- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Modyfikacje & Custom http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=8 - Utwardzenie zawieszenia http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=544 |
Yamamoto - 2011-10-12 20:52:34 |
Ktoś próbował utwardzać zawieszenie w moto? |
antek - 2011-10-13 00:32:49 |
mi mechanik robił, chyba tylko zalał gęstszzy olej, i jest bardzzo dobrze, aczkoliek naet cześniej tyle nie opadał jak na niego siadałem..... |
Yamamoto - 2011-10-13 09:28:27 |
Mam zalane gęstszym. Zamiast 10 W teraz jest 15 W. na rok dało radę. Teraz coraz bardziej czuje niedostatki w zawieszeniu i chcę coś z tym zrobić. a że w tym roku cały warsztat mam do dyspozycji to grzech nie skorzystać. |
krowa - 2011-10-13 12:21:34 |
zmień sprężyny + olej |
PabloEOP - 2011-10-13 18:13:20 |
Ten sam problem miałem zalałem 15W Orlenowski i jest dobrze. Pozdrawiam |
wojt70 - 2011-10-14 21:51:21 |
jak zmienisz sprężyny to zalej taki jaki zaleca producent do sprężyn ja mam willbers i jest lepiej szczególnie przy hamowani z pasażerem ,wcześniej właściwie hamowałem tylko silnikiem w czasie jazdy z plecaczkiem,mój kolega zmienił na wirth i zalał 10W mimo zaleceń 7,5 i nie dało sie jeździć ,motor był niespokojny na zkrętach,ma 750 |
Yamamoto - 2012-09-21 14:16:52 |
Temat wraca coraz bardziej. |
PalaszD - 2012-09-21 15:05:40 |
daj gęstrzy olej...powiem Ci, że fajny pomysł ze zmianą zawiechy...ale o dzwonie chyba nic się nie chwaliłeś?? |
Yamamoto - 2012-09-21 22:20:18 |
@ PalaszD miałem gęstszy olej. Średnio na jeża. Rok było ok potem już lipa. W 750 pod korkiem w ladze masz tulejkę. Przedłużyłem ją o 2 cm. I dalej niebałdzo jest. Zwłaszcza że ja sam ważę ok 110 kg a do tego latam z plecakiem ok 55 kg. I przód cierpi. |
JONy - 2012-09-22 07:40:36 |
Olej w lagach to po prostu amortyzator a sprężyna to "zawias" . Gęstszy olej powoduje jego wolniejsze płynięcie w kanałach co w rezultacie daje złudzenie sztywności. Faktycznie na początku nie będzie dobijał przodem podczas hamowania ,bo w tym samym czasie tego gęstszego oleju przeleje się mniej w widelcu niż rzadszego. Ale podczas jazdy kiepska drogą to kiera wali po łapach i wszystko się trzęsie mało zegary nie odpadną. Po jakimś czasie olej traci swoje pierwotne właściwości i znów walimy przodem. |
wojt70 - 2012-09-22 13:20:21 |
Olej się leje taki jaki zalecił producent sprężyny akcesoryjnej nie normalny , bo zawias robi się bardzo nerwowy przynajmniej jak nowe sprężyny .Poza tym się zgadzam he he, tylko że to wszystko tylko teoria , no niby jest lepiej ale szału też nie ma, może jak by dorobił konkret pod wagę sprężyny,te progresywne też są robione pod jakąś średnią . |
Yamamoto - 2012-09-22 15:57:39 |
Bo mogę mieć coś takiego |
JONy - 2012-09-22 18:20:32 |
Dobra... lagi są całkowicie inne. Jest inne mocowanie koła i zacisk w 636 je trzytłoczkowy a jedenastece dwu... |
wojt70 - 2012-09-22 20:27:18 |
to chyba lipa |
Yamamoto - 2012-09-22 21:36:59 |
Kupowałem ostatnio z kumplem Horneta 600 2001. Porównałem prace zawieszenia i wiem co chcę poprawić. Chodzi mi o to, że pod moim ciężarem (sprężyna oryginalna+tulejka 2 cm dłuższa+ olej 10 W) zawieszenie zamyka się w połowie. Podejrzewam że sprężyny swoje przeszły. I we Francji i w Polsce. |
wojt70 - 2012-09-23 08:08:45 |
Sens złapaliśmy,raczej. Przekładka zawieszenia wyjdzie na pewno drożej ,zawsze trafi się jakaś niespodziewanka, a na koniec byc może będziesz musiał zmienic sprężyny w zawiasie który zakupiłeś . |
siwy - 2012-09-23 20:59:59 |
Ja teraz trenuje swoje zawiecho i powiem ci tyle. pomiar długości sprężyn w stanie wolnym według serwisu zmierz to ci powie na czym stoisz jak bedą krótkie to można zalać nawet 15W (konieczne jest rozebranie całej lagi nie tylko płukanko jak często robią mechaniole)i oblatać troche ,a jak masz kase to kupić nowe sprężyny + zestaw naprawczy z tulejami i git.Wkładanie czegokolwiek do lagi nic nie daje, sprawdzone na sobie, oryginalne sprężyny tego nie przyjmują to nie ta generacja. |
Yamamoto - 2012-09-24 14:53:28 |
Na Horneta wszedłem bo kumpel co kupił nie ma prawka i nie umie jeździć :D i trzeba było go przywieźć spod Raciborza do Krakowa. Kurs na prawko dopiero zaczął a moto już stoi. |
JONy - 2012-09-24 19:56:02 |
tzn że w połowie skoku już dobija? Za mały masz skok czy są za miękkie przy dużym skoku? |
Yamamoto - 2012-09-24 20:22:32 |
Nie poskładany po glebie wygląda tak: |
wojt70 - 2012-09-24 21:22:32 |
na fitnes sie zapisz he he, a na poważnie u mnie po wymianie na progresy przód nigdy nie dobił 70 kg + 55kg + troche bambetli ,dosyć szybko zmieniłem więc czy dobiłby na starych nie wiem,muszę zobaczyc ile opada tylko podemną ,ale mam wrażenie że blisko połowy ,może 40 % |
JONy - 2012-09-24 21:28:17 |
Jak za mały skok to czas na zmianę spręzyn. Podobnie mam w Bandziorze. Praktycznie mogę dobić zawias jak się na nim konkretnie bujnę na postoju. Tylko,ze tam skok jest dość spory i byc może wystarczy sama gęsta oliwa. Zresztą i tak idzie na handel to nie będe inwestował... Moto wygląda ciekawie :) malnij je na różowo.. :p |
Yamamoto - 2012-09-24 22:43:51 |
Fitness i siłownia nie bardzo pomagają. Zmienia się zawartość ale nie masa :( |
JONy - 2012-09-24 23:02:51 |
Będzie bober...? gdzieś tu czytałem. Podobał mi się . |
Yamamoto - 2012-09-25 00:18:09 |
Wracam do starego |
siwy - 2012-09-25 12:15:29 |
gdzie te sprężyny za 310 zł kupisz? cena za sztuke czy komplet? |
Yamamoto - 2012-09-25 12:41:50 |
Za komplet. W serwisie gdzie pomagam i Zefira serwisuje, zamiast wypłaty mam zniżkę na części - niestety tylko dla siebie. |
siwy - 2012-09-26 08:21:38 |
znaczy zamawiają w LARSSONIE i płacisz z upustem sprzedawcy |
PalaszD - 2013-12-04 14:06:59 |
w 1100 jest inna średnica goleni, wiec jest tak jak piszesz - inaczej jak w 550 i 750. |
PalaszD - 2013-12-04 14:36:52 |
Czy akurat 550 i 750 mają takie same sprężyny – nie wiem, trzeba zerknąć w serwisówkę… ale wydaje mi się, że będą inne. Tam chyba też jest inna średnica lag. |
PalaszD - 2013-12-04 15:58:55 |
jeśli masz możliwość zapodania nowych sprężyn - to bym się nie zastanawiał :) co nowe, to nowe :) |
Yamamoto - 2013-12-04 18:05:28 |
Zmień sprężyny na progresy, potem olej. U mnie na razie starcza progres+10 W. 15W + standard+tulejki utwardzające dawał rade przy samotnej jeździe. Każdy ma inne potrzeby. |
Yamamoto - 2013-12-04 21:11:06 |
Qrde pierwsze słyszę o tej firmie. Jak założysz progresy+10W może być sztywno. Proponuje polatać w normalnych warunkach a nie zimowych - lepsza współpraca jeździec - moto. Tył regenerują w Jaworznie. Opinii nie znam. |
PalaszD - 2013-12-04 21:13:35 |
:offtopic: taka zona to skarb :) |
mar33cki - 2013-12-05 11:45:21 |
można trochę zmniejszyć efekt nurkowania przodu jak się najpierw lekko przyciśnie tylny hamulec, a dopiero potem przód - przód wtedy lekko 'siada' i łagodniej reaguje na hamowanie przodem - przydatne nie tylko z plecaczkiem :) |
Yamamoto - 2013-12-17 16:50:20 |
Są tej samej długości jak ori? Czy tej samej długości jak ori+tulejka? Jak z ilością zwojów? |
sebastianm - 2016-08-27 12:15:26 |
Mam ten sam problem. Bardzo miekkie zawieszenie, odpuszczenie gazu powoduje już nurkowanie. |
PalaszD - 2016-08-27 12:47:48 |
A olej w lagach jest? Może kiedyś wyleciał i go tam poprostu nie ma?? |
sebastianm - 2016-08-27 14:09:29 |
Chyba jest.... |
PalaszD - 2016-08-27 14:31:56 |
To zalej 15W40 ja w swoim 1100 taki zalalem i jest bardziej sztywny, lepiej się prowadzi we winklach :) |
sebastianm - 2016-08-27 15:09:57 |
Panowie, to nie jest kwestia oleju, ten zawias za mocno nurkuje. |
Jachoo - 2016-08-27 16:21:06 |
Miękki zawias to niestety bolączka Zephyrów. Są akcesoryjne progresy dedykowane do tego motocykla i to już sporo poprawia. Dodatkowo zalanie olejem 15 potęguje odczucie sztywniejszego widelca. Zmieniając poprowadzenie kierownicy możesz na moim przykładzie wykombinować regulację napięcia wstępnego aby dostosować ustawienie do swoich potrzeb i wagi. |
sebastianm - 2016-08-28 08:02:51 |
Jachoo jak masz to rozwiązane u siebie? Masz sprężyny progresywne i do tego zamontowałeś jakieś pokrętła do wstępnej regulacji napięcia sprężyny? Z czego zaadoptowałeś regulację? Kierownicę zmieniłeś na jakąś akcesoryjną? Bo tam chyba trochę mało miejsca na pokrętło. |
Jachoo - 2016-08-28 08:46:50 |
W dziale galeria masz całą powieść dotyczącą przebudowy mojego moto. Bliżej końca zamieściłem opis modyfikacji zawieszenia. Ja zmieniłem kierownicę na clipony, ale jeśli chciałbyś zastosować ten patent przy oryginalnym sterze to czeka cię wizyta u ślusarza i dorobienie dolnych półksiężyców wyższych o ok 2,5 cm. Sama przeróbka jest stosunkowo prosta jednak najtrudniej jest dostać dobre korki od ZX6 model '95-'97, bo tylko (z tego co wiem) ten model motocykla przy lagach 41 mm miał regulację. |
sebastianm - 2016-08-28 14:01:05 |
Domyślałem się że może być problem częściami. Odwiedziłem dzisiaj sklep i warsztat motocyklowy. Gość jak usiadł na kawe to powiedział że to zawieszenie jest niebezpieczne w użytkowaniu:D |
Jachoo - 2016-08-29 07:23:47 |
Dla jednego dużo, dla drugiego mało, ciężko stwierdzić. Jeśli masz jakieś podstawy mechaniki i lubisz się trochę usmarować to zrobisz to sam za nie więcej jak 550 zł. Zależy za ile wyrwiesz progresy. Tu masz przykładowy link do sklepu ze sprężynami Wirth (myślę że jednymi z lepszych) https://www.bikestar.pl/motocyklowe-spr … sywne.html |
Yamamoto - 2016-08-29 08:27:39 |
Tuleję mogę ci wysłać. W tym wątku jest też opis po kolei co ja robiłem. |
mar33cki - 2016-08-29 09:27:50 |
może sama wymiana oleju na gęstszy ci pomoże, u mnie dała radę :) |
sebastianm - 2016-08-29 09:48:33 |
Dzięki Yamamoto za propozycję ale zostanę przy progresach. Montaż tulejki skróci skok a tego bym nie chciał. Jeżdżę sam i przy mojej masie 90kg powinno być ok nawet na 10w. |
Yamamoto - 2016-08-29 10:28:44 |
Ja mam te Wirthy i zadowolon jestem. |
sebastianm - 2016-08-29 10:34:32 |
Pasowały bez przerabiania? |
Jachoo - 2016-08-29 10:37:15 |
Narzędzie zrobisz, znając wymiary to żadna filozofia. Nie musisz nawet szukać w serwisówce, wystarczy to forum ;) Cały czas zbierałem się żeby zwymiarować ten klucz i wstawić do działu warsztat i nigdy nie było czasu, więc może teraz twoje zapytanie będzie tym bodźcem motywującym. Postaram się to wieczorem ogarnąć. |
Yamamoto - 2016-08-29 10:43:38 |
Pasowały bez przerabiania. Tylko ciężko górny korek dokręcić (na ori dokręcasz/dociskasz jedną ręką). Ewentualnie zamiast narzędzia to pneumatem odkręcasz imbus z dołu i też da rade. |
sebastianm - 2016-08-29 11:17:57 |
Faktycznie, muszę się upewnić że to progresy. Może faktycznie pomyślę o samodzielnej wymianie, tylko raczej zostawię sobie to na zimę... |
sebastianm - 2016-08-30 11:20:14 |
Sprawdziłem, to są progresy. Co jeszcze po za uszczelaniaczami powinno się wymienić? I jakie uszczelniacze kupić? |
Jachoo - 2016-08-30 11:58:28 |
Skoro są to progresy to za tę cenę warto robić to samemu. Jak rozbierzesz teleskopy to ocenisz stan tulejek, ale one wolno się zużywają wiec jeśli jeździłeś z olejem to powinny być spoko. Kup sobie komplet uszczelniaczy zawieszenia do ZR750 (masz tam wszystkie potrzebne simeringi), olej i możesz brać się do roboty. Myślę że nie zajmie ci to więcej czasu jak niedzielne popołudnie przy piwku ;) |
sebastianm - 2016-08-30 12:13:06 |
A podpowiesz mi z tego które uszczelniacze będą pasować? |
Yamamoto - 2016-08-30 12:24:10 |
Wszystkie :D |
sebastianm - 2016-08-30 12:27:12 |
tzn klucz dynamometryczny? |
Yamamoto - 2016-08-30 12:41:58 |
Tak. Klucz. I o takie kapturki mi chodziło. |
Jachoo - 2016-08-30 13:18:25 |
Z tym kluczem to bym się zastanowił, bo dla rozebrania jeden raz w życiu zawieszenia szkoda kasy, można to zrobić na wyczucie. Gdybyś jednak miał możliwość pożyczenia, lub wiesz że to narzędzie przyda ci się w przyszłości to będzie dobry zakup (o ile nie kupisz najtańszego chińskiego badziewia) |
basior-78 - 2018-07-19 01:55:33 |
Nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam tu : |
Jachoo - 2018-07-19 07:19:53 |
Nie sprawdzałem osobiście ale wydaje mi się że będą pasowały. |
xor - 2020-11-21 23:44:50 |
Wyjąłem sprężyny z lag, i wyglądają już na progresywne. |
rayan_s1 - 2021-03-06 12:49:15 |
Witam |
Jachoo - 2021-03-06 20:11:16 |
Tego chyba tu jeszcze nie było. Ja zmodyfikowałam fabryczne teleskopy by dać im możliwość regulacji ale upd nie zgłebiałem |
rayan_s1 - 2021-03-06 22:05:34 |
No to chyba będę pierwszy :) mam nadzieje że nie pierwszy i ostatni hehe. |
Yamamoto - 2021-03-08 06:35:06 |
Pic or nothing happen. |
Jachoo - 2021-03-09 07:20:59 |
Dopasowanie długości i szerokości zawieszenia nie będzie problemem bo na rynku jest sporo dawców od których można to wyrwać za normalne pieniądze. Problem będzie z doborem długości i grubości osi główki, a jeśli zamierzasz też zmienić koło na oryginalne to tutaj widzę najwięcej problemów. Nie mniej jednak życzę powodzenia i trzymam kciuki bo chętnie zobaczyłbym taki przeszczep, a opis pozostałby dla potomnych i potencjalnych zainteresowanych. |
rayan_s1 - 2021-03-15 18:33:00 |
Z tym kołem to masz rację, niestety będzie od dawcy. Zakupiłem zawieszenie upside down z kawy ZX9 z 97. |
Jachoo - 2021-03-16 13:46:51 |
Akurat upside down w pierwszej Ninji 9 nie miał najlepszych notowań. Co prawda opinia ta wychodziła po jazdach torowych na tle konkurencyjnych marek więc przy Zephyrze raczej nie będzie to problemem. Chyba że masz zamiar jeździć nim na granicy, ale w takim przypadku to sama konstrukcja ZR'a będzie większym problemem niż samo zawieszenie ;) |
rayan_s1 - 2021-04-14 15:36:44 |
Trzeba skracać, nowa ośka do wytoczenia faza wczesna beta: |
Jachoo - 2021-04-15 12:16:56 |
Wszystko do ogarnięcia. Na tym etapie wygląda to obiecująco. Co do skracania ośki to jako alternatywę można dospawać do główki ramy dodatkowe gniazdo ułożyskowania podnosząc tym samym wysokość główki. Jednak taki zabieg musi przeprowadzać specjalista bo spartolenie tego elementu (wyosiowanie i wytrzymałość) może skutkować trwałym kalectwem przyszłego jeźdźca. Trzymam kciuki za dalsze postępy w pracach. |
Yamamoto - 2021-04-16 09:33:14 |
Wow. Jaka dalszą wizja? |