Panda - 2017-03-29 18:30:37

Cześć.

Pod koniec lutego jechałem do mechanika w celu poprawek po serwisie. Po odkręceniu kranika na pri okazało się, że nieco kapie. Pokapało i przestało.
Wczoraj, z racji pogody, odbierałem Zepa z kolegi garażu, historia z kapiącym paliwem się powtórzyła. Wieczorem sprawa wyglądał jeszcze gorzej. Kolega, który zakupił ode mnie 550, podjechał pooglądać 750. Odpaliliśmy, żeby ponapawać uszy miłym dźwiękiem akcesoryjnych tłumików, ale po zgaszeniu dał się wyczuć zapach benzyny. Paliwo kapało już na on.

Dziś zdjąłem bak, i odkręciłem kranik. Przed odkręceniem sprawdziłem jak leci z wężyka przy rożnych ustawieniach kranika. Na pri leciało raźno, na on praktycznie wcale, ale jakby trochę kapało.

Zdjęty kranik rozkręciłem i tak to wygląda w środku.

https://images82.fotosik.pl/469/7c3c09df2580cb53med.jpg

https://images84.fotosik.pl/468/c196abab8726fea0med.jpg
Guma uszczelniająca połączenie kranik-bak no taka sprasowana i jak widać niezbyt wyglądająca.
Między elementem z napisami pri on itd a wnętrzem jest blaszany oring :) jakiś taki krzywy, czy to tak ma być?

https://images83.fotosik.pl/469/e384fe5b84ad6b17med.jpg



Guma w środku, ta z dziurami, no niezbyt. Pomiędzy okrągłymi otworami jakby uszczerbienie, widać spękania.
Czyli zestaw naprawczy się należy?
Pytanie co to jest to z tyłu? Sprężynka po co i ta cienka guma? Czy jest sens to ściągać, czy tego zestaw naprawczy nie obejmuje?

Pozdrowienia.

kwaq - 2017-03-29 19:10:51

To jest kranik podciśnieniowy. Jeśli na on lub res leciało paliwo mimo wyłączonego silnika to źle. Paliwo ma lecieć kiedy na kranik działa podciśnienie, stąd membrana i sprężynka o którą pytasz. Jeśli membrana ma dziury to też źle i pewnie dlatego leci paliwo na ON. Blaszany oring to rodzaj sprężyny, ma na celu dociskanie przełącznika. Polecam zestaw naprawczy koszt około 70zł. Sam zmieniałem dwa tygodnie temu. Pozdro.


Edit:

Jeśli moto stało dłużej z tą usterką, polecam sprawdzić czy do oleju nie dostało się paliwo. Jeśli, któryś zaworek iglicowy w komorach pływakowych Ci nie trzyma jak powinien, może być problem.

Panda - 2017-03-29 19:33:05

Zaworki były robione jesienią i nie stwierdziłem wzrostu poziomu oleju.
Ta membrana jest w zestawie i sprężynka itd?

Mi się wydaje że ciekło przez tą gumę w kształcie twarzy. Niewykluczone, że leciało z połączenia wężyka z filtrem. Ale kranik i tak do zrobienia.

kwaq - 2017-03-29 19:36:11

Tak, ja zamawiałem ten: http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html .

Panda - 2017-03-29 19:49:37

To jeszcze jedno.
Jak zdjąć tą membranę? Tam nie ma śrubki tylko jakaś blaszka. Wystarczy pociągnąć?

kwaq - 2017-03-29 20:16:13

Ta membrana składa się z dwóch gumek i w środek wkłada się taki plastik. Ta blaszka to element membrany nie odrywaj od niej membrany to jest jako całość.

Panda - 2017-03-29 20:26:23

Dobra.
Tylko jak się zakłada te cienkie gumy na plastik, skoro są na tej okrągłej blaszce?

Edycja.

Dopatrzyłem, ze to całe jest w zestawie, czyli z plastikiem, sprężynką i blaszką.

kwaq - 2017-03-30 12:40:35

Ja miałem bez plastiku. Tę cienką gumkę na której nie ma blaszki można zgiąć i przejdzie przez otwór w plastiku.

Panda - 2017-04-13 18:02:30

Ok skleciłem całość.
Membrana delikatnie zawinięta mieści się w otwór w plastiku i ładnie pasuje.
Tyle, że kranik się przekręca bardzo ciężko z nowym oringiem. To się ma samo ułożyć?

kwaq - 2017-04-14 23:27:22

może za mocno skręciłeś tę sprężynę o której mówiliśmy wcześniej. Dodatkowo możesz lekko przesmarować jakimś olejem o-ring na dźwigni.

Panda - 2017-04-15 09:40:34

Śrubki skręcające przednią część (tą z napisami on itd.) dokręciłem ostatecznie tyle ile się dało. Ale jak słabo to skręcę, to mi może nie trzymać gumowy oring. Posmaruję czymś, pokręcę trochę kombinerkami, jak mi Yama radził, i zobaczymy.

A te rurki doprowadzające paliwo z baku, to one normalnie tak luźno w swoich gniazdach siedzą? Bo mi to jak odwrócę kranik to ta rurka od rezerwy sama wypada, a ta dłuższa ledwo siedzi. Ma to jakieś znaczenie?

Przepraszam za banalne dla większości pytania, ale dla mnie, jako osoby nie znającej się w ogóle na mechanice, to byle drobiazg jest zastanawiający.

Yamamoto - 2017-04-15 09:51:42

W wiekszości kraników lekko siedzą. Spróbuj wcisnąć ile się da lub szukać kleju odpornego na benzynę-poxilina na100% jest odporna
Nie wiem jak poxipol

Panda - 2017-04-15 12:11:15

Dobra kranik raczej zrobiony, test wstępny ok. Kręci się dobrze - poprzecierałem i oring i metalowe elementy szmatką nasączoną zużytym motulem.
Rurki zrobię może nie na klej ale dotnę paski cienkiej gumy z węża paliwowego i w nich osadzę. Zobaczymy jak to wyjdzie.
We wtorek montaż do baku, sprawdzenie jak paliwo leci, składanie całości i jazda :)

Panda - 2017-04-18 16:16:47

Cześć.

Kranik zamontowany do baku, leci kiedy trzeba. Zapalił i jest dobrze, ale nie bardzo dobrze. Podejrzewam że się pływak zawiesił bo wskazówka nic nie pokazuje (mam tak ze 4 litry).
Przy okazji rozkręciłem wlew paliwa, żeby go przeczyścić. Był mocno brudny i przy tankowaniu istniało duże prawdopodobieństwo że co nieco wleci do baku.
Jeszcze trochę zabawy przede mną, bo mi kapie paliwo z filtra paliwa na łączeniu z wężykiem, mimo zaciśniętej opaski.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc.

Yamamoto - 2017-04-18 18:40:03

4 litry to rezerwa. Nie wiem jak w 750 ale w 550 rezerwę kranikiem włączało się po spadnięciu wskazówki poniżej E.
A. Wskaźnik mocno orientacyjny jest.

tina - 2017-06-22 21:53:28

Kolejny hicior wyszedl w moim zefirze. "Ktos" :) zalutowal ten owalny otwor i wlasnie podczas wymiany zestawu naprawczego ten lut wpadl... Moze ktos ma pomysl w jakim celu zaslepial ten otwor???

https://images84.fotosik.pl/653/6b1ad1489070a729.jpg

tina - 2017-06-25 17:16:41

Rozumiem, ze zagadka nie do rozwiazania :)

tina - 2017-07-02 14:52:43

Pomimo braku zainteresowania tematem chcialbym do niego wrocic :) Kupilem zestaw naprawczy i zrobilem kranik...ale po odpaleniu moto jakby chodzil na 2 gary :( . Wewnetrzne 2 kolektory sa cieple (nie gorace) a moto nie wchodzi na obroty, jakby wachy nie dostawal. Jutro wloze to gowno do gaznika tak jak wczesniej bylo i mam nadzieje ze kawa ruszy....ale o co z tym chodzi??? Jaki cel ma zaslepienie tego otworu ????

JACHOO - 2017-07-03 06:53:44

Nie tyle brak zainteresowania co brak pomysłów po co to się tam znajduje. Powiem ci że długo nad tym myślałem ale nic do głowy mi nie przychodzi. A jeśli chodzi o palenie na dwa gary to jakoś nie widzę związku. Przyczyny tego zjawiska szukałbym raczej gdzie indziej.

tina - 2017-07-03 17:56:07

Kranik dziala dobrze (po wymiane zestawu naprawczego), kawa pali na 2 gary i cos dzwoni w silniku :( Moze byc tak ze jak uszkodzony kranik lal caly czas a waha sie dostala co oleju i rozjebalo pierscie nie na 2 tlokach...

Przesiadam sie na Honde.

RIP

rafi068 - 2017-07-03 20:56:06

szybko się poddajesz :) jak skrajne cylindry, to nie padła Ci cewka czasem?

tina - 2017-07-04 20:42:51

rafi068 napisał:

szybko się poddajesz :) jak skrajne cylindry, to nie padła Ci cewka czasem?

Nie szybko, ale juz raz w tym roku robilem remont silnika. Nie skrajne ale wewnetrzne, mam juz chwilowo dosyc zefira :) teraz chce sobie troche pojezdzic bez stresu...

No, ale chyba iskry moge jeszcze sprawdzic :) Normalnie wykrecic, przytknac do bloku i odpalic moto ?

rafi068 - 2017-07-04 22:40:22

Możesz tak sprawdzić, jest temat założony o kolejności kabli. Może jedna nie strzela poprostu.

tina - 2017-07-05 14:56:44

rafi068 napisał:

szybko się poddajesz :) jak skrajne cylindry, to nie padła Ci cewka czasem?

Twoj wpis mnie poruszyl, dal do myslenia.....i sprawdzilem iskre. Iskry nie bylo na obu swiecach i obie byly podlaczone pod jedna cewke. Zdemontowale cewke i okazalo sie, ze pekla i wylewu dostala.

Za zamotywanie i trafna rade przyznaje piwko :)

https://images83.fotosik.pl/676/497a9236269100a3.jpg


ps. wiem ze to nie na temat , ale czy mozna jeszcze jakos sprawdzic ta cewke czy kupowac w ciemno?

rafi068 - 2017-07-05 21:15:26

Brawo TY :) ale urwał :D  Miernikiem można sprawdzić oporność uzwojenia pierwotnego. Nie znam wartości niestety.

crazyduck - 2017-07-05 21:28:09

porównaj z dobra cewką rezystancje , możesz też  wpiąć dobrą pod przewody od tej i na odwrót i spr czy wina cewki czy instalacji

tina - 2017-07-05 22:17:42

crazyduck napisał:

porównaj z dobra cewką rezystancje , możesz też  wpiąć dobrą pod przewody od tej i na odwrót i spr czy wina cewki czy instalacji

Dzieki, rozumiem , ze obie cewki sa identyczne?

JACHOO - 2017-07-06 07:05:35

Obie są takie same. A swoją drogą to nie bawiłbym się w zamiany i sprawdzanie bo ta ewidentnie kwalifikuje się do wymiany. Nawet jakby działała (w co wątpię) to i tak przez pękniętą obudowę będzie dostawać się wilgoć i robić przebicie.

Pudelski7 - 2017-07-06 10:33:04

Jachoo ma rację cewki do wymiany

rafi068 - 2018-08-16 23:52:54

Wracając do tematu kranika. Ostatnio zauważyłem w zephyrze delikatnie syczenie z okolic kranika właśnie. W jego plastikowej części (płytce) od spodu jest dziurka. Zatykając ją palcem zasysa delikatnie, więc połączona z podciśnieniem. Tylko pytanie czy ona powinna tam być fabrycznie?

Pudelski7 - 2018-08-20 10:09:29

Wydaje mi się że tak byc nie powinno ale niech ktoś się wypowie jeszcze.

tina - 2018-08-26 18:46:05

Wymienilem zestaw naprawczy kranika i kapie z kranika :( to sie czyms moze uszczelnia?? Skladalem 3x i caly czas cieknie, nie mocno ale jak wchodze do garazu to kranik jest mokry i waha smierdzi. Nie wiem czy kupilem h...zestaw naprawczy i kupic inny czy kupic inny kranik z allegro?
Ma ktos jakas porade moze?

www.totaldramaforum.pun.pl www.radio-stolica.pun.pl www.szkolapijarki.pun.pl www.klubbakugan.pun.pl www.speedwaymanagers2.pun.pl