Daw - 2012-05-29 00:50:28

Witam.

Zephyrki nie sa oszczednymi maszynami, o tym kazdy wie.

Moja 1100 spalila 7.2 litra na 100km. Test 323km glównie na trasie, solo i z malym bagazem. Predkosc staralem sie trzymac 120km/h

Nie wiem jakie mam zebatki ale gdy jade 120km/h to obroty okolo 5000rev/min. Gdy jade 100km/h obroty 4000rev/min

Nastepne 300 km zrobie starajac sie trzymac 100km/h.

Z moich obserwacji wskaznik paliwa wrecz spada w oczach gdy odkrece ja do 160km/h i potrzymam tak przez minute czy dwie.

Zastanawiam sie co zrobic by spalanie obnizyc?
Moze pokombinowac z zebatkami, mozna dostac tylna -3 zabki i przednia +2. Nie sadze by spadek mocy byl bardzo odczuwalny. Jak chce szybko przyspieszac to moge sie wkrecic na obroty a glównie jezdze w trasie.

Saladin - 2012-05-29 06:53:55

Mój 550b przy przy średniej 100 km/h spala 4,05 co mnie bardzo cieszy.

wojt70 - 2012-05-29 07:08:38

o zebatkach było już cis na forum odnosnie 750 ponoć można litr urwać,mi się mieści od 5 do 6 zależnie od pogody ,tzn, jak pada to spalanie spada heh no i jak mam plecaczek to też oszczędzam , a mam też tylko 550

PalaszD - 2012-05-29 09:07:00

Daw...zacznij od ustawienia gaźników i mieszanki...
ja też mam 1100 i mój w trasie z plecakiem pali 5,5 litra przy średniej około 120...niestety obroty nie wiem jakie są, bo obrotomierz mam kaput...

waw0404 - 2012-05-29 14:38:13

moja 750 z silnikiem od zr 7 przy 140- 150 km/h pali 5,6-5,8l/km

Yamamoto - 2012-05-29 15:29:30

od 4,5 na trasie ( max 130 i spokojnie) do 6 ( pasażer+miasto ). Zefir z mikro owiewką + piec z ZR7 + ja 105 kg żywej wagi - w bokserkach :D

wojt70 - 2012-05-29 15:46:39

nie no Panowie mi w mieście tylko raz poniżej piatki zszedł jak się zgrywaliśmy

skaryf - 2012-05-29 20:31:37

Jak kolega dokładnie podkreślił w pierwszym poście rozpoczynając temat,  Zephyr nie należy do motocykli o niskim stopniu spalania, bynajmniej mówię tu o modelu 1100 :)
Owiewka na pewno podnosi komfort jazdy przy większej prędkości( i nie tylko ) jak i na pewno ma wpływ na ogólne spalanie ,
ale trzeba powiedzieć sobie jasno ,że jesteśmy jeźdźcami smoków i to musi być wliczone w cenę posiadania tegoż właśnie modelu .
Pozdrawiam wszystkich jeźdźców smoków he he

PalaszD - 2012-06-13 10:51:28

Skaryf, a Twój ile pali? ja wyżej pisałem, że w trasie przy V=120km/h łyka mi 5,5 literka
ale jak wiadomo - miasto i czasami jak mi się Valentino Rossi załączy to i pod 10 weźmie :)

skaryf - 2012-06-13 12:48:36

Ja niestety nie mogę się pochwalić niskim stopniem spalania bo średnio mam od  8 - 10 litrów w zależności od jazdy a przeważa zazwyczaj ta druga opcja :( Przy 4 tys mam prędkość 100 km/h a później to już tylko wir :)
Na pełnym zbiorniku robię średnio 230 -240 km ( myślę o zmianie zestaw napędowego - ale ciągłe wydatki ech ...:)

siwy - 2012-06-14 20:59:54

To i ja dodam coś ze skaryf-em robiliśmy ten sam odcinek i mały test napędu w moim 4000 to jakieś 115km(wskazówka dotyka kreski ) spalanie wyliczane na podstawie dyspozytora cpn orlen 5,6 na 100 ,jak troche było szybciej do 140km do 6,3 l. Dodam że mam dwa wiatrołapy w postaci 42 l. kufrów. powiem jeszcze ze gdy są zdjęte to jazda jest szybsza niestety nie mieżone spalanie.

JONy - 2012-08-19 23:00:32

Dziś przepaliłem trochę rury w swoim 1100 i pogoniłem go tak po okolicy razem z odblokowaną Ninją 636... :D  tak na zasadzie jak ma się zj..bać to teraz albo nigdy :)  , wybieranie wszystkiego co się poruszało - naprawdę zdarzało się ,że Ninja zostawała... maneta cały czas z pełnej garści... na prostych średnio 160-180 ( wiecej się boję ,bo mnie zwiewa )
przebieg 120km spalił - ok 9l... myślę,że jest super. :D

PalaszD - 2012-08-20 08:23:49

to tyle co u mnie jak mi się Valentino Rossi załączy :) czyli jest OK :P

speedward - 2012-08-20 09:09:39

Jony do jakich obrotów kręciłeś? Do maksimum czy raczej na "piątce"?
1100 ciągnie od samego dołu, więc 600 na krętych trasach lub slalomie przez osobówki mogą nie nadążać.
Wiadomo, na długich prostych lub na zakrętach gdzie mogą (umieją) się złożyć to nie mamy szans.
U mnie średnio pali ok 8 litrów. Jadąc do warki pewnie będziemy można zrobić aktualny pomiar.

diabelek - 2012-08-20 14:00:13

Moja 550 na trasie 300km wyciągnęła średnie spalanie 3,6. Ale spokojna jazda z prędkością ok 90 km/h. Mały bagaż + owiewka. Nie jest zle ;p

PalaszD - 2012-08-20 14:33:26

heh ja bym powiedział, że jest idealnie :) bardzo ekonomicznie, bezpiecznie i krajoznawczo :)

JONy - 2012-08-20 15:44:40

speedward na 3ce , 4ce wysoko... na 5tce raczej w/g prędkości.  Fuktycznie moment powala :D w spokojnym stylu można 5tkę wrzucić i wyjąć podczas zjazdu do garażu... wygar ma niesamowity :D  tam gdzie ja zacząłem odchodzić na 5tce podczas wyprzedzania tak koło setki mój szwagier na tym plastiku musiał zejść dwa w dół... :D i żeby było ciekawiej to 900/120=7,5l/100km a Ninja spaliła prawie 7. heh...

PalaszD - 2012-08-20 15:48:20

No ja jak wracałem znad morza z poparzonymi stopami to większość trasy tylko na piątce pokonałem...zbijanie biegów nie było problemem, gorzej z wrzuceniem wyższego...aż łzy mi leciały :)
hehe a jak pojedziesz spokojnie to w 5,3 się zamkniesz, albo nawet mniej.... :)
Zephyr 1100 jest SUPER!!

speedward - 2012-08-21 13:53:37

JONy napisał:

wygar ma niesamowity :D  tam gdzie ja zacząłem odchodzić na 5tce podczas wyprzedzania tak koło setki mój szwagier na tym plastiku musiał zejść dwa w dół... :D

Mój braciszek miał mniejszego fazera to wiem jak to wygląda ...w lusterku.
Nic na to nie wskazuje, ani dane techniczne silnika ani tym bardziej różnica w wadze (stały parę sezonów obok siebie w garażu).
Ja czasem po dłuższej przerwie szukam 6-stki, poza tym widzę że jeździcie w moim stylu.

PalaszD - 2012-08-21 23:31:16

No szkoda, ze tej 6stki nie ma w Zephyrze i w totolotku ;) na pewno w trasie przyczynilaby sie do zmniejszonego spalania :)

JONy - 2012-08-22 09:14:24

Tu nie chodzi o ilość biegów tylko o dobranie przełożeń. To jest dłuższy temat do rozmowy... chodzi o optymalne wykorzystanie charakterystyki silnika -jego momentu i mocy -w stosunku do masy i prędkośći  z jaką ma się poruszać...
Nie jest powiedziane,że ze skrzynią 6tką będzie palił mniej.
Zauważcie ,że w "spryciaku" 6ty bieg generuje 100km/h przy 5tyś obr/min a w jedenastce  5ty bieg daje 100km/h przy 4tys obr/min.
Gdybym dostał taką skrzynię w 1100 to przy jego momencie mógłbym przerzucać co dwa biegi a i tak szukałbym 7ki...
Poza tym zmiana przełożeń na szybsze może poprawić spalanie ale tylko w pewnych warunkach,bo faktycznie mogło by tak byc podczas równej jazdy autostradą ,bo zmniejszyły by się nieco obroty silnika czyli ilośc paliwa w jednostce czasu i pokonanych kilometrach ale nie dało by to żadnego rezultatu albo rezultat odwrotny w jeździe miejskiej ze zmiennymi obciążeniami gdzie potrzeba większych przyspieszeń i wykorzystania dolnych biegów na których poprzez wieksze przełożenie po prostu silnik ma ciężej i potrzebuje tego paliwa wiecej .... sie rozgadałem... ale zawsze ten temat bardzo mnie interesował jeżeli chodzi o liczenie przełożeń w zmotach lub terenówkach przy zakładaniu większych kół.

speedward - 2012-08-22 11:19:41

JONy napisał:

Gdybym dostał taką skrzynię w 1100 to przy jego momencie mógłbym przerzucać co dwa biegi a i tak szukałbym 7ki....

Hehe, ciekawe do jakiej prędkości mógłby się w tedy rozpędzić. Wszystko zależy czy konstruktor chciał w pełni wykorzystać moc czy pójść w kierunku niższego spalania. W pro-sportowych skrzyniach najwyższy bieg jest tak skrócony by osiągnąć jak najszybciej maksymalną prędkość i "kończą" się praktycznie na czerwonym polu przy prędkości ograniczonej oporem powietrza.
Ogólnie im biegów więcej tym zawsze lepiej. Niektóre amerykańskie oldtimery to mają nawet po 3 lub 4 biegi, ale pozwala im na to moment obrotowy.

wojt70 - 2012-08-22 15:11:32

szóstka nic by nie zmieniła ,więcej wahlowania,i tyle, spryciak ma mizerny moment obrotowy i pewnie po to dowalili szóstke zeby można było w miarę odjechać, myślę że mozna by pokombinować z zębatkami tak jak w 750
co do przełożeń to za bardzo nie ogarniam tematu ,ale jak dla mnie jeśli chodzi o samochody bardzo pod tym względem przypasował nissan, wcześniej sunny a teraz primera-naprawdę kapitalnie dobrane przełożenia, a parę taksówek się przewineło ,co do motocykli to chętnie poganiał bym jakąś V-ką ,tak do 200kg, ale ciągnącą od samego dołu jak jedenastka...

kuba88eop - 2012-10-02 00:23:43

mój 750 spalił 4,7L na 100km z pasazerką na pokładzie ze spokojną jazdą

Pudelski7 - 2012-10-02 11:30:24

Umnie srednia spalania przez caly sezon wyszla 6,62 l/100. Pisze to na podstawie statystyk z motostat.pl

speedward - 2012-10-02 12:26:29

Zazdroszczę! Wycieczka do Warki kosztowała 7,2 L /100km ...chyba mam coś z gaźnikami....

Pudelski7 - 2012-10-02 12:39:11

Z tym ze ja jeżdżę dość spokojonie, rozpędzając go kręce go do 4 tys obrotów i jesli jade w trasie to trzymam sie predkości 80-100 km/h. szybciej poprostu nie lubie jezdzic.

PalaszD - 2012-10-02 12:51:38

Paweł to wszystko kwestia regulacji mieszanki na gaźnikach - ja w swoim przy V=120km/h palę we dwójkę 5,5 literka :)
ale jak jechałem wtedy z Harrachova to na A4, a później na A8 (dystans około 70km) prędkośc od 160 do 190km/h i spalił chyba z 11 litrów :P

JONy - 2012-10-02 13:03:18

Dałeś radę 190 ? Bo odwinąć tyle na moment podczas wyprzedzania to OK ale tak po autostradzie to walka jest już... :) dlatego szukam jakiejś fajnej owiewki,żeby tak spokojnie 150 lecieć :D

PalaszD - 2012-10-02 13:28:05

no radę dałem, ale szyja i łapy bolały mnie jeszcze z kilka dni...dlatego między innymi kupiłem ten pseudo tempomat hehe...
a z prędkościa wyjścia nie miałem - kumpel na FJR 1300 sobie siedział wygodnie jak w fotelu, a ja walczyłem z całych sił leżąc na baku hihihi...ale frajda z takiej jazdy nie do opisania :P

wojt70 - 2012-10-02 16:12:11

Ja tam też w trasie do 100 ,szczególnie z plecaczkiem , w sumie jak po mieście prawie...

JONy - 2012-10-02 16:44:01

Jak lece za kimś w takiej bezpiecznej odległości ale nie za daleko to daje radę tak ok 150-160km/h ale jak zaczynam prowadzić peleton to masakra... 130 max do 140... Po prostu nie trafiam w drogę tak mną nosi... dmucha z lewej to kontruję w lewo, nagle przestaje a ja już jestem na środku i kontruję w prawo i w tym momencie znowu dmuchnęło z lewej a ja nie wyrabiam przy poboczu...jak nadziabany normalnie :D A jak wymijam się z TIRem to się przytulam kaskiem do korka wlewu :D

PalaszD - 2012-10-02 21:35:43

ja nie zauważyłem takiego problemu, nawet w wietrzne dni...tylko ja jestem z deczka wyższy od Ciebie i może dlatego :)
ale faktycznie powyżej 140km/h już muszę się lekko nachylać - coś jak na ścigaczu :) a przy 200km/h kładę się na bak :) i tylko wyglądam zza zegarów :)

JONy - 2012-10-02 21:54:01

To powinno być jeszcze gorzej przez to,że jesteś wyższy czyli stawiasz większy opór.  Mam luz na łożyskach w pzrednim kole - ostatnio zauważyłem - może to jest przyczyną ,ze mi tak pływa :(
A co do spalania to ostatnio jeszcze wkręciłem o ok 1/4obr piloty (były wykręcone na 2obr) ,bo świeczka była przykopcona jak ją wykręciłem i po tym jakby lepiej reaguje na gaz. :)

speedward - 2012-10-03 20:24:05

Pałasz, musisz to kiedyś sfilmować....

Jony, czy to nie efekt Szendi?

PalaszD - 2012-10-03 20:51:08

noo - próbowałęm ostatnio nagrać filmik, ale przy 180km/h się od pędu wiatru obrócila haha :P
jak założę ksenona to nagram film pełnometrażowy :D

skaryf - 2012-10-06 08:55:03

he he ja również jak odkręcę powyżej 150  to muszę szyją mocno kontrować podmuchy bo odnoszę wrażenie ,że albo urwie mi głowę albo wylecę z siodła :P Bez szyby bo tu nie mam doświadczenia do prędkości 140 Km to frajda z jazdy później to już walka z wiatrem dobra na krótkie dystanse ale nie montuję nic na kierownicę ...tak jest dobrze he he

JONy - 2012-10-06 18:01:25

Po ostatnich regulacjach myślę,że jest OK . Zmierzę teraz spalanie :)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3001a9433c5c.jpg
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9420e5a47737.jpg

Saladin - 2012-10-07 20:25:42

Co sądzicie o kolorze moich świec ? Są OK czy może za jasne ?
http://images46.fotosik.pl/1796/6e03d39324194184m.jpg

Yamamoto - 2012-10-08 00:11:39

Jak dla mnie ziorko za jasne. I w Junaku i w Zefirze i jak tylko ustawiam to na sarni kolor.

Lemanxr - 2012-10-26 23:16:53

Mój spala tyle ile wleje... Nie mniej i nie wiecej ..... :)

speedward - 2012-10-26 23:20:06

Twardzielu

PalaszD - 2012-10-26 23:32:28

hehe no dobry ten tekst z tym spalaniem :)

ja ostatnio pobiłem swój rekord, ale w drugą stronę - spalił mi chyba z 11 litrów - ale autobahna na odcinku około 70km przy średniej prędkości ~180km/h :P
wskazówka od paliwa spadała w oczach ihihihih

JONy - 2012-10-27 06:04:03

A mój pali tyle ile zdąży... :p

Lemanxr - 2012-10-28 11:49:49

to on jest bezlitosny .... :)

speedward napisał:

Twardzielu

speedward - 2012-10-31 14:11:10

Mój pali tyle ile by chciał przejechać, a nie może..

PalaszD - 2012-11-14 22:09:35

ja zapodałem na zimę cały zbiornik Vervy 98 - podobno wg informacji producenta to paliwo wpływa na lepszą pracę a także mniejsze spalanie...
swego czasu mój ojciec śmigał na Shell V-power i faktycznie mniej palił...
pojeżdżę kilka zbiorników na tym paliwie i zobaczymy...
tylko gdzie tu kalkulacja - mniej spali, ale więcej kosztuje... :) bilans musi wyjść na zero :)

wojt70 - 2012-11-15 19:31:50

mój lancerek palił więcej na 98 i innych wynalazkach,najlepiej spisywał sie na 95 lanej w niemcowni,mapy zapłonu?, od tego czasu nie leje nic innego,..a raz próbowałem bio cus tam i primera wpierdzieliła 12 na sto  w trasie ,nie dzięki

Doman - 2013-05-15 07:38:24

Wczoraj zatankowałem po przejechaniu 200km . Jazda raczej po mieście i czasem jakiś dłuższy odcinek ok 4km na 6 . Czasem ostrzejsze ruszenie spod świateł , prędkość do 100 bo powyżej to już nieprzyjemnie . Zatankowałem 8,74 :)

mar33cki - 2013-05-15 08:31:36

solo w drodze 80-120 spaliła 4,5l/100km; w duecie przez korki pali 5,8l/100km; ale wiem, że gaźniki i zawory do regulacji...

PalaszD - 2013-05-15 08:32:50

Ja jestem ciekaw, ile mój spali po tych wszystkich serwisach....

antek - 2013-05-15 22:04:22

wczoraj po 220 km zatankowałe 13. w trasie, prędkość przelotowa 120

bolo - 2013-05-16 10:14:52

6-6,2l (dojazd do pracy ponad 20km - 110-120km/h) i kilka 2-3km przejazdów.

Anonymous - 2013-05-21 00:59:00

Ost coraz mniej albo mi się wydaje :D

Leje co 5l i po mieście ponad 70mil i rezerwy jeszcze niema ;)

PabloEOP - 2013-05-21 02:07:26

Moja Zr7-S po regulacjach zaworków i czyszczeniu gaźników oraz synchronizacji spaliła 4,3l w trasie prędkość nie przekraczająca 140km/h

Opoczno - Września-Opoczno 540km
22litry średnie spalanie wyszło na całą trase 4,1l/100km
dwie osoby + bagaż
Na jednym odcinku liczącym dokładnie 104km spalił mi 3,7 litra ale prędkość nie przekraczała 90km/h

Edek239 - 2013-05-27 17:06:41

Trasa z pasażerem średnia prędkość 120-140km/h (tak z 300 km) następnie koło komina 200 km samemu na wyższych obrotach spalanie a to wszystko za 110 zł :)

Anonymous - 2013-05-27 17:14:15

Warszawa-Września-Warszawa 580km

Średnio 100km/h

25L - 133zł

4,3/100

:good:

speedward - 2013-05-29 12:06:41

Do Wrześni i z powrotem spalanie wyszło mi 7litrów na setke.

bolo - 2013-06-11 08:54:31

trasa, 100-120 w porywach 130km/h - 4,85l. Mile zaskoczenie, bo na krótkich trasach po 20km wychodziło zawsze 6l.

woj191 - 2013-09-12 16:47:48

mój zefirek łyknął 6,14/100:)
miasto-trasa pół na pół

Dzygit - 2013-09-14 19:20:38

Ile pali ile łyka i jak przy tym bryka u mnie spalanie jest jak drugie śniadanie minimalne raz było 5,5 ale sie szybko utleniło ogólnie wychodzi 6,6 i ma ochotę więcej jeść ... znaczy pić żeby jechać żeby żyć więcej trasy mniej miasta rzecz jasna.... Ale powiem krótko do synchronizacji mam gaźniki więc to może sa tego spalania nawyki zimą je rozbiorę membrany oblukam tu zajrzę tam postukam a na wiosnę przeprowadzę synchronizacje i zobaczymy czy spalanie bedzie bardziej pod  śniadanie czy pod kolacje żeby tylko nie było śniadanie z obiadem za jednym przysiadem :D

becker - 2013-10-05 19:02:47

sluchajcie ludzie, jest mozliwe spalanie 11 l./100 km ? ja lubie odkręcić ale dzis przezylem szok gdy po 140 km braklo mi paliwa. oczywiscie brakło w polu a nie w poblizu stacji

TJa - 2013-10-05 22:55:03

mnie srednio pali ~8 - tylko miasto i tylko do pracy i powrot, a do tego krotkie odcinki wiec nie ma jak sie dobrze zagrzac.  W porywach do 10 na 'placu zabaw' wiec pewnie i 11l jest mozliwe ;)

Yamamoto - 2013-10-06 13:18:01

@ becker- trochę dużo :D kiedy regulowałeś zawory i gaziory?

PalaszD - 2013-10-06 17:07:29

to moj 1100 tyle nie pali... chyba czas najwyzszy na regulacje :-) ale faktycznie 140km to malo...a paliwo gdzie indziej nie ucieklo?

becker - 2013-10-06 23:04:59

wcielo mi posta , wiec napisze jeszcze raz : nie wiem gdzie sie podziewa benzyna :). ale po grzebaniu w gaznikach i wymianie jednej membrany cieżko wyregulowac wolne obroty, skaczą. cięzko wyregulować również ssanie jak odpalam na zimnym, kazdy nawet minimalny ruch wajchą powoduje albo skok obrotów do 3-4 tys albo spadek do zera i gasnie - czy tez tak macie przy odpalaniu?
nie jezdze dlugich tras, raczej miasto i raczej drogi 2-3 pasmowe wiec jest gdzie odkręcic i odkręcam, 100-120 rzadko mi się zdarza tak wolno jezdzic, nie regulowalem gazników bo sprzet mam od 2-3 miesięcy i w zasadzie walczylem zeby nie gasł na wolnych, dalem do sprawdzenia i wymiany króćców ale mechanik powiedział, ze króćce szczelne tylko ta membrana była strzelona, teraz juz wymieniona. cały czas mam problem w ustawieniem wolnych obrotów, bo albo jest na granicy zgaśnięcia albo leci na 2-3 tys., regulacja obrotów śrubką na dole pod gaźnikami niewiele daje bo nie potrafię wyczuć tego najodpowiedniejszego momentu, kiedy jest "dość". czytam ze koło 8 l./100 km jest prawie norma więc może jak mi tak te obroty wariują i jezdze troche szybciej niz większość to moze jednak jest możlliwe ze 11 l./ 100 wciąga z baku. wczoraj na stacji przejechane 140 km i nalałem 15,5 litra prawie pod korek

PalaszD - 2013-10-09 10:44:46

czyli z opisu wywnioskowałem, że jeździsz ostro - więc powinien wtedy spalić koło 8 litrów, ale raczej nie 11 - no chyba, że do odcinki dajesz na każdym skrzyżowaniu :D

regulacja gaźników to podstawowa podstawa i od tego zacznij - tym bardziej, jak membrana była wymieniana i gażniki rozbierane.
dobre synchro i problem powinien zniknąć.

Borknagar - 2014-04-23 13:31:00

Moja 750 ostatnio spaliła 6l na 100km na trasie. Jazda normalna, koło 100km/h, przy czym ruszałem dość żwawo i nie bałem się odkręcić przy wyprzedzaniu. ;) Jakbym jechał spokojniej, to pewnie bym do 5,5l zleciał, ale ciężko mi sobie wyobrazić aby zejść poniżej tej liczby.

Takie pytanko pomocnicze, ile jesteście w stanie przejechać na rezerwie? Jestem ciekaw maksymalnego zasięgu u mnie, maksymalnie na baku przejechałem 240km, nie wliczając rezerwy. Przy delikatnej jeździe i łącznie z rezerwą, zasięg 300km jest osiągalny?

PalaszD - 2014-04-23 13:55:52

hehe ja już od dawna mam zamiar wziąć z 2 literki paliwka w butelkę i sprawdzić max zasięg... 2x zdarzyło mi się kawałek pchać zephyra i teraz już jak tylko załącza się rezerwa, to czem prędzej szukam stacji...
750 przy zachowaniu "eco-drivingu" do 4,5l/100km byś zszedł.
najważniejsze to:
- odpowiednie ciśnienie w oponach,
- najszybsze rozpędzenie się do żądanej prędkości przelotowej,
- hamowanie silnikiem
- utrzymywanie stałej prędkości w trakcie jazdy

dzięki tym zasadom do 5l/100km powinieneś zejść zachowując frajdę z jazdy (szybkie starty, v przelotowa =120km/h)
oczywiście przy założeniu, że gaźniki są ładnie zsynchronizowane :)

Borknagar - 2014-04-23 14:03:45

Dobry pomysł z paliwem w butelce, będę musiał tak zrobić. Zatankuje pod korek, pojadę ile się da moim normalnym stylem, jak zdechnie to popatrzę na licznik przebiegu - i będę wiedział, kiedy szukać stacji. ;) A gaźniki były regulowane pod koniec poprzedniego sezonu, a zrobiłem ledwie 1k, więc się nie powinny rozregulować. :)

Salat - 2014-04-23 14:23:03

Mnie 750 w cyklu wyłacznie miejskim przy założeniu rozgrzewania silnika aż do ustabilizowania obrotów wychodzi równo 7l/100km
Przed sezonem była robiona regulacja i synchro gaźników i regulacja zaworów.
Jako że wskaźnik poziomu paliwa niestety nie działa i to niestety nie z winy czujnika w baku to raz zdarzyło mi się że paliwa brakło ale Zephyrek był na tyle dobrze wychowany że zgasł dokładnie w momencie jak dojechałem do domu ;). Żeby nie było tak słodko to przekręcenie kranika w pozycję rezerwy ku mojemu zdziwieniu nic nie dało. Po demontażu kranika okazało się że z jakiś nieznanych przyczyn nie mam rurki dla pozycji standardowej czyli rezerwy nie ma.

PalaszD - 2014-04-23 14:47:46

KubaEOP jak wracał z Wrześni ze zlotu to spalił mu 4,5l/100km
ale chyba prędkości były niewysokie - pewnie sie sam wypowie, jak przeczyta :)

wnuq601 - 2014-04-24 00:17:33

550 ką 4,5L/100km to bez żadnego problemu. Bez emeryckiej jazdy i eco,eco, fakt że moja prędkośc przelotowa to coś miedzy 90 a 110 km/h
teraz 800ka na trasie wyszła 6,1 z plecakiem, co tez uważam za dobry wynik. Wiadmo ze jak kręcisz to pewnie i 11 pożre bydle :)

Jucar - 2014-04-24 20:35:11

Ostatnia przejażdżka mnie powaliła bo zrobiłem 102 km i uzupełniłem paliwo w zbiorniku. weszło tylko 4,5 litra paliwa. Niebywałe. Faktem jest, że raz tylko na krótki czas rozpędziłem się do 100 km/h. Utrzymywałem prędkość w granicach 80 km/h

rambo_3m - 2014-04-24 22:40:35

Mi zawsze, nieważnie od stylu jazdy wychodzi około 6l, raz tylko jak zapiep... ponad 200 km/h przez dłuższy czas po autostradzie to podeszło pod 9l.

Borknagar - 2014-05-13 20:37:12

No to ja się pochwalę. Ostatnio po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 200km, do baku podczas tankowania wlałem 10 litrów benzyny. 5L/100 km to nieźle, aż byłem zaskoczony. Oczywiście na trasie, solo. Jestem zadowolony z wyniku. :)

becker - 2014-05-13 23:35:55

Borknagar napisał:

No to ja się pochwalę. .... do baku podczas tankowania wlałem 10 litrów benzyny. 5L/100 km to nieźle, aż byłem zaskoczony. Oczywiście na trasie, solo. Jestem zadowolony z wyniku. :)

czytam post kolegi i ja ostatnio w sobote też wlałem 10 litrów benzyny do baku, ale po przejechaniu 100 km i nie jestem zadowolony jak, za przeproszeniem, kurwa mać ....
poradźcie gdzie i co jeszcze sprawdzić, w listopadzie odebrałem moto po regulacji i czyszczeniu gaźników (wcześniej potrafił spalić nawet ponad 11 litrów), ssanie mi też poprawili chociaż dalej muszę regulować po odpaleniu, bo obroty skaczą. ale to małe piwo, do przyzwyczajenia... najbardziej boli ta wacha, nie wiem albo za bardzo odkręcam ;) albo mam coś gdzieś poj... i nie wiem gdzie? czasem w czasie jazdy po długiej trasie tak jakby mi sie ssanie blokowało, znaczy linka, bo nagle wskakuje na wysokie obroty i nie chce zejść (np. gdy czekam przed światłami).
co myślicie?

PalaszD - 2014-05-13 23:55:41

Gaźniki masz pewnie ustawione "na bogato... Zagadaj ze Skaryfem, albo Jasiem to może zajrzą do sprzeta i wyreguluja jak trzeba....chyba, ze faktycznie spod świateł dajesz na każdym biegu do odcięcia ;)

becker - 2014-05-15 00:22:20

nie na każdych ;) ... może ktoś z 750-tką ma tak samo? jak spokojnie się jedzie to 6/100 km, ale jak palnik to 11 litrów też poleci? w sumie zrobiłem na moim gdzieś ok. 1000-1500 km i w zasadzie żadnej trasy, tylko samo miasto...

Yamamoto - 2014-05-15 07:28:00

A jak wygląda sytuacja z króćcami gaźnik - airbox? tam Ci się mogły poluzować/obsunąć.

woj191 - 2014-06-05 13:56:57

5,53 przy prędkości  max 140, większość w trasie :D

Borknagar - 2014-06-05 14:18:13

Mi się ostatnio udało zejść do 4,8 w trasie, ale było to chilloutowa jazda.
Natomiast teraz, jak Yamo pokazał mi jak się odkręca ;) to po mieście spalił mi ponad 7,0 :D

belor - 2015-04-12 11:38:25

Wczoraj zrobiłem trasę 260 km, tempo 100-120 dynamicznie - koledzy jechali na mocniejszych sprzętach, więc musiałem odkręcać (trochę długich prostych, trochę krętych), jestem mocno zaskoczony, bo wyszło mi dokładnie 4,42l na 100km. Krótko mówiąc w trasie jest rewelacyjnie. Niestety w mieście ponad 6l wychodzi.

rafi068 - 2015-05-25 09:59:14

Po ostatniej trasie 284km spalanie wyniosło szokujące 3,8 l/100 jazda spokojna okolice 100-110 bez kręcenia do końca. Piloty wykręcone 2i1/4 obrotu. świeżo przed jazdą zrobione synchro. Polecam kalkulator http://spalanie.formuly.pl/index.php

belor - 2015-05-25 16:39:39

widać, że na trasie przy subtelnym obchodzeniu się z gazem mały Zefirek jest maszyną bardzo eco.

bolo - 2015-06-04 17:48:19

750tka, tryb (mega)ECO. Trasa 165km, prędkość do 90-100km/h - 4,36l/100km. Jazda mega delikatna, poznawałem sprzęt. Realnie myślę, że w trasie 5.5 spali.

piodabro - 2015-06-04 19:48:52

A ja nie liczę już spalania, co weźmie to weźmie. Zajeżdżam na stację jak się wskazówka zbliża do czerwonego. Zwykle wchodzi około 10 litrów.
Jak to ja lubię mówić: Za 50zł do pełna :)

bolo - 2015-08-03 08:56:10

Jakieś 700km zrobiłem. Coś już mogę powiedzieć o średnim spalaniu. Jestem zadowolony - spalanie jak moja stara 550tka.
W trasie we dwie osoby pali koło 4,5 litra (max 110km/h). Na dojazdy ~20km to już spokojnie 6tkę chlapnie, ale wtedy to i po 140km/h lece.

http://www.motostat.pl/user_images/75154/icon3.png

MotoKuba - 2016-03-19 15:33:38

Pytanie do posiadaczy 550. Ile przejedziecie na pełnym zbiorniku pod samą szyjkę do przełączenia na rezerwę? Ja po przejechaniu ok.180km muszę przełączyć na rezerwę, to normalne?

belor - 2016-03-19 16:21:41

Na rezerwie masz 3l, czyli powinieneś na nich zrobić teoretycznie jeszcze jakieś 50-60 km. Co daje w sumie 230-240km na baku, czyli zupełnie w normie.
U mnie spalanie jest różne, w zależności od miejsca jazdy - w mieście ok. 5-6l, na trasie ok. 4,5l.

rafi068 - 2016-03-19 23:59:35

Wszystko zależy od stylu jazdy. W mieście, czy tez na krótszych odcinkach (częste używanie ssania) ten przebieg będzie krótszy. W trasie przy ECO zasięg może sięgnąć 300km ;) Zrób sobie test na trasie i wszystko bedzie jasne ;)

sankra19 - 2016-03-20 16:50:27

Po co liczyć spalanie. Zephyr, szczególnie w większych pojemnościach , nie jest maszyną do oszczędzania. Chcesz tanio polecam Tico na gaz. Sprzęt o wątpliwej aerodynamice, z osiągami jak porządne Porsche, nie może palić 2l/100km. To zadanie dla np CBF125. Duże moto ma dawać radość a nie oszczędności.

rafi068 - 2016-03-20 19:43:02

Z całym szacunkiem, ale dobrze, że kolega interesuje się średnim spalaniem. Jeśli np miałby problem z gaźnikami, jeździłby na nieświadomce mając spalanie 9l/100 i byłoby git ;)

mztka - 2016-03-21 10:22:55

MotoKuba masz filtr paliwa? jak tak to może być przyczyna. Mój też się czasem potrafi pogubić i brakuje mu odpowiedniej ilości wachy i trzeba na rezerwę przerzucić (mimo, że w zbiorniku jest jeszcze sporo).
Kwestia ile paliwa Ci wchodzi od rezerwy pod ten "korek"? Co do spalania to mój się z paliwem nie pier... i pali ile wleje. 5 to spokojna jazda na trasie w 2 osoby ale taka normalna przyjemna trasa 5,5-6 spokojnie łyka. Po tym co piszesz, to wydaje mi się, że Ci dużo pali bo blisko 7 litrów/100.

MotoKuba - 2016-03-23 00:58:09

Paliwa wchodzi mi tak 13l jak mam rezerwę, jak jest głęboka rezerwa to niecałe 14l wejdzie. Wiem, że duża pojemność to i więcej spali, ale wolałbym wiedzieć czy mam wszystko w normie, czy coś się dzieje ;) Filterek Paliwa mam, chyba go wymienię

mztka - 2016-03-23 12:13:57

pali Ci 13 na 180km? w jakim trybie?

woj191 - 2016-03-23 12:45:55

Ja 750 robiłem ok. 270 km, bez katowania, miasto-trasa 50/50

mar33cki - 2016-03-23 18:35:44

ustawienie gaźników i gwałtowność prawego nadgarstka ma znaczenie :) ale to pierwsze ma większy wpływ, no chyba że non stop jeździsz w gaz do oporu ;)

w poprzednim sezonie robiłem przeciętnie 300km na zbiorniku, ale na zeszły miałem chyba bardziej na bogato ustawione gaźniki i robiłem 'tylko' 270-280 na zbiorniku. Przeważnie zalewałem wtedy ok 15-17l.
Jazda z pasażerem i kufrem - przeważnie pełnym, 60/40 trasa/miasto.

MotoKuba - 2016-03-23 22:01:35

No czyli czyszczenie i synchro gaźników mnie czeka :D

MotoKuba - 2016-03-24 20:51:10

Dziwna sytuacja. Ostatnio zalałem z rezerwy równe 8l. Zrobiłem 120km i zaczął się dławić, więc przełączylem na rezerwę i odżył. Dzisiaj pojechałem na stacje i pod samą szyjke zalałem zaledwie 12l...

Pudelski7 - 2016-03-24 21:10:16

może filterek zapchany

MotoKuba - 2016-03-24 21:19:16

Właśnie tak obstawiam. Będę musiał go wymienić i zobaczę.

mztka - 2016-03-29 20:54:37

12 litrow od rezerwy to norma u mnie. Tak Jak Ci pisalem mam filtr wiec jest dobrze. Ale synchro to Ciebie czeka bo 10 na 100 to absurd. Wymien swiece, filtr powietrza, filtr paliwa i wyreguluj bedzie 5 na 100. Zrob to jak najszybciej a zaoszczedzisz na paliwie :)

KmR - 2016-07-18 10:00:48

W moim 550 wyszło 5,74/100km o.0 Może ja mam 1100 tylko nakleję 550? Ehh...
Mierzone w trasie z średnią prędkością 90km/h

belor - 2016-07-18 11:38:42

KmR napisał:

W moim 550 wyszło 5,74/100km o.0 Może ja mam 1100 tylko nakleję 550? Ehh...
Mierzone w trasie z średnią prędkością 90km/h

Jak jeździsz po mieście, to raczej normalne. Mi po mieście nigdy nie zeszło poniżej 5,5l.

woj191 - 2016-07-18 15:28:36

W moim Rexiu wyszło średnie spalanie 6,38 na 2154 km wg dziennika tankowań.

mar33cki - 2016-07-19 09:02:06

przy ostrym pałowaniu na torze 7,5-8l :D
przy normalnej jeździe ok 5,6 - 2os + centralny

KmR - 2016-07-19 16:01:48

belor napisał:

KmR napisał:

W moim 550 wyszło 5,74/100km o.0 Może ja mam 1100 tylko nakleję 550? Ehh...
Mierzone w trasie z średnią prędkością 90km/h

Jak jeździsz po mieście, to raczej normalne. Mi po mieście nigdy nie zeszło poniżej 5,5l.

Pomiar robiony na trasie nie w mieście ;)

belor - 2016-07-19 20:50:44

Uuuu, to chyba lubisz zapier... ;)

KmR - 2016-07-24 20:43:08

belor napisał:

Uuuu, to chyba lubisz zapier... ;)

Na trasie jechaliśmy średnio 90/100km/h bo reszta kumpli miała cruisery więc taka szybsza bulwarowa jazda była :)

sebastianm - 2016-08-04 12:37:08

Panowie, ile lejecie paliwa do baku? tzn do jakiego poziomu jest bezpiecznie? Ostatnio sie zatankowałem, wg mnie do pełna (wskaźnik też tak wskazywał), przejechałem 110km po mieście a na wskaźniku prawie rezerwa. Nie wiem czy motor tyle pije, czy wskaźnik źle wskazuje. W zbiorniku środkowa część nie jest już zalana przez paliwo.

Yamamoto - 2016-08-04 12:46:13

Olej wskaźnik. To ozdoba. Lej do pełna a rezerwa wg kranika.

belor - 2016-08-04 14:03:05

sebastianm napisał:

Panowie, ile lejecie paliwa do baku? tzn do jakiego poziomu jest bezpiecznie? Ostatnio sie zatankowałem, wg mnie do pełna (wskaźnik też tak wskazywał), przejechałem 110km po mieście a na wskaźniku prawie rezerwa. Nie wiem czy motor tyle pije, czy wskaźnik źle wskazuje. W zbiorniku środkowa część nie jest już zalana przez paliwo.

Lej pod korek, czyli jak się już wydaje, że jest pełno to jeszcze z litr wejdzie.
Wskaźnik jest jak ci Yamamoto napisał na ozdobę, patrz na licznik km a rezerwa (czyli ok. 3l w baku) jest jak już silnik gaśnie.

sebastianm - 2016-08-04 19:46:31

Dzięki za informację, zrobię tak jak piszecie. Poczekam do rezerwy i zaleję się pod korek. Czy jak przełączacie na rezerwę to zostawiacie kranik w pozycji pri tak jak jest napisane w instrukcji?

Yamamoto - 2016-08-04 20:51:35

PRI to swobodny przelew z baku. Nie ryzykowalbym jeżeli nie jesteś  pewny zaworów iglicowych w gaznikach

piodabro - 2016-08-04 21:01:50

W instrukcji jest napisane, żeby po zgaśnięciu moto na chwilę ustawić na PRI po czym przekręcić na RES.
Chodzi o zalanie opróżnionych gaźników zupą, bo na RES poleci dopiero jak dostanie podciśnienia na króćcach.
Szybciej odpali po takiej akcji.
Nie zostawia się moto na PRI nigdy, PRI tylko na chwilę jak długo stał lub właśnie przełączamy na rezerwę.

JACHOO - 2016-08-04 21:10:42

Przed odpaleniem motocykla po dłuższym postoju możesz przełączyć na PRI w celu zalania gaźników benzyną a następnie przekręcić (w zależności od ilości wachy w baku) na ON lub RES. W ten sposób moto szybciej odpali. Tu przydaje sie przezroczysty filterek paliwa lub przynajmniej wężyk igielitowy bo widać kiedy gaźniki napełnią sie benzyną.

sebastianm - 2016-08-04 22:09:26

Yamamoto, ja w tym motorze nie jestem niczego pewien:) Dziękuję za wyjaśnienie oznaczenia pri, czytałem instrukcję ale nie potrafiłem zrozumieć o co chodzi, teraz już wszystko jasne. Zamykacie kranik po zakończeniu jazdy? bo jeżeli dobrze myślę to po zgaszeniu silnika nie ma prawa przy sprawnym kraniku uciec paliwo na pozycji on i res?

PalaszD - 2016-08-04 22:21:32

Dobrze myślisz ;) zostawiając na On albo RES paliwo nie poleci :) dopiero jak odpalisz moto i będzie podciśnienie :)

JACHOO - 2016-08-05 15:27:44

Kranika w Zephyrze nie zamkniesz bo nie ma pozycji OFF. Jeśli drugim wyjściem (cienki wężyk z tyłu kranika) nie podasz podciśnienia to paliwo na ON lub RES nie poleci. Na PRI leci swobodnie.

mar33cki - 2016-08-09 09:05:33

JACHOO napisał:

Kranika w Zephyrze nie zamkniesz bo nie ma pozycji OFF. Jeśli drugim wyjściem (cienki wężyk z tyłu kranika) nie podasz podciśnienia to paliwo na ON lub RES nie poleci. Na PRI leci swobodnie.

założeniem pierwotnym jest oczywiście szczelność kranika ;)

Yamamoto - 2016-08-09 09:50:29

I zaworków iglicowych w gaźnikach.

Borknagar - 2018-05-20 20:16:14

Pobiłem rekord: 4,5 L/100km. :P Jazda z pasażerką i bagażami, do 5 tys. obrotów (120km/h). Dobre warunki atmosferyczne (mało wiatru), spokojne wyprzedzanie.

speedward - 2018-06-18 06:48:02

Przez weekend zlotowy nawinąłem 1059km, 7 razy tankowałem rezerwa-full po ok 10L. Spalanie 7L/100km jak w morde strzelił. Myśle poważnie o powrocie do ori.
Mam K&N i możliwe że i jety i gaźniki pod to ustawione.

Artur665 - 2018-06-18 15:21:51

Ja zatankowałem po powrocie ze zlotu w momencie gdy równe 100km stukneło na liczniku. Spalił 5,2L z pasazerką. Jazda 110-130km/h przelotowo. To po ostatniej regulacji. Wcześniej z pasażerka spalił parę razy jakieś 6.5-7. Tyle ze wczoraj delikatnie traktowalem manetke.

Gepard - 2018-06-18 15:54:50

Ja wczoraj na ostatnim odcinku sprawdziłem spalanie w moim 550 - przejechałem  200 km I do baku na oko pod kurek weszło 8,4 litra co by dało ponad 4,2 l/100 km
prędkość w zakresie 100-120 km/h (tam gdzie się dało) a I krajoznaczo po zabrzu/gliwicach wolniej (dzięki Wojtek za wycieczkę  :) )

basior-78 - 2018-06-18 18:17:34

Ja w sobotę nabyłem drogą kupna 750-tkę i jak wracałem to mi wyszło około 4,7 litra.Metoda pod korek nalałem i po stu kilometrach dolałem znowu do pełna.Trasa mieszana,jazda raczej spokojna i max.prędkość do 120 km/h.

mar33cki - 2018-12-04 14:06:05

zrobiłem podsumowanie na dystansie 15.666km, tj.: 2017 (6.210km maj-październik) -  2018 (9.456 km kwiecień - listopad), moja Kawa spalała
średnio 5,71
min  4,85
max 7,55

wcześniejszych danych nie posiadam, bo nie zapisywałem... te wyciągnąłem z logów apki androidowej Fuelio, która jest ze mną od 10.2016

www.nightcrew.pun.pl www.alohomora.pun.pl www.sesja.pun.pl www.msg2010sum.pun.pl www.heavymetalmusic.pun.pl