blazejdanzig - 2012-02-24 18:34:13

Witajcie,
W dniu wczorajszym zakupiłem Zephyra 550. Niewiedza sprawiła, iż po jeździe próbnej kranik przez ok 10 godzin był ustawiony w pozycji PRI.
Stan oleju według mnie nie wzrósł, plam z paliwem wokół motocykla nie stwierdziłem.
Czy paliwo mogło się przedostać do oleju i czy wówczas traci swoje właściwości smarne?

Zadzwoniłem do mechanika pracującego w Kawasaki. Powiedział że jeśli pływaki są w dobrym stanie to nic nie powinno się stać. Czy tak na pewno jest.

Nauczony doświadczeniem dzisiejszej nocy kranik zostawiam na ON.
Proszę o komentarz

krowa - 2012-02-24 20:26:31

blazejdanzig napisał:

Witajcie,
Powiedział że jeśli pływaki są w dobrym stanie to nic nie powinno się stać.

Dobrze mówi, wódki mu dajcie . . .:)

Saladin - 2012-02-24 20:29:05

Zrobiłem to samo tydzień temu :) właśnie świeżo po zakupie ZR550 i na szczęście nic się nie stało, zaworki iglicowe sprawne :D

Yamamoto - 2012-02-25 10:39:34

A po co dawaliście na PRI?

blazejdanzig - 2012-02-25 19:19:22

bardzo dziekuje za odpowiedz.

Kylo - 2012-03-06 16:31:45

Yamamoto napisał:

A po co dawaliście na PRI?

Nie wstydzę się zapytać :)
Nie jest tak że na PRI odpalamy moto??
PS. Co to są zaworki iglicowe??

Yamamoto - 2012-03-07 10:22:05

PRI dawałem przed odpalaniem - ale tylko jak zimno było, albo po długich postojach.
Ale ja mam silnik i gaźniki z ZR 7 i wywaloną instalację podgrzewania.

Na PRI paliwo leci jak na otwartym - na nasze to po prostu kranik przelewowy.

Zawór iglicowy jest podpięty do pływaka, który ustala poziom paliwa w komorze pływakowej.

http://images49.fotosik.pl/1367/3da1c5e5ae2f4016m.jpg

Zdjęcie z manuala - część needle valve - zaznaczona na czerwono (po kliknięciu się powiększy)
Zaworki mogą  się wycierać i przepuszczać paliwo, pływak może się zawiesić i też będzie przepuszczać paliwo. Mogą się też same zaworki zaciąć i (o dziwo) przepuszczać paliwo:D

wojt70 - 2012-03-07 21:17:26

Ja na pri przękręciłem jak wcześniej pchałem ze dwa kilosy do cpn,tak żeby szybciej załapał i po to chyba to mniej wiecej jest,co do pytania to olej z paliwem smierdzi paliwem ...

Yamamoto - 2012-03-09 09:54:01

Dokładnie. na PRI leci paliwo normalnie, tzn nie przejmuje się żadnym podciśnieniem w gaźnikach. Tak ostatnio spuszczałem paliwo ze zbiornika.

Kylo - 2012-03-10 21:22:17

Dzięki za wyjaśnienie.

Premiera - 2012-03-17 10:09:39

Witam ja mam takie pytanie odnosnie kranika do 550. Jaka strona pokrętła kranika wskazuje faktyczne położenie ta dłuższa czy ta krótka.I jeszcze jedna sprawa,na jesieni po sezonie wymieniłem olej i filtr. Stan oleju zrobiłem w połowie wizjera tak jak powino byc teraz stan oleju jest taki że zakrywa cały wizjer.Na forum wyczytałem ze dostało sie paliwo do oleju ,czyli wymiana na nowy olej ale czy musze wymieniac też filtr, czy moge go zostawic.I Czy coś jeszcze musze zrobic żeby wszystko było ok. Zgóry dzieki za odpowiedz

wojt70 - 2012-03-17 10:47:00

ta dłuższa,co do oleju to nie mam pojęcia ,ale jeśli są przesłanki do tego ,,że mogło dostać sie paliwo to zmieniaj ,bo to zło dl silnika he he

Yamamoto - 2012-03-17 11:45:12

@Premiera filtr kosztuje 13 zeta - 3 piwa. ja wymieniam przy każdej wymianie oleju.

Saladin - 2012-03-17 19:18:43

Premiera napisał:

Witam ja mam takie pytanie odnosnie kranika do 550. Jaka strona pokrętła kranika wskazuje faktyczne położenie ta dłuższa czy ta krótka...

Na pokrętle masz strzałkę :)

wojt70 - 2012-03-17 20:45:46

olej tylko z filtrem,bez wymiana nie ma sensu,i jak Yamamoto pisze to tylko ,albo aż  3 browce he he

www.bakugan-nowa-vestroja.pun.pl www.s1klanthe.pun.pl www.bikefans.pun.pl www.infstorun.pun.pl www.prawopole.pun.pl