Harom - 2011-07-08 13:59:45

Witam. Miałem problem z wyciekiem paliwa - ze znajomości starych motocykli myślałem, że w Zephyrze 550 również da się zamknąć kranik paliwa. Okazało sie, że kiedy zostawiłem na pozycji PRI, całe paliwo uciekło przez prawy skrajny gaźnik. Teraz pytanie czy to paliwo powinno wyciec całkiem? Czy nie powinno się zatrzymać w obiegu. Jeżeli powinno to dlaczego wyciekło akurat przez ten gaźnik? - zawór iglicowy? Po wyjęciu króćców wylewalo sie przez dwa małe wgłębienia wewnątrz gaźnika (tam, gdize nakłada się króciec od filtra powietrza). Dodam, że wyciekało dość szybko, ale nic dziwnego, skoro na PRI leci ciurkiem. Wypróbuję teraz na pozycji ON jak dawniej czy też cieknie. Przeszukałem wątki na tym forum, znalazlem odpowiedź na część pytań, ale dalej mam wątpliwości. Proszę o odpowiedz, serdeczne pozdro!;)  - Na on/rezerwa też cieknie, z obu skrajnych dla odmiany. Wczesniej nie było widać bo się zapewne lało do filtra powietrza..

krowa - 2011-07-10 13:37:05

Generalnie paliwo nie powinno cieknąć z gaźników nawet, gdy masz kranik na PRI. Jeśli paliwo cieknie to znaczy, że zaworki iglicowe nie trzymają lub pływaki się zawiesiły. Dalej - jeśli nawet pływaki lub zaworki nie działają jak należy, a paliwo ucieka w stronę filtru powietrza, oznacza to, że masz bardzo wysoko podniesioną iglicę (normalnie paliwo powinno się przelać przez wężyki odchodzące w kierunku ziemi od gaźnika). Jeśli paliwo cieknie z kranika (on/rezerwa), gdy motocykl jest wyłączony, oznacz to że musisz wymienić kranika (kupić zestawa naprawczy do kranika)

Podsumowując, moim zdaniem masz do wymiary:
- zaworki  iglicowe (jeśli pływaki się nie zawieszają),
- kranik.

Harom - 2011-07-10 14:46:22

Tak, czyli do tego regulacja, bo głównie paliwo cieknie z miejsca, gdzie łączy się na gumkach z filtrem powietrza. Tam, na każdym z gaźników są dwa małe wgłębienia i z nich właśnie leci. Może też delikatnie spod dekielka komory pływakowej, albo którejś ze śróbek - nie wiem, jest cały mokry. Trzeba solidnie wszystko pouszczelniać. Dodam fotke

http://img5.imageshack.us/img5/7692/1251large.jpg
By harom1 at 2011-07-10

krowa - 2011-07-12 22:14:11

Ustawa poziom pływaka, zbadaj zaworki iglicowe, wymień uszczelki pod deklem komory pływakowej i wtedy zobaczymy.

Doman - 2011-08-06 19:48:47

Miałem podobną sytuację . Poprostu kranik przepuszcza . Na allegro jest sprzedawca Italy Racing czy jakoś tak i tam kupiłem zestaw naprawczy kranika . Problem zniknął . Kranik trzyma a jak chcesz się upewnić że to kranik to zdejm przewód zasilający gaźniki w paliwo przy kraniku i zobaczysz czy cieknie .

Harom - 2011-08-07 20:36:57

Potwierdzam. Naprawa kranika pomogła. Wcześniej wyciekały resztki z tego co poszło na PRI, a do tego powoli z nieszczelnego kranika. Teraz jest już wszystko ok. Pozdro

Doman - 2011-08-09 15:50:41

To o punkt poproszę :)

Nieaktywny - 2013-04-11 20:09:29

dziś zszedłem do garażu, tak przepalić bo kółko zawiozłem do sprostowania więc nie jeździłem. zgasiłem, już chcę iść do domu kiedy to ujrzałem plamkę pod silnikiem. myślałem, że cieknie z silnika, ale okazało się, że to paliwo z gaźnika - pierwszy od lewej. podobnie jak kolega wyżej

Harom napisał:

Tak, czyli do tego regulacja, bo głównie paliwo cieknie z miejsca, gdzie łączy się na gumkach z filtrem powietrza. Tam, na każdym z gaźników są dwa małe wgłębienia i z nich właśnie leci. Może też delikatnie spod dekielka komory pływakowej, albo którejś ze śróbek - nie wiem, jest cały mokry.

z tym, że u mnie jest tak:
- PRI - leci;
- ON/RES - nie leci, jak odpalę też nie, a jak zgaszę to leci tak jakby zleciało z gaźnika.
przyznam się, że ruszyłem lekko śrubkę od składu mieszanki na 2 cylindrze bo wydech na tym cylindrze był chłodniejszy w stosunku do pozostałych (kolega mi podsunął ten pomysł), ale na drugim raczej sucho.
czy to będą te zaworki iglicowe czy jeszcze coś innego?

mar33cki - 2013-05-06 08:58:11

w weekend zauważyłem, że podobnie jak wyżej mam wilgotną od paliwa obudowę filtra powietrza, a dziś miałem problem z kranikiem w pozycjach ON/RES, więc jazda była na PRI, czyżby też kranik i dodatkowo gaźniki?

EDIT: heh w sobotę unosiłem bak, żeby poprowadzić przewody do przełącznika lampek LED i zsunął się wężyk z kranika idący do jednego z gaźników, także jestem przy nadziei, że to tylko ta pierdoła...

5eba - 2015-04-27 15:45:20

nie moge dodzwonic sie do agmotu z pytaniem czy uszczelka w linku nizej pasuje do zr 1100.
ma ktos na zbyciu taka? Yama ma zobaczyc, ale moze ktos jeszcze? niby zestaw naprawczy w zeszlym roku wymieniony, ale cieknie spod uszczelki miedzy granikiem a juz samym bakiem (spłaszczona uszczelka). bronie sie przed zakupem calego zestawu.
http://www.agmot.pl/sklep/p/26149/USZCZELKA-KRANIKA

5eba - 2015-04-28 08:01:57

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran … 62009.html
taniawo cos.. ale chyba warto dla samej uszczelki.

Pudelski7 - 2015-04-28 08:11:36

M line ma bardzo konkurecyjne ceny w stosunku do wyrobów Turomaxa. Interesowałem sie tematem trochu i ktoś przeprowadzał jakieś proste testy i stwierdził że po zetknieciu się z paliwem gumy zachowują się identycznie. Ja teraz gaźniki złożyłem na uszczelkach mline i wszystko jest ok.

5eba - 2015-04-28 10:30:11

zamowilem

5eba - 2015-05-05 08:25:49

zalozony i cieknie.. ale ciec bedzie bo gwinty byly/sa pozrywane.. nie mozna docisnac srub, pewnie leci po gwincie.
pozostaje mi wkrecic te sruby na jakims kleju epoksydowym lub przegwintowac wieksza narzynką otwory i wkrecic wieksze sruby. oczywiscie otwory w kraniku tez trzeba powiekszyc... odpalanie na zimnym ciagle chujowe.. ogolnie mam dosc. dam znac wieczorem czy udalo sie cos zrobic, a moze jakies pomysly? ........................ ;/

edit/ sprobuje na tasme teflonowa..

Pudelski7 - 2015-05-05 09:15:46

Zestaw naprawczy gwintu

http://allegro.pl/napraw-gwint-m8-x-1-2 … 68396.html
http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- … 63853.html
http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- … 47158.html
http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- … 42698.html
http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- … 34591.html

Jachoo - 2015-05-05 10:15:22

Jakieś pomysły??? - przeproś spryciaka i pogadaj z Luną czy nie chciała by się zamienić na 11 ;)
A tak na poważnie to chyba najlepiej poszukaj używki kranika bo wydaje mi się że tego już nie uszczelnisz. Klej ci nie dociągnie śruby a jedynie sprawi że nie będzie się wykręcać, natomiast co do rozwiercania tak małego elementu jestem dość sceptycznie nastawiony. Wejdź na alegro i przejrzyj oferty, nie koniecznie od Zephyra bo wiele modeli ma te same kraniki.

5eba - 2015-05-05 12:47:27

niestety nie chodzi o kranik, a gwinty w baku. otwory w kraniku nie sa gwintowane.

Pudelski, czytalem o tulejach naprawczych, ale czy gwint miedzy tuleja a powiekszonym gwintem bedzie szczelny w przypadku benzyny.

Pudelski7 - 2015-05-05 13:30:45

Raczej będzie ciekło ale mysle że jest to realne do wykonania tylko musiś to tak przegwintować i rozwiercic aby nie uszkodzić połaci baku. Spokojnie jest to do zrobienia tym zestawem.

Jachoo - 2015-05-05 13:40:15

Aha, myślałem że rozjechałeś gwinty w samym kraniku, nie te od uchwytu. Z tego co pamiętam podczas rozbebeszania swojego baku to w dnie zbiornika są wspawane 2 nakrętki M6, więc rozwiercając je na większy gwint pozostanie ci bardzo mała ścianka co też jest ryzykowne że pęknie zewnętrznie przy skręcaniu.

5eba - 2015-05-05 19:26:00

gwinty nie byly tak zerwane jak mi sie wydawalo. wrzucilem dwie podkladki, tasma teflonowa i fajnie docisnelo sie. na full baku trzyma juz pare godzin. odetchnalem.

Pudelski7 - 2015-05-05 20:27:20

no to spoko :)).

Panda - 2015-05-05 20:29:36

Jak u Hitchcoca. Oby było już w porządku.

www.pndc.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.wirtualne-zycie.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl www.nietykalnitag.pun.pl