- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - ZR1100 problem z pracą silnika http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=3004 |
Korpen - 2022-04-19 14:19:23 |
Witam, |
rafi068 - 2022-04-19 14:42:20 |
Zawory zawsze warto przemierzyć. Stawiam na brak paliwa. Spróbuj podłączyć osobny zasobnik z paliwem bez filtra, Bezpośrednio pod gaźniki tak jak przy synchronizacji i daj znać |
Jachoo - 2022-04-20 07:15:25 |
Też obstawiam brak paliwa. Spróbuj odpalić go na pozycji PRI bo wtedy benzyna leje się z kranika opadowo (nie podciśnieniowo), wtedy będziesz miał pewność że paliwo dociera do gaźników bez problemowo. |
PalaszD - 2022-04-21 22:02:20 |
Podciśnienie masz podpięte? Ja kiedyś przypadkiem odhaczyłem wężyk i też po chwili mi gasł. |
Korpen - 2022-04-25 09:19:43 |
PalaszD, właśnie tu jest problem, dopóki jest podpięty pod wakuometr to chodzi a jak podepnę podciśnienia do silnika to pada.. w tym tygodniu będę tutaj musiał pogrzebać... |
rafi068 - 2022-04-25 09:56:23 |
Masz na myśli połączenie króciec-kranik? Wtedy przestaje pracować? Jeśli tak, to kranik do szczegółowego najrzenia. |
Korpen - 2022-04-25 10:19:18 |
Generalnie jest tak - w sobotę wymieniłem przewody WN i świece i tu już jest ok. Podpiąłem wakuometry silnik chodzi równo, trzyma obroty i wszystko jest tak jak powinno. Jak odpinam wakuometry i podpinam wężyki od podciśnienia do gaźników to zaczyna się problem. Muszę przejrzeć czy po drodze się gdzieś coś nie wypięło, ale kończą mi się powoli pomysły. Jeszcze jest ten Air Suction Valve (zawór ssący powietrza) tam jeszcze nie zaglądałem - może tu trzeba zerknąć, wyczyścić - pytanie czy ktoś z Was tam zaglądał i czego się tam można spodziewać? |
Korpen - 2022-04-27 10:58:58 |
Rozebrałem kranik jeszcze raz - okazało się, że podwinęła się uszczelka :| , wymieniłem, sprawdziłem czy nic nie cieknie i czy po przełączeniu na pri leci paliwo i czy przestaje jak przełączę na on lub res i jest ok, ale po chwili zgasł, objaw jakby brakowało paliwa. |
rafi068 - 2022-04-27 21:26:08 |
Co do zaworu powietrza się nie wypowiem... Na wysokie obroty zazwyczaj ma wpływ lewe powietrze. Możesz zrobić test plaka, na pracującym silniku pryskasz na gaźniki i patrzysz czy obroty same podskoczą. |
Jachoo - 2022-04-28 07:04:12 |
Nagar zazwyczaj szybciej osadza się jak jest zbyt bogata mieszanka, a to z kolei pozwala wnioskować że gaźniki już wcześniej kwalifikowały się do regulacji. Myślę że na początek sprawdź lewe powietrze jak pisze Rafi, a następnie zajmij się porządną regulacją. |
Korpen - 2022-04-28 09:07:55 |
Ok, dzisiaj najpierw zrobię test z plakiem a później zajmę się dokładną regulacją. Generalnie to że gaźniki były do regulacji to wiedziałem, miał problem z utrzymaniem niskich obrotów pod koniec zeszłego sezonu, po świecach też było widać, dlatego gaźniki zimą wylądowały na stole, a świece i przewody wymieniłem. |
Korpen - 2022-04-29 10:21:14 |
Test plaka nic nie wykazał, obroty nawet nie drgnęły, czyli mały sukces ;) |
rafi068 - 2022-04-29 11:14:29 |
Jak masz wszystko otwarte do synchronizacji, to sugerowałbym minimalnie wykręcić piloty i synchro na spokojnie. |
Jachoo - 2022-04-30 06:52:00 |
Książkowy przykład rozkalibrowanych gaźników. Tak jak radzi Rafi, zarezerwuj sobie trochę czasu, otwórz browarka i na spokojnie bez pośpiechu reguluj i synchronizuj. Nawet jak masz to robić metodą prób i błędów to mając wakuometry żadnej szkody nie narobisz a przynajmniej nabierzesz pewnej praktyki w tym temacie. |
Korpen - 2022-05-01 19:49:37 |
Tak zrobię ale przyznam szczerze, że nie wytrzymałem i musiałem się przejechać :D |
rafi068 - 2022-05-03 16:11:46 |
Tak mi jeszcze chodzi po głowie ... Porównaj z serwisówką swoje dysze główne. |