koqt71 - 2018-08-10 21:59:22

Witam. Mam problem z ładowaniem. Normalnie napięcie podczas pracy silnika powinno wynosić ~ 14,3 V u mnie takie napięcie na aku jest tylko podczas odpalenie moto i jak się nagrzeje po odpaleniu, natomiast po przejechaniu około 100 KM ( z różną dynamiką) ładowanie na aku jest na poziomie ~ 11,4 V. Moto było u mechanika i stwierdził że stojan nie jest nigdzie uszkodzony i na uzwojeniu wszędzie jest podobne napięcie. Wymieniłem regulator napięcia bo poprzedni nawet po dłuższym postoju w garażu i odpaleniu, zaraz po nagrzaniu miernik pokazywał 10,8 V. Teraz ten obecny co posiadam jest używany, możliwe że padnięty kupiłem? Ewentualnie co innego może być przyczyną?

rafi068 - 2018-08-11 07:38:56

Jak stary jest akumulator ?

Pudelski7 - 2018-08-12 10:27:44

Według mnie jak uzwojenie i szczotki są ok, to kupiłeś padnięty regulator. Tak z doświadczenia Rafi wydaje mi się że nie ważne czy akumulator padniety czy nowy, alternator ma dawać prąd w granicy 14V.

rafi068 - 2018-08-12 16:41:50

W 550 jest stator. Nie ma szczotek jak w 1100.
Wobec tego tez bym stawiał na regulator...

tina - 2019-05-31 13:44:01

Czesc, sorry, ze odnowie posta, ale tez mam problem z ladowaniem.
Ledwo co rozpoczelem sezonowa przygode zefirem to na trasie mi zgasl :(.
Po jakims czasie udalo odpalic sie go na zapych i dojechalem do celu, ale do rzeczy.

Nie podaje ladowania na aku. Podczas pracy na biegu jalowym ladowanie jest na poziomie 12 V a po wlaczeniu swiatel spada do 11,60. Po odpiecu regulatora nic sie nie zmienia wiec to wskazuje na pradnice alternator?

Jezeli tak, to jaki jest przyblizony koszt naprawy? Sam raczej tego nie ogarne a chcialbym cos wiedziec jak bede gadal z mechanikiem.

Pudelski7 - 2019-05-31 14:09:48

Ja bym prędzej obstawił że padł Ci regulator, zaglądnij do serwisówki miernik w dłoń i zobacz z serwisówką czy rezystancja jest prawidłowa na ger.

tina - 2019-05-31 14:50:49

no OK, ale jak padl mi regulator 2 lata temu to sie pojarala instalacja takie napiecie szlo...
a teraz czy z regulatorem czy bez caly czas napiecie jest male- za male.

Pudelski7 - 2019-05-31 15:53:10

Takie objawy niedoładowania też daje regulator.
A takie objawy jak piszesz że Ci sie zjarala instalacja przez regulator sie nie spotkałem.
Wiesz sprawdzenie reg. to 3 min lepiej od tego zacząć najpierw.

tina - 2019-05-31 17:19:13

Pudelski7 napisał:

Takie objawy niedoładowania też daje regulator.
A takie objawy jak piszesz że Ci sie zjarala instalacja przez regulator sie nie spotkałem.
Wiesz sprawdzenie reg. to 3 min lepiej od tego zacząć najpierw.

No tak, masz racje, sprawdzic nie zaszkodzi :)

piodabro - 2019-06-17 10:45:13

A tą pojaraną instalację wymieniałeś? Jeżeli tak to sprawdź wszystkie połączenia.

Mam nadzieję że jeżeli naprawiałeś instalację to nie robiłeś tego "na skrętkę". Że połączenia mają albo odpowiednie złączki, albo polutowane.
Inaczej radzę zacząć od instalacji.

Jeżeli jej nie naprawiałeś, to też zacznij od instalacji.

Jeżeli po raz kolejny padł Ci regulator to może warto by go przenieść w jakieś bardziej przewiewne miejsce. Może mu być za ciepło.

tina - 2019-06-21 11:36:07

piodabro napisał:

A tą pojaraną instalację wymieniałeś? Jeżeli tak to sprawdź wszystkie połączenia.

Mam nadzieję że jeżeli naprawiałeś instalację to nie robiłeś tego "na skrętkę". Że połączenia mają albo odpowiednie złączki, albo polutowane.
Inaczej radzę zacząć od instalacji.

Jeżeli jej nie naprawiałeś, to też zacznij od instalacji.

Jeżeli po raz kolejny padł Ci regulator to może warto by go przenieść w jakieś bardziej przewiewne miejsce. Może mu być za ciepło.

Miales racje... styki w kostce przy regulatorze byly cale wyjarane. Wymienilem na nowe (polutowane) i wrocilo ladowanie. Regulator przezyl, ale aku do wymiany musial dostac w dupe przez te popalone styki :(
Dzieki za naprowadzenie. Piwko dla Ciebie

www.forumslodat.pun.pl www.kaforsaken.pun.pl www.wiedzmin11.pun.pl www.rometrouterws50.pun.pl www.lastxxxwar.pun.pl