- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Stuka podczas pracy od 2-5 tys. obr. na zimnym i ciep³ym http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=507 |
6mis5iek6 - 2011-08-27 13:06:35 |
Witam! |
Beddie - 2011-08-27 13:20:34 |
£añcuszek nierz±du? |
6mis5iek6 - 2011-08-27 14:35:06 |
zdja³em pokrywe zaworow i wa³kow i sprawdza³em tamtejszy lancuszek i byl dobrze naciagniety i nie wydaje mi sie zeby on halasowa³. Dodam tylko ze moto chodzi normalnie jak wczesniej jezeli chodzi o odpalanie, przyspieszenie, wkrecanie sie na obroty itp. |
Beddie - 2011-08-27 18:22:59 |
Ten ³añcuszek z tego co wiem zaczyna stukaæ po jakich¶ 3-4 tysiacach od zmiany. U mnie stuka z ró¿nym natê¿eniem, czasem jest cichutko, a czasem lekko go s³yszê podczas jazdy, ró¿nie. Pod wzgledem mocy nie ma ró¿nic? Obroty trzyma? |
krowa - 2011-08-27 18:25:28 |
Tu masz wiêcej o tym: http://www.zephyr-zone.com/cgi-bin/yabb … 1238495107 |
6mis5iek6 - 2011-08-28 10:11:44 |
Nie ma roznicy praca jest niemal identyczna jak przed stukaniem moze dosz³y minimalne wibracje ale to moze przez zmiane oleju na inny. Moc jest taka sama na obroty wkreca i schodzi z nich normalnie jak przed stukaniem. Kolega mowi³ mi ze moze to byc uszkodzony wodzik sprzeg³a bo zauwazy³ ze czasami przy wyzszych obrotach jak zmienia sie bieg zwykle z 1 na 2 to wskoczy na 2 puszcze sprzeg³o i bieg wyskoczy na luz pomiedzy 1 a 2. co o tym myslicie?? |
krowa - 2011-08-29 21:22:31 |
a czyta³e¶ ten w±tek, który Ci podes³a³em z zephyr zone? |
6mis5iek6 - 2011-08-29 23:01:53 |
Tak czytalem ale tam jest temat tylko o przeróbce a ja chcia³bym zeby bez takiego "tuningu" da³o sie to naprawic u mnie ta sruba jest wkrecona do oporu. Moze wymiana ³ancuszka i oryginalnego napinacza pomoze bo slysza³em ze te przerobione trzeba regulowac co jakis czas a oryginalny ma sprê¿yne. |
zmijka - 2011-08-31 16:02:15 |
Chodzi ci o zêbatkê wa³ka rozrz±du ss±cego?tam brakowa³o ¶rubki? |
macias89 - 2011-08-31 16:36:36 |
Musisz koniecznie t± ¶rube wyci±gnaæ z silnika bo wiele szkód Ci narobi w silniku!! |
6mis5iek6 - 2011-09-01 15:16:35 |
Tak zebatka wa³ka ssacego. Jak przekreci³em kluczem wal to zobaczy³em ze nie ma jednej i by³a pod wa³kiem wcisnieta. Wiem olej i filtry po naprawie od razu wymieniam. Obie sruby wyciagna³em z tej zebatki i zesz³a ona ze swojej pozycji i w takim stanie odda³em zephyrka do mechanika ktory mowi³ ze to wszystko rozbierze i w razie czego sprawdzi czy t³ok nie uderzy³ w zawor czasami bo to juz by³by duzy problem;/ |
pablo89 - 2012-01-14 16:14:40 |
Witam.Mia³em ten sam problem grzechotanie silnika przy zimnym rozruchu i podczas jazdy jak hamowa³em silnikiem.To wina napinacza ³añcucha rozrz±du za s³abo napina.Podczas pracy silnika ³añcuch jest poddawany zmiennym naprê¿eniom.Jaki rodzaj napinacza masz??zapadkowy czy ¶rubowy??mialem wymieniany ³añcuch i napinacz i dalej grzechota³o.stary napinacz by³ zapadkowy a nowy ¶rubowy.na tym nowym napinaczu odkreci³em t± ¶rubke- za¶lepkê odpalilem moto i wlo¿ylem w otwor po zaslepce srubokret i lekko docinsnalem grzechotanie ustalo jak wyjolem srubokret to dalej grzechotalo na srubokrecie mozna bylo wyczuæ drgania jak ³ancuch delikatnie odpycha napinacz.Nastêpnie zdemontowalem napinacz rozebralem go na czê¶ci pierwsze i naci±gno³em w nim sprê¿ynê aby z wiêksz± si³± dociska³ ³añcuch.Potem zamontowalem napinacz odpalilem moto i cisza jak makiem zasia³ , od tamtej pory skonczyl sie problem z grzechotaniem.oczywiscie przy naci±ganiu tej sprê¿yny nie nalezy przesadzac.w przypadku napinacza zapadkowego trzeba pophn±æ bolec aby zapadka przeskoczyla o jeden lub kilka z±bków.to jest taki opis pi razy oko kto¶ kto ma o tym troche pojêcia powinien sobie z tym poradzic bez problemu.pozdro |