Nieaktywny - 2012-05-22 22:04:06

nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam post, ale innego miejsca nie znalazlem.

otoz ostatnio odkrecilem gaz na maksa i zauwazylem taka rzecz, a mianowicie przy ok 7500 - 8000 obr/min silnik przestaje sie wkrecac na obroty. wskazowka zbliza sie do 7000 to wariat, ale kawalek dalej cos sie dzieje, ze dostaje jakby hamulca na silniku. na youtubie ogladalem filmiki dla porownania z zr7 (taki jest u mnie silnik) i tam wskazowka nie mniej ochoczo wkreca sie powyzej 8000 jak i do 8000. what the fuck?

Yamamoto - 2012-05-23 09:43:52

Gaźniki kiedy robiłeś?
W jakim stanie filtr powietrza?
Jak stoisz ze świecami?

Nieaktywny - 2012-05-23 19:50:15

przede wszystkim zaczne, ze motor mam od jakies 3 miesiecy.
gazniki ponoc byly synchronizowane, ale reki nie dam uciac.
co do swiec to tez ponoc byly wymieniane razem z kablami. szczerze powiedziawszy nie wykrecalem wiec przy okazji sprawdze.
filtr powietrza przedmuchiwalem i umylem.
na gogle znalazlem (chyba jakies forum zr7), ze ktos mial podobny objaw. inni wypowiadali sie, ze wersje na zachodzie mialy silniki dlawione, z ograniczeniami czy jak tam jeszcze to nazwac. w kazdym razie ponoc byly jakies ograniczenia co do osiagania maksymalnych osiagow. ale na czym to polega - cos w gaznikach zeby wiecej paliwa nie dostawaly czy cos innego?

TJa - 2012-05-24 16:40:34

np. w niemczech jest ograniczenie dla 'mlodych' stazem motocyklistow do 34KM, powyzej obrotow silnik sie nie chce wykrecac. Zwykle modyfikacje gaznika, ale jesli wczesniej jezdzil dobrze, a teraz przestal to raczej nie to - w zdlawionych wersjach sa mniejsze przekroje ztcw.

Nieaktywny - 2012-05-24 21:38:08

nie wiem jak wczesniej bo nie wchodzilem na takie obroty. jak pisalem wyzej jezdze nim i w ogole od kilku miesiecy - to moje pierwsze moto. znajomy mowil, ze zazwyczaj cos w gaznikach jest zeby za wysoko sie nie wkrecalo, ze cos trzeba wykrecic, wyciagnac "ten ogranicznik" i wkrecic spowrotem. tylko nie pamietam o czym on mowil, zreszta jesli chodzi o motory to dopiero raczkuje, zwlaszcza w mechanice wiec moze ktos wie o czym mowa? moze ktos mial z czyms takim do czynienia?

wojt70 - 2012-05-24 22:08:16

http://www.ebay.de/itm/Drosselset-Kawas … 3a74971e31
to jest zestaw do zdławienia zephyra ,jak to znajdziesz to wywal ,ale regulacja Cię chyba po tej operacji nie minie,a co z poprzednim właścicielem ? masz kontakt?

Nieaktywny - 2012-05-25 16:50:00

poprzedni kupil go okazyjnie, ale to nie bylo to czego szukal i dosc szybko go sprzedal. kolos kolo 40 i nie wygladal na takiego co lubi jezdzic na czerwonym polu, zreszta takiej wersji sie trzymal. moj znajomy pracuje w jednej firmie z tym gosciem - przesiadl sie na transalpa wiec jest tak jak i mi mowil, ze woli turystyki. wiec mysle, ze mogl nawet nie wiedziec, ze takie cos jest bo sam mowil, ze na wiecej niz 6000 nie odkrecal.

wojt70 - 2012-05-25 21:18:26

nie jestem pewien na 100 ale te blaszki powinny być w króćcach ssących ,o ile jest dławiony
http://www.ebay.de/itm/4-Ansaugstutzen- … 3f162afaba

Nieaktywny - 2012-05-28 22:06:30

nie rozkrecilem jeszcze, ale zastanawia mnie czy nie moze byc cos innego - zabrudzone gazniki albo zle wyregulowane? dzisiaj zgasl mi i tylko na ssaniu chodzil. przelaczylem na rezerwe (przejechane ok 200 km od tankowania), ale bez ssania nie da rady. zatankowalem do pelna i to samo - bez ssania gasnie. i to na ssaniu przy ~1300 obrotow gdzie wczesniej przy tym samym polozeniu to na 4000 - 5000 sie krecil. pozniej gdzies jakby "sie naprawilo". ale na 5 biegu nie chce sie wkrecac powyzej 5000, cos jakby chcial, ale nie mogl. na nizszych biegach to tak do 7500, ale w nizszym zakresie wyczuwalne wachania mocy. synchornizacja, czyszczenie czy jeszcze inny badziew? zastanawialem sie, czy jakis paproch sie  gdzies nie dostal i cos orzytyka.

Yamamoto - 2012-05-28 22:38:28

jak wyczyścisz gaziory to i tak synchronizacji im będzie trzeba.
Odkręć komory pływakowe - to da się bez zdejmowania gaźników, może tam jakiś syf jest

wojt70 - 2012-05-28 22:42:27

te silniki wymagają czestej i pracochłonnej regulacji zaworów ,po tym zabiegu trzeba wyregulować gaźniki , chyba wypadło na Ciebie ,zrób to raz i porządnie ,czyli regulacja zaworów,czyszczenie i synchro gaźników i będziesz miał spokój

Nieaktywny - 2012-05-29 21:53:16

sasiad polecil mi kupienie srodka do czyszczenia wtryskow - zrobil taki zabieg w swoim transalpie i mowi, ze reakcja na kazdy ruch manetki jest zwawsza. jakie wasze zdanie - jezeli faktycznie jakis brudek sie dostal do gaznika to czy to przeczysci? czy warto takie cos stosowac? chyba nie zaszkodzi a kosztuje niewiele. bo jak slyszalem jak chlopaki zostawiaja motocykle na kilka tygodni i lepiej to tak srednio. no ale jak nie bede mial wyjscia to wtedy trudno.

Yamamoto - 2012-05-31 12:09:17

na krótką metę może pomóc. ale nie zastąpi regulacji gaziorów

PalaszD - 2012-05-31 13:46:18

a sprawdzałeś filtr powietrza? (nie czytałem dokładnie całego tematu)
kumpel w swoim GSX1400 nie miał w ogóle epy...okazało się, że jakaś reklamówka wpadła mu w filter i była przyczyną zamulenia...

Nieaktywny - 2012-06-05 23:12:31

mam pytanie - po odkreceniu srub (4 szt.) i zdjeciu pokrywy wlotu powietrza do tej wlasnie gornej czesci jest przykrecony jedna srubka taki "szkielet" bialy - widoczny tez zaraz przy wlocie powietrza do airboxa. macie to czyms oblozone czy nie? ja wczesniej myslalem, ze to jest wlasnie filtr powietrza. u mnie bylo dookola jakims "materialem" owiniete, ale na wprost byl przelot. a ze nie wiedzialem wczesniej, ze filtr powietrza jest nizej, a nie umialem znalezc filtra, o ktorym myslalem ze mam wycialem z gabki i nalozylem na ten szkielet. jak sie okazalo po sciagnieciu jej to wlasnie ta gabka dusila moj silnik. teraz rwie do przodu, ze az mnie zwiewa z fotela :P
wiec czym macie to owiniete i czy w ogole czym kolwiek jest to owiniete.

jak ktos nie wie o co mi chodzi to ponizej jest link -chodzi o to biale
http://www.google.pl/imgres?q=airbox+zr … 1,s:0,i:90

antek - 2012-06-06 00:13:38

mam kawałek gąbki na tym, widać to powinien być jakiś wstępny filtr

PalaszD - 2012-06-06 09:13:34

no i słusznie trafiłem z tym filtrem...czasami to tylko błahostki są i od takich trzeba zacząć sprawdzanie :)

www.nietykalnitag.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.wirtualne-zycie.pun.pl www.zseis1tazgora.pun.pl