JACHOO - 2017-10-02 10:31:58

Temat LEDów był już kilka razy poruszany w kwestii lamp dodatkowych, tylnej, kierunkowskazów i podświetlania zegarów. Nigdy jednak nikt na forum nie zainteresował się najważniejszym światłem w Zephyrze czyli reflektorem. Pałasz kombinował w tym temacie z Xenonem, a przecież na chwilę obecną technologia poszła tak do przodu że można kupić w rozsądnych pieniądzach samą żarówkę LED CREE która w teorii powinna polepszyć widoczność w nocy przy zmniejszonym poborze prądu.
Dlatego postanowiłem założyć nowy wątek odnośnie modyfikacji przedniej lampy prosząc o wasze spostrzeżenia i sugestie jak wy to widzicie. Być może macie już w tym temacie jakieś doświadczenia lub sugestie. Dla przykładu daję link do przykładowej żarówki H4 LED. Czy założenie czegoś takiego niesie za sobą konieczność dokładania do instalacji jakiś dodatkowych oporników, czy napięcie w Zephyrze poradzi sobie z technologią 21-wieku, itd...
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-h4-h … 97031.html
Jeśli uważacie że taka żarówka będzie działać bez żadnych przeróbek jestem skłonny zainwestować te 60 zł aby ją przetestować i dla potomnych zdać relację czy modyfikacja ta ma sens w kwestii poprawy widoczności w nocy.

mar33cki - 2017-10-02 15:52:43

zastanawia mnie stwierdzenie w aukcji:
Żarówka wymaga zasilania prądem stałym.
W niektórych skuterach /starsze modele, enduro/ lampy zasilane są prądem zmiennym.
W takim przypadku konieczne będzie zastosowanie mostka prostowniczego.
Zasilanie żarówki LED prądem zmiennym spowoduje jej uszkodzenie.
Sprawdź jakim prądem masz zasilane lampy !!!

to sugeruje brak zabezpieczeń dla LEDów w zarówce, w naszych maszynach oczywiście jest napięcie DC, ale zaśmiecone AC z alternatora, a LEDy bardzo nie lubią tętnień i innych AC-śmieci :), wystarczyłby tam najprostszy driver/stabilizator prądowy, ale może tylko marudzę i tam jest co trzeba...
może się okazać, że szybko się zdegraduje

crazyduck - 2017-10-02 20:30:52

miałem żarówkę led w swoim vt 600 do jazdy  w dzień spoko, mniejsze obciążenie dla alternatora 1v więcej  na wbudowanym volotmierzu natomiast  jedna jazda w nocy i następnego dnia była zwykła żarówka tyle mojej przygody z ledem

rafi068 - 2017-10-02 20:39:19

crazyduck napisał:

natomiast  jedna jazda w nocy i następnego dnia była zwykła żarówka tyle mojej przygody z ledem

Możesz opisać czym był spowodowany powrót? odcięcie światła czy jasność?
Mocno zjechały z ceny te żarówki, jeszcze nie dawno taki bajer 200zł

PalaszD - 2017-10-02 22:43:45

Ja z ksenona jestem bardzo zadowolony, jedynym minusem jest brak długich świateł, bo nie doszedłem jeszcze gdzie podłączyć przesłonę...
z tym ledem też bym spróbował. W autach jest to super sprawa....

JACHOO - 2017-10-03 08:24:54

Crazyduck też jestem ciekaw co skłoniło cię do powrotu do tradycyjnej żarówki. Miałeś zwykłego LEDa czy CREE? Mam w domu latarkę myśliwską właśnie z CREE i można jej wiele zarzucić ale nie brak światła  Poza tym zastanawia mnie podana w aukcji liczba LM, bo 1800 jest bardzo wysoka nawet w porównaniu do zwykłej żarówki H4 i jeśli jest to wartość rzeczywista to poprawa powinna być widoczna.
Tak jak Marek pisze też obawiam się że stara mało precyzyjna instalacja Zepha może szybo ją wykończyć ale z drugiej strony tylną lampę mam również opartą o technologię LED i nic się z nią nie dzieje.

Yamamoto - 2017-10-03 09:36:36

Po co? - jak Ci mało światła to daj markowe H4+regeneracja odblasku. Żarówki LED H4 w gronie Junakowym swego był szał. W Zephie raczej nie ma problemów z brakiem prądu.
Twój test i tak nie będzie miarodajny bo masz mniejszą lampę niż standard w Zephie.

Czekam na relację popartą na zdjęciach i pomiarach, a nie na wydaje mie się/mam wrażenie...

PalaszD - 2017-10-03 10:42:55

U mnie w GTR poprzednik zamontował jakieś lepsze H4 Blue (chyba Osrama) dają jak ksenon... jestem mega zadowolony.

crazyduck - 2017-10-11 20:20:12

miałem zwykłego Leda nie Cree, zmieniłem bo słabo świecił Cree byc może da radę

piodabro - 2017-10-17 10:28:00

Miałem LEDa H4 w moto, wyjąłem na przegląd w zeszłym roku i już nie włożyłem z powrotem, niestety żarówki LED nie nadają się do tego typu lamp i oślepiają (miałem info od innych kierowników że dają niesamowicie po gałach).
Kupcie lepiej porządne żarówki H4 od jakiegoś Filipsa czy te co grożą jak ptaki. Inaczej na przeglądach będziecie je wymieniać na zwykłe, a światło jest porównywalne.

JACHOO - 2017-10-17 13:23:27

Czyli zwykły LED odpada, bo z waszych opinii słabo świeci i nie skupia wiązki oślepiając innych. Szkoda że nikt nie testował jeszcze CREE, może najzwyczajniej będę musiał zostać tym pierwszym.

piodabro - 2017-12-17 14:24:53

Ja testowałem taką żarówę:
http://photos.pdabrowski.ovh/min131.jpg

Opisaną jako: 20W*2 2000LM*2 Hi/Lo beam DC12V 6500K HS1/H4 Plug Led Motorcycle Headlight Bulbs.

Świeci mocno i ładnie, ale jak napisałem przeglądu nie przejdzie i oślepia.
Wolę dobre żarówki halogenowe ;)

JACHOO - 2017-12-18 07:51:08

Dzięki Piotrek, o taką informację mi chodziło. Napisz tylko czy ona miała opcję świateł krótkich i długich?

piodabro - 2017-12-18 09:59:36

Tak, nawet w tytule Hi/Lo masz napisane ;)
Ta dioda w niej jest podzielona na 2 sekcje, jak długie zapalasz to zapala się druga połówka diody.

www.draw.pun.pl www.europeistyka.pun.pl www.boksy.pun.pl www.narutokage.pun.pl www.carex.pun.pl