- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Amortyzatory http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=23 |
Doman - 2010-01-24 15:09:31 |
ZR mojej ukochanej ma bardzo miękkie tylne amory Czy ktoś może znalazł jakieś zastępniki>? Nie chodzi mi o te co są na jebaju ale o coś co można podpasować Myślałem o założeniu od MZ Są tanie nowe , tylko dłuższe Nie wiem czy dałyby radę z masą Zephyra |
admin - 2010-01-24 16:19:29 |
jeśli chodzi o amortyzatory od mz osobiście bym nie ryzykował, może to rozwiąże Twój problem, opis z zagranicznego forum: |
deamian - 2010-01-24 16:59:31 |
ja też mogę się wypowiedzieć wiesz rozumie, że kasa jest ważna ale co oryginał to oryginał i ja bym tego nie zmieniał ale zrobisz jak chcesz.. |
Doman - 2010-01-25 14:01:34 |
hmm Nie wiem czy podjąłbym się takiej operacji Spróbuje sobie to przetłumaczyć i zobaczymy Z przednim to nie problem Wymieniasz olej na gęściejszy i hula Zaś tylne niby nierozbieralne to nie wiem Ehh |
jacek45 - 2010-01-27 12:20:14 |
witaj, ja mam zefirka 750C przywiezionego w pazdzierniku 2007 roku z holandii, siedzialem cala zime w garazu i go zrobilem ale latem kiedy zaczalem jezdziz, wyciekly oba tylne amortyzatory, te myslamem nad kupnem innych, ale one byly za slabe na taka wage motoru, wiec zima wyslalem do regeneracji do jaworzna i za kwote bodajrze 400 zl, zregenerowali mi amortyzatory i mam z nimi spokoj, wszystko jest ok i sa orginalne i jak nowe, nie radze kupowac innych, bo nie wytrzymaja obciazenia |
Doman - 2010-01-27 15:50:10 |
Wiesz . Co do regenerowanych to mam mieszane odczucia . Powiedz , ile km zrobiłeś na nich i czy z ładunkiem . Po prostu jak były używane |
jacek45 - 2010-01-29 13:49:15 |
w ubieglym roku na regenerowanych amorkach przejechalem ok.1500 km, nic sie nie dzieje wszystko jest ok.regulacje dzialaja poprawnie a jezdzilem z obciazeniem ok.180 kg, z tego co wiem, to byly wymienione uszczelniache oczywiscie olej oraz nabity gaz, warsztat ten polecil mi kolega , gdyz on u nich wielokrotnie regenerowal amorki od roznych motorow i nie mial nigdy reklamacji-prowadzi motogaraz-naprawy, regulacje silnikow i inne, |
Pudelski7 - 2010-01-29 13:56:50 |
Ja tez nie radze zamieniac amortyzatorow bo zaraz szlak je trafi daj do regeneracji moj znaomy tak robil w hondzie VF, smigal na tym 3 lata i wszystko bylo super. |
antek - 2011-01-20 12:01:21 |
mógłbyś podesłać namiary na tą firmę? ja zastanawiam się czy regeneracja czy jednak nówki zakupić??? |
psjohello - 2011-08-26 17:28:32 |
Pilnie potrzebuję średnicę górnego i dolnego otworu w tylnym amortyzatorze do zephyra 750. Na fotce zaznaczyłem niebieskimi strzałkami dokładnie o co mi chodzi. Sprawa bardzo pilna! W poniedziałek będzie w mojej firmie przedstawiciel który handluje amorami wszelkiego rodzaju, może coś dobierzemy jako zamiennik do zephyra. Byłbym wtedy w stanie załatwić bardzo dobre ceny,, moglibyśmy zrobić zamówienie zbiorcze na kilka kompletów. |
antek - 2011-09-04 15:42:58 |
i co udało się coś dobrać? |
wojt70 - 2011-09-05 16:45:05 |
http://www.motocykle.slask.pl/index.php … -z-anglii/ |
antek - 2011-09-24 12:49:36 |
przyszedł czas by kupić nowe amortyzatory. mam kilka opcji na oku od 500 zł do 1600 zł za dwie sztuki. |
wojt70 - 2011-09-24 16:50:41 |
nie wiem co inni ale ja uważam że ten motor do sportu się nie nadaje więc jaki jest sens pakować do niego amorki za 3tys.,losie....,co ze starymi nie udało się zregenerować?ja póki co kupiłem używany lewy ,teraz będę polował na prawy,z zewnątrz wygląda na idealny,zobaczymy czy będzie jakaś różnica,ale do rzeczy brałbym hagony,no chyba że wywaliłeś szóstkę w lotto i masz potężny sentyment do tej maszyny |
antek - 2011-09-26 02:07:05 |
no właśnie, nie udało się zregenerować starych, chyba masz rację że te hagony będą najodpowiedniejsze |
wojt70 - 2011-09-26 11:55:48 |
no cena nie zabija na szczęście i Ktoś tam już na nich ganiał ,te drogie pewnie by były lepsze ale czy byś to wykorzystał ?trudno powiedzieć,ja osobiście jeżdżę na co dzień po mieście i przy dobrej pogodzie robię wypady za miasto,nic na max., w sumie całkiem spokojnie,nie oszukujmy się to leciwe maszyny i wymagają nakładów jak zaczniemy wkładać wszystko z górnej półki to masakra,a za różnicę w cenie kupisz świeże buty np.,zephyrkowi he he |
antek - 2011-09-26 12:39:12 |
kurna chyba zamówię te najtańsze, jak nie będą mi odpwiadały to je wymnienię w przyszłym sezonie, w tym roku i tak jużzbyt dużo wyłożyłem na tą wspaniałą pasję ;) |
wojt70 - 2011-09-26 21:13:46 |
i tak będą lepsze od starych,bo w tej chwili jeździsz na samych sprężynach,heh ja tak mam...beee |
antek - 2011-09-29 22:22:27 |
kupiłem je, założyłem i może się przyzwyczaiłem do starych ale te są strasznie twarde :) |
wojt70 - 2011-09-30 21:06:44 |
a tu coś napisałeś ,pytanie nie aktualne,w starych miałeś tylko sprężyny to i miękkawo było pewnie he he,polataj trochę po winklach ,tylko nie na maksa he he,potem cos napisz ,musi być lepiej,nie wierzę!!!! |
michal154 - 2011-10-22 23:10:37 |
Cześć |
trafal - 2012-01-18 19:02:44 |
Panowie!! Korzystając z instrukcji w postaci powyzszych fotek próbuje zdjąć sprężyny w moim zephyrze. Niestety za cholere nie moge ich wyjąć ..śrubka wykrecona ale wspomniany przez autora zdjęć pierścień nie chce się zsunąć..( niewyrażne zdjęcie z fioletową rekawiczką) prosze ratujcie bo stoje z robotą |
antek - 2012-01-20 10:04:53 |
nie chcę Cię straszć ale mi moich nie zregenerowano w serwisie bo powiedzieli że wszystko tak spieczone że tydzień w jakimś oloeju leżały i nic...... |
trafal - 2012-01-27 14:22:42 |
ale ja nie chce ich regenerowac chce tylko rozebrać go i pomalowac spreżyny |
Anonymous - 2012-05-22 12:42:56 |
Jak to jest z ustawieniami tylnych amortyzatorów? |
wojt70 - 2012-05-24 21:59:09 |
trafal musisz ścisnąć mocniej sprężynę po to by ten pierścień wcisnąć głębiej ,pod nim jest zabezpieczenie które bedziesz widział przez dziurkę w tym pierścieniu na śrubkę jak go obrócisz,jak wciśniesz głębiej to te zabezpieczenie masz na wierzchu ściągasz i potem pierścień, |
PalaszD - 2012-05-25 09:01:04 |
U mnie w 1100 wyleciał olej...miałem dać do regeneracji (sam mam dwie lewe ręce) ale nie było chętnego... |
dawid5357 - 2013-09-17 14:10:09 |
Siema, chciałbym odświeżyć temat z racji że amory w moim zephyrze ciekna, zmieniał ktoś na jakies inne amortyzatory? Jak się jeździ, dają rade jakies zamienniki bo przyznam ze nic nie miałem do starych i zastanawiam się jak motocykl bedzie się zachowywał na jakiś tańszych zamiennikach, żeby nie wyrzucić kasy w błoto, czy moze lepiej regenerować stare? Jak tak to jaki koszt? I jakie macie wrażenia po regeneracji? Wszystko cyka? |
antek - 2013-09-18 10:51:58 |
dawid przeczytaj wątek o początku, pisaliśmy o regeneracji i zamiennikach |
dawid5357 - 2013-09-18 12:12:23 |
Czytalem i wiem ze zmieniłeś na zamienniki i chciałem miedzy innymi zebys sie wypowiedział jak sie sprawują. :) |
antek - 2013-09-21 13:26:15 |
na górze strony wspomniałem, że są twarde. na większych dołkach lub nierównościach dupa lubi odskoczyć od siedzenia. |
Anonymous - 2013-09-21 23:21:30 |
Mam podobnie, nowe bedzie trzeba zalozyc w przyszlosci ;) |
sankra19 - 2015-08-02 18:28:03 |
Odświeżam temat, czy ktoś wie coś o tych amorkach? |
Borknagar - 2015-08-02 21:29:28 |
Ja może trochę o coś innego spytam. Przy głębszych złożeniach (niekoniecznie gdy jadę szybko), tył motocykla się chwije na boki, po czym się stabilizuje jak go wyprostuję. Czy to wina zużytych amortyzatorów? Opony? Czy kierowca dupa :D |
Pudelski7 - 2015-08-02 21:40:14 |
A przyśpieszasz wtedy?? może opona ma uślizg albo masz luzy na wachaczu. Postaw moto na centralce i pociągli tyłem wachacza w bok. Tak sprawdzisz czy nie masz luzu . Oczywiście to tylko hipoteza. |
PalaszD - 2015-08-02 21:46:48 |
Olej pewnie poszedł z amorów... Miałem tak w oryginalnych...dupa podskakiwala i chwiał się na boki...głębsze złożenia były niebezpieczne... Sprawdź czy olej nie poszedł... |
Jachoo - 2015-08-03 08:33:01 |
Również obstawiam zużyte amory, choć luz na łożysku wahacza też warto sprawdzić. |
Yamamoto - 2015-08-03 08:48:34 |
a jakie masz ciśnienie? |
mar33cki - 2015-08-03 08:54:33 |
sprawdź jeszcze ten > sklep LST < |
Borknagar - 2015-08-03 10:20:02 |
Ciśnienie w tylnej oponie 2.2 bara jak jadę solo, 2.4 jak z pasażerką. |
PalaszD - 2015-08-03 10:23:29 |
ja miałem ten sam objaw co piszesz i u mnie nie było już oleju... wyleciał w garażu - najpierw z 1 potem szybko drugi szlag trafił... miałem regenerować, ale znalazłem akcesoryjne w dobrej cenie. Oryginały kiedyś zregeneruję :) |
Borknagar - 2015-08-03 10:26:23 |
Pamiętam, że miałem lekko spocone w tamtym sezonie tylne amorki. Hmmm. Pewnie już po prostu stare są i trzeba je walnąć do regeneracji, po prostu. Albo kupić zamienniki. Z tego co pamiętam, to Yamo regenerował i chyba jest zadowolony, to ja prawdopodobnie zrobię to samo. :) |
Borknagar - 2016-01-27 12:30:36 |
Odświeżam nieco temat. Pytanie - gdzie dostać uszczelniacze do tylnych amortyzatorów? |
Pudelski7 - 2016-01-27 13:31:36 |
Próbuj dobrać zwykłe o-ringi olejoodporne, nic innego tam nie będzie. |
Yamamoto - 2016-01-27 15:15:42 |
Pablo EOP dobierał uszczelniacze z pilarki STIHLa |
Borknagar - 2016-01-27 15:51:12 |
W Jaworznie... gdzie? Jakaś strona www, albo nazwa firmy? |
Yamamoto - 2016-01-27 17:16:08 |
Qwa....na talerzu trzeba. A nie sztuka wpisac na allegro: Jaworzno amortyzatory??? |
Borknagar - 2016-01-27 17:43:42 |
Jak już się coś pisze to dobrze to zrobić raz a konkretnie, żeby nie trzeba było dopytywać kilka razy o to samo :P |
tina - 2016-02-27 09:42:23 |
cześć, a jak regeneracja w Seba moto?? Czytalem opinie na necie, ze lipa totalna. Podsumowujac, ktos z forum juz tam robil czy godni sa polecenia? ps. dostalem od nich odpowiedz mailowa : |
tina - 2016-02-27 09:45:05 |
A mozesz powiedziec gdzie kupiles amory akcesoryjne i za ile? Rozumiem, ze jestes zadowolony? |
PalaszD - 2016-02-27 15:49:46 |
White Power WP używane na motobazarze, chyba są z 2002 roku. |
tina - 2016-02-28 14:09:20 |
OK, thx |
mar33cki - 2016-02-29 08:18:55 |
zawsze możesz poszukać tu http://www.aliexpress.com/item/Motorcyc … 8e55e81185 |
Borknagar - 2016-02-29 10:26:45 |
Ja swoje planuje regenerować. Myślałem o tej firmie, dużo pozytywnych opinii: http://bfgsuspension.pl/ |
PalaszD - 2016-02-29 10:52:59 |
w kasie ok 500-600zł masz dobre używki od ZRX - na każdym motobazarze raczej do dostania :) |
mar33cki - 2016-02-29 10:59:01 |
no właśnie, 77EUR to ok 340zł za nówki, z przesyłką... za tę kasę może być ciężko znaleźć rozsądną alternatywę. oczywiście trzeba się liczyć z czasem przesyłki (do 2 miesięcy), co w obecnej sytuacji pogodowej nie powinno być problemem :) |
Borknagar - 2016-02-29 12:31:36 |
Z używkami jest problem, bo nie wiadomo w jakim są stanie. Jak nie zamontujesz i nie przejedziesz się, to się nie dowiesz. A potem może być problem ze zwrotem. |
mar33cki - 2016-02-29 12:35:56 |
ja je widziałem na innym forum http://www.caferacer.com.pl/forum/index … ic=2238.0, ciekawe czy tam ktoś się w końcu skusił.... |
Borknagar - 2016-03-10 12:54:49 |
Dzowniłem do gościa, 900zł za regeneracje kompletu. Drogawo. Za niewiele więcej kupię nowego Hagona. Chyba trzeba się będzie szarpnąć na nowe amorki albo poszukać używek. |
PalaszD - 2016-03-10 15:05:17 |
Szukaj używek... 900zł masakra. A ktoś chyba od nas regenerował amory u Jasia z Myszkowa |
Yamamoto - 2016-03-10 15:55:02 |
Jasio z Myszkowa. Pałasz z geografii i czytania wątków dupa wołowa. Ja robiłem. Zadowolonym. PabloEOP też je umi zrobić. |
Borknagar - 2016-03-10 17:57:18 |
Poszedł mail do Jasia. :) |
mkmal - 2016-03-10 20:58:48 |
Ej, ale jak już będziecie coś mieć to podzielcie się. Też mam do regeneracji... ;) |
rafi068 - 2017-07-13 20:43:28 |
Podepnę pod ten temat... Jak to jest z regulacją amorów? Pokrętło na górze arabskimi, i płaskie pokrętło na dole rzymskimi cyframi? co jest do czego? |
mar33cki - 2017-07-14 09:24:27 |
obstawiam, że: pokrętło na górze - napięcie wstępne sprężyny, pokrętło na dole - tłumienie |
rafi068 - 2017-07-14 10:02:01 |
Napiecie spręzyny to wiem. Jest wajcha pod spręzyną, to inny temat. Na górze jest1-4 na dole l-lll |
tina - 2017-09-03 08:56:14 |
Chcialem regenerowac, ale mechanik mi odradzil i powiedzial , ze lepiej kupic chinskie nowki. Oryginaly zostawie dla nastepcy do regeneracji. |
tina - 2017-09-04 18:59:30 |
Ja biore, dam znac, cena mnie skusila :) |
tina - 2017-09-07 20:13:50 |
kupilem, czekam... |
crazyduck - 2017-09-07 21:56:53 |
73 $ z przesyłką? |
PalaszD - 2017-09-07 22:46:37 |
Pablo z Opoczna ma takie same :) na razie śmiga :) |
Borknagar - 2017-09-08 20:59:09 |
Ja w końcu kupiłem nowe Hagony i jestem z nich bardzo zadowolony. Jedyny mankament - piszczą. :D |
Yamamoto - 2017-09-08 22:01:37 |
Skrzypią |
Borknagar - 2017-09-08 23:01:56 |
Piszczą. Bo się boją. :P |
tina - 2017-09-09 23:13:51 |
jo :) |
tina - 2017-09-09 23:15:56 |
a ohlinsy za 59.80 :) ? |
PalaszD - 2017-09-10 00:48:30 |
ło panie.... 360 jak by były to OK - 320 za krótkie... mistrze podróbek z tych Chińczyków :) |
Jachoo - 2017-09-11 07:23:22 |
Tylko Tina zwróć uwagę że to są skuterowe. Mogą mieć zbyt słabą sprężynę na tak ciężkie moto. |
tina - 2017-09-24 16:48:03 |
Unboxing |
tina - 2017-09-24 17:01:46 |
pozniej wrzuce foty jak to wyglada na zefirze |
tina - 2017-10-10 08:28:12 |
Fot nie bedzie na ta chwile, bo hamulce rozebralem, zrobie, jak wszystko zloze. Ogolnie wygladaja zajebiscie, ale juz po zalozeniu sie zalamalem :( Amory byly tak miekkie, ze w 1 os dobijaly do konca... Wystraszylem sie i napisalem do kolesia a on mi odpisal, zebym zmierzyl grubosc sprezyny, pomierzylem i byla identyczna (8mm). W necie wyczytalem , ze te amory pompuje sie powietrzem albo azotem i problem sie rozwiazal. Na ta chwile wrzucilem 7 atmosfer powietrza i dojebalem napiecie wstepne sprzezyny. Juz nie dobija do konca nawet w 2 duze osoby, pytanie jeszce jak na trasie, bo nie mialem okazji sprawdzic. |
Jachoo - 2017-10-10 10:23:00 |
Czekamy z niecierpliwością na test drogowy |
tina - 2017-11-04 18:09:19 |
Siema, jestem po tescie drogowymi, jestem bardzo zadowolony i jedzie sie bardzo dobrze. Co prawda skrecilem wstepne napiecie sprezyny na maxa, no ale czuc podczas jazdy, ze jest twardy. Dodam jeszcze, jak juz wczesniej pisalem, ze amory napompowalem zwykla pompka do 7 atm. wiec nawet jezeli na 2 os + bagaze bedzie jeszcze za miekki, to pozostaje tu jeszcze pole do wykorzystania. |
Bartun - 2018-05-27 16:04:55 |
Czołem. Jestem po wymianie uszczelniaczy w oryginalnych amortyzatorach w 750. Ktoś wcześniej pytał o rozmiary uszczelniaczy: seryjny ma fi27xfi12.5x5, jest to uszczelniacz gumowy bez sprężynki na wewnętrznej wardze. Stosunkowo łatwo dostępny jest simmering fi12,45xfi20x5 i takie też zastosowałem u siebie. Tłoczysko amortyzatora było wytarte na średnicy o 3 setki, więc średnica wewnętrzna wargi nie będzie stanowiła problemu. Do zamontowania simmeringu w prowadnicy zastosowałem tulejkę na setkę wcisku i montaż na klej dla pełnej szczelności, średnica otworu pod simmering w H8. Jeżeli amortyzatory nie wykazują żadnych oznak tłumienia, to możemy je rozbierać bez wypuszczania gazu. Mimo wszystko, polecam wyjąć pokrywkę i gaz wypuścić i po montażu napompować.Bez wykręconego wentyla nie będziemy mogli wcisnąć prowadnicy z simmeringiem przy odpowieniej ilości oleju. Co do ilości, to podane w pierwszym poście 146ml odpowiadało u mnie amortyzatorowi zalanemu do pełna, po rowek na pierścień zabezpieczający prowadnicy. Przy testach "ręcznych" działały pięknie, wszystkie regulacje również. Testy drogowe w pierwszym lub drugim tygodniu czerwca, dam znać, jak się sprawują. |
Yamamoto - 2018-05-27 20:31:26 |
Pic or nothing happen :-D |
Yamamoto - 2019-07-16 08:15:38 |
Potwierdzam. Mam czarne sygnowane EFY. Traska łącznie 400 km bez problemu. Komfort większy jak w Reksiu. Ale to raczej moja peseloza. |
rafi068 - 2021-10-22 09:58:34 |
Pewnie co niektórzy pamiętają zephyra 550 dawcę? Postanowiłem zająć się tylnymi amorami, żeby przywrócić je maksymalnie jak to możliwe do stanu fabrycznego. |
rafi068 - 2021-11-05 14:25:20 |
Prawie wszystko gotowe do montażu. Główne uszczelniacze busiały być dorabiane, nic ze standardu nie szło dopasować. Kapsle zamykające musiałem dorobić, bo trzymały tak bardzo że bez uszkodzenia nie dało się dostać. |
Jachoo - 2021-11-05 16:25:10 |
Tak to już jest że czasem w tych sprzętach nie da się czegoś rozkręcić bez rozpierduchy. Ale ważne że są ludzie którzy potrafią to później przywrócić do stanu pierwotnego. Widzę też Rafi że w twoim przypadku warto było też zmienić robotę bo masz teraz dostęp do fajnych narzędzi :) |
rafi068 - 2021-11-05 20:05:08 |
Noo park maszynowy jest zacny :) ale jeszcze cenniejsze są rady starch tokarzy. Np na zaprasowanie spowrotem głowiczki uszczelniającej. |
Jachoo - 2021-11-08 07:44:40 |
Słuszna uwaga. Przeciętny śmiertelnik o niektórych możliwościach nawet by nie pomyślał. |
PalaszD - 2021-11-09 20:42:38 |
No prosze... Kawał dobrej roboty :) |