foreight - 2017-05-11 11:39:53

Cześć,
w końcu znalazłem trochę czasu i grzebie przy Zephyrze. Wymieniam istotne elementy których nikt nie ruszał od nowości(!). Miałem spore problemy z odpalaniem więc wymieniłem świece i kable (miały datę 1991!).
Iskra teraz zabija, ale do sedna sprawy :) Oczywiście przy zmianie kabli nie zapamiętałem kolejności i potem się męczyłem.

W książce jest wpisana kolejność zapłonu 1 - 2 - 4 - 3. Wg interpretacji jakie znalazłem z pozycji siodła od lewej do prawej. To tak podpiąłem i nie chciał nawet odpalić (kolejność kabli na cylindrach = kolejność na cewce). To metodą prób i błędów podpiąłem tak: 1 - 4 - 3 - 2 - chodzi jak złoto. Tak to może być?

Fota jako pomoc:

http://foreight.pl/foto2/pics/0c185cc59eda9fe854ca8149954c8da8.jpg
http://foreight.pl/foto2/pics/a946e8bdf994103fdc40213ccd64d434.jpg

crazyduck - 2017-05-11 21:59:02

tak ma być

crazyduck - 2017-05-11 22:00:55

ps jak być chciał spr luzy zaworowe to wg tej kolejności 1-2-4-3

foreight - 2017-05-12 09:21:20

Właśnie jeszcze wczoraj sprawdzałem jak odpala na zimnym i chodzi zajebiście, nawet ssania za bardzo nie potrzebuje :)

tina - 2017-05-16 20:52:13

Nie chce nic mowic, ale u mnie w 750 jest inaczej....

j@wa - 2017-05-22 08:01:41

Jest dobrze.
Jedna cewka daje iskrę na 1 i 4 cylinder, druga na 2 i 3 cylinder.

foreight - 2017-05-22 13:12:15

Ogólnie chodzi bez zarzutu w tej konfiguracji więc się nie czepiam, ale w książce i necie znalazłem inne info.

tina - 2017-05-22 13:42:40

Nie mowie , ze jest zle bo nie wiem, ale u mnie 750 C1 jest inna kolejnosc (to taka ciekawostka).

Yamamoto - 2017-05-22 13:48:56

Jaka? Opisz albo sfoć.

piodabro - 2017-05-25 09:53:02

Z 550 i 750 cewka po lewej opędza cylindry 1 i 4 (daje iskrę 2 razy na cykl) a druga cewka cylindry 2 i 3.
Kolejność przewodów na tej samej cewce nie ma znaczenia, bo cewka strzela na obie świece na raz.

PS. Wymień tą uszczelkę pokrywy zaworów bo syf się w oczy rzuca bardziej niż ułożenie kabli :D
O ile w ogóle jest tam uszczelka... Bo coś nie widać, czyżby silikon????!!!!

tina - 2017-05-26 21:26:13

U mnie jest tak:

liczac od prawej lub od lewej...pierwsza swieca z pierwsza cewka (zewnetrzna z zewnetrzna) pozniej przeskok o jedna cewke i druga swieca z trzecia cewka :)

https://images81.fotosik.pl/597/3fca6c5ad0ad2db1med.jpg

https://images83.fotosik.pl/596/d15405061c5d2b71med.jpg

foreight - 2017-06-07 10:12:40

piodabro napisał:

PS. Wymień tą uszczelkę pokrywy zaworów bo syf się w oczy rzuca bardziej niż ułożenie kabli :D
O ile w ogóle jest tam uszczelka... Bo coś nie widać, czyżby silikon????!!!!

Nie wiem co to, ale na pewno po sezonie wylecą wszystkie uszczelnienia silnika bo wszędzie "coś".

piodabro - 2017-06-07 11:58:42

To jak będziesz miał uszczelki to te co wejdą na skaner to zeskanować do PDF'a proszę.
A nową uszczelkę pokrywy zaworów sobie zachowaj na wzór, kup arkusz polonitu/kligierytu/gambitu i odrysuj tamtą i nożykiem wytnij.
Ja tak robię i jest cacy, a koszt arkusza 0,5 x 0,5m to jakieś 15zł ;) Z tego wychodzą 2 pokrywy zaworów + kilka mniejszych uszczelek.
Gdzieś jest mój przyklejony temat z uszczelkami do 550, można dorzucić do 750 ;)
Chwila tańca z nożykiem a 50 zł w kieszeni zostaje.

Jachoo - 2017-06-07 14:42:59

Piotrek ma rację, 50 zł zostaje no i masz porządne, dobrze spasowane i grube uszczelki, bo z doświadczenia wiem że te w zestawach (może poza oryginalnymi) to ni pipę ni w oko nie pasują i też trzeba je docinać

www.naszagmina.pun.pl www.kula.pun.pl www.battlecraft.pun.pl www.naruto-senpu.pun.pl www.sekai-no-okama.pun.pl