- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Regulacja zaworów i gaźników http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=80 |
macias89 - 2010-03-02 20:21:40 |
Witam, mam pytanko czy orientujecie się ile kosztuje regulacja zaworków i gaźników w kochanym zephyrze 550?? :) Bo moje maleństwo coś nierówno chodzi |
Pudelski7 - 2010-03-02 21:20:20 |
czyszczenie i synchronizacja gaznikow ok 150zl, regulacja zaworow okolo 250+Koszt plytek, to sa ceny w duzych serwisach u prywatnego mechanika zrobisz to okolo 30-35% taniej |
Michal - 2010-03-02 22:42:58 |
Ja na początku zeszłego sezonu płaciłem u prywatnego mechanika 450 zł za czyszczenie i synchro gaźników i zawory. Cena oczywiście z płytkami. |
macias89 - 2010-03-03 13:32:44 |
Tak, wiem zephyr jest niepowtarzalny od stylistyki po sam silnik i z płytkami są problemy, sam zmierzyłem ostatnio luzy i mam do regulacji/wymiany 4 płytki - nawet nie jest najgorzej. A co do gaźników to sie zastanowie bo zlokalizowałem ze króciec od jednego gaźnika jest do wymiany(łapie lewe powietrze) i mozliwe ze sie obędzie bez synhro |
Pudelski7 - 2010-03-03 13:41:15 |
gazniki sobie lepiej zsynchronizuj, na tym nie zaoszczedzisz bo jak bedziesz mial zle ustawione to bedzie wiecej palil i kolo sie zamyka... |
p@blo - 2010-05-30 20:52:28 |
Byłem w autoryzowanym serwisie Kawasaki wyczyścić i zrobić synchro gaźników, bo za wolno schodził mi z obrotów. Odbierając go z serwisu wszystko było gitara - nie ten Zephyr - dostał nowego ducha. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu km powstał nowy problem, od czasu do czasu (średnio 1 raz na 10 km jazdy po mieście) moto schodzi tylko do 3 tys. obr i jakby się zawiesza, mała przegazówka i wszystko wraca do normy. |
zeph750 - 2010-05-31 20:19:16 |
macias89 jak potrzebujesz płytek to ja mam 5, które zostały po regulacji, z czego jedna jest nóweczka bo się okazało, że zawór miałem podstawiony i źle wymierzyłem luz. Tak więc jak coś to daj znać. Nówka jest 2,40. A reszta nie pamiętam ale pomierzę i podam wymiary. Może komuś się jeszcze przyda. |
krowa - 2010-05-31 22:15:33 |
Sprawdź czy kranik puszcza Ci paliwo, czy wężyki nie są przygięte, załamane. Prawdopodobnie wężyk od podciśnienia idący do kranika jest gdzieś przygięty igdy jest słabe podciśnienie (wolne obroty w mieście), ma problem z zassaniem paliwa. |
p@blo - 2010-06-01 20:42:39 |
Przez długi weekend sprawdzę wężyk. Na razie wielkie dzięki. |
krowa - 2010-06-02 22:21:09 |
A to sorry nie zauważyłem. Przeczytałem, że obroty Ci spadają (nie doczytałem ze wiszą na 3 tys.) |
p@blo - 2010-06-03 08:49:44 |
Problem jest wyłącznie ze schodzeniem z wyższych. Nic nie faluje. Większość czasu chodzi git majonez, a niekiedy szczególnie uciążliwe przy zmianie biegów zejdzie tylko do 3 tys. i tyle. Zauważyłem tylko, że jak lekko popuszczę śrubę od regulacji obrotów to zaraz się odwiesza i schodzi niżej tylko wtedy znów spada do ok 700 obr a to jak na wolne - są za wolne i muszę podkręcać. |
frankie - 2010-08-04 11:58:20 |
A ja ostatnio zauważyłem, że u mnie podczas rozgrzewki silnik bardziej ciepła nabiera z prawej strony. Czy to oznacza że zbliża się regulacja gaźników ? Czy może coś więcej się święci ? |
Doman - 2010-08-08 10:31:44 |
Tu coś wyczytałem może synchro gaziorów coś pomoże http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html |
Anonymous - 2010-08-29 13:29:06 |
Witam. |
Nieaktywny - 2012-11-20 14:06:18 |
a czy taka sytuacja kiedy moto chodzi na ssaniu reaguje obrotami na skrecanie kierownica, tzn. jak jest skrecona w lewo to sa obroty wyzsze, a jak wyprostuje kierownice to spadaja i wzaleznosci od polozenia ssania dusi sie lub gasnie - wtedy musze podregulowac ssanie. |
Pudelski7 - 2012-11-20 14:36:52 |
cos masz z linka przy poruszaniu kierownica musi zmieniac sie polozenie przepustnicy i to przypuszczam ze nie bedzie tu chodzilo o linke ssania tylko o linke gazu. |
Nieaktywny - 2012-11-20 19:52:07 |
nie wydaje mnie sie. po wylaczeniu ssania to jest normalnie - nie ma znaczenia polozenie kierownicy, obroty sa stale |
Pudelski7 - 2012-11-20 20:01:29 |
sluchaj no jesli to ma z wiazek z położeniem kierownicy to musi miec to zwiazek z linka w takim razie pozostaje linka od ssania. Jesli masz tam regulacje (bo niewiem jak jest to skonstrulowane w 750) spróbuj ją troche podciągnąc bądz popuscic i zobacz jaka bedzie reakcja. |
Nieaktywny - 2012-11-20 22:13:59 |
to jak juz jestesmy przy tych linkach to linka od gazu jest w calosci czy to so sa dwie oddzielne rzeczy - chodzi mi o te podlaczone do manetki (linka zwrotna i gazu czy jak sie nazywaja). caly czas myslalem, ze to jedna linka, ale widac chyba bylem w bledzie. |
PabloEOP - 2012-11-20 23:07:03 |
Nie ma off ale masz (Res On i Pri). W pozycji On i Res paliwo leci dopiero pod wpływem wytwarzanego podciśnienia. A w pozycji Pri leci swobodnie. |
Pudelski7 - 2012-11-21 10:16:15 |
a ja jeszcze dodam pod żadnym pozorem nie zostawiaj kranika w pzycji pri. podczas wylaczonego silnika. |
PalaszD - 2012-11-21 11:13:09 |
dokładnie - bo całe paliwo pójdzie w silnik... |
TJa - 2012-11-21 12:41:45 |
mam to samo... slyszalem opinie ze zle ulozona linka od ssania, oduczylem sie jezdzic na ssaniu jak skrecajac kierownice w lewo wyglebilem na parkingu bo mi obroty wyskoczyly do czerwonego pol :/ |
wojt70 - 2012-11-21 18:22:03 |
mam tak w spryciaku ,ganiam i nie wnikam ,w kon cu na ssaniu sie nie powinno jeźdxić,tak? |
PalaszD - 2012-11-21 22:48:14 |
hehe noo Wojt zapomniałem o tym zastosowaniu :) też miałem 2x taką akcję :P |
Nieaktywny - 2012-11-22 10:26:05 |
nie, na ssaniu nie jezdze, przynajmniej staram sie. w kazdym razie nie moge zbyt dlugo w garazu grzac silnika bo czujniki od spalin wariuja wiec wyjezdzam przed blok. |
crazyduck - 2015-02-23 20:34:55 |
P@blo doszedłes z tym schodzeniem mam identyczny problem |
Yamamoto - 2015-02-23 21:25:07 |
Regulacja gaźników, dokładnie synchro. |
crazyduck - 2015-02-23 21:33:28 |
jak można wyregulować gaźniki jak nie można dobrze ustawić obrotów ? |
piodabro - 2015-02-24 14:41:58 |
rozgrzać do temp pracy, ustawić pokrętłem obroty i wtedy regulować. |
crazyduck - 2015-02-24 19:52:22 |
ok będę kręcił póki co czekam na śrubokręt kątowy... |
rafi068 - 2015-08-24 21:23:24 |
Dzis uporałem się z wolnymi obrotami w 550, metodą prób i błędów udało się ustawić obroty na 1300 i ani grama niżej:) Moto ładnie schodzi do biegu jałowego, nie zawiesza się na 4 tyś i nie muszę trzymać go manetką żeby nie zgasł:p Skutkiem tego są wykręcone piloty praktycznie na maksa! |
piodabro - 2015-08-24 21:58:46 |
U mnie też są wykręcone nieco więcej niż fabryka. |
Pudelski7 - 2015-08-25 07:17:13 |
Nie sugeruj się tym że masz więcej odkręcone śruby mieszanki. Nie wiem dlaczeg omasz problem z wolnymi obrotami przecież masz srube do ustalenia wolnych obrotów. Jeśli chodzi o ustalenie składu mieszanki ustalasz to na dobrze rozgrzanym silniku. Śruba od wolnych obr. ustalasz wartość obrotową mniej więcej na 500 obr/min. Wkręcasz śrubę od mieszanki i powoli zaczynasz ją wykręcać powinieneś usłyszeć jak obroty powoli wzrastają i dojdziesz do pewnego momętu w którym zaczną spowrotem spadać. Jak coś takiego usłyszysz wkręcasz śrubę spowrotem o mniejwięcej 1/4 obr i masz optymalny skład mieszanki. Proces powtarzasz na każdym gaźniku a następnie synchro. Moto po takiej operacji ma świetnego buta i o wiele mniejsze spalanie. |
rafi068 - 2015-08-25 15:11:26 |
Tak właśnie robiłem, wykręcałem piloty,aż obroty się ustabilizowały. Z tym że wykręcone są qźwa aż 6 obrotów:| |
Pudelski7 - 2015-08-25 15:36:31 |
Jeśli zdejmiesz ssanie powiedzmy po 5 min to silnik będzie pracował na niższych obrotach zanim nie osiągnie "temp. pracy" jest to normalne zjawisko. |
piodabro - 2015-08-25 21:36:59 |
Też mam rocznik w papierach 95 wpisany, ale to dlatego, że Niemcory w papiery wpisują rok pierwszej rejestracji, a nie rok produkcji. |
rafi068 - 2015-08-26 15:42:09 |
Odkręciłem z 4 gara i nie ma tam podkładki/oringa... tylko iglica i sprężynka. |
Pudelski7 - 2015-08-26 15:46:46 |
Tam musi być oring z podkladką. O i le bez podkładki się obejdzie to bez oringu już nie bardzo. Oring dokupisz w jakimkolwiek sklepie z oringami za pare groszy od sztuki, z podkładkami mize być gożej. |
MarcinG - 2015-08-26 20:56:10 |
Oring i podkładka zostaje w korpusie gaźnika po wykręceniu pilota. |
marco122 - 2015-08-27 21:02:51 |
Dokładnie , oring musi być , ja mam oring i podkładkę , . Czasem ciężko zauważyć oring , bo zostaje w gaźniku ,gdyby nie to że w zestawie naprawczym był cały komplet to pewnie bym nie zauważył że takowy oring ma tam miejsce. Czasem dodają jeszcze takie zaślepki do zestawów nap. i po ustawieniu składu mieszanki zaślepiamy śrubę. |
piodabro - 2015-08-28 14:58:04 |
Jaki jest rozmiar tej podkładki i o-ringu?? Może ktoś suwmiarką zmierzyć? |
rafi068 - 2015-08-28 15:08:52 |
Qrna to zwątpiłem teraz... zaglądałem tam od dołu lusterkiem i wydaje się, ze nie ma tam oringu. |
piodabro - 2015-08-28 15:47:46 |
Tylko ostrożnie wyciągaj... najlepiej cienkim zagiętym na końcu drucikiem (np rozgięty spinacz do papieru). |