- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Kawasaki Zephyr 750- słysze stuki w silniku http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2972 |
king - 2021-08-12 21:34:41 |
Jak w temacie, jak zimny nie słychać, nic, a jak gorący to słychać jak by coś trzaskało po silniku |
mkmal - 2021-08-13 07:27:22 |
Chodzi o te metaliczne "cykanie"? Bo to brzmi jak za duże luzy zaworowe. Mi tak jeden stukał, gdy źle pomierzyłem luzy i grubości płytek i ustawiłem luz na jednym z zaworów na jakieś 0,4mm. Ale w sumie słychać było od samego początku a nie po nagrzaniu. Więc nie mam pewności. |
Pudelski7 - 2021-08-13 07:46:35 |
Mi tez to wygląda na problem z głowicą. Trzeba szukać, klucze w dłoń. |
rafi068 - 2021-08-13 09:19:37 |
Możesz też użyć drewnianego kija od miotły np. Jedna stroną do ucha, drugą w poszczególne miejsca silnika. Coś na kształt stetoskopu. Komicznie to wygląda, ale działa 😉 |
Pudelski7 - 2021-08-13 10:04:31 |
Dobra metoda :)). |
Jachoo - 2021-08-16 07:29:46 |
King, po raz kolejny zakładasz temat w złym dziale. Zwróć proszę uwagę że mamy tutaj warsztat dla Zephyrów oraz osobny dla innych motocykli w którym uparcie aktywnie bierzesz udział mimo że pytasz o sprawy dotyczące ZR 750. Tym razem jeszcze przeniesiemy go we właściwe miejsce, jednak przy kolejnym takim numerze zwyczajnie wywalimy go do kosza żeby nie robić bajzlu na forum. |
MarcinG - 2021-09-23 01:51:21 |
Zgadzam się z kolegami. A Jachoo słuchaj! |
piodabro - 2022-01-15 18:11:00 |
Hehe, w Zephyrze to zacząłbym się obawiać jakby nic nie stukało. Te silniki kultura pracy nie grzeszą ale są pancerne. Natomiast po odpaleniu na zimno wszystko grzechocze. |
Ryszardo - 2022-01-28 11:28:04 |
W tych silnikach zazwyczaj stuka łańcuch przeniesienia napędu, na zimnym ciszej bo na ssaniu ma wyższe obroty 2-3,5 tyś i go nie słychać, jak się rozgrzeje dodaj trochę gazu tak na 2,5 tyś i jeżeli cisza to raczej łańcuch przeniesienia napędu, jeżeli stuka dalej w okolicy głowicy to trzeba szukać dalej (regulacja zaworów). Stukający łańcuch to normalna sprawa i nic z tym nie zrobisz, pomaga bardzo dokładna regulacja gaźników i synchronizacja (silnik chodzi równiej i się tak nie szarpie) ale stuki pozostaną i nie ma się czym martwić. Łańcuch jest drogi a jego wymiana bardzo pracochłonna i nieopłacalna (trzeba rozebrać prawie cały silnik) na nowym ciszej tylko przez kilka tyś km potem to samo. Taki spadek po starych silnikach z lat 70 (np. KZ750), konstrukcyjnie to samo. |