nikonman - 2017-04-22 17:29:02

Dzień dobry. Jestem posiadaczem ZR550 od 2 tygodni i nie znam jeszcze jego tajemnic, Pisałem już z prośbą o pomoc , ale źle sprawdziłem czy jest iskra.
Iskra jet, paliwo jest, świeżo naładowany aku jest, rozrusznik kręci jak szalony, Instalacja optycznie sprawdzona bezpieczniki ok ALE NIE ZAPALA :(
Zaczynam podejrzewać sabotaż, tylko co ktoś mógł mi wykręcić ?
Założyłem zbiornik i zastanawiało mnie to , że kranik w dół, kręcę rozrusznikiem a bąbel  powietrza w transparentnym wężyku przy kraniku nadal się utrzymuje jakby paliwo nie szło, choć z rury idzie bardzo  lekki zapach benzyny.
Zgłupiałem..... Zbiornik na kluczyk więc cukru chyba nikt  nie wsypał ( chyba, że do wężyka ), ale jak to sprawdzić. Benzyny w baku na 50%
Dzięki za jakąkolwiek poradę.

PalaszD - 2017-04-22 17:31:33

Wężyk podcisnienia idący z gaznikow podpięty do kranika?

nikonman - 2017-04-22 17:45:23

Chodzi o ten wężyk na godzinie 17 od kierowcy ? Dolny róg od spodu po  prawej ? Jeżeli tak to idzie pod silnik. Zastanawia mnie co to jest za kranik w baku na godzinie 15 tej ? Do niego nic nie dochodzi. Kostkę pod bakiem wypinałem jest czysto. Co oprócz węża paliwowego powinno dochodzić do kranika ? Mam filtr paliwa pomiędzy bakiem a kranikiem , muszę to sprawdzić.

Panda - 2017-04-22 17:51:30

Ten z kranika odchodzący pod kątem 90 stopni od tego na paliwo. Odchodzi pod bak, do osi moto.

nikonman - 2017-04-22 17:57:52

Zdejmując bak musiałem zdjąć tylko jeden wąż ten z dochodzącym paliwem. Z tego co piszecie Panowie tu jest pies pogrzebany ? Jeżeli powinien być jeszcze jeden ( a na to wygląda) no to jednak  sabotarz bo wątpię, żeby podczszas 3 dniowego postoju sam z siebie poszedł na spacer. Może się dziwicie mojej nie wiedzy, ale 30 lat przerwy to jednak sporo, a kiedyś w moto. nie było tego co teraz mają :)
Jeżeli sabotaż to ktoś kto wiedział co robi, i tu się podpisał :)

Panda - 2017-04-22 18:03:09

Z baku pod spodem jest: dziura na kranik paliwa po lewej na +- środku długości. podłączenie do wężyka z tyłu baku po prawej - przelew (jak się za dużo paliwa naleje to tamtędy wyleci), od przodu po prawej jest zespół czujnika od poziomu paliwa i od niego też wychodzi wężyk (wyrównujący ciśnienie w baku chyba).
Z kranika wychodzi wąż na paliwo wzdłużnie względem baku, i wężyk od podciśnienia - pod bak. Żeby paliwo leciało przez kranik to albo kranik na pri i wtedy leci grawitacyjnie albo rezerwa/on wtedy leci podciśnieniowo (praca silnika), czyli musi być ten wężyk drugi do kranika.

nikonman - 2017-04-22 18:14:34

Bak zdejmowałem ostrożnie ( po 1 raz) zdjąłem wężyk paliwa z kranika ( był tylko jeden wężyk podpięty do kranika. Odpiąłem wężyk przelewowy i kostkę. Kranik po prawej ( wygląda jak podciśnieniowy ) +- połowa długości nie miał podpiętego żadnego wężyka. Mąż poprzedniej właścicielki wspominał że przy ok 140km/hsilnik zachowywał się jakby nie dostawał paliwa. Podejrzewał brudne gaźniki, ale nie tak dawno je czyścił i regulował a zna się. Mi natomiast brakowało paliwa w silniku już przy 40Km/h i energicznym odkręceniu manetki. Może coś w transporcie lub rozładunku się powypinało. Dokąd ma iść ten drugi wężyk od kranika ? Aż pójdę szukać :)

Panda - 2017-04-22 18:25:43

Na trzecim (czyli dolnym) zdjęciu widać miejsce podłączenia wężyka od podciśnienia. Idzie on do gaźników.
https://images82.fotosik.pl/469/7c3c09df2580cb53med.jpg

nikonman - 2017-04-22 18:42:47

Wielgachne Dzięki. Przejrzałem 2 manuale które mam ale nie było widać dokąd idzie odpowietrzenie. Ciekawe jakim sposobem się ześliznął. Bez odpowietrzenia kręci a nie pali ?  Zostaje zagadka z tym czujnikiem paliwa . Nie ma na króćcu śladu, że kiedykolwiek coś tam było. Poziom paliwa pokazuje więc chyba działa. W takim razie po co do niego ma coś dochodzić ? Myślałem, że to na wypadek jakiejś awarii.

PalaszD - 2017-04-22 18:57:15

Zawsze jak zdejmujesz zbiornik to wypniesz podcisnienie. Bez niego moto raczej nie odpali, jak odpali to po dodaniu gazu zdechnie.

rafi068 - 2017-04-22 19:11:23

http://fotoo.pl//out.php?i=1181113_img-20170422-185430.jpg

Tutaj wyjaśnię jak tylko potrafie najlepiej. Na kraniku masz 3 pozycje ON-paliwo otwiera podciśnienie (moto pracuje) RES-tak samo paliwo otwiera podciśnienie (moto pracuje) PRI- na tym ustawieniu paliwo leci cały czas nawet jeśli moto nie pracuje. Strzałka jest zaznaczona na zdjęciu-jest słabo widoczna.
Przewód podciśnienia (ten cienki) idzie do króćca ssącego 2-go cylindra, gdzie na pozostałych trzech są pozakładane takie kapturki. To połączenie MUSI być wykonane.
Wężyki od baku przelew i odpowietrzenie wcześniej wspomniane idą przy wahaczu w glebę. ja ich nie mam założonych. Moto bez nich normalnie działa.

Przestaw kranik na PRI i spróbuj zapalić. Skontroluj też świece czy zalewa czy jest sucha.

PalaszD - 2017-04-22 19:19:01

bo rozumiem, że ssanie masz wyciągnięte?? Sorka, że tak piszę, ale sam kilka razy zaznaczyłeś, że śmigałeś 30 lat temu

nikonman - 2017-04-22 20:48:37

Panowie, Bardzo Dziękuję za wsparcie. Nie na każdym forum można na to liczyć. Nie spodziewałem się,,,,, a tu taka miła  niespodzianka. Właśnie wróciłem z parkingu  i chyba jesteśmy w domu. Jestem ciekawy co sądzicie o moim odkryciu. Wężyk od podciśnienia był na swoim miejscu, pewnie jak zdejmowałem zsunął się samoistnie a jak zakładałem bak to odruch Pawłowa nakazał mi go założyć. Iskra jest, ale..... Przy odjętym wężyku paliwowym od kraniku w pozycji PRI paliwo leci z kranika jednak jak założę go na swoje miejsce powietrze stoi w wężyku co by świadczyło o zapchanym przewodzie, lub filtrze paliwa. To mogło być przyczyną , że poprzedniemu właścicielowi dławił się przy 140 km/h a mi już przy 40 km/h i szybkim odkręceniu manetki. Czyżby proza życia ? Jak nioe znajdę żadnego przewodu jutro to odepnę któryś przelewowy jak to ten sam rozmiar. Jutro niedziela a nie mam czym podjechać do jakiegoś marketu. Jak to się ma do zasyfiałych świec ? Niezależna przyczyna w postaci za bogatej mieszanki ? Co sądzicie ?

nikonman - 2017-04-22 20:51:58

Palasz, na moto nie śmigałem, ale różnymi innymi wehikułami i owszem jakieś 2mln /km   :) ssanie włączam przy zimnym. Czy dobrze mi radził poprzedniki , że jak idę po jeździe do domu to mam zostawiać kranik w pozycji ON ? Do tej pory zawsze był w takiej pozycji i zapalała od strzała.

PalaszD - 2017-04-22 21:28:23

tak - kranik na ON zawsze. Jedynie jak odpalasz po dłuższym czasie, albo latem jak jest mega gorąco (i paliwo odparuje z gażników) to włączasz na PRI. Wyciągasz ssanie, czekasz około 30 sek do minuty i kręcisz. PRI zalewa gaźniki grawitacyjnie.
Ja też po zakupie 1100 miałem spore problemy z odpaleniem. Bo nie wiedziałem jak :D

nikonman - 2017-04-22 21:52:02

Ciekawe jednak dlaczego paliwo nie idzie jak się podłączy przewód paliwowy a z kranika na PRI cieknie. Może być jakaś inna przyczyna niż zawalony filtr paliwa ?

piodabro - 2017-04-27 14:46:58

PRI ciągnie z tego samego filtra co ON. Jeżeli gaźniki się napełnią to w wężyku paliwo samo przestaje lecieć bo zamykają się zaworki iglicowe w gaźnikach.
Gdy moto nie pracuje nie ma podciśnienia które otwierało by kranik ustawiony na ON.

PRI służy do zalania gaźników benzyną po długim postoju (gdy paliwo z tych gaźników odparuje itd...).
Procedura jest taka że odkręcasz PRI i czekasz trochę aż gaźniki się napełnią. Potem dalej mając PRI możesz śmiało odpalić silnik, na początku może to trochę trwać wszak silnik musi to paliwo zassać, a wstępnie napełnione są tylko komory pływakowe.

Jak już moto Ci odpali przekręcasz na ON.
Paliwo powinno dalej lecieć przez kranik, jeżeli tak się nie dzieje to:
1. masz uszkodzony wężyk podciśnienia (wymienić).
2. masz uszkodzoną membranę w kraniku (rozebrać, kupić zestaw naprawczy, wymienić).

Wężyki w Gdańsku kupisz w sklepie który nazywa się  "na rampie".
O tutaj: https://www.google.pl/maps/place/Metalm … 8785?hl=pl

Do tego masz zaraz obok sklep Filtry gdzie kupisz wszelakie filtry do Zephyra i olej(Ja leje Motula 5100 10W40).
Z tyłu budynku masz jeszcze sklep Motonita z gadżetami motocyklowymi.

Yamamoto - 2017-04-27 21:17:08

I co? Cewki czy gaźniki?

nikonman - 2017-04-27 21:21:29

Czołem Kolego z za miedzy :)
To mi się podoba w tym forum, czasem niby proste rzeczy mogą zaważyć, ale podane jak na tacy to się ceni.
Na innych forach zaczyna się od tekstu " poczytaj forum już o tym było "
Też podejrzewałem wężyk podciśnienia gdyż ktoś już owinął taśmą pod zaciskiem przy gaźnikach. Paliwo jednak leci z kranika bez podpiętego wężyka paliwowego w położeniu PRI więc moim zdaniem to zator w filtrze paliwa lub gdzieś dalej. Może się rozlazł i się skręcił. Powaliła mnie choroba i nie miałem okazji się tym zająć.
Kto by nie znał sklepów na rampie :) Kupuje tam Elfa Evolution do swojej mazdy 323F BA. ( to w olejach ) a sklep na rampie pamiętam w czasach PRL-u był od strony grunwaldzkiej, tak jak dzisiaj mieli i mydło i powidło :)
Jesteś z GDA ale nie miałem okazji widzieć śmigającego zephyra. Coś czuje że niebawem się spotkamy ;)
Szerokości i gumowych drzew.
PS
Jeszcze raz dzięks za pomoc.
Przemas

nikonman - 2017-04-27 21:25:47

Yamamoto napisał:

I co? Cewki czy gaźniki?

Być może nie było iskry, ale zdjąłem bak postawiłem na ostrym wietrze i w słońcu, porozpinałem wszelkie kostki i bezpieczniki, wsio ok.
Iskra jest jak ta lala , ale pojawił się inny problem, albo już był i narastał.
Poprzedniej właścicielce dławiło silnik przy 140km/h a mi już przy 40km.h Ona myślała , że to brudne gaźniki, wydaje mi się , że to zapchany przewód pali8wowy lub filtr paliwa. Trochę przykuło mnie do wyra po tym jak ładowałem Tenere po sprzedaży więc nie miałem sił się tym zająć.
Przesłałem Ci 2-3 priv-y , dostałeś ?

Yamamoto - 2017-04-27 21:40:58

Nic nie doszło. Pisz na madej.fm(maupa)poczta.fm.
Spróbuj wywalić filtr paliwa.

nikonman - 2017-04-27 22:01:12

Yamamoto napisał:

Nic nie doszło. Pisz na madej.fm(maupa)poczta.fm.
Spróbuj wywalić filtr paliwa.

Jak tylko stanę na nogi zrobię z tym porządek.
Kilka linków Ci posłałem bo wspominałeś o Hondzie 125, szkoda już nie odtworzę, chyba że....   ;)
Nie kupuj 125 w teren jakikolwiek, chyba że na oślą łączkę ;)
1. 10-15 KM to za mało nawet na niedużą kałuże ;)
2.  klasa 125 to już nie ta materiałówka , chyba że jakiś  markowy wyczyn 2T

Zephyr zephyrek , ale wciąż mi łazi po głowie lekki teren, scrambler , tylko na jakiej bazie.
Widziałem cos fajnego na KZ550, ale najbardziej podchodzi honda NX650 na kołach 2 x 18'
Jak masz jakieś fotki kawasaki pod lekki teren ( nie koniecznie KLE ) to chętnie
Pozdro

rafi068 - 2017-04-27 22:01:32

Tak jest. Wężyk bezpośrednio z kranika do gaźników. Sitko masz w kraniku w baku, wiec syf nie poleci.

nikonman - 2017-04-27 22:12:03

rafi068 napisał:

Tak jest. Wężyk bezpośrednio z kranika do gaźników. Sitko masz w kraniku w baku, wiec syf nie poleci.

Tak też miałem poczynić :)  Dzięki

nikonman - 2017-04-27 22:13:18

Panowie jaki jest przekrój wężyka podciśnieniowego i paliwowego ? Paliwo to pewnie standard , ale podciśnienie ? Mam ciut daleko , żeby sprawdzić.

Yamamoto - 2017-04-27 22:18:21

OFFTOP ON
Honda XL 125 to był mój pierwszy kontakt z enduro. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że ostatnio ominął mnie KLR 600 1984. Gdyby nie brak miejsca w garage'u to już by stał (w pudłach).
OFFTOP OFF
@ Rafciu - Jachoo kiedyś ładnie skomentował skuteczność siatki w kraniku :D Nie podejmę się cycatu.
Odkryłem to  pchając 11 5eby po S1. Filter paliwa jest okiej, ale musi być w takiej pozycji by być cały czas w 100% zalany paliwem. Czyli praktycznie pionowo.

nikonman - 2017-04-27 22:42:38

I  tu masz rację Yamamoto, u mnie jest płasko jak flądra :) i się zapewne zrobiła wyschnięta zatyczka do uszu :)

nikonman - 2017-06-27 08:54:40

Witam Kolegów. No i nie dojechałem Łebę....Powaliła mnie SKS. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w rozwikłaniu zagadki. Okazało się , że nałożyły się 2 przyczyny. Pierwsza to proza życia , czyli zaworki iglicowe a droga to zgniłe gniazdo cewki dla 4 cylindra. Korozja wręcz zjadła do zera igłę przekazującą iskrę. Prowizorka działa ale zbyt mały styk powoduje co rusz nadpalenie P.W.N. , także szukam cewki , może ktoś ma, lub ma namiar na jakąś nie zgniłą i sprawdzoną ? Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam z 3 miasta. Przemas

www.nsaiirok11-13.pun.pl www.newlongjupl.pun.pl www.mzkzg.pun.pl www.grafamargo.pun.pl www.wczesnoszkolna.pun.pl