- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Zephyr 550 1992 , iskra jest , ale nie zapala POMOCY http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2482 |
nikonman - 2017-04-22 17:29:02 |
Dzień dobry. Jestem posiadaczem ZR550 od 2 tygodni i nie znam jeszcze jego tajemnic, Pisałem już z prośbą o pomoc , ale źle sprawdziłem czy jest iskra. |
PalaszD - 2017-04-22 17:31:33 |
Wężyk podcisnienia idący z gaznikow podpięty do kranika? |
nikonman - 2017-04-22 17:45:23 |
Chodzi o ten wężyk na godzinie 17 od kierowcy ? Dolny róg od spodu po prawej ? Jeżeli tak to idzie pod silnik. Zastanawia mnie co to jest za kranik w baku na godzinie 15 tej ? Do niego nic nie dochodzi. Kostkę pod bakiem wypinałem jest czysto. Co oprócz węża paliwowego powinno dochodzić do kranika ? Mam filtr paliwa pomiędzy bakiem a kranikiem , muszę to sprawdzić. |
Panda - 2017-04-22 17:51:30 |
Ten z kranika odchodzący pod kątem 90 stopni od tego na paliwo. Odchodzi pod bak, do osi moto. |
nikonman - 2017-04-22 17:57:52 |
Zdejmując bak musiałem zdjąć tylko jeden wąż ten z dochodzącym paliwem. Z tego co piszecie Panowie tu jest pies pogrzebany ? Jeżeli powinien być jeszcze jeden ( a na to wygląda) no to jednak sabotarz bo wątpię, żeby podczszas 3 dniowego postoju sam z siebie poszedł na spacer. Może się dziwicie mojej nie wiedzy, ale 30 lat przerwy to jednak sporo, a kiedyś w moto. nie było tego co teraz mają :) |
Panda - 2017-04-22 18:03:09 |
Z baku pod spodem jest: dziura na kranik paliwa po lewej na +- środku długości. podłączenie do wężyka z tyłu baku po prawej - przelew (jak się za dużo paliwa naleje to tamtędy wyleci), od przodu po prawej jest zespół czujnika od poziomu paliwa i od niego też wychodzi wężyk (wyrównujący ciśnienie w baku chyba). |
nikonman - 2017-04-22 18:14:34 |
Bak zdejmowałem ostrożnie ( po 1 raz) zdjąłem wężyk paliwa z kranika ( był tylko jeden wężyk podpięty do kranika. Odpiąłem wężyk przelewowy i kostkę. Kranik po prawej ( wygląda jak podciśnieniowy ) +- połowa długości nie miał podpiętego żadnego wężyka. Mąż poprzedniej właścicielki wspominał że przy ok 140km/hsilnik zachowywał się jakby nie dostawał paliwa. Podejrzewał brudne gaźniki, ale nie tak dawno je czyścił i regulował a zna się. Mi natomiast brakowało paliwa w silniku już przy 40Km/h i energicznym odkręceniu manetki. Może coś w transporcie lub rozładunku się powypinało. Dokąd ma iść ten drugi wężyk od kranika ? Aż pójdę szukać :) |
Panda - 2017-04-22 18:25:43 |
Na trzecim (czyli dolnym) zdjęciu widać miejsce podłączenia wężyka od podciśnienia. Idzie on do gaźników. |
nikonman - 2017-04-22 18:42:47 |
Wielgachne Dzięki. Przejrzałem 2 manuale które mam ale nie było widać dokąd idzie odpowietrzenie. Ciekawe jakim sposobem się ześliznął. Bez odpowietrzenia kręci a nie pali ? Zostaje zagadka z tym czujnikiem paliwa . Nie ma na króćcu śladu, że kiedykolwiek coś tam było. Poziom paliwa pokazuje więc chyba działa. W takim razie po co do niego ma coś dochodzić ? Myślałem, że to na wypadek jakiejś awarii. |
PalaszD - 2017-04-22 18:57:15 |
Zawsze jak zdejmujesz zbiornik to wypniesz podcisnienie. Bez niego moto raczej nie odpali, jak odpali to po dodaniu gazu zdechnie. |
rafi068 - 2017-04-22 19:11:23 |
|
PalaszD - 2017-04-22 19:19:01 |
bo rozumiem, że ssanie masz wyciągnięte?? Sorka, że tak piszę, ale sam kilka razy zaznaczyłeś, że śmigałeś 30 lat temu |
nikonman - 2017-04-22 20:48:37 |
Panowie, Bardzo Dziękuję za wsparcie. Nie na każdym forum można na to liczyć. Nie spodziewałem się,,,,, a tu taka miła niespodzianka. Właśnie wróciłem z parkingu i chyba jesteśmy w domu. Jestem ciekawy co sądzicie o moim odkryciu. Wężyk od podciśnienia był na swoim miejscu, pewnie jak zdejmowałem zsunął się samoistnie a jak zakładałem bak to odruch Pawłowa nakazał mi go założyć. Iskra jest, ale..... Przy odjętym wężyku paliwowym od kraniku w pozycji PRI paliwo leci z kranika jednak jak założę go na swoje miejsce powietrze stoi w wężyku co by świadczyło o zapchanym przewodzie, lub filtrze paliwa. To mogło być przyczyną , że poprzedniemu właścicielowi dławił się przy 140 km/h a mi już przy 40 km/h i szybkim odkręceniu manetki. Czyżby proza życia ? Jak nioe znajdę żadnego przewodu jutro to odepnę któryś przelewowy jak to ten sam rozmiar. Jutro niedziela a nie mam czym podjechać do jakiegoś marketu. Jak to się ma do zasyfiałych świec ? Niezależna przyczyna w postaci za bogatej mieszanki ? Co sądzicie ? |
nikonman - 2017-04-22 20:51:58 |
Palasz, na moto nie śmigałem, ale różnymi innymi wehikułami i owszem jakieś 2mln /km :) ssanie włączam przy zimnym. Czy dobrze mi radził poprzedniki , że jak idę po jeździe do domu to mam zostawiać kranik w pozycji ON ? Do tej pory zawsze był w takiej pozycji i zapalała od strzała. |
PalaszD - 2017-04-22 21:28:23 |
tak - kranik na ON zawsze. Jedynie jak odpalasz po dłuższym czasie, albo latem jak jest mega gorąco (i paliwo odparuje z gażników) to włączasz na PRI. Wyciągasz ssanie, czekasz około 30 sek do minuty i kręcisz. PRI zalewa gaźniki grawitacyjnie. |
nikonman - 2017-04-22 21:52:02 |
Ciekawe jednak dlaczego paliwo nie idzie jak się podłączy przewód paliwowy a z kranika na PRI cieknie. Może być jakaś inna przyczyna niż zawalony filtr paliwa ? |
piodabro - 2017-04-27 14:46:58 |
PRI ciągnie z tego samego filtra co ON. Jeżeli gaźniki się napełnią to w wężyku paliwo samo przestaje lecieć bo zamykają się zaworki iglicowe w gaźnikach. |
Yamamoto - 2017-04-27 21:17:08 |
I co? Cewki czy gaźniki? |
nikonman - 2017-04-27 21:21:29 |
Czołem Kolego z za miedzy :) |
nikonman - 2017-04-27 21:25:47 |
Być może nie było iskry, ale zdjąłem bak postawiłem na ostrym wietrze i w słońcu, porozpinałem wszelkie kostki i bezpieczniki, wsio ok. |
Yamamoto - 2017-04-27 21:40:58 |
Nic nie doszło. Pisz na madej.fm(maupa)poczta.fm. |
nikonman - 2017-04-27 22:01:12 |
Jak tylko stanę na nogi zrobię z tym porządek. |
rafi068 - 2017-04-27 22:01:32 |
Tak jest. Wężyk bezpośrednio z kranika do gaźników. Sitko masz w kraniku w baku, wiec syf nie poleci. |
nikonman - 2017-04-27 22:12:03 |
Tak też miałem poczynić :) Dzięki |
nikonman - 2017-04-27 22:13:18 |
Panowie jaki jest przekrój wężyka podciśnieniowego i paliwowego ? Paliwo to pewnie standard , ale podciśnienie ? Mam ciut daleko , żeby sprawdzić. |
Yamamoto - 2017-04-27 22:18:21 |
OFFTOP ON |
nikonman - 2017-04-27 22:42:38 |
I tu masz rację Yamamoto, u mnie jest płasko jak flądra :) i się zapewne zrobiła wyschnięta zatyczka do uszu :) |
nikonman - 2017-06-27 08:54:40 |
Witam Kolegów. No i nie dojechałem Łebę....Powaliła mnie SKS. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w rozwikłaniu zagadki. Okazało się , że nałożyły się 2 przyczyny. Pierwsza to proza życia , czyli zaworki iglicowe a droga to zgniłe gniazdo cewki dla 4 cylindra. Korozja wręcz zjadła do zera igłę przekazującą iskrę. Prowizorka działa ale zbyt mały styk powoduje co rusz nadpalenie P.W.N. , także szukam cewki , może ktoś ma, lub ma namiar na jakąś nie zgniłą i sprawdzoną ? Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam z 3 miasta. Przemas |