6mis5iek6 - 2011-08-27 13:06:35

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Zephyrka 550 z 93r. Kiedy odpalilem go pewnego razu na zimnym silniku zacze³o cos stukac na wolnych obrotach a jak go podkreci³em pow. 6tys. stukanie cich³o i podczas schodzenia z obrotow najbardziej stuka³o w przedziale od 4-2tys. Po przejechaniu ok.2 km gdy silnik sie rozgrza³ to stukanie ca³kowicie cich³o we wszystkich przedzia³ach pracy silnika. Pojezdzi³em nim tak z 200km i zauwazy³em ze to stukanie przesta³o cichnac nawet na rozgrzanym moto a podczas schodzenia z obrotow to stukanie jest najg³osniejsze. Sprawdzilem juz luzy zaworowe i wszystkie mieszcza sie w granicy b³edu. Serdzecznie prosze o pomoc! Z góry dziekuje za udzielone rady.

Prosi³bym rowniez o polecenie jakiegos mechanika w okolicach Inowroc³aw - W³oc³awek kto móg³by naprawic ta szkode.

Beddie - 2011-08-27 13:20:34

£añcuszek nierz±du?

6mis5iek6 - 2011-08-27 14:35:06

zdja³em pokrywe zaworow i wa³kow i sprawdza³em tamtejszy lancuszek i byl dobrze naciagniety i nie wydaje mi sie zeby on halasowa³. Dodam tylko ze moto chodzi normalnie jak wczesniej jezeli chodzi o odpalanie, przyspieszenie, wkrecanie sie na obroty itp.

Beddie - 2011-08-27 18:22:59

Ten ³añcuszek z tego co wiem zaczyna stukaæ po jakich¶ 3-4 tysiacach od zmiany. U mnie stuka z ró¿nym natê¿eniem, czasem jest cichutko, a czasem lekko go s³yszê podczas jazdy, ró¿nie. Pod wzgledem mocy nie ma ró¿nic? Obroty trzyma?

krowa - 2011-08-27 18:25:28

Tu masz wiêcej o tym: http://www.zephyr-zone.com/cgi-bin/yabb … 1238495107

6mis5iek6 - 2011-08-28 10:11:44

Nie ma roznicy praca jest niemal identyczna jak przed stukaniem moze dosz³y minimalne wibracje ale to moze przez zmiane oleju na inny. Moc jest taka sama na obroty wkreca i schodzi z nich normalnie jak przed stukaniem. Kolega mowi³ mi ze moze to byc uszkodzony wodzik sprzeg³a bo zauwazy³ ze czasami przy wyzszych obrotach jak zmienia sie bieg zwykle z 1 na 2 to wskoczy na 2 puszcze sprzeg³o i bieg wyskoczy na luz pomiedzy 1 a 2. co o tym myslicie??

krowa - 2011-08-29 21:22:31

a czyta³e¶ ten w±tek, który Ci podes³a³em z zephyr zone?

6mis5iek6 - 2011-08-29 23:01:53

Tak czytalem ale tam jest temat tylko o przeróbce a ja chcia³bym zeby bez takiego "tuningu" da³o sie to naprawic u mnie ta sruba jest wkrecona do oporu. Moze wymiana ³ancuszka i oryginalnego napinacza pomoze bo slysza³em ze te przerobione trzeba regulowac co jakis czas a oryginalny ma sprê¿yne.

Problem zlokalizowany. Mieliscie racje to rozrzad. Dzisiaj odpalilem go na zimnym silniku chwile pochodzil podkreci³em do 6 tys. i cos lekko puk³o i zgas³. Zdja³em pokrywe zaworow i zauwazy³em sporo opi³kow woko³ ³ancuszka i slady na pokrywie oraz w obudowie. przekreci³em wa³em moze o 3/4 obrotu kiedy zauwazy³em ze zebatka ta blizej gaznikow trzyma sie na jednej srubie, ktora po lekkim ruszeniu wylecia³a i zebatka wysune³a sie ze swego docelowego po³ozenia. Co koniecznie w tym przypadku nalezy wymienic? Czy obejdzie sie bez ingerencji w zebatki?  Prosze o szczere rady.

zmijka - 2011-08-31 16:02:15

Chodzi ci o zêbatkê wa³ka rozrz±du ss±cego?tam brakowa³o ¶rubki?

macias89 - 2011-08-31 16:36:36

Musisz koniecznie t± ¶rube wyci±gnaæ z silnika bo wiele szkód Ci narobi w silniku!!
Co do zêbatek to raczej nie musisz ingerowaæ w nie chyba ¿e jak w³o¿ysz ¶rubê w otwór w zêbatce bêdziesz czu³ luz jakikolwiek to bêdzie  do wymiany zêbatka bo jest wyroniona.
Je¿eli bêdziesz skrêcaæ wa³ek z zêbatk± u¿yj "locktail" czyli tzw. "klej do gwintów" bo nie d³ugo mo¿esz mieæ to samo.Ja na Twoim miejscu zdj±³ bym miskê olejow±, zobaczy³ co w niej le¿y i wymieni³ olej  z filtrem bo pewnie jest w nim  pe³no opi³ków a to moze byæ szkodliwe dla wszystkiego

6mis5iek6 - 2011-09-01 15:16:35

Tak zebatka wa³ka ssacego. Jak przekreci³em kluczem wal to zobaczy³em ze nie ma jednej i by³a pod wa³kiem wcisnieta. Wiem olej i filtry po naprawie od razu wymieniam. Obie sruby wyciagna³em z tej zebatki i zesz³a  ona ze swojej pozycji i w takim stanie odda³em zephyrka do mechanika ktory mowi³ ze to wszystko rozbierze i w razie czego sprawdzi czy t³ok nie uderzy³ w zawor czasami bo to juz by³by duzy problem;/

pablo89 - 2012-01-14 16:14:40

Witam.Mia³em ten sam problem grzechotanie silnika przy zimnym rozruchu i podczas jazdy jak hamowa³em silnikiem.To wina napinacza ³añcucha rozrz±du za s³abo napina.Podczas pracy silnika ³añcuch jest poddawany zmiennym naprê¿eniom.Jaki rodzaj napinacza masz??zapadkowy czy ¶rubowy??mialem wymieniany ³añcuch i napinacz i dalej grzechota³o.stary napinacz by³ zapadkowy a nowy ¶rubowy.na tym nowym napinaczu odkreci³em t± ¶rubke- za¶lepkê odpalilem moto i wlo¿ylem w otwor po zaslepce srubokret i lekko docinsnalem grzechotanie ustalo jak wyjolem srubokret to dalej grzechotalo na srubokrecie mozna bylo wyczuæ drgania jak ³ancuch delikatnie odpycha napinacz.Nastêpnie zdemontowalem napinacz rozebralem go na czê¶ci pierwsze i naci±gno³em w nim sprê¿ynê aby z wiêksz± si³± dociska³ ³añcuch.Potem zamontowalem napinacz odpalilem moto i cisza jak makiem zasia³ , od tamtej pory skonczyl sie problem z grzechotaniem.oczywiscie przy naci±ganiu tej sprê¿yny nie nalezy przesadzac.w przypadku napinacza zapadkowego trzeba pophn±æ bolec aby zapadka przeskoczyla o jeden lub kilka z±bków.to jest taki opis pi razy oko kto¶ kto ma o tym troche pojêcia powinien sobie z tym poradzic bez problemu.pozdro

www.zzip15.pun.pl www.ohayo-nostale.pun.pl www.ruthles.pun.pl www.forumliterackie.pun.pl www.papierosy.pun.pl