foreight - 2017-05-11 11:39:53 |
Cześć, w końcu znalazłem trochę czasu i grzebie przy Zephyrze. Wymieniam istotne elementy których nikt nie ruszał od nowości(!). Miałem spore problemy z odpalaniem więc wymieniłem świece i kable (miały datę 1991!). Iskra teraz zabija, ale do sedna sprawy :) Oczywiście przy zmianie kabli nie zapamiętałem kolejności i potem się męczyłem.
W książce jest wpisana kolejność zapłonu 1 - 2 - 4 - 3. Wg interpretacji jakie znalazłem z pozycji siodła od lewej do prawej. To tak podpiąłem i nie chciał nawet odpalić (kolejność kabli na cylindrach = kolejność na cewce). To metodą prób i błędów podpiąłem tak: 1 - 4 - 3 - 2 - chodzi jak złoto. Tak to może być?
Fota jako pomoc:
|
crazyduck - 2017-05-11 21:59:02 |
tak ma być
|
crazyduck - 2017-05-11 22:00:55 |
ps jak być chciał spr luzy zaworowe to wg tej kolejności 1-2-4-3
|
foreight - 2017-05-12 09:21:20 |
Właśnie jeszcze wczoraj sprawdzałem jak odpala na zimnym i chodzi zajebiście, nawet ssania za bardzo nie potrzebuje :)
|
tina - 2017-05-16 20:52:13 |
Nie chce nic mowic, ale u mnie w 750 jest inaczej....
|
j@wa - 2017-05-22 08:01:41 |
Jest dobrze. Jedna cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder, druga na 2 i 3 cylinder.
|
foreight - 2017-05-22 13:12:15 |
Ogólnie chodzi bez zarzutu w tej konfiguracji więc się nie czepiam, ale w książce i necie znalazłem inne info.
|
tina - 2017-05-22 13:42:40 |
Nie mowie , ze jest zle bo nie wiem, ale u mnie 750 C1 jest inna kolejnosc (to taka ciekawostka).
|
Yamamoto - 2017-05-22 13:48:56 |
Jaka? Opisz albo sfoć.
|
piodabro - 2017-05-25 09:53:02 |
Z 550 i 750 cewka po lewej opędza cylindry 1 i 4 (daje iskrę 2 razy na cykl) a druga cewka cylindry 2 i 3. Kolejność przewodów na tej samej cewce nie ma znaczenia, bo cewka strzela na obie świece na raz.
PS. Wymień tą uszczelkę pokrywy zaworów bo syf się w oczy rzuca bardziej niż ułożenie kabli :D O ile w ogóle jest tam uszczelka... Bo coś nie widać, czyżby silikon????!!!!
|
tina - 2017-05-26 21:26:13 |
U mnie jest tak:
liczac od prawej lub od lewej...pierwsza swieca z pierwsza cewka (zewnetrzna z zewnetrzna) pozniej przeskok o jedna cewke i druga swieca z trzecia cewka :)
|
foreight - 2017-06-07 10:12:40 |
piodabro napisał:PS. Wymień tą uszczelkę pokrywy zaworów bo syf się w oczy rzuca bardziej niż ułożenie kabli :D O ile w ogóle jest tam uszczelka... Bo coś nie widać, czyżby silikon????!!!!
Nie wiem co to, ale na pewno po sezonie wylecą wszystkie uszczelnienia silnika bo wszędzie "coś".
|
piodabro - 2017-06-07 11:58:42 |
To jak będziesz miał uszczelki to te co wejdą na skaner to zeskanować do PDF'a proszę. A nową uszczelkę pokrywy zaworów sobie zachowaj na wzór, kup arkusz polonitu/kligierytu/gambitu i odrysuj tamtą i nożykiem wytnij. Ja tak robię i jest cacy, a koszt arkusza 0,5 x 0,5m to jakieś 15zł ;) Z tego wychodzą 2 pokrywy zaworów + kilka mniejszych uszczelek. Gdzieś jest mój przyklejony temat z uszczelkami do 550, można dorzucić do 750 ;) Chwila tańca z nożykiem a 50 zł w kieszeni zostaje.
|
Jachoo - 2017-06-07 14:42:59 |
Piotrek ma rację, 50 zł zostaje no i masz porządne, dobrze spasowane i grube uszczelki, bo z doświadczenia wiem że te w zestawach (może poza oryginalnymi) to ni pipę ni w oko nie pasują i też trzeba je docinać
|