tina - 2016-02-07 16:29:30

siema, mozecie powiedziec mi kilka slow n\t kranika? mam caly czas ustawiony na PIR (czy jakos tak) i wtedy chodzi. Na rezerwie nic nie leci i na ON tez nic nie leci .....jak ma byc?

rafi068 - 2016-02-07 17:58:03

W wielkim skrócie to tak: Kranik ma 3 pozycje i uruchamiany jest podciśnieniowo (ten cienki wężyk) Na RES i ON paliwo nie poleci, bo otwiera go podciśnienie z pracującego silnika. Na PRI paliwo leci cały czas.

Jak moto nie pracuje na ON albo RES, to odłączony/zagięty cienki wężyk od podciśnienia, albo walnięta membrana w kraniku.

tina - 2016-02-07 18:02:40

thx

Jachoo - 2016-02-07 19:33:24

Dodam tylko że PRI używa się wyłącznie do napełniania gaźników po dłuższym nieodpalaniu moto. Jeździ się na ON lub RES

piodabro - 2016-02-08 15:58:27

Nigdy nie zostawiaj kranika na PRI!
Tak jak wspomniał JACHOO to jest tylko do napełniania pustych gaźników (np. jak paliwo wyparuje).

Do kranika wchodzi cienki wężyk podciśnienia (u mnie z 1szego gaźnika) - zależnie od wersji moto różne są układy podciśnienia ;)
do 1994 włącznie podciśnienie jedynie szło z 1 z gaźników do kranika. Od 1995 wprowadzono bardziej skomplikowany układ podciśnienia i podgrzewanie gaźników (takie tam ekogówna).

rafi068 - 2016-02-08 17:06:23

Racja, to pozycja tzw. serwisowa. Nie jeździ się na tym, a tym bardziej nie zostawia moto,
Przydaje się to też, kiedy jedziemy sobie na ON, skończy się bendza i wypalą się resztki z gaźników. Wtedy na moment PRI, odpalić i na RES lecimy na stację :)
PRI świetnie nadaje się do spuszczania wachy, żeby umyć np. pędzle :P

tina - 2016-02-09 19:16:53

Dzieki za rady Panowie. Dzisiaj wlasnei rozkminilem, ze nie podlaczylem ponownie tego cienkiego wezyka po zalozeniu zbiornika... juz chodzi na ON :)

Ciekawi mnie tylko jeszcze jedna kwestia. Po wylaczeniu zaplonu slyszalem jak cos "piszczy", w zbiorniku wytworzylo sie podcisnienie i bak do srodka przez korek zasysal powietrze, jak korek odkrecilem to bylo to wyraznie slychac. Moze dalej cos jest zapchane, czy jest jakies odpowietrzenie zbiornika?

Yamamoto - 2016-02-09 21:06:06

Kup se honde one som zajebiste.

Ten typ tak ma. Świszczy i gwiżdże po wyłączeniu. Poczekaj do lata to Ci symfonie zagra.

piodabro - 2016-02-09 23:10:31

Zawsze jak swojego gaszę, to zostaje jeszcze chwilę żeby posłuchać jak do mnie gwiżdże melodyjkę :)

Yamamoto - 2016-02-10 08:29:43

I daj mu chwilę popracować na luzie, przed zgaszeniem. Coś jakby chłodzenie turbo - unikniesz problemów przy późniejszym odpalaniu, zwłaszcza w ciepłe dni

tina - 2016-02-10 18:43:54

heheheh, dzieki za info, jeden problem mniej... stary dobry zefir :) ps. honde tez mam, ona nie piszczy :)

tina - 2016-02-10 18:46:00

ps. temat kranika mozna zamknac jak cos, juz chyba wszystko wiem :)

mar33cki - 2016-02-22 16:38:45

może mi ktoś wyjaśnić czym się różnią te zestawy:
1. http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran … 02704.html
2. http://allegro.pl/komplet-naprawczy-kra … 68865.html
poza ceną oczywiście :) dlaczego ten 2 jest 2x droższy? i który powiniem kupić...

Yamamoto - 2016-02-22 17:55:40

Jeden to TOURMAX, a drugi huj wi co. Jak dla siebie to bym brał TOURMAXA.

mar33cki - 2016-03-02 09:24:51

no i zamówiłem tourmaxa

www.ninjaway.pun.pl www.jumpstyle-polska.pun.pl www.shinobiwalka.pun.pl www.narutoyoyo.pun.pl www.se-graffiti.pun.pl