- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - [zr550] Regulacja mieszanki paliwo-powietrznej http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2204 |
kwaq - 2016-04-04 13:46:45 |
Cześć! Jako, że wczoraj zrobiłem traskę 300km i spalanie mojego sprzęta wyniosło 9l/100km jestem zmuszony przyjrzeć się nieco bliżej gaźnikom. Niestety będę mógł to zrobić dopiero pod koniec tygodnia, więc mam kilka pytań zanim się za to wezmę. |
rafi068 - 2016-04-04 15:16:34 |
Podpinam się pod pytanie numer 4. Po pokonaniu prawie 300km na nowych świecach każda z nich wyglada tak: |
kwaq - 2016-04-04 16:24:02 |
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark … talog.html |
rafi068 - 2016-04-04 20:58:58 |
Dzięki :) porównywalnie do 19 good :) ale do The Best jeszcze troche brakuje. sprawdze synchro. |
piodabro - 2016-04-05 09:32:32 |
1. W 550 nominalnie piloty wykręcone o 2 i 1/4 obrotu. |
Yamamoto - 2016-04-05 09:43:06 |
Każdy gaźnik osobno, sprawdź filtr powietrza. Reguluję kolorem świecy. |
Apacz - 2016-05-05 18:41:20 |
Cześć! |
Yamamoto - 2016-05-05 18:45:51 |
Króćce. Sprawdź szczelność psikając zmywaczem. Podniesienie obrotów potwierdzi nieszczelność. |
Apacz - 2016-05-05 18:48:26 |
A jak to tym zmywaczem? Do tej pory używałem żarówki... jako tako światło się nie przebijało. To stukanie to nie jest przypadkiem panewka? |
Yamamoto - 2016-05-05 19:32:12 |
Siknij zmywaczem do hamulców po króćcach podczas pracy silnika. |
Jachoo - 2016-05-05 20:58:59 |
Tez stawiam na nieszczelność króćców. Możesz do tej operacji użyć tez plaka. |
piodabro - 2016-05-06 12:14:41 |
Plak chyba nawet lepszy, zmywacz do hebli strasznie się z gumami gryzie. Już lepsza mgiełka z benzyny lub plak. |
Apacz - 2016-05-06 18:49:15 |
Tak zrobię Panowie. Podpytałem jeszcze kolegów na facebookowej grupie. Tam tez padło pare pomysłów. M in. polecili mi jeszcze pokombinować ze śrubami mieszanki wolnych obrotów. Ja starałem sie trzymać w wartościach podanych w serwisówce. Byc moze, skoro kawa ma juz swoje lata powinienem pokombinować bardziej i wyjsć trochę poza wartości proponowane w książce? To tez przetestuje. Dzisiaj, jak leciałem do mechanika, to obroty na wolnych szalały. Jak sie bardziej zagrzał to było 4000, a pózniej nagle spadało do 1000. Magik powiedział ze silnik brzmi nawet ładnie i przebieg moze byc oryginalny (30k). Twierdzi ze wszystko jest wina gaźników. Zobaczymy co on zrobi. W środę (11.05.16) ma zadzwonić i nakreślić horyznot napraw. Był zachwycony, ze zephyry jeszcze jeżdżą. Dzięki za zaangażowanie w mojej sprawie! ;) |
rafi068 - 2016-05-11 11:57:56 |
Po przejechaniu 1300km nowe świece dopiero dostały odpowiedniego koloru. |
belor - 2016-05-11 12:16:35 |
Jak za ubogo? Powiedziałbym, że to właśnie 1 i 2 mają dobry kolor - kawa z mlekiem... |
kwaq - 2016-05-11 12:26:59 |
Pilotami regulujesz mieszankę na wolnych obrotach. Natomiast w całym zakresie regulujesz poziomem paliwa w komorze pływakowej lub iglicą lub dyszami. Niestety w naszych sprzętach nie da się regulować iglicy dlatego trzeba regulować poziomem paliwa lub dyszami. Oczywiście możesz zrobić test i wykręcić trochę piloty może akurat w Twoim wypadku pomoże. Ja jestem świeżo po stoczonej walce a może nawet wojnie z moimi gaźnikami. Zephyr palił mi 9l/100km :D Standardowo zacząłem od pilotów co oczywiście nie przyniosło żadnych efektów. Następnie zacząłem zabawę z poziomem paliwa w komorach ale już niżej zejść nie mogłem a motor dalej plił jak smok. Zakończyło się na dyszach. Zmieniałem ich konfigurację kilkukrotnie i dopiero za czwartym razem uzyskałem pożądany efekt. Ze standardowych 108-110-110-108 przeszedłem na 96-98-98-96 i dopiero spalanie jak i praca silnika wróciła do normy. Nie wiem jaka jest tego przyczyna bo to dość duża różnica ale spadku mocy nie odnotowałem. Za to silnik jest dużo elastyczniejszy, nie ma "dziur" tylko całym zakresem obrotów ładnie ciągnie, więc póki co tak go zostawiam. Z drugiej strony nie mam porównania do innych maszyn nie jechałem nigdy innym Zephyrem, więc moja opinia może być mało obiektywna :D. |
rafi068 - 2016-05-11 13:00:01 |
Belor zalezy ile mleka wlejesz :D według tabelki i na moje daltonistyczne oko 3 i 4 wdają sie lepsze. |
kwaq - 2016-05-11 13:43:22 |
Im uboższa mieszanka tym temperatura spalania jest wyższa. Mi też bardziej podobają sie 3 i 4. Według mnie lepiej jak chodzi troszkę bardziej bogato bo będzie lepsze smarowanie. Btw. Rafi jak mu dasz do odciny to dymi na czarno? |
piodabro - 2016-05-11 20:15:53 |
kwaq nie o smarowanie chodzi, bo benzyna sucha jest :) |
rafi068 - 2016-05-11 23:08:22 |
Też wydaje mi sie, że smaruje film olejowy :) Moto nie dymi, dobrze jedzie w pełnym zakresie obrotów. Jedynie ssanie działa zero-jedynkowo. |
kwaq - 2016-05-14 11:19:15 |
Tak, macie rację. Smarowanie paliwem to w dwusuwie :D. |
Yamamoto - 2016-05-19 10:24:00 |
Pytanie do tych co dalej walczą: |
Pudelski7 - 2016-05-19 10:55:18 |
Dobrze Yama prawi, A co z uszczelnieniem trzpienia od ssania???. Też warto tam zaglądnąć. |
rafi068 - 2016-05-19 14:59:41 |
Za kolejny 1000km kontrol świec. Oringi mam nowe. Nieco zwiększyłem poziomy w 1 i 2 i od nowa synchro. Obroty trzyma jak sie naprawde porządnie rozgrzeje. Na ssaniu skacze albo 4000 albo 0 |
Yamamoto - 2016-05-19 16:05:15 |
A ustaw we wszystkich wg serwisówki. To też ma znaczenie. |
kwaq - 2016-05-19 19:34:09 |
Rafi sprawdzanie świec po 1000km według mnie nie ma sensu, dlatego że zmienia się on w zależności od np rozgrzania silnika itd. Ja zawsze je czyszczę tak żeby nie miały żadnego nagaru a potem robię około 20-50km tak żeby silnik zdążył się porządnie nagrzać i trochę popracować w warunkach pracy wtedy gaszę czekam aż wystygnie i dopiero sprawdzam. Jeśli zrobisz 950km o statnie 50 będzie na zasadzie do sklepu po bułki 10 razy to ocena koloru świec będzie błędna. |
piodabro - 2016-05-23 09:07:54 |
Do tego długie jeżdżenie na ubogiej mieszance może mieć opłakane skutki... |
Apacz - 2016-06-23 00:53:34 |
Chciałem tylko zamknąć swój wątek. Kawa spędziła 5 tygodni u magika. Tłumaczył, że początek sezonu, dużo roboty. Nie mam mu tego za złe, bo wszystko jest pięknie naprawione. Sam nie miałbym szans naprawić usterek. Diagnoza: Zawory pływaka przepuszczają, pomimo tego, że zostały wymienione oraz jedna przepustnica nie otwierała się w pełni. Rozwiązaniem problemu okazało się frezowanie gniazd zaworowych w celu uzyskania ich prawidłowej geometrii. Po naprawie wszystko na słuch jest w porządku. Tylko łańcuch wstępnego przeniesienia napędu klepie na niskich obrotach na zimnym silniku, ale nie jest to jakoś rażące. Cieszę się, że w końcu mogę gdziekolwiek pojechać. Ulga. |
Yamamoto - 2016-06-23 14:22:23 |
WUT? Robiąc gaźniki zdejmowałeś głowicę? |
rafi068 - 2016-06-23 23:16:54 |
Też rozumiem to jako naprawe głowicy cylindrów. Czy chodzi o gniazda zaworków iglicowych w gaźnikach - to sie frezuje?? |
piodabro - 2016-06-24 11:51:45 |
Tak chodzi o te gniazda zaworków iglicowych. Je też można zlizać lekko, ale trzeba wtedy skorygować pływak. |
Yamamoto - 2016-06-24 12:32:51 |
Regulacja gaźników - skład mieszanki, filtr powietrza, zawory, może kranik. Jak zwiększyć zasięg? Nie zapierdalać - jeździć delikatniej |
belor - 2016-06-24 14:21:50 |
150 plus rezerwa? No to kolega albo jest maniakalnym katem zabójcą much albo ma coś mocno źle ustawione w Zefirze. Ja jeżdżę dynamicznie ale bez przegięć i do krzyku rezerwy spokojnie 220-235 km na baku robię. |
piodabro - 2016-06-24 16:13:14 |
Pytanie jeszcze jak kolega rozumie rezerwę. Czy wskazanie wskazówki czy zgaśnięcie na kraniku na ON. |
Yamamoto - 2016-06-24 17:53:44 |
Jeździj na kraniku,. Olej wskaźnik. |
Apacz - 2016-06-25 22:57:25 |
Sprostowanie, zeby nie było watpliwości. Chodziło mi o mosiężne gniazda zaworów plywakowych. Dopiero po szlifie trzymają paliwo. |
kwaq - 2016-06-26 12:14:22 |
Jakie zakłady podejmują się takich szlifów i jaki jest to koszt? |
Apacz - 2016-06-26 16:20:02 |
U mnie zrobił to taki lokalny mechanik, który swój zawód uprawia z pokolenia na pokolenie. Mówił ze miał KZ z takimi samymi objawami i tam tez siadły te gniazda. Szkoda, ze nie mozna ich po prostu wymienić, bo są normalnie dostępne w sprzedarzy, w ofercie keihin. Problem jest taki ze w zefirach były maszynowo wciskane w korpus i po 20 latach raczej nie da rady tego wyciągnąć. Jakby ktoś znalazł na to sposób to chwała mu za to! W zwiazku z tym, rozwiązaniem ostatecznym jest frezowanie. Mechanik powiedział ze spędził 3 dni nad moim moto i wziął za to 500 zł. Jak dla mnie uczciwa cena, ale jakbym jeszcze raz miał podejmować decyzje to postąpił bym inaczej. Wyjąłbym gaźniki i poszukał jakiegoś zakładu tokarskiego, czy metaloplastycznego. Tam wystarczy wytłumaczyć, o co chodzi, a fachowcy porządnie zrobią co trzeba. Było by pewnie ze dwa razy taniej, ale musiałbym sie ze wszystkim bujać sam. Tylko musiałbym byc pewny, co do diagnozy, co do tego, ze problem rzeczywiście jest z gniazdami zaworów pływaka. Kolega podsyłał mi skany z podręcznika Haynes który dotyczył ogólnie mechaniki motocyklowej. Tam był jakiś sposób, ze dmuchało sie przez wężyk w ten zawór i jak wywarło sie odpowiednio mocne parcie, to powinien całkowicie sie zamknąć. |
crazyduck - 2016-06-26 18:10:48 |
kiedyś też miałem moto na serwisie, tak samo było uszkodzone gniazdo zaworka nic nie toczyłem wymieniałem czy kupowałem nowe naprawiłem moto oddałem i nie liczyłem ekstra ... |
kwaq - 2016-06-26 19:15:05 |
Zastanawiam się co ten mechanik miał na myśli mówiąc "szlif gniazd zaworowych" bo u mnie też nie trzymały ale wziąłem troszkę pasty polerskiej i końcówką pędzelka polerowałem i jest znacząca poprawa. Jak przeczytałem, że szlif to pomyślałem o profesjonalnej obróbce i byłem ciekaw jak to się robi :D |
belor - 2016-06-26 20:25:53 |
Rezerwa - jak gaśnie na ON, przełączam kranik na rezerwę, odpalam i jadę dalej. |