- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Ssanie w 550'ce http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=348 |
mat - 2011-03-06 16:32:30 |
Mam taki problem ze ssaniem. Jak uruchamiam moto na zimno z zaciągniętym ssaniem odpala i jest OK. Ale ciężko jest ustawic podwyższone obroty... Albo są bardzo duże albo za małe i gaśnie. JAk motocykl stoi na stopce i kierownica jest "skrzywiona" - ssanie działa. Jak usiądę i wyprostuję ster - ssanie "znika" i trzeba kombinowac żeby nie zgasł. Miał ktoś taką przypadłośc? Może jest jakies banalne rozwiązaenie tego problemu? |
Jasiu - 2011-03-06 18:16:33 |
tak, linkę puść tak żeby się nie napinała przy skręcaniu kierownicą. |
Doman - 2011-03-08 17:05:22 |
Przesmaruj linkę i tą listwę co steruje ssaniem przy gaźnikach . Wiem o czym piszesz . Jak się trochę rozgrzeje i wyprostujesz moto , lekko dodasz gazu na wyłączonym ssaniu to wszystko wróci do normy . |
krowa - 2011-03-08 19:47:25 |
ja ma dokładnie to samo. To znaczy na zimnym silniku, jak go odpalam na ssaniu to od razu wskakuje mi na 3 tys obrotów. Lekki ruch dźwignią ssania i moto gaśnie, dźwignia w drugą stronę - obroty skaczą powyżej 4 tys. Byłem w serwisie Kawasaki z tym. Powiedzieli mi, że to wina gaźników (twarde membrany + luzy na przepustnicach) - ale ja im coś nie wierzę. |
antek - 2011-03-11 22:53:47 |
podepnę się, tylko że u mnie ta dźignia od ssania od razu opada. trzeba ją trzymać żeby się nie cofała. co to może być? |
pablor1 - 2011-06-30 10:50:09 |
Mam ten sam problem, dźwigienka ssania samoczynnie wraca do pozycji spoczynkowej. Czy to tylko kwestia mechanizmu dźwigni ssania i manetki czy coś innego? Rozwiązałeś ten problem u siebie Antek? |
MaRaS1990 - 2011-06-30 18:08:33 |
Mi też ucieka dźwignia ssania, myślałem żeby nałożyć jakiegoś lepkiego smaru w mocowanie tej dźwigni, wtedy by miała większy opór i stała by w miejscu, jak wymyślę czym to posmarować to dam znać czy działa :P |
frankie - 2011-07-01 16:11:15 |
A nie wystarczy poluzowanie linki? Ma swoją regulacje jak dobrze pamiętam. |
krowa - 2011-07-01 22:00:13 |
Stosując smar, tarcia na pewno nie zwiększysz - wręcz przeciwnie. |
pablor1 - 2011-07-01 22:22:44 |
Jak tylko skończy padać (mam nadzieję, że do sierpnia skończy, bo pada i pada...) to się tym zajmę i dam znać czy poluzowanie linki pomoże. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym nie zmieniać jej napięcia bo ssanie jest precyzyjne i działa płynnie. Spróbuję zacząć od rozebrania manetki... |
contraband - 2011-07-02 16:00:50 |
Pewnie macie wyrobione dzwigienki ssania + mocna sprezyna i efekt jaki jest - kazdy widzi. |
MaRaS1990 - 2011-07-03 11:43:39 |
Są takie, w sumie może to nie smary, ale stosowane w różnych mechanizmach żeby je spowolnić, to taka maź gęsta i lepka. Popróbuję i się zobaczy, a zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, jedyne co to to że będę musiał dźwignie ssania trzymać :P |
Spike - 2011-07-09 10:38:52 |
Powiedzcie mi w takim razie. Ja kieruję się przy szukaniu swojego egzemplarza (550 lub 750) tym, by był on z okresu po 1995r., gdyż wtedy wprowadzono podgrzewanie wstępne gaźników, które podobno zlikwidowało problem ze skakaniem obrotów. |
MaRaS1990 - 2011-07-24 13:09:21 |
Ja problem z opadającą dźwignią rozwiązałem :P trochę prowizorycznie i prostacko, ale od 2 tygodni działa bez zarzutu ;) A mianowicie zdjąłem obudowę od dźwigni ssania z kierownicy, a na kierownicę nakleiłem plaster w miejscu gdzie dźwignia styka się z kierownicą :D teraz dźwignia jeździ po plastrze i zatrzymuje się w każdym położeniu. |