antek - 2012-02-08 20:16:03

Jakie opony Waszym zdanim były by najodopowiedniejsze dla zefirka. Mowa o nowych. rozmary oryginalne: tył: 150/70 ZR17; przód 120/70 ZR17.

Yamamoto - 2012-02-08 22:47:45

A o jakiej kwocie mówisz?
Nie baw się w Shinko - szkoda nerwów, ciężko się wyważa, bije w trakcie jazdy i po zużyciu łapie shimmy i czasem poślizgi
Z przodu mam Metzelera ME Z1. Z tyłu Bridgestone Battlax bt090 o ile się nie mylę, bieżniki mają podobne. Dla mnie bomba, trzymają się jak głupie, opony raczej turystyczne niż sportowe. W sezonie 2011 raz złapałem poślizg przodu - na zakręcie (światłach) zjechałem z suchego asfaltu na mokry - poszedł przód po odbiciu się złapała na nowo i bez problemów.
Przód zrobił ok 13 tysięcy km, tył jeszcze daje radę po ok 10 tys km.

Poszukaj w turystycznych bardziej ewentualnie w jedno dwu letnich oponach

antek - 2012-02-08 23:18:39

jestem zielony w tej kwestii, ale do 800 zl za komplet da radę?

Yamamoto - 2012-02-09 18:59:03

z tego co pamiętam za komplet dałem 750 zeta ale nei kupowałem jednocześnie tylko na raty. tzn najpierw przód a potem tył

.Bu - 2012-02-09 21:54:42

ja słyszałam że opłaca się zamawiać nowe w Niemczech bo w Polsce wcale taniej nie wychodzi
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen … eifen.html

aa.. tylko to do 550ki

wam do 750ki jest łatwiej bo macie taki sam rozmiar kół

antek - 2012-02-23 11:20:26

znalazłem kilka typów:
- Michelin PILOT ROAD 756 zł
- Bringstone BT 45       786 zł
- Pirelli ROAD ATTACK  836 zł
- Pirelli DIABLO STRDA 861 zł
- Metzeller ROADTEC Z6 864 zł
- MIchelin PILOT ROAD 2 993 zł
- Pirelli ANGEL ST           1040 zł
- Michelin PILOT ROAD 3 1126  zł
Skłaniam się ku pięciu pierwszym pozycjom ze zgledu na cenę. Tylko teraz które?

Jasiu - 2012-02-23 22:53:43

Road attack to raczej continental, rewelacyjne oponki, świetne na suchym, całkiem niezłe na moktym, wada kompletnie nie istotna w Zephyrze to dość szybko kończący się zakres graniczny w złożeniu (czyt. nie da się zejść na łokieć)
Michelin Plot Road wszystkie trzy odmiany jeszcze fajniejsze oponki i absolutnie bezkonkurencyjne na mokrym ale bardzo szybko się ścierają, jeszcze mniejszy zakres graniczny niż wyżej.
Pirelli Diablo Strada nie kojarzę jakichś specjalnych wad, ale większych zalet też nie, po prostu dobre gumy.
Metzeller Roadtec Z6 tylko dla hardkorowców, nadaje się raczej do ostrej jazdy w suche i ciepłe dni, w niskich temeraturach bardzo pływa, a jeżeli w ciągu ostatnich dwóch dni padał deszcz, to lepiej nie wyjeżdżać wcale. do Zephyra absolutnie nie nadaje się na przód
Pirelli Angel ST całkowity brak danych, na pewno na niej jeździłem ale nic nie kojarze :)

PabloEOP - 2012-02-24 15:20:32

W swoim mam Michelin PILOT ROAD  polecam dobrze trzymają, Pozdrawiam

krowa - 2012-02-24 20:30:35

Yamamoto napisał:

Nie baw się w Shinko

Mam i nie polecam!

Kylo - 2012-03-04 14:03:54

Brajdak kupił Pilot Road 2 i mów że są rewelacyjne. Teraz już trójki są. Dwumieszankowe robią robotę. Po 9000km jak nowe.

PalaszD - 2012-03-05 14:48:04

Ja najczęściej jeżdżę na Metzellerach MEZ4 - te starczają najdłużej...

dobrzan - 2012-04-11 14:41:11

W ramach ciekawostki:

Fabrycznie (według instrukcji do 550B) były montowane opony Bridgestone EXEDRA G547 z przodu i G548 z tyłu.

I przy zakupie mojego motocykla okazało się że z przodu nadal mam taką oponę - rok produkcji 91. Bieżnika po środku ma jeszcze około 3mm, a motocykl na liczniku 16 tysięcy km przebiegu.

Teraz czekam na zamówioną Bridgestone Battlax BT45F do kompletu do tylnej BT45R :)
Mam nadzieje że nowe Bridgestony będą przynajmniej w połowie tak trwałe jak te z pierwszego montażu.

Pozdrawiam
Tomek

PalaszD - 2012-04-11 15:43:24

Miałem Battlaxa kiedyś na tyle...dość długo wytrzymał, ale wiadomo - tylnia opona znacznie szybciej się zużywa niż przednia :)

Adasiek - 2012-04-12 21:13:14

Witam, ja kupiłem do przodu Pirelli Diablo Strada nową a na tył używaną Michelin Pilot Road za 150 zł, oponka z ładnym bieżnikiem z 2010 roku. Stwierdziłem, że nie ma sensu ładować tyle kasy w nową na tył, nie robie zbyt wiele kilometrów a najtańsza nowa na tył jest Pirelli za 489 zł szt.

Pozdro

PalaszD - 2012-04-12 22:59:23

Pilot akurat szybko się zużyje - ma miękką gumę - trzyma się świetnie kosztem szybszego zużycia...
ja też nigdy nie miałem nówki - jedynie teraz dorwałem leżakowaną na przód (z 2008 roku), a tak to zawsze delikatne używki w śmiesznej cenie...

wojt70 - 2012-04-13 08:28:39

będę konsekwentny ,chore ceny, nic sie nie zmieniło ,kiedys za nówke do ETZ mozna było kupić cztery do malucha,albo jezdzic na kartoflaku jak wtedy mówilismy na zamiennik ze stomila,teraz tez mozna za jedna na tył kupic cztery do samochodu,i pierdzielenie o kosztach i zawansowaniu technologicznym ,normalne naciaganie , ale i tak nie zamierzam zbierać znaczków,przynajmniej nie teraz

PalaszD - 2012-04-13 09:42:39

Ceny opon motocyklowych są wyższe ze względu na mniejszą produkcję co się wiąże z mniejszym zarobkiem...
jak bym jeździł po torze to bym tylko nówki kupował, ale biorąc pod uwagę pełnoletność mojego motocykla i jego rynkową warość to stwierdzam, że nie ma sensu kupowanie nowego kompletu za ok 1000zł... :D wolę dorwać dwie używki np za nawet 200zł... a te 800zł przepalić w baku :)

wojt70 - 2012-04-13 12:11:29

Ceny opon motocyklowych są wyższe bo ich właściciele lubią ganiac po winklach,poza tym to zajawka dla wielu ,jak narciarstwo ,nurkowanie itp., itd., więc można doic ot i wsio ,naciąganie koniunktury

kalizephyr - 2012-07-03 17:09:25

przymierzam sie do kupna  gum tylko mam pytanie, gdzie kupujecie używki ??

jastrzab - 2012-07-04 00:36:12

Co prawda w 750 ale na tyle mam Bridgestone BT021 i w zasadzie będę musiał wkrótce wymienić, ale nie mam powodów do narzekania. W deszczu rzęsistym pomykałem 150 km/h (na niemieckich autostradach ;) ) i wogole nie odczuwałem oznak niepewości ze względu na przyczepność.

antek - 2012-07-13 22:54:41

dziś założyłem nówki (DOT 2011 i 5011) Dunlopy Roadsmarty. Zrobiłem na nich około 100 km i mogę na razie powiedzieć tyle że są bez porównania ze starymi :). przede wszystkim świadomość że mają bieżnik już działa no i oczywiście inne prowadzenie w zakrętach :)

wojt70 - 2012-07-14 10:47:30

antek to teraz czekamy jak po mokrym sie przejedziesz,i dwa pytanka ile Cię ta impreza kosztowala i czy wyważałes kółka , mi jak gość przełożył to wyważył w takich widełkach ,pokręcił i gapił sie jak mucha w gekon czy się zatrzyma i tak parę razy ....zastanawiam sie czy nie pojechac gdzies indziej gdzie maja konkretna wyważarkę,żebym zaraz łożysk nie zmieniał ,a mój batalaksik ma dot 2012 hehe

antek - 2012-07-14 12:43:01

1000 zł oponki i 80 zł zdjęcie, wyważenie, i założenie, z tym że do wyważenia to jeździłem z mechanikiem do ulkanizatora i tam na wyważarkę zakładał adapter do kół motocyklowych, cienką oś i właśnie takie widełki które obejmowały oponę, a reszta to już normalne wyważenie jak koła samochodowego, ciężarki itp.

wojt70 - 2012-07-14 15:35:38

dzięki ,to ten kapciarz co mi zmieniał opone to sobie ze mna przyciął ładnie heh

MK - 2012-07-15 15:03:06

rozwijając temat, czy ktoś z Was mógłby polecić jakieś oponki do 550ki

140/70 H 18 tył
110/80 H 17 przód

PalaszD - 2012-07-15 22:21:27

Antek dałeś 1000zł za gumy? :) nieźle :) hehe no ale przynajmniej wiesz, co masz :)
ja używki kupuję u kolegi, który ściąga towar z zachodu i sprzedaje dalej hurtowo...a znajomym odkłada co lepsze...
więc przeważnie mam "prawie" nówki w granicach 100 do 150 PLN... przeważnie starczają na 2 sezony...

Anonymous - 2012-08-22 19:03:49

Na przyszly sezon bede musial wymienic opony w 550 (110/80 - 17 i  140/70 - 18).

Ogladalem juz wiele i mam takie zapytanie. W rowerach bardziej sie orientuje i wiem ze jest typ slim-slick czyli niby "uniwersalne" i takie znalazlem do trekingowego i jestem zadowolony. Po asfalcie niskie opory roczenia, w terenie pracuje cala opona.

Moje pytanie czy w motocyklach jest takze zastosowanie takich opon?

Ogladam wiele sztuk i te kreski na gumie mnie nie przekonuja, nie czuje sie tez pewnie na swoim. nie chce ładowac klockow z enduro chociazby juz by chociaz bierznik byl  ale czy jest cos pomiedzy?

Turystyczne itp? hmmm?

PS Palasz chyba sie do ciebie usmiechne na nowy sezon po uzywki ;)

PalaszD - 2012-08-22 23:00:59

hehe "no problem" ja sam po zlocie muszę z tyłu zmienić, bo coś mi się profil popsuł...zrobil się w trapez haha dziwne...
jak będę brał wiecej, to będzie dodatkowa zniżka ;)

JONy - 2012-08-22 23:23:51

To i ja też kcem...po zniżce :D

Anonymous - 2012-08-22 23:32:12

Palasz Hurt Detal OPONY i piwo na dowoz :D

PalaszD - 2012-08-22 23:48:58

hehe musze skonstruować przyczepkę jak np do GoldWinga :) wtedy będę rozwoził opony :)
tak na poważnie to faktycznie można zrobić "listę" i zakupić hurtowo kilka używanych - dobrych gumek...

Anonymous - 2012-08-22 23:53:00

"tak na poważnie to faktycznie można zrobić "listę" i zakupić hurtowo kilka używanych - dobrych gumek..."

:D

Po nocy mam głupie myśli :P

Pomysł dobry :D

antek - 2012-08-23 22:57:55

nie mam jakoś przekonania do używek. Mi starczą na 10 lat :) więc na to samo wyjdzie :)

PalaszD - 2012-08-23 23:09:07

eeee na 10 lat nie....guma po kilku latach "prachcieje" i traci swoje właściwości...dlatego opony nie sprzedane po 3 latach uważane są za "leżakowane" poza tym nawet w CZ350 zedrzesz tylnią oponę szybciej niż w 10 lat :)
zależy jeszcze jaki rodzaj gumy bo jak np Pilot Sport to w takim 1100 po 4 tys wystają sznurki :)
no i nowa opona po wyjeździe z wulkanizacji już jest używana :P

Anonymous - 2012-08-23 23:21:24

Czuje ze moje nie maja juz "wlasciwosci" :P Dlatego sie nie "wsciekam" poki co :D

PalaszD - 2012-08-23 23:36:35

ja cały czas na tył nie mogę znaleść odpowiedniej... teraz chyba zapoluję na Continental Road Attack...
wg mnie najładniejszy bieżnik :) ale nie wiadomo jak ta ładność się klei do asfaltu :)

wojt70 - 2012-08-24 21:57:36

W lipcowym motocyklu zajęły dopiero 4 miejsce,wygrały Metzelery roadtec Z8 ,no ale cene konkret ,co do używek ..wiem jak jest z kaską  ale  do ostatniego mojego mobilka jak zakupiłem funkiel nówki to normalnie niebo i ziemia, do kawki wciąz koło czeka na montaż
Antek już pod koniec nastepnego sezonu będziesz się rozglądał za nowymi ....,albo za innym motocyklem ,taki lajf

Premiera - 2012-12-14 10:30:37

Panowie a co sądzicie o  Pirelli Sport Demon.Mam taką na przodzie nowa z 2010 kupilem ją osobiscie za 150pln. Szukam teraz na tył i zastanawiam sie nad taką samą. Poradzcie czy kupować opone z takim samym bieżnikiem czy szukać innej.Czy jak kupię oponę z innym bieznikiem czy to nie biędzie przeszkadzało.Mam zephyra 550-kę

Yamamoto - 2012-12-14 11:09:15

Najlepiej by było z tym samym bieżnikiem. Gdzie takie ceny na tak młode opony?
Ja mam różne bieżniki i różne opony i nie ma problemu. Tyle że obie są markowe. Z przodu mam Metzelera ME Z1. Z tyłu Bridgestone Battlax bt090

PalaszD - 2012-12-14 12:04:26

u nas nie ma problemu z różnymi oponami, ale jak np planujesz jechać poza granice to np w Niemczech musisz mieć dwie takie same... prawo u Nich tego wymaga

Anonymous - 2013-02-04 00:29:56

To co z tym "hurtem" ;)

Pałasz Ty masz wgląd jakie są to opony, firma bieznik itp?

Czy poprostu co lezy na kupie to trzeba sobie wybrac? ;)

PalaszD - 2013-02-04 07:59:57

to co leży na kupie...pisz co potrzebujesz, a ja pojadę i się dowiem...

mar33cki - 2013-06-16 22:14:59

Palasz miałbyś coś w 'moim' rozmiarze 160/60/17? Przegląd mi się skończył, a nie chcieli mi z obecną gumą tylną podbić...

Choć poważnie zastanawiam się nad nówką - dość dużo jeżdżę, co byście polecili w rozsądnych pieniądzach? Tak powiedzmy do 400zł?

PalaszD - 2013-06-17 00:04:22

Do 400zl mozesz zaszalec...jak duzo jezdzisz to nie kupuj sportowych opon, bo te starczaja na 4tys km...
zorientuje sie i dam znaka ;)

waw0404 - 2013-06-17 11:53:33

ja kupiłem to http://allegro.pl/dunlop-sportmax-d205- … 54838.html i jestem zadowolony.

mar33cki - 2013-06-17 12:11:45

też się zastanawiam nad leżakiem magazynowym, ale 2008 to najstarsza na jaką bym się zdecydował ;)

TJa - 2013-06-17 20:20:47

ja wzialem noweMetzelera Z6 przod i tyl, ale cen nie pamietam... wyparcie sie to nazywa :D

Mike - 2013-06-18 08:52:46

Do swojej 550-tki założyłem nowe Bridgestone BT45. Za komplet dałem 790 zł z przesyłką, ale np. w zimę były tańsze o jakieś 60-70 zł na komplecie. Poprzednie Exedry miały jeszcze minimalną ilość bieżnika, ale były stare, z 2005 roku. Różnica w przyczepności jest b. duża. Nowe oponki kleją się o wiele lepiej.

mar33cki - 2013-06-19 15:42:31

No i finalnie zamówiłem nówkę Pirelli Diablo Strada za 409zł z przesyłką. Ciekawe jak duża będzie różnica w jeździe...:)

a na starej mogę sobie potrenować palenie gumy :)

PalaszD - 2013-06-19 18:04:21

Palenie laczka to to, co tygryski lubia najbardziej ;)

mar33cki - 2013-06-25 07:21:55

koło zdjęte, pora na wulkanizatora i tu rodzi się pytanie - czytałem, że ponoć nowe opony się wyważa po kilkuset km, jak się 'ułożą' i wyważanie nówki jest naciąganiem kasy. Spotkał się ktoś z takim podejściem?

JONy - 2013-06-30 11:03:04

Wyważyć nową trzeba. A czy trzeba będzie to powtórzyć to sprawdzisz organoleptycznie ;) Jak nie będzie bicia to szkoda kasy. Poza tym zależy z jakimi prędkościami latasz. Jak po mieście i czasami spacerowo poza to szkoda kasy.Ale jak odwijasz z manety na każdej prostej to lepiej dołożyć te pare zyli :) Ja zawsze muszę wyważać... :p

PalaszD - 2013-06-30 11:11:35

Ogolnie to przód zawsze trzeba wywazyc, ale tyl niekoniecznie... najlepsze i najbardziej wiarygodne jest wywazanie statyczne...

mar33cki - 2013-07-01 09:20:33

motura poskładałem - amor od Pablo i nowa gumka (wyważona, na wyważarce) i sprawdziłem na trasie do Opola. Maszyna śmiga jak ta lala :D, opona klei się super, amorek trzyma jak wściekły, nic nie buja, nic nie chuśta. Rewelacja :D ile frajdy z jazdy :D

becker - 2013-09-10 01:04:53

gdzie kupujecie te świetne i tanie używki? poradzcie coś ....

JONy - 2013-09-10 08:58:43

Poszukaj jakiegoś składu opon przy wulkanizacji co ściągają z EU... Ja znalazłem dojście do potorówek - mam taką na przodzie ;)
Albo pisz do Pałasza :p

woj191 - 2013-09-10 10:03:31

ja nabyłem na tył coś takiego, a że miałem kartofla, to nie ma porównania.
http://allegro.pl/opona-150-70-17-150-7 … 21498.html
może podjedziesz na Chudów w czwartek jak nie będzie lało, to pogadamy o zefirkach
607-588-977

becker - 2013-09-10 11:19:59

woj191 napisał:

może podjedziesz na Chudów w czwartek jak nie będzie lało, to pogadamy o zefirkach
607-588-977

moge podjechac i mozemy pogadac :), ale w tej chwili czekam na membrane do gaznika, takze nie mam czym podjechac.

jeszcze jedno pytanie : próbował ktos z was montowac większe gumy niz podaje serwis? np tył 160/80 a przód 140

JONy - 2013-09-12 14:22:24

Na tył tak. Można 150tke spokojnie wsunąć do spryciaka. Szersze opony pogarszają prowadzenie moto.

PalaszD - 2013-10-12 15:13:58

Dunlop na swojej stronie ma fajną szukajkę do opon:

http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyr … /index.jsp

podają typ, a także jakie ciśnienie zalecane.

wnuq601 - 2014-01-28 22:04:48

Zima to czas pracy przy motongu. Kilka zmian kosmetyka. itd
Dobra dopadło i mnie.
Muszę wymienić ORYGINALNE (1992)opony na nowe. Stwierdziłem że w przypływie gotówki nie bawię się w używki.
dostałem propozycje w fabrycznym rozmiarze na:
- Bridgestone
- Continental
- Pirelli
W kolejności ułożenia od najdroższych. Czy korzystając z waszych doświadczeń możecie mi określić czy warto  się decydować na coś poza bridgistonami, które każdy chwali?

PalaszD - 2014-01-28 22:17:42

kurde, że te opony Twoje jeszcze się nie rozleciały ;)

każde z tych 3 będą dobre :) jak możesz to podaj jeszcze dokładne modele, jakie chcesz wybrać - duża jest różnica w cenie?
Ja powiem tak - Zephyr to nie maszyna na tor, wiec super hiper exktra mieszanki gum nie są wymagane :)
na takich nówkach turystycznych spokojnie pojeździsz z 5 lat jak nie lepiej... (ale po tych 5ciu latach guma straci swoje właściwości)

mar33cki - 2014-01-29 08:06:02

szczerze mówiąc to jakie byś nie wybrał, to różnica w prowadzeniu będzie mocno zauważalna :)
ja do swojej maszyny kupiłem Pirelli Diablo Strada na tył, a teraz pora wymienić także przód i pójdzie taka sama :)

JONy - 2014-01-29 14:43:58

wnuq601 napisał:

bridgistonami, które każdy chwali?

Jak dla mnie to kolejnośc jest taka:
1 - Michelin
2 - Pirelli,Dunlop
4 - Continental
5 - Bidgeston,Metzeller....

Pudelski7 - 2014-01-30 10:57:09

Ja jestem wierny Dnlopo-wi i jak dlamnie jest mniej więcej taka kolejnosc.

1.Dunlop
2.Michelin,
3. Metzeller
4. Pirelli, Conlinental
5.Bridgestone

wnuq601 - 2014-01-30 19:11:43

Modeli opon nie znam, bo nawet nie chciałem wiedzieć.
Ciekawe z tymi pirelkami, bo ja jeśli chodzi o auta to nie jestem za tą firmą. Żadna z opon nie wytrzymała do końca- uszkodzeniu ulega kord. Na ale może w motocyklowych są genialni.
Co do opon to te obecne są strasznymi kartoflami, które są tak twarde że nawet przy +40 są trudnościeralne. :) Kwestia ostrożności i sezo dokończony. Ale tak jak powiedziałem zima to czas dopieszczania.
Ceny:
- Bridgestone 3 rodzaje na przód: ł (400), ł (430),ł (450); 1 rodzaj na tył: (480)
- Continental 2 rodzaje na przód:  (280),  (360); 2 rodzaje na tył:  (490),  (480)
- Pirelli 1 rodzaj na przód:(265); 1 rodzaj na tył:  (550)

Yamamoto - 2014-01-30 20:52:19

Wow. Aktualne ciągle?

5eba - 2014-01-30 23:19:11

spoko link do oponek z wawy.
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe.as … p=motocykl

mar33cki - 2014-01-31 09:56:53

ja kupiłem przez allegro,
komplet PIRELLI Diablo Strada można kupić w tej chwili za 568zł z przesyłką (269zł przód, 385zł tył, 13zł przesyłka), nówki z 2013r

na tylnej przejechałem zeszły sezon ~10kkm i po niej tego nie widać :), a zmiana ze starego kartofla była kosmicznie odczywalna w jeździe, zwłaszcza na mokrym

PalaszD - 2014-01-31 10:14:26

tanieją opony, co cieszy... ja zawsze jeżdżę na używanych, ale nówki też bym chciał kiedyś założyć :)

Pudelski7 - 2014-01-31 11:56:23

Nie polecam batlaksów. Kumpel po wyprawie do Rumuni kapcie ma do wyrzucenia,

JONy - 2014-01-31 12:05:32

Najlepiej jeździ mi się na Michelinach. W GSXFie miałem Road I , w H900 Pilot Road 2ct a na końcu Pilot Power 2ct. Obecnie mam w zapasie prawie nową PP 2ct i zakładam ja do Ninji... jak sie zetrze Pilot Road 2ct ktorą mam założoną obecnie :D
Dunlopy miałem w Bandziorze i nie czułem się pewnie w winklach. Żyły własnym życiem.
Co do Pirelli to miałem krótko w którymś moto typowo sportowe - długo sie nagrzewały.
Michałki jeszcze maja tą przewagę,że są zajefajne w deszczu.
Generalnie wybierając opony np do spryciaka gdzie prędkości przelotowe osiagają ok 120km/h kierujemy sie innymi kryteriami niż do Bandziora 1200 czy dużego Zepa ;)
A tak poza tym to nowa opona nawet gorszej marki będzie lepsza od starego kartofla wysokiej póły...

PalaszD - 2014-02-11 23:41:57

pytanko dla posiadaczy modelu 1100:
jaką szerokość macie na przodzie? Zalecają 120, ale tych jak na lekarstwo, natomiast 110 jest nawet sporo i jest w czym wybierać...
w niedzielę sobie uświadomiłem, że z przodu bieżnik prawie się skończył :( muszę coś poszukać...

Pudelski7 - 2014-02-12 12:14:43

http://allegro.pl/dunlop-sportmax-d220- … 17184.html

tutaj masz leżaka po pieniadzach j au siebie mam opone 120/70/18, jakos nie widze w nim 110.

PalaszD - 2014-02-12 12:29:37

ja mam niedaleko siebie kolesia, co handluje gumami na całą WLKP, więc pewnie coś bez problemu znajdę w dobrym pieniądzu...chciałem właśnie nówkę sztukę na przód, bo tylnie przeważnie dostaję za free, albo za śmieszną kasę, ale przód ostatnio właśnie miałem leżakowaną, ale nie używaną i ponad 3 sezony służy ;)
tu bym wolał zainwestować i mieć lepszą pewność...
czyli Ty też masz 120 z przodu :)

Hary - 2014-02-12 23:25:00

Co to za handlarz Palasz ? Też muszę kupić jakąś używkę na tył i szukam czegoś z okolic Poznania :) mają jakąś stronkę ?

PalaszD - 2014-02-13 08:05:29

http://tablica.pl/i/oferty/uzytkownik/4GJF/
Tak na szybko z tablicy znalazlem :) gosc ma 3 garaze po sam dach pelne gum motocyklowych :) od uzywek, po leżaki do nówka sztuka nieśmigana :)

Pudelski7 - 2014-02-13 08:50:33

Tak palasz mam 120 aktualnie bridgestone bardzo wolno sie sciera ale troche kiepsko trzyma bo juz letnia i tez bede ja wymienial w tym sezonie. tak jak pisałem ja w 11 nie widze z przodu opony 110.

Hary - 2014-03-05 23:19:21

Szanowni Forumowicze przymierzam się do zakupu używanej opony i trafiłem na dużo okazji z tzw. klejeniem po gwoździku na gorąco ... Czy taka opona nadaje się do jazdy ? Ma ktoś jakieś doświadczenia ?

PalaszD - 2014-03-05 23:35:51

Ja kilka takich mialem jeździłem dopóki się bieznik nie skończył...teraz trafilem źle zakorkowaną, bo delikatnie powietrze ucieka i po 2 dniach jest tylko 1,1 bara i tak zostaje...

Hary - 2014-03-06 00:28:10

A na ile faktyczne są powszechne forumowe "opinie" o wybuchaniu takich opon itp ... ? Jest faktycznie prawdopodobieństwo czy raczej tylko efekt nieszczelności ?

5eba - 2014-03-06 06:13:18

gdybys sam ja przebil i wiedzial, ze latana dziurka jest mala to klejona raczej krzywdy Tobie nie zrobi. osobiscie nie kupowalbym opony "robionej" nie znajac historii. co do pytania przy predkosciach na zephyrach raczej nieszczelnosci.

PalaszD - 2014-03-06 07:46:02

Ja znam sporo osób, co kupują takie uzywki i jeszcze nikomu na szczescie nic sie nie stalo... Przed założeniem zawsze widać - jak karb opony nie jest rozciety to nic sie nie powinno wydarzyć...

Daras - 2014-03-06 07:48:48

Jak długo planujesz jeździć tym moto?
Przez cały ten okres będziesz się zastanawiał
czy wszystko jest z nią ok.  ;)

Hary - 2014-03-06 08:00:05

Dzięki za opinie :) Widzę że będzie spory dylemat bo różnice w cenach naprawianych a całych są spore...

PalaszD - 2014-03-06 08:04:12

Ja mam akurat teraz pilota...od maja...jeżdżę na nim caly rok i jak na razie nic sie nie dzieje...poprostu przed kazdym wyjazdem muszę tylko dopompowac...opona z indeksem predkosci V czyli najwiekszym, a ja powyzej 220 nie jeżdżę...

Hary - 2014-03-06 08:17:49

Sprzedawca z którym rozmawiałem w sprawie kupna opony twierdzi że każdą taką oponę naprawiają poprzez wtopienie w miejsce gumy odpowiedniej mieszanki przy wysokiej temp. i dają na opone 3 mies. gwarancji w miejscu klejenia . Nie znam się kompletnie na wulkanizacji opon wiem jedynie że naprawa motocyklowych jest raczej mało wskazana. Pewnie zdecyduję się na taką oponkę bo zephyrem latam przeważnie do 120 ...

Jachoo - 2014-03-06 08:58:06

Przychylę się do opinii 5eby. Nie wiesz jakie było uszkodzenie opony i co może się z nią przydarzyć. Jeśli był to tylko mały gwoździk a dziura dobrze zwulkanizowana to chyba nic się nie powinno stać. Ale coś musi być na rzeczy skoro zakazane jest naprawianie przednich opon motocyklowych.
Nie wiem jak bardzo atrakcyjna jest cena sztuki o której piszesz, ale jak byś chciał to mam na zbyciu tylną z mojego Zepha. Opona nigdy nie uszkodzona z niemal pełną wysokością bieżnika, nie bije i jest pewna. Zmieniałem rozmiar tylnej gumy i dlatego tę będę sprzedawał.

PalaszD - 2014-03-06 10:22:49

Oczywiście jeśli opona kołkowana to tylko tylnia - przednia nie ma opcji, bo przód musi być idealnie wyważony i bez jakichkolwiek nierówności, ale z tyłu nie ma to już aż takiego znaczenia.
Najważniejsze, to przed założeniem dobrze sprawdzić czy karb opony nie jest rozcięty - jeśli nie jest, to nic się nie stanie, bo kołek wtedy wchodzi między włókna, a jeśli włókna są nacięte to opona może się rozwarstwić a wtedy tragedia murowana...
takie coś jest ewidentnie do wyrzucenia
http://www.husaria.pila.pl/wrzutki/2012/syberia/foto25.jpg

ale takie coś ze spokojem można zakołkować i jeździć dalej:
http://img171.imageshack.us/img171/7020/oponai.jpg


Są nawet specjalne zestawy do szybkiej naprawy, o których wspominałem w tym wątku:
http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1180

Hary - 2014-03-06 13:47:33

Po pracy wrzuce fotke jak wyglada moja naprawiana opona :)

Hary - 2014-03-06 23:39:50

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8847a27c3fff.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/514e40d334fb.jpg

Tak to wygląda więc wydaje mi się że na potrzeby turystycznych przechadzek Zephyrkiem wystarczy :)

PalaszD - 2014-03-06 23:49:40

To jest tył czy przód? Z taką łatą spokojnie mozesz śmigać :) jaki DOT ma ta opona?

Hary - 2014-03-06 23:53:41

Tył :)  DOT 4810

Yamamoto - 2014-03-07 07:26:17

Końcówka 2010. Da radę. Cudów nie oczekuj, ale turystyczna jazda da rade

Igorus - 2014-03-23 09:34:43

Dla tych co szukają opon do 550-tki piszę na co ja się zdecydowałem drogą kupna:

Przód Continental Conti Go 110/80/17: 169 PLN
Tył Pirelli Sport Demon 140/70/18: 440 PLN

Obydwie nówki funkiel nieśmigane z końca 2013 r.
Koszt przesyłki: 13 PLN
Wymiana z wyważeniem: 80 PLN/kpl

Tak jak przód jeszcze wśród używek jest dostępny tak tył to zdecydowanie niepopularny rozmiar i ciężko coś upolować.
Jeździ się bajecznie jednak moja opinia jest skrzywiona bo mam porównanie do wcześniejszych opon produkcji z przełomu tysiącleci więc nawet jakbym na papierowe kapcie zmienił to byłbym ucieszony.

bolo - 2014-03-25 08:04:39

Wygląda na to, że Zephyrka mojego nikt nie chce, więc niedługo czas na dofinansowanie i jazde przez kolejny sezon.
Do wymiany mam opone na tyl. Z przodu mam od zeszlego sezonu uzywke. Jazda raczej w porywach do 140km/h, wiec super opon mi nie potrzeba.
Na nowa za 440zl po prostu nie wyrobie i nie sadze zeby bylo to potrzebne, bo taka opona przetrwala by chyba zywot zephyra :p
Co bedzie lepszym wyborem? Uzywki z 06' 07' z ~3mm bieznikiem za okolo 120zl czy nowe lezaki, ale ponad 10 letnie za okolo 150-200zl?

Rozmiar 140 jak i 150 bedzie ok, czy wylacznie szukac 140?

Czy tak dlugo lezakowana po zalozeniu zaraz mi nie popeka? Aktualnie mam batlaksa, dobry bieznik, rok 06' ale mocno spekana po bokach i nie chce za rok z tego samego powodu wymieniac...

PalaszD - 2014-03-25 08:09:55

Z dwojga złego wybralbym lezaka...moze coś młodszego znajdziesz...najlepoej jak by miala nie wiecej jak 5 lat.
Ze spokojem mozesz wziąć 150 - tych chyba jest wiecej

bolo - 2014-03-25 09:03:02

~5 letni lezak okolo 85% ceny nowej opony, zarty sobie robia.
A jak sie maja opony szersze lub wezsze od dedykowanych?
Od jednego punktu dostalem info, ze 160tek jest wiecej, z kolei patrzac na oferty allegro nowke opone dunlopa za okolo 250 idzie dostac z tym ze to 130tka...

Igorus - 2014-03-25 21:03:25

No właśnie... Opona 140/70/18 jest mało popularna. Na allegro i tablicy obserwowałem przez parę tygodni i żadna rewelacja wśród używek się nie pokazała. Nie wiem jak w innych miastach ale w Łodzi na Moto Weteran Bazar jest szansa na różne niespodzianki. Z tego co patrzę to najbliżej masz do Poznania i to już niebawem bo 12-13 kwietnia więc tam radzę poszukać szczęścia. http://www.motobazar.poznan.pl/
Daj znać jak poszło.

bolo - 2014-03-27 09:40:18

Najbardziej realna wydaje mi sie opcja na 130tke... na nowke dunlopa za 270zl jeszcze bym uciulal, a jak XJtka smiga na takich to i zephyr powinien dobrze sobie poradzic.

alex9398 - 2014-04-03 09:03:05

Też szukam opon na ten sezon do 550 i popieram pomysł Igorus'a, na przód kupię Continental Conti Go 110/80/17: 169 PLN, z tyłem problem...

Igorus - 2014-04-06 22:39:31

Bolo, a jak u Ciebie z tylnym laczkiem?

bolo - 2014-04-07 07:33:53

Jeszcze nic nie ruszylo. Dzis startuje z tematem. Pojdzie lancuch i opona do wymiany. Na 90% kupie te wezsza dunlopa, ale to jeszcze z mechanikiem/wulkanizatorem skonsultuje.

mar33cki - 2014-08-26 09:57:39

mam sporą zagwozdkę w kwestii opon w moim moto - Pirelli Diablo Strada, tył ma 1,5 roku, ok 15tyś km, przód ma 0,5roku ok 5 tyś km
ostatnimi czasu coraz częściej mi uślizguje przód w głębszych złożeniach i szukam przyczyny :) typuję kilka opcji:
1. ostrzej jeźdzę i mocniej sie składam, zanim się opona zagrzeje
2. mam złe ciśnienie - sprawdzę u kapciarza, bo moja domowa pompka zaniemogła
3. po zlocie u Seby przesunąłem do tyłu kufer, więc i żoncia bardziej z tyłu siedzi, ale na torze byłem sam i też uślizgiwał
4. coś z moją techniką jazdy jest nie teges, może balans, może za mocno cisnę na kierę, może za mało dociążony przód

a poza tym to przez ostatni miesiąc prawie nie jeździłem i ogólne jakoś chyba mniej niż w zeszłym roku

PalaszD - 2014-08-26 11:31:44

a jaki jest DOT tej opony? Może starej daty i guma straciła właściwości?
Obstawiam niewłaściwe ciśnienie, jak mało i dawno nie jeździłeś, to na pewno też nie pompowałeś koła :P
podjedź na stację Orlen i tam masz zawsze kompresor z cyfrowym wskazaniem...

mar33cki - 2014-08-26 11:37:02

opony kupowałem nowe,  z bieżącej produkcji (co najwyżej kilka miesięcy), żadne leżaki :)

właśnie ciśnienie sprawdzałem dość dawno swoją pompką, bo ze stacjami mam średnie doświadczenia, a potem wyszło że moja pompka też padaka :)

mar33cki - 2014-08-27 09:22:33

no i wyjszło, że ciśnienie z bani, w obu poniżej 2bar. Dopompowałem z rana u kumpla wulkanizatora i prowadzi się jak ta lala :)

a moją pompkę to chyba pora za psem rzucić... a nie koła pompować....

PalaszD - 2014-08-27 10:00:37

no jak jest poniżej 2 barów, to jazda bardzo dyskomfortowa, zwłaszcza w złożeniach... ja jutro muszę też temat ciśnień ogarnąć :)

mar33cki - 2014-08-27 10:16:09

ale muszę przyznać, że opony fajne, zawsze jakoś wcześniej dawały znać, zanim uślizgnęły :) także był czas na reakcję

TJa - 2014-08-28 13:50:01

mar33cki napisał:

no i wyjszło, że ciśnienie z bani, w obu poniżej 2bar. Dopompowałem z rana u kumpla wulkanizatora i prowadzi się jak ta lala :)

a moją pompkę to chyba pora za psem rzucić... a nie koła pompować....

a z ciekawosci - na jakim cisnieniu jezdzicie? ... pytam wg manuala powinno byc 2.0 na przod i 2.25 na tyl a pare osob (tzw doswiadczeni motocyklisci ;) ) sugerowali dobijanie 2.5-2.7 bo na miescie nie bede mial szans rozgrzac ich i bedzie sie zle jezdzilo...

mar33cki - 2014-08-28 13:51:31

manual ZR7 podaje 2,5 bar przód i tył

TJa - 2014-08-28 13:54:52

i na takim jezdzisz? czy kombinujesz z nizszym/wyzszym?

mar33cki - 2014-08-28 13:59:24

ja jeżdżę na takim, jak jest za mało to się kiepsko prowadzi, uślizguje i ogólnie jest słabo

TJa - 2014-08-28 14:11:17

ok ;)


pytam, bo ostatnio sie okazalo (wlasciwie powinienem sie byl tego spodziewac) ze mimo ze na stacji pompuje tak na na 2.1 przod, 2.3 tyl to na zegarowym cisnieniomerzu u wulkanizatora pokazalo 2.5/2.7 ;)  Spuscilem go do ksiazkowych wartosci, ale nie mialem jeszcze okazji pobawic sie jakos intensywniej, a w jezdzie 'miejskiej' nie widze narazie roznicy - przy czym taka jazda to 10km w jedna strone do roboty i powrot ... i sie zastanawiam czy jest sens pilnowac tego 0.5 bara ;)


i

PalaszD - 2014-08-28 14:13:18

ja 2,5 ładuję na przód i tył - wg mojego odczucia opona wtedy lepiej trzyma i nie ma uślizgów...
im więcej ciśnienia, tym też łatwiej przepchnąć motocykl :D no i mniejsze spalanie :)

TJa - 2014-08-28 14:21:06

niby prawda, ale po dogrzaniu opony cisnienie rosnie, a wtedy w luku moze sie nie ugiac/ulozyc do jezdni we wlasciwy sposob. Stad porady kolegow zeby na krotkie odcinki gdzie opona sie nie ma szans zagrzac bic troche wiecej powietrza, a na dluzsze przeloty albo na tor/zabawe jednak zejsc do cisnienia katalogowego.

Ja narazie w jezdzie miejskiej nie zauwazylem roznicy, ale moze mi sie uda wyrwac jakos w weenekd na parking pobawic to zobacze jak idzie na tym nizszym niz zawykle malem.

mar33cki - 2014-08-28 14:46:16

może i racja, ja mam dojazdu do pracy 35-40km, z czego kilka km na autostradzie to się zdążą zagrzać :)

Siedem - 2014-09-01 11:17:46

Ja mam takie pytanie:
ile mm bieżnika ma nowa opona?
pewnie to zależy jaka, wiadomo, ale dużo jest używek do kupienia,
cztero-pięcio letnie, w opisie często jest, że bieżnik 3,5mm, 4mm, 5mm...
Sprawdziłem swoje kapcie staruchy i tylna w spryciaku na środku ma 3mm,
na bokach 4-4,5mm, opona wygląda dobrze, jakaś Kenda Cruiser,
gdyby nie DOT 1406 i "made in Taiwan", to bym nie myślał o zmianie.
Czy jak ktoś pisze, że opona (Bridgestone Battlax 45) ma 5mm na środku i 6mm na bokach,
to warto kupić (DOT 4209 I 40% ceny nowej) ?

Jachoo - 2014-09-01 14:02:46

Wysokość bieżnika opony tak jak napisałeś ze zależy od modelu opony. Są opony (np. Continental Road Attack II) gdzie na środku w ogóle nie ma nacięcia więc ciężko określić ile taka guma przejechała. Generalnie ja kupując używkę zawsze patrzę żeby była w miarę równo przytarta tzn. żeby nie była po "mistrzu prostej" - nie miała płaskiej zjechanej górnej części i idealnych boków. Lepiej jeśli ma 3 - 4 mm bieżnika na jej całej powierzchni niż 2 mm w górnej części i 5 po bokach z dużym wyraźnym stopniem przejścia. Co do daty to wbrew pozorom jest to bardzo istotne. Nawet z idealnym bieżnikiem opona starsza niż 5-6 lat może być tak spękana że jazda na niej to igranie ze śmiercią. Mam w garażu przednią z niemal idealnym bieżnikiem z 2006 r i nadaje się tylko na śmietnik. Co do Batlaxa o którym piszesz to istotne jest również czy była naprawiana a jeśli tak to w jaki sposób.

Siedem - 2014-09-01 15:01:20

Wg. zapewnień sprzedawcy opona nie naprawiana i całkowicie sprawna, bez uszkodzeń,
końcówka 2009 roku- 42 tydzień środek 5mm, boki 6mm, ze zdjęcia nie widać, aby była starta na asfalcie,
nie ma tego płaskiego grzbietu. koztowała 180 zł bo i tak na droższą mnie nie stać.
Teraz mam taiwańska gumę z początku 2006 r. i już się trochę boję, że za stara, wiec zmieniam.

Dzięki za odpowiedź.

Jachoo - 2014-09-02 10:04:24

Jak gość pisze szczerze o stanie opony to nie widzę przeciwwskazań. Opona z 2009 nie powinna być zmęczona wiekiem. W moim Zephie mam obecnie na tyle Continentala również z 2009 i nie ma śladu pęknięć czy łuszczenia. Wiadomo że na stan opon wpływa wiele czynników i jeśli opona przechowywana jest w odpowiednich warunkach to czasem starsza będzie w lepszym stanie niż młodsza. Ale nigdy nie wiemy co się z nią działo wcześniej więc lepiej kupować używkę z jak najmniejszą ilością wiosen. W końcu chodzi tu o nasze bezpieczeństwo.
A co do samego Bridgestone Battlax to miałem przyjemność polatać na BT021 dwa sezony. Było to już jakiś czas temu więc coś w nich pewnie pozmieniali. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Miałem ją w ZX9 dlatego troszkę innym wyzwaniom była poddawana niż w Zephyrze, np. zdarzało jej się uślizgiwać przy wyjściu z zakrętu podczas mocnego odkręcenia lecz było to jak najbardziej wyczuwalne i kontrolowane a wynikało bardziej z dużej mocy samego motocykla niż z jakości gumy - w Zephie raczej to zjawisko Ci nie grozi. Oponę oceniam w kategorii szybki turystyk, na mokrej drodze przyczepność raczej średnia, bieżnik znika wcześniej niż np. w Metzelerze ale te opony robione są z drewna i polecam je tylko tym którzy lubią adrenalinę ;)

bolo - 2015-08-31 13:45:26

Hej, odświeżę.
Do 750'tki katalogowo jest 150/70/17 na tył i 120/70/17 na przód. W razie czego mogę na tył zakładać 160/60/17? Podobno rozmiar jest bardziej popularny i może bardzo dobrą używkę bym dorwał.

PalaszD - 2015-08-31 14:35:59

Śmiało 160 zakładaj - 10mm nie robi różnicy, a mi np lepiej się jeździ na szerszej o 10 :)
no i najważniejsze - szersza opona dodaje minimum 5 koni ;) hehe
Szukaj nowych - ceny już tak idą w dół, że lepiej dołożyć kilkadziesiąt zł i mieć nowego pewniaka i wtedy też np nie będzie korciło, żeby laczka przypalić :)

Jachoo - 2015-08-31 16:39:49

Ja mam obecnie założone 120/70R17 P, 160/60R17 T i uważam że jest to najlepsze zestawienie do 750. Oczywiście zależy też od samych opon i stylu jazdy jaki preferuje kierowca, jednak mi to najbardziej pasuje. Minusem jest to że 160 na tej samej feldze inaczej się układa i niestety trudniej domknąć taką oponę, ale Zephyr nie jest przecież torową maszyną więc da się to jakość przeżyć ;)

mar33cki - 2015-09-01 08:29:57

JACHOO napisał:

...niestety trudniej domknąć taką oponę... ;)

z pasażerem łatwiej :)

bolo - 2015-09-01 08:31:34

No to będę szukał tej 160tki :)
Znalazłem coś takiego: allegro.pl/pirelli-supercorsa-pro-120-7 … 95603.html 2 i 4 letnia. No jakby nie było - leżaki. Ale cenowo spoko.
Z nówek w dobrej cenie są http://allegro.pl/komplet-120-70r17-160 … 18454.html
Battlaxów itp. za 900-1000zł komplet to nie mam zamiaru kupować :P Jeszcze czekam na odpowiedź, czy są jakieś 2-3 letnie używki w dobrym stanie. Kolega dorwał dwuletnią używkę w super stanie za 150zł...


No jak na razie, to jeszcze sam się boję mocniej wyłożyć... nie czuję dobrze moto jeszcze

PalaszD - 2015-09-01 09:23:51

Te nowe pirelki za 550zł eleganckie i długo na nich pojeździsz :) jak masz budżet to bierz te. te leżaczki 2 i 4 lata też będa OK, ale dokładając ciut ponad 100zł masz nowe pewniaki z 2 letnią gwarancją.

Na nowych laczkach będzie Ci łatwiej się przełamać :)

mar33cki - 2015-09-01 09:44:14

ja jeżdżę na Pirelli Diablo Strada i jestem z nich zadowolony, trzymają na mokrym i suchym, spokojnie wyczujesz ich granicę zanim się uślizgną, tył wytrzymał ok 15tyś, na przodzie zrobiłem już chyba 20tyś i jeszcze jest spoko.
Bez oporów starłem je do samej krawędzi podczas szkolenia na torze kartingowym :) a i na drodze pozwalają na wiele :)

Jachoo - 2015-09-01 10:05:40

Ale ta SUPERCORSA to 150 a nie 160. Opona 160/60 już jest niższa od oryginalnej 150/70, a przy rozmiarze 150/60 praktycznie niemal zrówna się wysokością z przednią, co już może odczuwalnie pogorszyć prowadzenie.

bolo - 2015-09-01 10:12:31

Ach faktycznie, myślałem, że to 150/70. Tak więc wejdą Diablo Strada. Ewentualnie używka, jeżeli coś taniego, a prawie nowego wyrwę od pobliskiego handlarza :)

marco122 - 2015-09-02 19:18:21

To i ja się dorzucę ..  a co myślicie  o tych do spryciaka ...

http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … c#97139776

http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … c#94497149

??

belor - 2015-09-02 21:21:03

Na Battlaxach 45 bardzo wiele zepków lata, m.in. mój i bardzo sobie chwalę :)

rafi068 - 2015-09-02 23:35:57

Też czeka mnie wymiana, ale po sezonie raczej...
Zaryzykowałbym w coś innego np. http://www.motoricus.com/pl-PL/produkt/ … Alck8P8HAQ

Pirelli albo Metzeler, ogólnie nie ma zbyt dużego wyboru wśród 18-stek...
Aha no i nie starsze niż 2 lata :)

piodabro - 2015-09-03 10:07:06

A zakładał ktoś z Was inne rozmiary do spryciaka?


Ja mam komplet sport demonów od pirelli, przód ok, a o tyle się nie wypowiem bo mam po poprzednim właścicielu i jest kwadratowa(starta mocno na środku). Ten sezon ją dojeżdżę i wywalam, po czym zakładam nową.
Przód zamontowałem w marcu nowy i działa bardzo dobrze.

bolo - 2015-09-08 20:21:06

Już miałem brać używki. Koszt młodego (2-4 lata) kompletu z dobrym bieżnikiem to z 250-300zł. I pewno z pół godziny poszukiwań w stercie opon. Jak DOT i bieżnik był ok, to się okazało, że opona z gwoździem. Dałem sobie w końcu spokój i dołożyłem $ do http://allegro.pl/opona-dunlop-spormax- … 65124.html

Od razu czuć różnice, moto jakby samo się chciało do zakrętu składać :D No i spokój psychiczny większy. Nie mam świadomości, że laćka mam z 2002 roku...

rafi068 - 2015-09-08 21:13:16

Co nowe to nowe :) U nas wszyscy motórzyści biorą opony właśnie z Lipna.
Więc jeśli zrobić ranking producentów opon, jak to by wyglądało z Waszych doświadczeń?

sankra19 - 2015-10-20 11:14:59

Które oponki polecacie. Pirelli Diablo Strada (podobno ślizgają się). Pirelli Angel St (coiężko z tyłem) czy Maxxis Sportmaxx? Mam ok 600PLn na zdecydowanie nowe opony.

PalaszD - 2015-10-20 11:32:37

Jakie byś nie wziął do Zephyra to każde bedą dobre, a za 600zł już możesz coś ciekawego kupić :)
Gdzie usłyszałeś, przeczytałeś, że pirelli się ślizgają? Przy normalnej jeździe zgodnej z przeznaczeniem nie powinny się ślizgać.
Niestety ale w tych nietypowych rozmiarach ciężko trafić coś ciekawego...

mar33cki - 2015-10-20 12:16:48

ja nic takiego nie pisałem (http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?pid=26464#p26464) :P teraz jak jest +5'C to potrzebują więcej czasu na rozgrzewkę, u mnie starcza dłuższa prosta wyjazdowa z wioski i coraz szybszy i ciaśniejszy slalom :)

Budzik - 2015-10-20 17:55:24

ja bym polecał michelin pilot road 2,3,4 pirelli angel. Lub jeśli taniej to michelin street pilot

sankra19 - 2015-10-20 22:08:52

Tak na forach piszą, ale zapewne przy mojej powolnej jeździe problem poślizgu był by teoretyczny. Opinie o Angelach są lepsze, ale ciężko dostać na tył a zdecydowanie obie mają być tego samego modelu.Zapomniałem dodać,że opony nowe tzn nie leżaki a max 2 lata od daty produkcji. Pytałem w kilku miejscach i wcale łatwo nie jest. Hurtownie teraz pełne zimówek a opon do motocykli brak.

mar33cki - 2015-10-21 08:51:36

na all.gro jest co najmniej kilka ofert na  Diablo Strada z 2015 za ~600zł komplet

sankra19 - 2015-11-14 21:25:50

Dalej szukam tych opon. Problem z tymi Pirelli które mar33cki pokazał jest taki, że tylna jest niestandardowa. Z jakiegoś powodu nie idzie dostać Pirellki Diabo Strada bądź Angel st w rozmiarze 150/70/17. A używki są dostępne -> były w produkcji. Podobno MAxxisy idzie dostać, ale nie  wiem czy rodzaj opony jest właściwy (chodzi o symbol zr).

Yamamoto - 2015-11-17 15:15:44

Olek motocykle próbowałeś?

kwaq - 2015-11-17 17:50:32

sankra19 napisał:

Dalej szukam tych opon. Problem z tymi Pirelli które mar33cki pokazał jest taki, że tylna jest niestandardowa. Z jakiegoś powodu nie idzie dostać Pirellki Diabo Strada bądź Angel st w rozmiarze 150/70/17. A używki są dostępne -> były w produkcji. Podobno MAxxisy idzie dostać, ale nie  wiem czy rodzaj opony jest właściwy (chodzi o symbol zr).

Pytałeś wulkanizatorów? Byłem w podobnej sytuacji, nie mogłem znaleźć w necie rozmiaru. Okazało się, że wulkanizator ściągnął mi wszystko co chciałem i to jeszcze w lepszej cenie niż w necie.

rafi068 - 2015-11-18 17:59:20

Znalazłem w internetch coś takiego:
http://allegro.pl/dunlop-d205-sportmax- … 06965.html

2014, ale piszą, że opona jest pod dętke... gdzie felgi w spryciaku i battlaxy są bezdętkowe...
Jak to jest? Warto brać?

Panda - 2015-11-18 22:53:39

Możliwe, że ma uszczerbioną krawędź tam, gdzie ma przylegać do felgi.
Kupiłem taką i oddawałem, bo sprzedawca nie uprzedził, że ma braki.

Pudelski7 - 2015-11-19 07:18:37

rafi068 napisał:

Znalazłem w internetch coś takiego:
http://allegro.pl/dunlop-d205-sportmax- … 06965.html

2014, ale piszą, że opona jest pod dętke... gdzie felgi w spryciaku i battlaxy są bezdętkowe...
Jak to jest? Warto brać?

Ja jeżdżę na tych oponach, sa calkiem niezłe. Są to gumy bezdętkowe.

Jachoo - 2015-11-19 08:29:10

Myślę że jest tak jak pisze Panda - uszkodzona stopka i stąd konieczność montażu dętki. Istnieje jeszcze możliwość że gość popierdzielił wpisy w aukcji i dodał opis nie do tej gumy. Najlepiej zadzwoń i dopytaj.

rafi068 - 2015-11-19 15:01:24

Dzwoniłem dzisiaj do gości. Pracownik twierdzi, że jest to opona dętkowa, dał szefa i ten mówi, że jest bezdętkowa i sprawna, praktycznie nowa.
Każda inna opona na ich aukcjach nie ma takiego opisu. Czyli przypuszczalnie ściągnięta z przedniego koła jakiegoś dużego sprzęta wiadomo po czym...
Odpuszcze, bo chytry dwa razy traci :)

sankra19 - 2015-11-20 21:06:27

Do Yamamoto- Olaka nie próbowałem- choć wolałbym ku0pić gdzieś blisko-zawsze komfort psychiczny i jest ktoś niedaleko aby się wyżyć...
Do Kwaq- pytałem ale od jakiegoś czasu im zimówki w głowie. Nawet dealer Kawasaki nie znalazł mi tego czego chciałem... hurtownie puste.

TJa - 2015-11-24 09:53:54

ja jezdze na metzeler z6 i nawet daja rade :) http://www.metzeler.com/site/com/produc … ion=993320  niestety nie mam zadnego porownania do innych opon bo malo jezdze a poprzednie mialem jakies zupelne kartoflaki jedenastoletnie wiec ciezko mi je odniesc do pirelli czy innych.

mkmal - 2015-11-24 10:28:36

To ja jako ciekawostkę wrzucę coś od siebie w temacie opon. Ostatnio na pytanie potencjalnego kupującego sprawdziłem DOT na oponach w 550. Tył spoko, 2013. Ale przód ma DOT 440 (tak, trzy cyfry). Aż musiałem sprawdzić, czy się nie mylę i niestety - 44 tydzień 1990 roku! 25cio letnia opona! Prawdopodobnie założona jeszcze w fabryce, bo moto z 1991. Fajnie, nie? Jak to w DE przeszło to ja nie wiem ;) Z drugiej strony może to potwierdzać przebieg na zegarach - około 15tys km :D

kwaq - 2015-11-24 16:49:02

Jak to przeszło w DE to nie mam pojęcia ale w Polsce można się z tym spotkać. Mój brat kupił używane opony zimowe do auta z bardzo ładnym bieżnikiem ale z roku 1992 :D. W teorii opony po pięciu latach tracą swoje wartości.

PalaszD - 2015-11-24 21:54:48

Jak był bieżnik to przeszło...
Kwaq w teorii i w praktyce także :) guma starsza niż 5 lat traci poprostu swoje właściwości i już nie jest tak przyczepna jak powinna.
Jak ktoś sobie śmiga pomału, bez wykładania się w winkle to i na takiej pojeździ, ale co to za przyjemność z jazdy wolno i na wprost :D

Seb - 2016-08-25 11:18:27

Jak kupiłem Teresę, to miała założone Metzelery Tourance, niby dobra, polecana guma do duali. Matko Chrystusowa, co ja się strachu najadłem przez nie, dramat! Któregoś dnia sprawdziłem DOT - 2008 rok... W tej chwili zamykam kostki w winklach, typowo terenowe kostki, po prostu guma jest świeża. Moja konkluzja jest taka - opona nawet tańsza, ale świeża. Jaranie się tym że ma się oponę z 92 roku, i to na przodzie, jest dość ryzykowną grą, kostucha nie pyta o rocznik opon, łapie te mniej przyczepne...

5eba - 2016-08-25 13:00:45

pogrzeb w tym watku, napewno cos znajdziesz.

rafi068 - 2017-06-22 00:02:51

Przechodząc z 170/60r17 na 160/60r17 co się zyskuje a co się traci? Chodzi o prowadzenie.

Jachoo - 2017-06-22 07:19:59

Zyskujesz kilka złotych oszczędności i łatwiej zamkniesz oponę ;)
A poważnie to na prostej różnicy nie odczujesz, ale przy złożeniu już tak. Przy tej samej szerokości felgi opona będzie bardziej płaska stąd możliwość uślizgu będzie rosła wprost proporcjonalnie do przechylenia motocykla w łuku. Ja osobiście bym ci odradzał taki zabieg, chyba że nie jesteś demonem prędkości, a winkle pokonujesz raczej z przepisowymi prędkościami. Jeśli fabrycznie szerokość felgi jest na gumę 170 to nie zwężaj.

Pudelski7 - 2017-06-22 09:42:37

Ja bym założył 170 lub 180, na pewno nie zszedł bym w dół , ładnie to opisał kolega Jachoo.
Ja u siebie zrobiłem właśnie taki zabieg opona zrobiła się bardziej plaskata i mi na takiej się lepiej jeździ, Pałaszowi też,
Tak że jak chcesz zmienić rozmiar to szedłbym w tą  stronę.

rafi068 - 2017-06-22 10:20:02

Dzięki za podpowiedzi :)
Celuje w Metzeler Sportec M5
Contitrail attack 2 - Tą ma chyba husaria na sobie :)
Ewentualnie Dunlop sportmax - mam ją w Zephyrze i jest ok :)

Pudelski7 - 2017-06-22 12:47:20

Jeździlem na Dunlopie teraz założyłem Metzelera M5, Bardzo podobnie mi sie na nich śmigało z delikatna przewaga na stronę Metzelera

Gepard - 2019-02-21 23:05:56

Siema Panowie pora odświeżyć temat :)
też przymierzam się do zmiany laćków w mojej 550, bo niby dużo nie jeżdżę (ostanio chyba nawet 1500 km na sezon nie ma) ale kiedyś trzeba co zrobić tym bardziej, że nie wiedziałem jak rozszyfrować 3 cyfrowy DOT.... teraz już wiem - a więc z przodu mam  METZELER Laserteca DOT 129 i Dorutour RS320 DOT 212 więc pora zmienić.
Rozglądałem się oponami w miarę przystępne cenowo i trafiłem na coś takiego pasujące w oryginalnym rozmiarze do 550:
https://allegro.pl/oferta/metzeler-spor … 7570700466 - ciekawie mogą wyglądać na zephyrze
https://allegro.pl/oferta/metzeler-z8-i … 7311263288  - mało dostępnych opon na alledrogo i ogólnie
mieliście może styczność z tymi oponami? możecie się wypowiedzieć coś na ich temat?

pozdro
Gepard

rafi068 - 2019-02-22 06:01:01

Metzeler z8 mam aktualnie w Gpz. Szału nie ma. Twarda I bardzo dlugo sie nagrzewa. Z tylu masz 18cali eiec wybór ograniczony. Sprawdź, czy angel street robią w tym rozmiarze. Pozdro :)

CustomZephyrPl - 2019-02-22 10:34:38

Do 550 są tylko dobre dwa komplety opon
Bridgestone Batlax i Pirelli Demon z czego te drugie
mają lepsze opinie. Bierzesz jedne albo drugie i tyle :)

Gepard - 2019-02-23 16:42:23

Siemka
dzięki za rade :) widzę Bridgestone trzymają cenę nowych ale chyba uda mi się coś fajnego znaleźć taniego i  świeżego

Vice - 2019-08-26 16:17:00

Jakby ktoś w tym roku kupował opony Bridgestone do swojego moto to jest ciekawa promocja:
https://www.namotocykl.pl/
Rozdają torby motocyklowe i futerały na kask. Ja się jeszcze dzisiaj załapałem na torbę, ale chyba już ich nie ma.... Promocja obowiązuje od dnia 15.03.2019 do dnia 31.12.2019 lub do wyczerpania zapasów.

Panda - 2020-01-10 19:05:56

Będę wymieniał opony. Nie pamiętam dot chyba 2014 ale są takie spękania drobne (przednia raczej), a gumy ważna rzecz.
Brałbym takie jednak miękkie bardziej coby bezpieczniej się jeździło.
Waham się między:
Conti road attack 3 ale są drogawe
Michelin road5
Jakieś Batlaxy
Jakieś inne?
Czy ktoś używa i może się wypowiedzieć?

Jachoo - 2020-01-11 06:59:51

Z pełną odpowiedzialnością polecam ci Road Attack. Mam, używam i jestem mega zadowolony. Nie odpuszczają nawet przy jeździe torowej, a jeśli chcesz celowo wprowadzić moto w uślizg to jest on pod dużą kontrolą i łatwo wyczuć na co można sobie pozwolić. Baltlaxy miałem w ZX-9 i zapamiętałem je jako średniaki. Ze swojego doświadczenia odradzam Metzelery bo to drewno a nie guma.

Borknagar - 2020-01-11 10:16:37

Ja od zawsze jeżdżę na Michelinach, i moim zdaniem są bardzo dobre. Jeździłem na Road 2 (bardzo dobre), Road 4 (bardzo dobre), teraz w Yamaszce mam Road 5 GT. Bardzo trudno o uślizg tyłu, chyba, że na mokrych pasach i przy mocnym odkręceniu gazu. Przód zawsze dobrze trzymał. Na mokre nawierzchnie są naprawdę niezłe, dają pewność prowadzenia.

Vice - 2020-01-13 09:32:39

Odnośnie założonych Battlaxów po 5Kkm. powiem, że mnie nie zawiodły ani razu. Mój styl jazdy znasz. Na mokrym prakrtycznie nie jeżdżone, więc tu się nie wypowiem. Zużycie minimalne po tym przebiegu. Zdaje mi się, że kolegi Yama opinia na temat Bridgestonów jest taka, ze twardnieją dość szybko w pierwszych latach użytkowania ale to tylko zasłyszane i póki co tego nie potwierdzam. Opony mają rok. Z tego co pamiętam to też masz Battlaxy tylko starszy model, może warto przy nich pozostać ...?

mar33cki - 2020-01-17 09:08:22

w Fazerze mam Pirelli Angel ST i naprawdę fajnie trzymają, szybko łapią temperaturę, męczyłem je na torze kartingowym i nie dałem rady ich zamknąć ;) choć podnóżki już tarły... Początkowo wymagają przyzwyczajenia w zakrętach, bo boki są miększe niż środek i może się pojawiać wrażenie walenia się w zakręt, ale mimo to trzymają jak durne :D
Na zimnym w deszczu zaliczyłem konkretne powerslajdy, ale opona była totalnie zimna, temp +6, a ja chciałem szybko coś wyprzedzić na jeździe próbnej po serwisie...
Nie wiem jak z żywotnością, zrobiłem na nich "dopiero" 9tysi od kupna ;)

Porównując do wcześniejszych Pirelli Diablo Strada zupełnie inna liga opony, ale na Diablo robiłem ~20tyś na tyle i ~30tysi na przodzie

PalaszD - 2020-01-20 22:55:38

Pirelli Angel ST są fajne, ale w lekkich motocyklach. Ja w FJR przeklinałem je. Dupa to mi uciekała na najlepszych winklach.... Najwięcej zjeździłem na Michelin Pilot Road 2. Chyba z 5 kompletów. Ani razu nie czułem na nich dyskomfortu... Niestety zephyr owego rozmiaru nie robią :(

mar33cki - 2020-01-21 08:54:35

PalaszD napisał:

Pirelli Angel ST są fajne, ale w lekkich motocyklach. Ja w FJR przeklinałem je. Dupa to mi uciekała na najlepszych winklach....

bo dla takich wymiataczy jak ty i do ciężkich, mocnych sprzętów jest wersja Pirelli Angel GT ;)

Reggie88 - 2020-07-08 10:47:19

Czołem Panowie, odświeżę temat, jeśli mogę.

Mam problem z dobraniem przedniej opony do 550. Parę miesięcy temu kupiłem opnę na tył, Dunlop Arrowmax GT. Opona nie jest jeszcze założona, więc chciałem teraz do niej dokupić przednią i tu się pojawia problem, tego dokładnie modelu nie ma w fabrycznym rozmiarze. Chcąc dopasować na przód drugiego Dunlopa pozostaje mi jedynie albo Arrowmax Streetsmart w rozmiarze 110/80 lub 110/70 albo Sportmax 120/60 albo K555 120/80 (to już dość droga impreza). Co prawda mają inny bieżnik, niż tylna, ale jest to do przełknięcia. Istotne dla mnie jest to, żeby były tej samej marki.
Korci mnie oczywiście 120/80 albo 120/60, ale czy w przypadku tej ostatniej profil nie za niski? Dzięki za wsparcie.

Jachoo - 2020-07-09 16:22:42

Moim zdaniem jak musisz to weź profil 60 bo lepiej się będzie się prowadzić i lepiej wyglądać, ale uważaj na dziury żeby nie pogiąć felgi. Nie ma konieczności aby opony były tej samej marki. Często jest tak że preferencje stylu jazdy kierującego nie pozwalają dobrać pod siebie opon jednej firmy i miesza się wówczas wśród dostępności odpowiednich mieszanek. Ja osobiście wolę jak tylna ma nieco gorszą trakcję bo uślizg tyłu łatwiej opanować niż przodu a w ten sposób mam swobodnie wyczuwalną granicę.

Reggie88 - 2020-07-10 08:47:51

Masz rację, 99% kierowców pewnie podeszłoby do tego tematu podobnie kierując się właściwościami jezdnymi. Ze mną jest o tyle inaczej, że ja swoje moto traktuję raczej jako zabawkę, na której obecnie niestety nie mam czasu za bardzo jeździć i coś co bardziej ma mi sprawiać radość patrząc na nie i modyfikując, niż jeżdżąc :) A co do samej opony, to nie jestem pewien, czy 120 wejdzie w błotnik - ostatnio to sprawdzałem i przy obecnej 110 miejsca jest bardzo mało. Ktoś może ma 120 na przodzie w 550 i może zaprzeczyć/potwierdzić?

sebastianm - 2021-11-30 13:50:41

Dobry wybór do 750?

https://www.sklepopon.com/dane-opony-mo … 245#854728
https://www.sklepopon.com/dane-opony-mo … 424#851924

PalaszD - 2021-12-01 17:29:27

Jak jezdzisz normalnie to będą spoko, jak lubisz ostrzej po zakrętach śmigać, albo od czasu do czasu to weź coś lepszego np Pirelli Angel GT.

sebastianm - 2021-12-02 09:44:11

https://allegro.pl/oferta/1x-opona-120- … 0723249048
https://allegro.pl/oferta/pirelli-angel … 1505309495

rafi068 - 2021-12-02 14:39:48

Mimo wszystko też wybrałabym Pirelli 🙂

PalaszD - 2021-12-05 10:37:06

Dokładnie. Ja w swoim Zephyrze też mam takie i jestem mega zadowolony :)

pawel6 - 2022-01-26 14:46:35

Witam
Do 750-tki lepiej wziąć Pirelli Angel GT czy ST, w ST widzę ze nie ma 150/70 tylko jest 160/60 ma to jakieś znaczenie ?

Jachoo - 2022-01-26 16:03:28

Jakie wybierać zależy od twoich preferencji. Co do rozmiaru to różnica będzie taka że 160 nie zamkniesz do końca, ale w moim odczuciu moto lepiej się składa

mar33cki - 2022-01-27 09:05:36

pawel6 napisał:

Witam
Do 750-tki lepiej wziąć Pirelli Angel GT czy ST, w ST widzę ze nie ma 150/70 tylko jest 160/60 ma to jakieś znaczenie ?

z tego co czytałem to znacząca różnica jest w wytrzymałości opon, GT są dedykowane ciężkim maszynom.

Ja użytkuje ST w FZS1000 i z tego co widzę zrobiłem nim 12tysi, a nie wiem ile zrobił poprzedni właściciel i jaki był ich całkowity przebieg. Sprawdziły się super w każdych warunkach: w deszczu, w turystyce i na torze. Pałasz miał do nich zastrzeżenia w GTRze, ale to zdecydowanie waga ciężka ;)

A jak szukasz taniego i mega wytrzymałego zestawu, to weź pod uwagę Pirelli Diablo Strada. Ale nie oczekuj od nich aż tak wiele jak od Angeli. Zdecydowanie wolniej się nagrzewają, to sa typowo turystyczne gumy. Za to mozesz liczyc nawet na 15tysi na tylnej i 25tysi na przedniej. Zresztą znajdziesz w tym watku info

PalaszD - 2022-01-31 21:02:59

Jak wspomniał Marecki - GT do ciężkich, ST do lekkich.
Ja aktualnie mam i w Zephyrze 1100 i w GTR1400 nowe Angel GT :) w Zephyrze zrobiły już z 2000km, w GTR dopiero 600m 😂

Vice - 2022-01-31 22:06:22

750ka=228kg. - to lekki czy ciężki?

pawel6 - 2022-02-01 07:27:18

Vice napisał:

750ka=228kg. - to lekki czy ciężki?

podłączam się do pytania ;)

mar33cki - 2022-02-01 09:10:38

pawel6 napisał:

Vice napisał:

750ka=228kg. - to lekki czy ciężki?

podłączam się do pytania ;)

zasadne pytanie - Fazer tez wazy 231kg, ale już GTR 300kg.

Napisałem o ciężkich, bo kiedyś czytałem, że GT stworzyli do 'ciężkich' sport-turystyków. Tak pisze np jednoslad w Przeglądzie opon

PalaszD - 2022-02-01 20:30:00

Fjr miała 260,ale uslizgi miałem przy dwóch osobach plus pełnych 3 kufrach. Ja bym brał do Zephyra GT. Chyba, że cena odstrasza...

Vice - 2024-02-04 21:44:45

Szukam Pirelli Angel ST 120/70/17 i 150/70/17 do mojej 750, ale widzę że tylko przód robią w tym rozmiarze. Iść w 160/60 na tył czy szukać innego modelu? Coś polecicie? Bardziej zależy mi na przyczepności niż trwałości. Do tej pory ujeżdżam Battlax BT023, które powoli się kończą...
Opony raczej do codziennej jazdy.

mkmal - 2024-02-05 15:45:41

Mam dokładnie te opony - Angel ST i wziąłem tył w rozmiarze 160/60. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy w stosunku do oryginalnego rozmiaru.

Panda - 2024-02-08 08:50:32

Cześć,
ja mam Micheliny Road5 i są bardzo dobre. Przyczepność, nie mogę narzekać, trwałość, też w porządku.

Vice - 2024-02-22 21:42:19

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, wybór padł na wcześniej wspomniane Pirelli Angel ST :) Czekają na montaż :)

www.transport.pun.pl www.dragongame.pun.pl www.dziedzictwo-khorinis.pun.pl www.test69.pun.pl www.liga-cs-5on5.pun.pl