałowe-na granicy zgaśnięcia.
Problem rozwiazały piloty. Wykręcone o wiele więcej niż serwisówka przewiduje. Ta drogą bym dochodził, piloty+ synchro :)

crazyduck - 2016-01-17 21:42:14

po co ma kręcić pilotami niech odkręci śrubę regulacji obrotów, jeżeli zacznie schodzić normalnie to wiadomo o co chodzi, niech moto oddaje do mechanika niech poprawia jaka nie potrafi niech kasę oddaje ,chłopak zapłacił kupę kasy nie po to by sam kręcił

Pudelski7 - 2016-01-18 07:30:43

Bo kręcenie srubą od obr jałowych powoduje tylko zmianę położenia przepustnicy a on ma schodzić z obr szybko nawet jak ustalisz jałowe na 2,5tys.

Ale fakt gość nie zrobił serwisu jak należy niech zwraca część kasy a jeśli nie to niech to poprawi bo jak ma ktoś sprzęt (śrubokręt kątowy) i wprawę, to może to zrobić bez gimnastykowania w 30 min.

crazyduck - 2016-01-18 17:47:45

Znam temat bo sam przerabialem.chodzi mi o to by spr czy zacznie normalnie spać z obrotów , autor pisał jeszcze o ciemnej świecy może to nie olej a źle ustswiony poziom paliwa

Pudelski7 - 2016-01-18 18:17:13

A widzisz takiego sposobu nie znalem, cale życie człowiek się uczy ;), faktycznie może by zły poziom w komorach.

crazyduck - 2016-01-18 18:45:18

W swoim zr miałem to samo ze źle schodzil z obrotów jak odkrecilem śrubę wolnych obr praktycznie ze gasl schodzil normalnie  oczywiście  spr gaznikow ustawienie i chodził , dlatego napisałem by to spr jeżeli będzie dobrze schodzil wiadomo o co chodzi więc niech buja do swojego majstra po kase albo żeby zrobił dobrze to za co wziol kasę

tina - 2016-01-22 19:57:02

crazyduck napisał:

a jak ssanie włączone normalnie schodzi z obrotów?

Sprawdze jak zaloze bak, nie testowalem w ten sposob

tina - 2016-01-22 20:11:35

Dzieki koledzy za rady. Pobawie sie pilotami i zobacze czy bedzie jakas roznica.

tina - 2016-01-22 20:32:17

ps. ten pilot to jest sruba skladu mieszanki dostepna z zewnatrz gaznika czy jedna z wewnetrznych iglic dostepnych po zdjeciu obudowy komory plywakowej ?

rafi068 - 2016-01-23 12:25:40

Nominalnie powinno być 1 3/4 do 2 1/2 obrotu wykręcone.
Regulacja polega na wkręceniu śruby na maksa i od tego miejsca wykręcanie określona ilość obrotów. Podałem Ci dane z serwisówki, w twoim przypadku wykręcić trzeba będzie więcej. W każdym gaźniku tyle samo. Najlepiej wykręcać co 1/4 obrotu i sprawdzać co się dzieje.


Ponizej przekrój gaźnika. Śruba o której mowa jest od dołu gaźnika.
http://fotoo.pl//out.php?i=1070869_keihin-cvkdiagram.jpg

crazyduck - 2016-01-23 14:51:18

pilot screw to jest ta śruba jak na rysunku wyżej, regulacja gaźnika to nie tylko pilot,

rafi068 - 2016-01-23 20:31:46

Zgadza się. Jest jeszcze regulacja wysokości iglicy, zmiana dysz na większe/mniejsze... W temacie mowa o wolnych obrotach-więc pilot.

Pudelski7 - 2016-01-24 19:25:16

rafi068 napisał:

Nominalnie powinno być 1 3/4 do 2 1/2 obrotu wykręcone.
Regulacja polega na wkręceniu śruby na maksa i od tego miejsca wykręcanie określona ilość obrotów. Podałem Ci dane z serwisówki, w twoim przypadku wykręcić trzeba będzie więcej. W każdym gaźniku tyle samo. Najlepiej wykręcać co 1/4 obrotu i sprawdzać co się dzieje.


Ponizej przekrój gaźnika. Śruba o której mowa jest od dołu gaźnika.
http://fotoo.pl//out.php?i=1070869_keih … iagram.jpg

Nieprawda w kazdym gazniku pilloty beda inaczej ustawione. Identycznie ustawione piloty beda na nowych gaznikach. Kazdy gaznik ustawia sie osobno, najpierw powietrze potem synchro

tina - 2016-01-25 18:37:29

Dzieki, widze, ze sruba jak na zlosc jest odo dolu wiec bez demontazu gaznikow albo specjalistycznego klucza tego nie zrobie. Poczekam az przeschnie i smigne do mechanika

tina - 2016-02-02 19:24:09

Cześć, spojrzcie na filmik czy u Was jest podobnie, szczegolnie mnie martwi reakcja na odkrecenie manetki pod koniec filmiku,

http://patrz.pl/film,moj-film-mp4,147297.html

crazyduck - 2016-02-02 21:38:04

zaprowadź moto do kogoś kto się zna na swojej robicie,

piodabro - 2016-02-03 11:23:54

W moim 550 jest podobnie, u siebie poodkręcałem piloty każdy po około 4 obr.
Teraz jak silnik rozgrzany to z obrotów schodzi bardzo ładnie, z tym że wolne obroty wtedy są praktycznie na samym końcu regulacji pokrętłem.
Moim zdaniem coś mam nie tak w dalszym ciągu z gaziorami i sam chyba je wyjmę na stół, rozmontuję na kawałki i wszystkie o-ringi wymienię.
Ktoś na forum już to robił, nawet podawał dokładne wymiary o-ringów gdzie i jakie.

Potem piloty na fabryczną, do moto, rozgrzać, ustawić piloty, synchro i powinno banglać jak ta lala.

Pudelski7 - 2016-02-03 11:42:13

Wyśli go do innego mechanika, to jakaś masakra, za wolno się wkręca za wolno schodzi, bardzo kiepsko spala mieszankę. Poniżej masz linka jak mój się wkręcał na niewyregulowanych gaźnikach przed regulacją pilotami i przed synchro.

https://www.youtube.com/watch?v=0IViNdDjSPo

jest w necie bardzo dużo opinii i informacji że ZR maja gaźniki które jest bardzo ciężko doprowadzić do ładu. Bull shit, osoby które zabierają się za tą prace w mojej ocenie są niekompetentni i potem finał jest taki jak u Ciebie. Są delikatne, wystarczy je porządnie zrobić i niema z nimi najmniejszych problemów.

tina - 2016-02-06 13:19:57

No nie powiem, jest roznica....w przyszly wekend jade do mechanika jak bedzie sucho

Pudelski7 napisał:

Wyśli go do innego mechanika, to jakaś masakra, za wolno się wkręca za wolno schodzi, bardzo kiepsko spala mieszankę. Poniżej masz linka jak mój się wkręcał na niewyregulowanych gaźnikach przed regulacją pilotami i przed synchro.

https://www.youtube.com/watch?v=0IViNdDjSPo

jest w necie bardzo dużo opinii i informacji że ZR maja gaźniki które jest bardzo ciężko doprowadzić do ładu. Bull shit, osoby które zabierają się za tą prace w mojej ocenie są niekompetentni i potem finał jest taki jak u Ciebie. Są delikatne, wystarczy je porządnie zrobić i niema z nimi najmniejszych problemów.

crazyduck - 2016-02-06 20:09:36

tina napisał:

No nie powiem, jest roznica....w przyszly wekend jade do mechanika jak bedzie sucho

Pudelski7 napisał:

Wyśli go do innego mechanika, to jakaś masakra, za wolno się wkręca za wolno schodzi, bardzo kiepsko spala mieszankę. Poniżej masz linka jak mój się wkręcał na niewyregulowanych gaźnikach przed regulacją pilotami i przed synchro.

https://www.youtube.com/watch?v=0IViNdDjSPo

jest w necie bardzo dużo opinii i informacji że ZR maja gaźniki które jest bardzo ciężko doprowadzić do ładu. Bull shit, osoby które zabierają się za tą prace w mojej ocenie są niekompetentni i potem finał jest taki jak u Ciebie. Są delikatne, wystarczy je porządnie zrobić i niema z nimi najmniejszych problemów.

do tego co je robił ? :))

tina - 2016-02-07 16:26:44

pierdole go i to 700 co u niego zostawilem, juz wiecej mnie nie zobaczy....jade do kolesia z gdyni



crazyduck napisał:

tina napisał:

No nie powiem, jest roznica....w przyszly wekend jade do mechanika jak bedzie sucho

Pudelski7 napisał:

Wyśli go do innego mechanika, to jakaś masakra, za wolno się wkręca za wolno schodzi, bardzo kiepsko spala mieszankę. Poniżej masz linka jak mój się wkręcał na niewyregulowanych gaźnikach przed regulacją pilotami i przed synchro.

https://www.youtube.com/watch?v=0IViNdDjSPo

jest w necie bardzo dużo opinii i informacji że ZR maja gaźniki które jest bardzo ciężko doprowadzić do ładu. Bull shit, osoby które zabierają się za tą prace w mojej ocenie są niekompetentni i potem finał jest taki jak u Ciebie. Są delikatne, wystarczy je porządnie zrobić i niema z nimi najmniejszych problemów.

do tego co je robił ? :))

crazyduck - 2016-02-07 20:34:09

a skąd Ty jesteś ?

tina - 2016-02-09 19:10:08

Z Wejherowa konkretnie.

crazyduck - 2016-02-09 21:03:05

aa

piodabro - 2016-02-09 23:12:51

To do zobaczenia na szpan platzu ;)

MarcinG - 2016-02-09 23:44:30

crazyduck napisał:

a skąd Ty jesteś ?

Dopiszcie proszę w swoich profilach miejscowości gdzie mieszkacie. Czasami widzi się nowe powitania i się zastanawiam gdzie dana osoba mieszka.
Dodatkowo jest mapa forumowiczów.

To tak trochę nie o tym wątku ale widać że moja prośba na miejscu.

tina - 2016-02-10 21:23:45

mowisz o skwerze :) ?

tina - 2016-02-10 21:28:45

np


MarcinG napisał:

crazyduck napisał:

a skąd Ty jesteś ?

Dopiszcie proszę w swoich profilach miejscowości gdzie mieszkacie. Czasami widzi się nowe powitania i się zastanawiam gdzie dana osoba mieszka.
Dodatkowo jest mapa forumowiczów.

To tak trochę nie o tym wątku ale widać że moja prośba na miejscu.

crazyduck - 2016-02-11 21:15:35

nie wiem dlaczego ale ubzdurało mi się ,że jesteś z Torunia dlatego pytałem

Walczak - 2018-06-10 11:04:45

crazyduck napisał:

po co ma kręcić pilotami niech odkręci śrubę regulacji obrotów, jeżeli zacznie schodzić normalnie to wiadomo o co chodzi, niech moto oddaje do mechanika niech poprawia jaka nie potrafi niech kasę oddaje ,chłopak zapłacił kupę kasy nie po to by sam kręcił

Dwa razy piszesz, że wiadomo o co chodzi, ale dla mnie nie jest jasne o co chodzi.
Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi?

rafi068 - 2018-06-10 20:42:50

Sprawdź też czy przypadkiem nie łapie lewego powietrza. Na odpalonym psikasz plakiem w okolicy gaźników. Jesli obroty wzrosną, to łapie I trzeba kombinowac z uszczelnieniem króćcow.

Walczak - 2018-06-10 21:00:39

U mnie nie łapie lewego powietrza. Psikałem samostartem na gażniki z każdej strony.
Problemem jest prawdopodobnie skład mieszanki i źle ustawiona śruba regulacji składu mieszanki.
Crazyduck może wie o co chodzi ale nie mówi wprost, a używa tylko sformuowania że "wiadomo o co chodzi" :D
Problem leży pewnie w słabej pracy jednego cylindra na biegu jałowym. Dzisiaj próbowałem wyregulować coś śrubą od składu mieszanki ale kręcenie o 1 obrót w obie strony nie zmieniało nic.
Napiszę wiadomość też do użytkownika Saladin ponieważ on prawdopodobnie też wie o co chodzi.

Ogólnie problemem w tej chwili jest to, że kiedy mam ustawione wolne obroty na 1500 RPM pokrętłem od wolnych obrotów to po przygazówce obroty silnika nie spadają od razu na 1500 a zatrzymują się na kilka sekund w okolicach 3000-4000 RPM i dopiero po kilku sekundach powoli spadają do 1500.
Problemu nie ma kiedy pokrętło wolnych obrotów jest ustawione na 0 RPM.
Dodatkowo na biegu jałowym przy obrotach 1500 motor nie pali na trzecim cylindrze.

piodabro - 2018-06-15 22:32:38

Mam to samo u siebie, musi gdzieś Ci brać lewe.
Ja mam piloty wykręcone 4 obroty (fabrycznie są na 2 i 1/4 obrotu) i pokrętło wolnych na minimum i teraz jako tako chodzi.
Osobiście przymierzam się do wymiany wszelkich uszczelnień jakie są związane z gaźnikami, zacznę od oringów między cylindrami a króćcami.
Wolne schodzenie z obrotów to oznaka łapania lewego powietrza - zamykają się przepustnice, opada iglica ale paliwa jest jeszcze sporo żeby przez uchylone (pokrętłem wolnych obrotów) przepustnice przechodziło paliwo które wyleciało z głównej dyszy.
Nie palenie na 3 garku może być problemem ze świecą lub ten gaźnik jest szczelny i ma po prostu za mało powietrza po zamknięciu przepustnic.

Do zrobienia gaźniki i wszelakie uszczelnienia oraz na koniec regulacja i synchronizacja przepustnic.

Walczak - 2018-06-23 12:51:32

Ogarnąłem niepalenie na 3 cylindrze.
Przyczyną był częściowo lub niemal całkowicie zapchany kanał łączący wlot powietrza do dyszy wolnych obrotów.
https://image.ibb.co/bw0zN8/20141228_133749.jpg
Jeden z tych dwóch, nie pamiętam który.
Nieschodzenie z obrotów też już prawie opanowane, jednak nie jest idealnie.
Lewego powietrza brak - na 95 procent, ponieważ kilkukrotne psikanie wszędzie na gaźniki i króćce samostartem, nie daje zmian obrotów na biegu jałowym.
Zrobiłem prawie 200 km w tygodniu i sprawdzę jeszcze raz synchronizację.
Staram się też prawidłowo ustawićskłąd mieszanki, kolor świec po przejechaniu 100 kilometrów jest ok (chociaż nie mam doświadczenia w badaniu mieszanki na podstawie świec) ale 4 wydech ma zawsze około 15% niższą temperaturę od pozostałych.
Śrubki regulacji składu miesanki wyglądająteraz tak:
- 1 cylinder - wykręcona o 2,5 obrotu,
- 2 cylinder - wykręcona o 2,5 obrotu,
- 3 cylinder - wykręcona o 2,5 obrotu,
- 4 cylinder - wykręcona o 2,7 obrotu - skorygowałem na 2,7 obrotu dlatego że wydawała mi się nieco za jasna ta świeca po przejechaniu 100 km.

Walczak - 2018-06-26 20:48:16

Dzisiaj znów pokręciłem pilotami i udało się ustawić obroty (szybkie schodzenie z nich).
Wykręciłem na razie dodatkowo każdą śrubę o pół obrotu, pojeździłem pół godziny i jest poprawa, jest dobrze mogę powiedzieć.
Zobaczymy co będzie jak wrócą upały.

Czwarty wydech cały czas nieco zimniejszy od pozostałych ale ja mam wydechy owinięte bandażem dlatego pomiar może nie być dokładny.
Dlatego też nie przejmuję sie tym na razie.

Artur665 - 2018-06-26 21:23:45

Ostatnio jakos tydzień temu, mijałem Cię chyba w Kleczewie przed kurzarnią ;) tak mi się wydawalo ze to Ty bo granatowy właśnie kawasaki i pasował na zephyra

Walczak - 2018-06-26 22:36:18

W środę jechałem tam około 18 i potem o 21.

Artur665 - 2018-06-26 22:37:37

No to jakos chyba po tej 18 się mijaliśmy

MarcinG - 2018-06-28 00:38:00

Przepraszam nie czytałem wątku od początku.
Ale jeżeli masz problem z nagrzewanie (niedogrzewaniem) się jednego z kolektorów to może sprawdź ciś. sprężania.
Jest to jeden z czynników który może to powodować.

www.radio-stolica.pun.pl www.lechooo.pun.pl www.speedwaymanagers2.pun.pl www.klubbakugan.pun.pl www.totaldramaforum.pun.pl