- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Motor po remoncie brzydko pracuje, gaśnie, nie ma wolnych obrotów. http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2919 |
Lotek777 - 2021-02-11 23:00:39 |
Po pół roku grzebania i szukania uznałem ze się poddaje i trafiłem tutaj. |
Jachoo - 2021-02-12 07:34:36 |
Po pierwsze to mamy taki dział jak "powitalnia" gdzie kultura nakazuje się przywitać i napisać kilka słów o sobie abyśmy wiedzieli z kim rozmawiamy |
Lotek777 - 2021-02-12 11:48:17 |
Przepraszam. To moje pierwsze forum i jeszcze nie do końca ogarniam. Króćce od gaźników w normie. Żadnych pęknięć, nie są sztywne ani uszkodzone. Sprawdzałem je po kilka razy. Jestem pewny ze są dobre. Z gaznikami najpierw robiłem sam z serwisówką. Wymieniłem między innymi zaworki iglicowe i śrubki regulacyjne i uszczelki. Przeczyscilem cały układ. Membrany są ładne i elastyczne. Potem oddałem gaźniki do speca myśląc ze mimo serwisowki mogłem zrobić coś źle i stad moje problemy.. wyregulowal, sprawdził i oddał. Złożyłem motorek do kupy a tu nic. Te same objawy.. motocykl kupiłem z Niemiec, przyjechał całkowicie rozłożony na części. Głowica osobno wszystko osobno. Jechałem na nim kilka lat temu bo to od znajomego. Potem miał jakieś problemy z nagarem na zaworach wydechowych, rozebrał go i już nie złożył tylko odsprzedał mi. Przywiozłem go do Polski i uznałem ze lepiej już cały remont zrobić żeby później 10 razy nie rozbierać i nie składać. |
mkmal - 2021-02-12 12:17:52 |
Pamiętam, że miałem coś podobnego, jak pomyliłem podłączenie cewek do odpowiednich świec. Też ni cholery nie chciał zapalić, odzywał się tylko na chwilę, czasami. Rozumiem, że to sprawdzone? |
Lotek777 - 2021-02-12 13:37:21 |
Podłączyłem obie cewki zgodnie z serwisowka. Kable do odpowiednich świec również. |
mkmal - 2021-02-12 14:11:34 |
No to powinno być ok. Tak, jak mówisz - na dwóch świecach iskra pojawia się w tym samym momencie, więc nie powinno mieć znaczenia 1-4 czy 4-1. Miałem jeszcze też tak, że nowe świece NGK po bardzo krótkim czasie padły z powodu odpalania "na chwilę". Dosłownie z 50km przejechały, ale ja sobie dla zabawy odpalałem co jakiś czas na 30 sekund i gasiłem. A świece NGK tego bardzo nie lubią, dowiedziałem się o tym dopiero później. Może coś w tym kierunku sprawdź? Masz stare świece na podmianę? Swoją drogą - zmieniłem na Denso i już takiego problemu nie było. |
Lotek777 - 2021-02-12 14:29:21 |
Świece mam denso te standardowe do tej Kawy. Mam tez stare świece i w sumie tego jeszcze nie próbowałem bo iskra była na nowych normalna. Zawsze warto sprawdzić ! |
rafi068 - 2021-02-12 16:53:22 |
Cześć, powitalnia jest dobrym pomysłem, chociażby żeby wiedzieć skąd jesteś. |
Lotek777 - 2021-02-12 18:15:24 |
Sprawdziłem dokładnie. Wałek wydechowy jest z przodu dolotowy z tylu. Wszystko na swoich miejscach. Rozrząd ustawiony według serwisowki sprawdzany kilka razy. Ciśnienie 10-11b około na każdym cylindrze. |
rafi068 - 2021-02-12 18:20:47 |
To jeśli świece mokre, trzeba by szukać w układzie zapłonowym... |
Lotek777 - 2021-02-12 23:07:10 |
Tak z 10-20 sekund. Obroty zaczynaja opadać a następnie całkowicie gaśnie. Czasem udaje się je podtrzymać szybkimi ruchami cofając manetkę I puszczając na przemian ale słychać ze bardzo brzydko pracuje wtedy. Jak pracuje na tych 5k i obroty spadają to gdy próbuje dodać gazu momentalnie gaśnie. |
Jachoo - 2021-02-13 07:00:49 |
A ja bym się upierał przy gaźnikach. Skoro wszystko składałeś dokładnie, rozrząd wyregulowany, kable na świecach niepozamieniane, a same świece są mokre to moim zdaniem ostaje za dużo paliwa. |
Lotek777 - 2021-02-13 09:29:08 |
1 Próbowałem zapalać go zarówno z pełnym airboxem, z airboxem z wyjętym filtrem powietrza oraz bez airboxa na samych gaznikach. Skutek był zawsze taki sam. |
rafi068 - 2021-02-13 09:32:30 |
A to zmienia postać rzeczy. Spróbuj też odpalić go bezpośrednio z pojemnika z paliwem podpiętym do gaźników bez filtra paliwa. Plus sprawdź poziom paliwa w gaźnikach. |
Lotek777 - 2021-02-13 11:24:59 |
Sprawdzenie poziomu paliwa w komorach pływakowych to była jedna z pierwszych rzeczy jaka zrobiłem gdy nie chciał odpalić .. poziom jest w normie |
PalaszD - 2021-02-13 12:56:47 |
A podciśnienie? Ja kiedyś zdjąłem przez przypadek wężyk od podciśnienia i miałem podobnie, że na wolnych gasł... |
mkmal - 2021-02-13 18:57:14 |
Słusznie. Te wężyki od podciśnienia na górze każdego gaźnika też są istotne. Kiedy nie są podłączone to też są kłopoty z rozruchem, też to przerabiałem. |
Lotek777 - 2021-02-13 23:20:52 |
Sprawdziłem odpalenie z zewnetrznego zbiornika. Nic a nic. Dalej to samo. Co do podcisnien wszystkie są podłączone,w sumie już trochę lat mają ale nie są ani popękane ani sparciałe. Troszkę może zesztywniały. Jest opcja ze mała nieszczelność w podcisnieniach powoduje aż tak paskudne objawy ze nie da się go odpalić ? |
rafi068 - 2021-02-13 23:30:19 |
Sztywne bo zimno jest. Aż takiego wpływu nie mają żeby nie szło jechać. Kurde to jest niezły rebus... |
Lotek777 - 2021-02-14 02:46:23 |
Kurde chyba nie ominie mnie jednak mechanik... macie kogoś poleconego we Wrocławiu kto mi to ogarnie? |
Jachoo - 2021-02-14 08:40:51 |
Pracuje fatalnie. Pokusiłbyś sie o stwierdzenie że nie tylko nie pracuje na jeden cylinder ale na pozostałe też przebiera do dupy. Takie objawy mogą powodować tylko trzy rzeczy: złe działanie gaźników, przestawiony rozrząd czy zamieniona kolejnoś cewek zapłonowych. Wybacz ale może składając go do kupy gdzieś popełniłeś błąd? |
rafi068 - 2021-02-14 11:04:18 |
http://www.zephyr.pun.pl/viewprintable.php?id=236 |
Lotek777 - 2021-02-14 16:15:52 |
Co prawda sprawdzałem po kilka razy.. ale błędy rzecz ludzka.. Jutro od nowa zabieram się za rozbieranie i sprawdzanie wszystkiego. Co do króćców z wątku wysłanego przez rafi067 gaźniki pasują w nie idealnie. Obręcze zaciskowe dobrze zaciśnięte, szansa na to ze łapie lewe powietrze jest naprawdę mała .. porobie trochę zdjęć podczas ponownego składania.. może wy mi coś podpowiecie |
rafi068 - 2021-02-14 18:10:41 |
Mi chodzilo o zdjęcia ze znakami i ustawieniem wałków. Też nie rozumiem końcówki wątku z zamianą króćców. |
Jachoo - 2021-02-15 07:27:37 |
Problem z króćcami nie polega na ich złym spasowaniu (bo to chyba nie możliwe) tylko na spękanej gumie przez którą dostaje się do silnika lewe powietrze. Często na oko wyglądają one dobrze ale w rzeczywistości jest inaczej, tym bardziej że są one ciągle poddawane wysokiej i niskiej temperaturze oraz rozpuszczalnikowi jakim jest benzyna. |
Lotek777 - 2021-02-15 09:53:14 |
Ja używałem takiej serwisowki |
mkmal - 2021-02-15 13:26:38 |
Zwróć jednak też uwagę, że na pokrywie głowicy/wałków zaworowych wewnątrz jest ślizg, który powoduje, że łańcuch jest na środku pomiędzy wałkami ugięty w dół. Jeżeli ustawiałeś na naciągniętym łańcuchu to przy zakładaniu pokrywy łańcuch napnie się i według mnie zmieni to pozycję wałków na znakach. Jak dla mnie jest to przeskok o jeden lub dwa zęby. Widać to na przywołanych zdjęciach z tego starego wątku, gdzie ten łańcuch na górze jest napięty pomiędzy wałkami. I jest tam nawet komentarz o 2 ząbkach. Rzuć na to okiem. Zanim otworzysz pokrywę ustaw wał na znaku, dopiero otwórz pokrywę zaworów bez obracania czymkolwiek i będziesz miał pewność jak są ustawione wałki. A łańcuch powinien być w lekkim zwisie na środku, jakiś 1cm na oko. W obecnej sytuacji chyba wszystko już warto sprawdzić. |
rafi068 - 2021-02-15 19:13:02 |
Racja, niech troche wisi, dlatego też są liczone ogniwka. Wszystko widać na rysunku. Zero na krawędzi głowicy z jednej strony, a po przeciwnej stronie między 45 a 46. |
Lotek777 - 2021-02-16 00:37:20 |
Składając liczyłem po kilka razy żeby się upewnić ze jest właściwa liczba ogniw odstępu. Ale faktycznie tak jak mówi kolega mkmal w obecnej sytuacji warto wszystko sprawdzić ! Coś co mi jeszcze przemyka przez głowę to być może za lekko napiąłem łańcuch na tym ślizgu z przodu i faktycznie oba walki są przesunięte o jeden ząbek. Muszę to jeszcze raz na spokojnie sprawdzić bo już sam mam wątpliwości! |
Lotek777 - 2021-04-03 11:26:25 |
Witam ponownie. Przysiadłem ostatnio trochę wreszcie nad motorkiem.. wymieniłem fajki od świec bo tamte się rozpadały, sprawdziłem jeszcze raz cewki, ustawienie rozrządu i wszystko jest według znaków i serwisowki. Motor jest dobrze poskładany nie mam wątpliwości. Jest spora poprawa po wymianie tych fajek. Chodzi na wszystkie gary ale tylko i wyłącznie na ssaniu a gdy odkręcę mu manetkę chociaż o milimetr to gaśnie momentalnie. Macie jakieś pomysły co może dawać takie objawy? To musi być coś z układem paliwowym wszystko inne sprawdzone.. |
cepelin196719 - 2021-04-03 17:17:40 |
sprawdż mieszankę paliwo powietrze, wykręć z pół obrotu śrubę i ustaw wolne obroty. |
piodabro - 2021-04-03 21:14:10 |
Pierwsze od czego bym zaczął to dolot paliwa. |
Lotek777 - 2021-04-04 01:53:43 |
Gaźniki wyczyszczone i dokładnie sprawdzone wszystko wyglada bardzo ładnie. dawkę pilotami ustawiałem według serwisowki na 1 i 5/8 obrotu. Największe moje podejrzenia budzi kranik paliwa. Próbowałem odpalać w każdej pozycji Kranika ale zawsze było tak samo. Na ssaniu wchodzi na obroty i przy ruszeniu manetki od razu gaśnie. Czy jest możliwe ze takie objawy powoduje zepsuty kranik? Ze jak otwieram przepustnice to zmniejsza się podciśnienie i kranik się automatycznie zamyka bo jest zepsuty czy coś ? Kupiłem tez zwykły mechaniczny kranik bez podciśnienia . Zobaczymy czy będzie lepiej jak zamontuje go po świętach i zobaczymy jak to będzie. |
Yamamoto - 2021-04-04 19:31:03 |
Na PRI sprawdź. Powinno lać jak z wiadra. |
Lotek777 - 2021-04-04 20:51:26 |
Dobra. Sprawdziłem kranik. Olałem ten podciśnieniowy kranik i założyłem manualny. Sytuacja się raczej nie poprawiła. Wszystko dalej tak samo. Na ssaniu chodzi normalnie ale jak odkręcę manetkę to od razu gaśnie. Bez ssania nawet nie odpala... |
Przemo11 - 2021-04-04 22:07:31 |
Może źle są ustawione przepustnice. Za duży prześwit dla wolnych obrotów co za tym idzie za dużo powietrza. Ssanie wzbogaca mieszankę o paliwo. Ale mogę się mylić. |
Lotek777 - 2021-04-04 23:39:38 |
Właśnie ja już nie wiem jak to jest z tymi gaznikami ze nie chodzi wgl bez ssania.. podciśnienia zaślepione kranik normalny ja już nie wiem co to. Chyba oddam do jakiegoś speca. Polecacie kogoś we Wrocławiu? |
piodabro - 2021-04-06 13:43:05 |
Tak jak pisałem wcześniej, odkręć mocniej piloty. |
Lotek777 - 2021-04-09 01:46:20 |
Jeśli chodzi o kranik to zamontowałem zwykły nie ten podciśnieniowy wiec eliminuje go jako problem. Zaślepiłem szczelnie wszystkie 4 podciśnienia. |
Przemo11 - 2021-04-09 06:57:03 |
A sam tłok z iglicą pracuje płynnie i lekko ? W sensie czy się nie przycina. Albo czy go nie trzyma na początku odkręcania manetki. Tak się zapytam gaźnik był w częściach jak kupiłeś? Czy cały ewentualnie może ktoś już przy nim grzebał i coś jest nie tak np sprężyny nie te... |
Lotek777 - 2021-04-10 12:29:25 |
Gaźnik akurat był w całości. Tylko uszczelki niektóre wymienione bo stwardniały i się kruszyły. Tłoki z iglica chodzą ładnie bez zacięć pod naporem powietrza wiec tłoki iglice i membrany odpadają jako podejrzenie😐 |
Lotek777 - 2021-07-06 00:32:30 |
Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Przysiadłem porządnie jeszcze raz nad wszystkim. Winna okazała się jedna cewka która dawała zbyt słaba iskrę na 2 i 3 oraz gaźniki które zapchały się od niewłaściwego wężyka paliwa ktory rozpuszczał się od benzyny i zapychał je glutem. Prawie wszystko jest zrobione. Jedyny mankament to że przy max otwartej przepustnicy na pierwszym i drugim biegu głównie, lekko traci moc jakby się troszkę dławił i nie przyspiesza z pełną mocą. Do 6 tys obrotów jest w miare ale jak odkręcam na max i wchodzi na 8 czy 9 tys to idzie gorzej zamiast lepiej. Jakieś pomysły ? Mam tez problem z wyciekami oleju i nie wiem skad cieknie ale to do ogarnięcia jest. Od razu dziękuje wszelkim mądrym głowom za dotychczasowa pomoc! |
Jachoo - 2021-07-06 08:51:19 |
To wybacz ale cię skarcę że się chyba słabo przykładałeś do wcześniejszej weryfikacji problemu. Bo pytania o cewkę i gaźniki pojawiały się w twoim wątku bez przerwy a ty usilnie potwierdzałeś że są ok bo sprawdzałeś. No ale ważne że masz już przyczynę. |
Lotek777 - 2021-07-06 10:04:56 |
Właśnie o te weryfikacje się rozchodzi, cewkę mierzyłem nie wiem ile razy i dopiero ostatnim razem wykazała uszkodzenie... nie wiem, może coś robiłem źle, gaźniki w sumie wyjmowałem z motocykla 9 razy. Sprawdzając w nich wszystko co było w serwisowce.. tez nie znalazłem wcześniej tego gluta od wezyka.. bardzo dziękuje wszystkim za pomoc! Co do dawki to regulacja pilotami jak rozumiem? |
shrek - 2021-07-10 09:36:33 |
Hej, |
Jachoo - 2021-07-10 11:23:10 |
Zacznij od ustawienia poziomu paliwa w komorach pływakowych, potem ustaw piloty wg serwisówki i podłącz wakuometry. Ustawienia serwisowe sprawdzają się u nowych sprzętów, przy starych Zephach trzeba wprowadzić korekty. |
Lotek777 - 2021-07-10 19:54:49 |
Zrobię jak mówicie. Lecę po plaka na stacje benzynowa i sprawdzę poziomy paliwa w komorach pływakowych. |
Pudelski7 - 2021-07-10 21:16:08 |
Nie będę się rozpisywał. Tak |