horus128 - 2017-04-20 22:31:09

Hej! Od zeszłego sezonu jestem posiadaczem zr 550. Od początki był problem ze schodzeniem z wysokich, ale jakoś się przyzwyczaiłem. Przeczytałem na forum ze czyszczenie i synchro pomoże na mój problem bo jak się okazało jest to dość powszechne. Pare dni temu moto trafiło na warsztat. Zrobione:
Gaźniki ( full serwis razem z wymiana wszystkich możliwych oringow )
Regulacja zaworów ( wymienione płytki i wszystko podocierane )
Wymiana oleju z filtrem
Wymiana filtra paliwa
Wymiana uszczelki pod głowica ( babelkowal w jednym miejscu, głowica na planowanie i nowa uszczelka )
Wyciągnięcie dildo z tlumika
Generalnie sporo rzeczy, problem jest taki ze w dalszym ciągu wolno schodzi z wysokich, powiedziałbym ze nawet wolniej niż przed serwisem. Śrubki od wolnych wykręcone tylko na pół obrotu bo wg serwisowki to głupola już totalnie. Gaźniki czyszczone i sprawdzane 3 razy ( delikatny luz na przepustnicy ) Im niższe ma jałowe tym szybciej schodzi z obrotów ale ludzie 500rpm na jałowym to trochę mało. Mechanik się zawziął i nie odpuszcza i za punkt honoru sobie ustalił żeby temat ogarnąć. Pomóżcie coś. Może ktoś ma gaziory do odsprzedania? ;)
Z góry dzięki i przepraszam za kolejny temat o wolnych obrotach.

Yamamoto - 2017-04-20 22:35:30

Krtóćce? jaki stan? Nie łapią lewego?
Linki? jaki luz? Czy aby nie napięte jak barani wór?
Sprężanie? Jak duże różnice to może świrować.
Jaki kolor mają świece?
Powitalnia nie boli.

horus128 - 2017-04-20 22:37:56

Wszystko sprawdzone. Nawet wymienin linka powracająca od rollgazu. Kompresja niemalże książkowa. :(
P.s. Dzieeeeeeń doooobryyyy

Yamamoto - 2017-04-20 22:38:51

To jaki kolor mają świece?
I czemu serwisówka to głupota? Akurat wszelkie regulacje gaźników przy których brałem udział zaczynały się od usatienia gaźników na fabryczne ustawienia. Jeżeli oringi są szczelne i nie łapie lewego na króćcach to wtedy jest bardzo blisko dobrego rozwiązania.

horus128 - 2017-04-20 22:40:05

Świece nowe. O kolor dopytam
Chodziło mi o wykręcenie wg serwisowki. Na wykręceniu 2 obroty praktycznie działa jak z tempomatem. Niewyczuwalne schodzenie z obrotów

Yamamoto - 2017-04-20 22:41:31

Nie pytaj. Polataj. Min. 50-100 km

horus128 - 2017-04-21 10:21:56

Świece- jasna kawa z mlekiem

Yamamoto - 2017-04-21 12:10:50

To bym sprawdził jeszcze króćce czy nie ssie lewego powietrza. Przy pracującym silniku siknij zmywaczem na króćce. Jak się podniosą obroty to łapie lewe. Jak nie to szukasz dalej.

horus128 - 2017-04-21 12:38:05

Sprawdzane było. Poprzeknięciu pracuję tak samo jak pracował żadnej zmiany

Yamamoto - 2017-04-21 12:46:41

Odezwij się do Wiertła. On jest świeżo po wymianie gaźników. Ze zjebanych na nowawe. Kupione w Rajchu na jebaju. Taniej jak w Polszy. Nie pamiętam jego objawów - a u niego były wytarte przepustnice.

P.S. Powitalnia jest m.in. po to żebym się teraz nie pytał skąd jesteś itd...

crazyduck - 2017-04-21 15:01:25

Kiedyś miałem podobny problem,  jeżeli odkręcisz śrubę od obrotów by gasł będzie schodził normalnie z obrotów ????

horus128 - 2017-04-21 17:10:46

Dokładnie. Im niższe jałowe tym lepiej schodzi z obrotów.

crazyduck - 2017-04-21 18:21:35

zmień mechanika, na forum jest odp na tą przypadłość ,a jak mechanik nie da rady zapraszam do mnie :)

horus128 - 2017-04-21 18:47:21

Czy byłbyś tak dobry i rzucił linkiem?
Wydawało mi się że przejrzałem wszystkie wątki dotyczące tego tematu.

crazyduck - 2017-04-21 18:58:40

zarabiam na renowacji i serwisowaniu motocykli, podejrzewam jak by każdy mechanik mówił co jak robić to by nie miał roboty i pieniędzy, nie piszę o rzeczach oczywistych jak wymiana klocków hamulcowych czy opon itd, może słabo szukasz

horus128 - 2017-04-21 19:24:17

Kochani! Sprawa zaczyna się chyba wyjaśniać. Pieśnikach ( miało być w gaznikach xD ) są takie małe Tłoczki od ssania i prawdopodobnie tamtędy zapierdala sobie lewe powietrze. . Kropka.  Okaże się kiedy podeschnie "Silikon Naprawczy" ;p

tina - 2017-04-21 20:17:42

Czesc, mam to samo....ale w 750, daj znac czy pomoglo i wyjasnij co to sa "Pieśniki" :)

rafi068 - 2017-04-21 20:25:35

Chyba wiem co masz na myśli. Takie gumki na tłoczkach ssania.  U mnie doraźnie pomogło wyregulowanie wolnych pilotami i porządne synchro.

crazyduck - 2017-04-21 20:47:56

Czekamy na efekty

horus128 - 2017-04-21 20:47:58

Dam znać jutro czy cokolwiek to dało. Jeżeli nie, to szukamy dalej...

horus128 - 2017-04-24 16:53:41

Temat dalej zagadkowy. Wszystkie możliwe połączenia ruchome zabezpieczone silikonem i w dalszym ciągu gdzies łapie lewe powietrze i to środkiem. :(

crazyduck - 2017-04-24 20:18:43

uu to niedobrze, skąd wiesz że środkiem ?

precedent102 - 2017-04-26 22:00:16

Też miałem taki sam problem. Okazało się że porządna regulacja pilotów była wymagana. Przytknąłem 4 termopary do kolanek wydechowych i wzbogacałem mieszankę na najgorętszych. W tym samym czasie miałem założony prosty przyrząd do synchronizacji: wężyki igielitowe połączone w poczwórną U-rurkę. W każdej rurce igła lekarska fi0.6, trochę wody na dnie U-rurki.

piodabro - 2017-04-27 08:55:46

Ma za ubogo na wolnych ;)
Pomaga odkręcenie pilotów i zmniejszenie obrotów gałką.
U mnie piloty są powykręcane na 4 obroty prawie, a regulacja wolnych na minimum.
Wtedy ładnie schodzi z obrotów.

Ogólnie problem polega na tym, że gdzieś wciąga Ci lewe powietrze i tyle.
Ja się muszę zabrać za swojego grata bo już regulacji wolnych obrotów nie mam. Dobrze pracuje na minimum ale jednak lepiej by było mieć regulację ;).
Rada na to jest tylko jedna, szukać gdzie zasysa powietrze i uszczelnić.

tina - 2017-05-03 14:31:19

Wybaczcie, ze podlacze sie pod watek...

Obroty galka mam zmiejszone do minimum, na wolnych 1,2 1000obr a te piloty to ktore sruby A czy B? Wykrecic je bardziej czy wkrecic?

https://images84.fotosik.pl/545/737b9df81f047697med.jpg

Krocce uszczelnilem ... silikonem :(, ale nie lapia juz plaka wiec jest szczelnie. Zalaczam filmik jak schodzi na rozgrzanym silniku, rozumiem, ze nie jest prawidlowo.

http://patrz.pl/film,20170503-mp4,155470.html

rafi068 - 2017-05-03 14:39:30

Piloty to B. Wykrecasz, to wzbogacasz na wolnych i podnoszą sie wolne obroty.

crazyduck - 2017-05-03 15:45:47

tina napisał:

Wybaczcie, ze podlacze sie pod watek...

Obroty galka mam zmiejszone do minimum, na wolnych 1,2 1000obr a te piloty to ktore sruby A czy B? Wykrecic je bardziej czy wkrecic?

https://images84.fotosik.pl/545/737b9df81f047697med.jpg

Krocce uszczelnilem ... silikonem :(, ale nie lapia juz plaka wiec jest szczelnie. Zalaczam filmik jak schodzi na rozgrzanym silniku, rozumiem, ze nie jest prawidlowo.

http://patrz.pl/film,20170503-mp4,155470.html

Tina i to jest moto po serwisie  :/ ? nie jestem pewien na 100% niech się ktoś inny wypowie ale on chyba nie pali na wszystkie garki

tina - 2017-05-03 16:51:11

Pali na 4, sprawdzalem reka :)

......a moze masz racje. Moze pozniej podczas jazdy wypadl przewod, bo wczoraj 2 wyniemialem i pewnei zle wlozylem:) Dlatego spalil 4,5l na 100km.

tina - 2017-05-11 11:12:12

horus128 i co ogarnales temat?

horus128 - 2017-05-11 14:40:08

Ogarnalem w ten sposób ze właśnie czekam na drugie gaźniki :)

crazyduck - 2017-05-11 21:55:08

a Ty tina ?

tina - 2017-05-16 20:20:53

horus128 napisał:

Ogarnalem w ten sposób ze właśnie czekam na drugie gaźniki :)

He :) mnie chyba czekaja kolejne krócce, bo te co kupilem nie sa od tych gaznikow...no chyba, ze tez nowe gazniki poniewaz jestem w trakcie ustalania od jakiego moto sa moje :(

Na ta chwile zgodnie z instrukcja wykrecilem piloty i regulacje sruby obrotow mam na minimum (dalsze wykrecanie juz nic nie daje) uzyskujac przyzwoite obroty silnika.
Filmik ponizej, juz po regulacji. Nie jest to co prawda to o co mi chodzilo, ale juz chyba jest znosnie w porownaniu do tego co sie dzialo na poprzednim filmiku.
Po sezonie musze rozwiklac zagadke krócce vs gazniki, i dopasowac je do siebie , dopiero wtedy  przejsc do wlasciwej regulacji.

http://patrz.pl/film,20170516_191237-mp4,156208.html

Czy w/g Was praca silnika miesci sie w normie ? :)

horus128 - 2017-05-16 23:42:59

Hejo! Gaziory założone. Mam zestaw od starego gpz 550. Trochę było dłubania żeby to tam wcisnąć ale się udało. Zefirek łapał turbodziure w okolicach 3 tys ale przez regulacje iglic i masaż membran(były trochę twarde) w tym momencie jest szalony. Jak mu odkręcam maneta to do 3 biegu kręci guma po asfalcie. Dostał gad takiego kopa po tym remoncie ze aż mi się wierzyć nie chce. I jak coś to mam gaziory do zr na części ;)

rafi068 - 2017-05-17 05:55:54

Mozesz podać model tych gaźników? Rozumiem, że zephyr
550.

horus128 - 2017-05-17 10:25:53

To gaziory keihin. Model sprawdzę dokładnie wieczorem.

rafi068 - 2017-05-17 20:13:19

Pytam, bo tez miałem przygodę z podmianą gaźników, przysłali mi gaźniki TK łudząco podobne do CVK30 Keihina. Nie pasowały ani rozstawem, ani średnicą, niczym poza wyglądem :)

horus128 - 2017-05-18 10:07:53

Dokładnie to są cvk30. No silnik teoretycznie ten sam był w kilku moto od kawasaki ale gazniki się już id siebie różnią i łatwo kupić jakieś niepasujące. Z tymi od gpz co ma teraz tez było rzeźby sporo. Rozstaw króćców pasował ale zmieścić to tam to był problem. No i trzeba było linke gazu przerabiać bo th jest pojedyncza. Ale w końcu działa jak należy :)

crazyduck - 2017-05-18 20:14:27

horus128 napisał:

Dokładnie to są cvk30. No silnik teoretycznie ten sam był w kilku moto od kawasaki ale gazniki się już id siebie różnią i łatwo kupić jakieś niepasujące. Z tymi od gpz co ma teraz tez było rzeźby sporo. Rozstaw króćców pasował ale zmieścić to tam to był problem. No i trzeba było linke gazu przerabiać bo th jest pojedyncza. Ale w końcu działa jak należy :)

ile przebiegi miał Twój zephyr przypuszczam, że szło by wyregulować oryginalne gaźniki, wczoraj robiłem Suzuki gsx600f też powoli schodził ale w zakresie od 4tys ...

horus128 - 2017-05-19 01:31:01

Na liczniku teoretycznie 80tys

www.fretki.pun.pl www.x-gaming.pun.pl www.shinnobiword.pun.pl www.diamentowy-serwer.pun.pl www.vipshow.pun.pl