krowa - 2010-11-06 14:40:58

Witam,

Zima idzie - jak zabezpieczyć sprzęt?

Spuszczacie paliwo? odkręcacie świecę? A może nic nie robicie?

frankie - 2010-11-07 18:50:25

Ja zamierzam postawić równo na stojaku, żeby się lacze nie odkształcały w bok, spuścić paliwo z gaźników, zalać bak do pełna, wykręcić i zabrać do domu akumulator .

frankie - 2010-11-07 23:25:12

Podobno opary wchodzą w reakcje z aluminium, słyszałem też że dzięki temu nie zużywają się uszczelki iglicy czy jakoś tak. Najbardziej za tym dla mnie przemawia fakt, że jest to zalecane w serwisówce. Sam nie wiem czy jest to istotne. Ale skoro piszą to chyba coś w tym jest.

krowa - 2010-11-08 20:09:09

frankie napisał:

żeby się lacze nie odkształcały w bo

Co takiego?

Maja - 2010-11-10 18:31:46

To ja tu coś na temat podrzucę

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/z … ,art4.html

Doman - 2010-11-13 11:54:37

A ja napisze co wyczytałem w Instrukcji motocykla VN 800 , którego posiadam od ponad 2 miesięcy .
- umyć dokładnie motocykl
- odpalić , niech pochodzi 5min , spuścić olej
- nalać nowy olej w ilości podanej wg instrukcji
- spuścić paliwo ze zbiornika i komory pływakowej ( w przypadku ZRa komór ) ( pozostawione paliwo może uszkodzić i zanieczyścić gaźnik )
- zdjąc zbiornik i nalać 250cc oleju , następnie potrząsając rozprowadzić po ściankach a  po czynności spuścić ( olej zabezpieczy wnętrze baku )
- wykręcić świece i wprowadzić do cylindrów po kilka kropli oleju , pokręcić rozrusznikiem przez kilka sekund coby olej pokrył powierzchnie cylindrów , zakręcic świece
- zmniejszyć o około 20% ciśnienie w oponach
- umieścić motocykl na stojaku , jeżeli to niemożliwe podłożyć pod koła "coś" żeby wilgoć nie działał na opony
- naoliwić wszystkie linki
- zakryć wylot tłumika workiem za pomocą gumki recepturki aby wilgoć nie dostała się do wewnątrz
- zdemontuj akumulator i trzymaj go w ciepłym miejscu
- nałóż pokrowiec aby się nie kurzył nasz kochany sprzęt

krowa - 2010-11-17 17:53:03

dzięki . . . ja z lenistwa ograniczyłem się do:
- zatankowania,
- spuszczenia paliwa z gaźników,
- mycie,
- smarowanie,
- rozpiąłem akumulator,
- wstawienie do ogrzewanego garażu.

Do cylindrów mogę jeszcze trochę oleju nalać a olej wymieniałem pod koniec sezonu.


Do zobaczenia na wiosnę ;)

zeph750 - 2010-11-20 21:31:36

a ja z pełną premedytacją nie będę nic robić bo liczę na to, że zima będzie łaskawa i trochę polatam tak jak 2 lata temu. Będę sprzęt odpalał regularnie w miarę możliwości. W zimę tylko wymiana sprzęgła się szykuje i wymiana oleju.

PalaszD - 2012-10-29 20:00:32

no ja też już myślę nad przygotowaniem do zimy swojego sprzęta...aku podładować i zabrać do domu, zatankować do pełna i ustawić na centralce :)
zimą przepalam tak co miesiąc...mam nieogrzewany garaż i wilgoć niestety się zbiera w wydechach...
ja nigdy nie spuszczałem paliwa z gaźników...dziwię się tym zabiegiem, bo tam też może woda się zbierać, a jak będą zalane to w sumie tak może po dłuższym czasie odparować paliwo...chętnie poczekam, aż ktoś się w tej kwestii wypowie...

mat - 2012-10-30 13:13:35

Gdybałem ostatnio co zrobic z 550 - tam niema centralnej stopki. Macie jakieś domowe sposoby na "podniesienie" motocykla i pozostawienie na przezimowanie (chodzi o opony)?. Szkoda mi kasy (a właściwie jej brak - kredyt) na dwa stojaki.

Pozdrawiam
Mat

wojt70 - 2012-10-30 16:13:34

ta stopka utrudnia troszkę,pod silnik idzie podstawić klocki drewniane i przód mamy w górze(dokładnie niepamietam przy okazji wymiany sprężyn ostatnio czy silnik czy rama,przeszkadza tłumik ale idzie dobrac grubości) z tyłu pod wahacz ,przyda sie pomoc drugiej osoby i lewarek samochodowy,jeśli nie dasz rady zawsze mozesz troszkę przekręcić kółka co tydzień dwa ,ja co dwa tygodnie odpalam sprzęta nawet jak zasypie snieg,garazu ni moom

PalaszD - 2012-10-30 18:29:57

Przez taki okres czasu nic sie nie stanie z oponami...delikatnie tylko spuscic powietrze...ja zawsze na bocznej zimowalem i nic sie nie stalo... :) guma jest elastyczna i sie tak latwo nie odksztalci na trwałe...

speedward - 2012-10-30 21:00:20

Ja też stawiam na bocznej, ale nie tankuje do pełna i nie przepalam, przykrywam i tak stoi do wiosny. Na wiosnę mycie, kontrola ciśnienia w oponach i dalej jezda. Jakoś do tej pory nie miałem żadnej przygody ani z aku ani z oponami ani z rdzą w zbiorniku ani z silnikiem i łożyskami ani z rdzą. Przed ostatnią jazdą umyłem i z zrobiłem 50 kilosów by się wysuszył i tyle. Może rzeczywiście za mało czarowałem ale mam ważniejsze rzeczy do roboty, ale nie odczuwam zbytniej krzywdy od strony Zefirka.

Doman - 2012-11-04 19:51:29

Warto spuścić paliwo z komór bo naprawdę paliwo robi spustoszenie . Benzyna wchodzi w reakcję z aluminium i potrafią się przytrzeć iglice . Przerabiałem to w Vulcanie i najchętniej bym kupił inny gaźnik bo ten nadal szarpie przy stałej prędkości i żeby było dobrze to trzeba ciągle przyspieszać .

wojt70 - 2012-11-05 08:29:11

No tankowanie do pełna to też niezbyt duży problem.Co do opon to najgorsze jak moto stoi na zewnątrz , opony wtedy dostają w dupe i nikt mi nie powie że nie.Po prostu twardnieją i to jest najgorsze.

mar33cki - 2012-11-05 08:42:24

A jak w spuścić paliwo z gaźników? Pewnie jest do tego jakaś dobrze schowana śrubka...

PalaszD - 2012-11-05 09:31:52

o rety...ja bym swojego na całą zimę nigdy nie zostawił na dworze :P no ale niestety nie każdy ma warunki, żeby zagarażować sprzęta...
dzięki Doman za wyjaśnienie z tymi gaźnikami...spuszczę paliwo jak będę zimował sprzęta.

Pudelski7 - 2012-11-05 10:26:18

a ja jak narazie nie zabieram sie za zimowanie bo pogoda moze byc jeszcze różna, i jestem pewien ze bedzie choc jeden taki dzien kiedy bedzie mozna dosiasc stalowego rumaka i posmigac zrobie to jak spadnie snieg i nie bedzie widoku na to zeby szybko sie ocieplilo. a jak narazie przepalam go raz w tygodniu do momentu az sie nagzeje.

PalaszD - 2012-11-05 11:20:50

no ja swojego też jeszcze nie zazimowałem :) też czekam na słoneczną i suchą niedzielę (temp nieistotna)

Saladin - 2012-11-05 17:10:29

A ja wczoraj sobie stówkę pyknąłem :) chociaż było "niezbyt" ciepło :D

Yamamoto - 2012-11-05 20:40:48

Czeka na zimowanie i na krystalizacje planów:D ale o tym w osobnym wątku. Na pewno pełny serwis dostanie jak co roku.

Doman - 2012-11-11 16:57:00

mar33cki napisał:

A jak w spuścić paliwo z gaźników? Pewnie jest do tego jakaś dobrze schowana śrubka...

Śrubki są dość widoczne na samym dole komór z boku .

PalaszD - 2013-01-23 15:06:52

jak się mają Wasze motorki? Przepalacie zimą? ja swoim jeździłem niecały miesiąc temu...
dodam tylko, że zmienilo się u mnie to, że moto stoi sobie w ciepełku - ma 19 stopni :) takiej zimy chyba nigdy nie miał :D

mar33cki - 2013-01-23 15:22:09

ja swój przed świętami odstawiłem do serwisu (gmole i napęd) u qnerka, jest do odbioru, ale po śniegu na drodze nie mam chęci jechać...
śrubki znalazłem z pomocą serwisówki :), ale z powyższych względów nie spuszczałem i zastanawiam się czy to robić... Liczę na to, że niedługo zima odpuści Wro i pośmigam ;)

TJa - 2013-01-23 18:33:00

mar33cki napisał:

ja swój przed świętami odstawiłem do serwisu (gmole i napęd) u qnerka, jest do odbioru, ale po śniegu na drodze nie mam chęci jechać...
śrubki znalazłem z pomocą serwisówki :), ale z powyższych względów nie spuszczałem i zastanawiam się czy to robić... Liczę na to, że niedługo zima odpuści Wro i pośmigam ;)

to sie dwa Zephyry spotkaly ;) - moj tez stoi u niego od paru dni ;)

PalaszD - 2013-01-23 19:24:55

Raczej dwie kawy bo Marek ma ZR7 :) ale to najblizsze kuzynostwo hihi :)

mar33cki - 2013-01-24 08:33:13

hehe PałaszD słuszna racja :) trochę się tu wybijam z tym ZR7 spośród Zephyrów, ale nie jestem jedynym odszczepieńcem ;)

qnerk - 2013-01-25 21:52:19

obecnie mam aż trzy forumowe sprzęty na warsztacie :), oby zima szybko puściła, ale jak nie to odbierzecie je sobie już na nowym miejscu (ok 2km dalej :) )

Anonymous - 2013-01-25 22:13:49

Ja swojego przepalam i robie rundke jak da rade :)

Na wiosne i tak troche do zrobienia będzie ;)

PalaszD - 2013-10-25 10:23:47

Znów zima się zbliża, chociaż ostatnie dni raczej zwiastują wczesną jesień :)

ja mam na szczęście cieplutki i suchy garażyk. standardowo zaleję do pełna, wyjmę akumulator, choć teoretycznie mogę odpiąć tylko klemy i profilaktycznie doładować go z 2x w międzyczasie...

chcę też rozebrać i zregenerować zaciski hamulcowe, może wymiana przewodów (raczej na pewno) na stalowy oplot... i z licznikami coś podziałać,  żeby ładniej wyglądały...

teraz tylko zastanawiam się, kiedy zacząć rozbieranie, bo pogoda dopisuje i szkoda rozbebeszać, jak można jeździć :P


A WY jak szykujecie swoje sprzęty w tym roku do snu zimowego?

wwajs - 2013-12-08 12:04:29

cześć
no mamy zimę ale za to sporo czasu na przemyślenia. I tak po pierwsze chciałem zapytać o jakieś ewentualne zabezpieczenia do motoru, nie wiem jakieś blokady itd. Kolejna rzecz to zamontowanie nawigacji a właściwie gniazda zapalniczki czy ktoś już to robił ciekawy jestem rezultatu.  I trzeci temat akumulator. proszę o trochę informacji o parametrach do zephyra 550. pozdrawiam

Yamamoto - 2013-12-08 17:15:32

Gdzie będziesz trzymał sprzęta?
Jak w garage to centralka, kocyk przewiweny, zbiornik do pełna, koła w powietrzu (podłożyć deski), spuścić paliwo z gaźników (imbusy pod komorami pływakowymi). Wyciągnąć aku, podładować i zostawić w ciepłym. Po miesiącu sprawdzić i podładować.
Łańcuchy? To jakie tam chcesz. Oxford ma dobre. Xena na tarcze. Co kto lubi.
Gniazdo do aku podłączasz zabezpieczając bezpiecznikiem. Ewentualnie robisz jakieś obejście od świateł - tak żeby podczas jazdy tylko był prąd.
Aku kupujesz na wzór.
Polecam lekturę serwisówki i poprzednich postów.
To nie boli.

mar33cki - 2013-12-09 08:15:04

zamiast gniazda zapalniczki możesz zamontować pod siodłem ładowarkę USB samochodową - te lepsze za ~15zł mają bezpiecznik i przetwornicę, więc się nie grzeją. A do urządzenia kabelek USB wypuścisz bez problemów z pod kanapy. Dodatkowo, żeby nie stukał na baku możesz mu mały magnesik przypiąć - podpatrzone u Grześka :D:D

www.metin2cheaty.pun.pl www.sznauceromaniak.pun.pl www.ziemsu2012.pun.pl www.zgraja.pun.pl www.siprofit.pun.pl